Mopomönkijöiden viritys
-
- Noppeli
njaa..
en oo asiantuntija, mut mulla on sellanen mielikuva, että sileillä renkailla huippunopeus nousee... ymmärsinkö aiheen vai vastasinko puutaheinää? 

Derbi Dfw 50 mönäri vuoden 05- malli
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
En minäkään tiedä siitä SILEYDESTÄ, mutta löysinpä toisen esimerkin: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... c&start=30 nimim. Hiikeri vaihtanut 350cc Yamaha Raptoriin street-renkaat ja huippunopeus tippunut 10km/h! 

- Morzo
- 4WD
Morjens taas pitkästä aikaa. Ostin keväällä kaksipyöräsen siksi en nyt ole mönkällä ajellutkaan paljoa.
Mulla on semmonen ongelma AIE:n kans että kylmällä koneella vääntää ihan sika paljon ja kiihtyy todella hyvin, mutta lämpimänä se ei taas jaksa lähtä millään. Mitäköhän tollekkin tekis? Itellä on katurenkaat ja ei ne laskenu nopeutta.
Tota teharia oon miettinyt, kun yksi kännipäissään heitti että osta halpa tehari ja hitsaa siitä paisari vakio putkeen. Mutta eihän tommonen hökötys rungon sisään mahdu. Jos laittas jonku suoremman paisari putken meneen rungon ulkopuolelle niin olis mahdollinen, mutta auttaako se mitään tommonen viritys? Ja mitä tulis huomioida jos vääntää itse teharin?
Mulla on semmonen ongelma AIE:n kans että kylmällä koneella vääntää ihan sika paljon ja kiihtyy todella hyvin, mutta lämpimänä se ei taas jaksa lähtä millään. Mitäköhän tollekkin tekis? Itellä on katurenkaat ja ei ne laskenu nopeutta.
Tota teharia oon miettinyt, kun yksi kännipäissään heitti että osta halpa tehari ja hitsaa siitä paisari vakio putkeen. Mutta eihän tommonen hökötys rungon sisään mahdu. Jos laittas jonku suoremman paisari putken meneen rungon ulkopuolelle niin olis mahdollinen, mutta auttaako se mitään tommonen viritys? Ja mitä tulis huomioida jos vääntää itse teharin?
-
- Tracks
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
Vaikuttaa siltä, että kuumana seos on liian paksu. Kun taas kylmänä se on sopiva. Milloin on ilmennnyt? Tullut yhtäkkiä?Morzo kirjoitti: Mulla on semmonen ongelma AIE:n kans että kylmällä koneella vääntää ihan sika paljon ja kiihtyy todella hyvin, mutta lämpimänä se ei taas jaksa lähtä millään. Mitäköhän tollekkin tekis?
Aiessa on kait automaattinen rikastin? jos se jää päälle?
Saattas johtua näistä kaasarin "tropiikkisäädöistä", eli kaasari on säädetty lämpimiin maihin ja ne säädöt ei sit välttämättä toimi kunnolla täällä Suomen olosuhteissa..
Auttaako muuten isomman suuttimen vaihto kulku/kiihtyvyyspuoleen mitenkään noin muuten vakiona? Ei tietysti ole iso homma kokeilla mut ajattelin kysäistä!

-
- Tracks
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
Kokeiles ensin nostaa neulaa pykälällä. Saattaa parantaa kiihtyvyyttä.-Osku- kirjoitti:Saattas johtua näistä kaasarin "tropiikkisäädöistä", eli kaasari on säädetty lämpimiin maihin ja ne säädöt ei sit välttämättä toimi kunnolla täällä Suomen olosuhteissa..Auttaako muuten isomman suuttimen vaihto kulku/kiihtyvyyspuoleen mitenkään noin muuten vakiona? Ei tietysti ole iso homma kokeilla mut ajattelin kysäistä!
![]()
Ainakin omassa tuo paransi kiihtyvyyttä kylmillä ilmoilla.