Sivu 1/1
Blade 250 jalkajarrun säätö ?
Lähetetty: 29 Touko 2007 19:45
Kirjoittaja Julle30
Moro vaan taas , onko kellään antaa neuvoa antavaa kun pitäisi saada lisää tehoa jalkajarruun !! Pysäytysjarrun kiristin tänään , oli helppo , etu-ja takajarrut nappaa niin hyvin että vanat jää jos jarruttaa , mutta alusta asti oon ihmetellyt kun ostin ko laitteen 700 ajettuna että jalkajarru tuntuu enempi hiljentelyjarrulta koska poljin kun menee pohjaan niin tuntuu ettei se purista kunnolla, ihan kuin ei olisi jarrunesteitä tai jarrupaloja, tunne siis on sellainen , jarrunesteet on max tasossa ja hyvässä kunnossa , vai kuuluuko jalkajarrun olla tuollainen ns hidastusjarru ? Tossa kun tulin laskettelurinnettä alaspäin hiljakseen niin siinä jarrussa ei tunnu olevan tehoa juuri mihinkään ? Taas kun nappaa takajarruja sormikahvasta niin nappaa kiinni heti ...
Kiitokset " aloittelijalle" etukäteen
Re: Blade 250 jalkajarrun säätö ?
Lähetetty: 29 Touko 2007 20:03
Kirjoittaja BLADEMAN
Julle30 kirjoitti:alusta asti oon ihmetellyt kun ostin ko laitteen 700 ajettuna että jalkajarru tuntuu enempi hiljentelyjarrulta koska poljin kun menee pohjaan niin tuntuu ettei se purista kunnolla, ihan kuin ei olisi jarrunesteitä tai jarrupaloja, tunne siis on sellainen , jarrunesteet on max tasossa ja hyvässä kunnossa , vai kuuluuko jalkajarrun olla tuollainen ns hidastusjarru ? Kiitokset " aloittelijalle" etukäteen
Taitaa olla ominaisuus että tuntuu jalkajarru lussulta,vaikka laittaa uudet
palat,nesteet ja ilmaa kunnolla niin ei siitä silti saa kunnon jarrua.Ainoa mikä auttaa jalkajarruun,on että laittaa jonkun kumman käsijarrun kevyesti puoleen väliin ja sitten jalkajarru pohjaan.niin kyllä se silloin pysäyttää paremmin jalkajarrulla vaikka on päästänyt käsikahvasta irti.Johtuuko siitä sitten,että jarruneste säiliö on ihan liian pieni noille jarruille.Pitäisi ottaa 4-piiristä irti ja tehdä itsenäiset jarrut,kun noi ei ole mitkään parhaimmat.
jallut
Lähetetty: 29 Touko 2007 20:08
Kirjoittaja Julle30
jees kiitoksia , kokeilempa tuota , ajattelinkin että kait se on enempi hiljentelyyn vaan , ottaakin minkä ottaa niin tasesti , ei tunnu muljahteluja tai jumputtamista polkimessa , aloittelen käsijarrulla ja poljen sitten jalkaa ....

Lähetetty: 29 Touko 2007 20:10
Kirjoittaja BLADEMAN
.
Re: Blade 250 jalkajarrun säätö ?
Lähetetty: 29 Touko 2007 21:35
Kirjoittaja migu250
Julle30 kirjoitti:Moro vaan taas , onko kellään antaa neuvoa antavaa kun pitäisi saada lisää tehoa jalkajarruun !!
Hei, hei eihän täällä saannut keskutella virityksistä
Blademan kertoikin tuossa oivan keinon.
Lisää tähän samantien seisontajarrun
virityksenjos tuloo ongelmia.
Peräpäässä jarru mötikän päällä oikealla puolella pultti jossa mutteri, löysää mutteri jarru satulan päästä+ ruuvaa sormilla pulttia kiinni(huom.käkkäri pois päältä) hennosti kokeile työntää vehettä eteen taakse jos ei kanita Good jos kanittaa löystä hitunen + Mutteri kiinni.
Tämä tuntuu olevan omassa ajottainen rutiini(Seisonta jarrun voi säätää) myös et käkkäri päällä, mutta se yleensä ekoilla kerroilla menee liigaa.
On jarrut päällä vaikka ei pitäisi mutta kasin työntämällä ja testaamalla välillä käkkäri päällä, välillä pois, oike kohta alkaa löytyä.
Lähetetty: 29 Touko 2007 21:43
Kirjoittaja BLADEMAN
-
jarrut
Lähetetty: 30 Touko 2007 17:16
Kirjoittaja Julle30
kiitoksia , aivan loistavia winkkejä , kiristin vasta käkkäriä kahvan mutterista niinkuin aikoinaan fillarin jarrua , sekin vaikutti jo niin että mäessä pysyy , silti käkkäri kahva on vielä rennompi laittaa kuin 350 km sitten , silloin sai taittaa aika voimalla sitä alas että sai sen lukittua , rupeampa fiilaamaan "peräpäästä" , no perkeles
Bladelle muuten , oon huomannu että etujarrut tosissaan NAPPAA , oli siinä fiat punto ihmeissään valoihin tullessamme kun hiukan nappasin asfaltilla tehokkaammin ja tietysti juuri etujarrulla ,tuli suojatien reunalle sellainen niiaus ja mummelit sai mennä rauhassa tien yli
Kurkku kipee , ei muuta kun mönkkäriin ja lisää VIIMAA.....
Lähetetty: 30 Touko 2007 20:32
Kirjoittaja BLADEMAN
.
Lähetetty: 31 Heinä 2007 03:04
Kirjoittaja Larppa
entäs se jalka jarru..? onko sille säätöä, kun omassa Bladessa sillä ei ole mitään käyttöä..
3500 km
Lähetetty: 31 Heinä 2007 12:07
Kirjoittaja migu250
Larppa kirjoitti:entäs se jalka jarru..? onko sille säätöä, kun omassa Bladessa sillä ei ole mitään käyttöä..
3500 km
Suosittelen harjuuttelemaan käyttämään sitä jalkajarrua.
Siinä kun ottaa periaatteessa jarrut kaikkiin renkaisiin tasaisesti.
Alussa voi tuntua et siinä pitää pomppia, itsellä ainakin alussa oli pietä ihmetystä jarrun kanssa.
Lähetetty: 31 Heinä 2007 13:25
Kirjoittaja Roosa999
Nooh, itse en suosittele jalkajarrua. Alamäkeen kun tullaan ja kuskin paino siirtyy eteenpäin, on jarruttaminen suht vaikeaa. Olen ajanut 5000km jalkajarrullisella kunnes tehtiin muutos siten, että vasemmalla käsijarrulla ottaa kaikkiin pyöriin. Nyt on maastoajossakin kone hanskassa.
Lähetetty: 31 Heinä 2007 13:53
Kirjoittaja P3t3
Juu kyllä sitä jalkajarrua tulee tiellä käytettyä mutta maastoajossa se on kyllä aika syvältä.
Re:
Lähetetty: 05 Syys 2012 16:57
Kirjoittaja Takkutukka
migu250 kirjoitti:Larppa kirjoitti:entäs se jalka jarru..? onko sille säätöä, kun omassa Bladessa sillä ei ole mitään käyttöä..
3500 km
Suosittelen harjuuttelemaan käyttämään sitä jalkajarrua.
Siinä kun ottaa periaatteessa jarrut kaikkiin renkaisiin tasaisesti.
Alussa voi tuntua et siinä pitää pomppia, itsellä ainakin alussa oli pietä ihmetystä jarrun kanssa.
Mulla ei kanssa toiminu jalkajarru ollenkaan, vaihdettiin sinne isompi sylinteri mikä on jostain isommasta
ajopelistä. Jarrutustehoa tuli heti paljon enemmän, nyt jopa tuntuu että jalkajarrussa on tarpeeksi tehoa.