
Mopomönkijöiden viritys
käsittääkseni ne rullat ei vaikuta kun kiihtyvyyteen mutta se prikka voi jonkin verran tuoda lisää huippuja.. onhan ne aika lyhyet mutta kyllä toi foxikin otti 65sigmaan kun oikein vingutti... sen kerran kun kokeilin..
mut kiihtyy napakasti eikä oo mitään miettimisiä alakierroksillakaan..
tai ees viilais sitä vakio pyttyä.. ei tarvi kumminkaan mikään insinööri olla että sen osaa tehdä, jos tietää kumpaan suuntaan pultti aukeaa ja tietää missä on pakokanava ja vähän maalaisjärkeä niin onnistuu.. ja tietysti joku tehokas hiomakone.. (dremel)

tai ees viilais sitä vakio pyttyä.. ei tarvi kumminkaan mikään insinööri olla että sen osaa tehdä, jos tietää kumpaan suuntaan pultti aukeaa ja tietää missä on pakokanava ja vähän maalaisjärkeä niin onnistuu.. ja tietysti joku tehokas hiomakone.. (dremel)
Ei sieltä eilenkään tullu...
- Morzo
- 4WD
- Viestit: 170
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 18:24
- Paikkakunta: Alavieska Mönkky: AIE 4-Cross 70cc
Tottakai minä tilaisin AIEen isomman pytyn jos niitä vain siihen saisi. Ja kun minulla sattuu olemaan uudempi AIE johon ei ole pyttyjä tehty vieläJG kirjoitti:miksei hyvät mönkijät ihmiset tilaa niitä isompia pyttyjä? hintakin on niin naurettava halvimillaan 90e! siihen joku käytetty kaasari parikymppiä niin jo rupeaa mönkijät liikkumaan..![]()
ja toimituksen ei pitäisi olla ongelma nimittäin mulle tuotiin koulun pihaan välitunnilla se paketti!

ei se niin kovaa kulje että menis sakoille-Osku- kirjoitti:En nyt kehottaisi tuota pakoaukkoa viilaamaan, ensinnäkin, se on valettu tukkoon, joten v-mäinen hioa poikkeen ja sitten jos jää jepareille kiinni niin hankala laittaa vakioksi. Lisäksi pitää säätää kaasari tai vaihtaa isompaan.

tuskin menis ku puoli tuntia ku hios veke sen valun sieltä.. isompi suutin luulis ainakin tarvittavan..
Ei sieltä eilenkään tullu...
Eipä tule sakkoja yli 45km/h huipuista vielä.. Minullakin vakio mopo kulkee 50km/h.. Kevariverot tulee ilmeisesti näihinkin, jos huippunopeus on yli 60 tai 65km/h, voi riippua hiukan poliisistakin.melda kirjoitti:Jos kulkee yli 45km/h tuleepi sakot. Tosin harva sakottaa esim. 55km/h nopeudesta. Riippuu onko poliisilla hyvä vai huono päivä
En tiedä voiko näihin tulla "kevari"veroja. Niiden saamiseksi vaaditaan n. 65km/h:n nopeus.
Tätäkin on mietitty jo aiemin, siispä käyttäkää sitä hakua

Vaikeeta? Lyhyet välit? Ei todellakaan.-Osku- kirjoitti:Näissä on kyllä niin lyhyet välitykset että varmaan vaikea saada kulkemaan kuuttakymppiä pyttyä vaihtamatta ja/tai välejä muuttamatta
Itellä seitenkymppisen pytyn lauettua paikoillaan vakiopytty (sylinterin aukot vakiokoossa), vakio kaasari, vakio välit ja vakio variaattori. Ja kuitenkin kulkee paikoitellen nopeampaa mitä seitenkymppisellä. Ja syy? Kampikammion tilavuutta on pienennetty vaihtamalla HPC (High Primary Compression) kampiakseli. Googlettakaa jos haluatte tietää mitä kampikammiopaineen kasvattaminen vaikuttaa 2-tahdissa, en jaksa selittää. Tai vaihtoehtoisesti lainatkaa kirjastosta virittäjän käsikirja koskien 2-tahtimoottoreita mitä muistaakseni olen joskus aikaisemminkin ehdottanut...
Sama kampura tosin oli käytössä seitenkymppisenkin kanssa, mutta jostain syystä 50cc pytyn kanssa on isompi vaikutus. Voi johtua monen asian summasta eikä niinkään mistään yksittäisestä asiasta. Mutta aika jännä sinänsä että pelkkä kampuran vaihto nostaa nopeutta yli 15km/h...
Ja aivan varmasti löytyy. 12mm männäntappi oletan?Morzo kirjoitti:Tottakai minä tilaisin AIEen isomman pytyn jos niitä vain siihen saisi. Ja kun minulla sattuu olemaan uudempi AIE johon ei ole pyttyjä tehty vielä Evil or Very Mad
Juu, pitihän minun pysyä poissa... Tulipahan vaan piipahdettua. Pitäisikö keksiä jotain parempaa perjantai-illan tekemistä?
Keeway on muute edelleen myynnissä.