Aeon Cobra

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Jippanen
Tracks
Mönkijä:: 2 rengasta

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Legacy__ kirjoitti:Melkoiseksi yksinpuheluksi menee, mutta menköön. Nythän meinaan kävi niin että sain tuon Jippasen vanhan kömpijän.. :D Mitä nyt, tosta on vaan kilvet viety. Myyjä munkaan hieman halennut rungon hitsisauma oli kilpien viennin syy, ettei vaan tehari ja 70cc vain olisi hieman avustaneet kilpien vientiä? Paljos Jippanen oot saanut tuon kulkemaan, jos se nyt joskus sattuu vastaamaan... Onkos toi ilmanputsari täysin vakio?

TOI ON MUN EXÄ PENTELE :lol: No mittariin oon menny paljo päälle 80kmh mut oikeeta en sitten tiiä.. Ei oo vakio ilmanputsari, ilman saantia on parannettu muutama reikä poraamalla ja ottamalla se torvi pois päältä, kumminkin suodattaa hyvin kun siinä on vielä se suodatin niitten reikien jälkeen.. Onnee vaan tolle pelille, olihan siinä vikoja (variaattorissa yleensä) mut hieno peli se muuten on. En usko että poliisit on sitä halkeemaa löytäny, vai missä se on? Eiköhän se oo vireistä kiinni ollu.. Ja mitään multivareja ei kannata ostella sielä on ja hebo next generation virivari.. Ei vanha omistaja paljoo oo ajellu kun mulla oli mittarissa joku 6800km kun sen myin. Pistäppä muutama kuva, ihan mielenkiinnosta haluaisin nähä millasessa kunnossa on.. Kovaa ajoo vaan nytte, kyl se ihan hyvin kestää pikku kikkailujakin :D

Pistän nyt sitten pientä listaa sulle mitä vaihdettu mun aikana:
Stage 6 sport pro 70cc pytty (vaihdettu 14.4)
Tecnigas tehoputki
Hebo:n vastapaine jousi (+50%) variaattorissa
Hebo next generation virivariaattori (vaihdettu 29.4)
Led takavalo
Polisport sharp lite käsisuojat
Tnt peili

Pytty ja mäntä on siis vaihdettu tossa kuudentonnin kohalla että mäntää ei tarvi vielä vähään aikaan vaihtaa :)

Edit:Niin siis et sää multa tota nyt ostanu vaan tossa on ollu yks omistaja välissä :D
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Legacy__
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Legacy__ »

Jippanen kirjoitti:
Legacy__ kirjoitti:Melkoiseksi yksinpuheluksi menee, mutta menköön. Nythän meinaan kävi niin että sain tuon Jippasen vanhan kömpijän.. Mitä nyt, tosta on vaan kilvet viety. Myyjä munkaan hieman halennut rungon hitsisauma oli kilpien viennin syy, ettei vaan tehari ja 70cc vain olisi hieman avustaneet kilpien vientiä? Paljos Jippanen oot saanut tuon kulkemaan, jos se nyt joskus sattuu vastaamaan... Onkos toi ilmanputsari täysin vakio?

TOI ON MUN EXÄ PENTELE! No mittariin oon menny paljo päälle 80kmh mut oikeeta en sitten tiiä.. Ei oo vakio ilmanputsari, ilman saantia on parannettu muutama reikä poraamalla ja ottamalla se torvi pois päältä, kumminkin suodattaa hyvin kun siinä on vielä se suodatin niitten reikien jälkeen.. Onnee vaan tolle pelille, olihan siinä vikoja (variaattorissa yleensä) mut hieno peli se muuten on. En usko että poliisit on sitä halkeemaa löytäny, vai missä se on? Eiköhän se oo vireistä kiinni ollu.. Ja mitään multivareja ei kannata ostella sielä on ja hebo next generation virivari.. Ei vanha omistaja paljoo oo ajellu kun mulla oli mittarissa joku 6800km kun sen myin. Pistäppä muutama kuva, ihan mielenkiinnosta haluaisin nähä millasessa kunnossa on.. Kovaa ajoo vaan nytte, kyl se ihan hyvin kestää pikku kikkailujakin :D

Pistän nyt sitten pientä listaa sulle mitä vaihdettu mun aikana:
Stage 6 sport pro 70cc pytty (vaihdettu 14.4)
Tecnigas tehoputki
Hebo next generation virivariaattori (vaihdettu 29.4)
Led takavalo
Polisport sharp lite käsisuojat
Tnt peili

Pytty ja mäntä on siis vaihdettu tossa kuudentonnin kohalla että mäntää ei tarvi vielä vähään aikaan vaihtaa :)

Edit:Niin siis et sää multa tota nyt ostanu vaan tossa on ollu yks omistaja välissä
Niin, kyllä minä sen tiedän etten sulta sitä ostannu.. ;D No se jolta ton ostin oli semmonen hiton truu amis, että ihan hirvittää.. :D

Kuvia mulla nyt ei oikeen oo. Ja suhteellisen palasina koko masiina tällä hetkellä, kun toi takahaarukka hitsattiin. Ja kyllähän se halkeema aika näkyvällä paikalla oli, että saattannu vaikka poliisit huomata.

Mutta siltikään en usko, että sen takia veisvät kilvet. Olis vaan kiva tietää minkä takia ne on viety, jos noitten virien takia niin tarvishan sitten vaihtaa vakio-osat. Eihän muuten millään niitä kilpiä saa, tosin tuskin ne sitä pyttyä alkaa sieltä muovin alta kaivelemaan.

Putkihan on sitten kyllä aika näkyvä osa ja miten sinne laitat vakion, kun vakio on rälläköity poikki ja se pala on sielä käytös. Voishan sen tietysti hitsata ja sit taas rälläköidä ja laittaa tehari kii.. Pientä ulkonäön kohennusta on luvassa, loppu kuusta lähtee maalattavaks (joku metallinhohto oranssi) noi kaikki hopeet osat, vanteet ja muutama muu pikku osa. Vielä kun sais rahaa ostaa joko noi mustat tai sitten valkoset katteet. Sitten tulee jossain vaiheessa katevilkut, xenonit, popit, alustavaloja ja muuta kivaa. Tarkotus olis saada tästä hieno, kun nopeuksissa ei mopoille pärjää, niin edes ulkonäössä sitten. :wink: Uuden takavalon tilasin myös, kun tosta toi lasi on ihan halki ja korjailtu jollain mössöllä..
Muutama muukin pikkuosa tuli tilattua: käynnistyspoljin, tupit, tollain auton virran ulosotto (siis niinkun se tupakansytytin), power filtteri, D.I.D:n ketjut ja BlinGBlinG venttiilinhatut.

Ja gps:n tuo meni 60,4km/h eli ei siis alkuunkaan laittomia nopeuksia. Siksipä mietinkin, että jos poliisit eivät olisikaan virejä huomannut..
Jerbba
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Jerbba »

gps:n tuo meni 60,4km/h eli ei siis alkuunkaan laittomia nopeuksia. Siksipä mietinkin, että jos poliisit eivät olisikaan virejä huomannut..[/quote]

^ Paljo olit laittanu virii / olitko laittanu ollenkaa virejä, ja paljo kulkee vakiona =)
Legacy__
Noppeli

Jippanen kirjoitti: Stage 6 sport pro 70cc pytty
Tecnigas tehoputki
Hebo next generation virivariaattori
Jerbba
Noppeli

noin 'paljon' kaikkea, ja silti 60km/h .. :)
Jippanen
Tracks

60kmh on "veroraja" kevyelle nelipyörälle :wink: Joo kyl melko amissss on kun vaihdoin mönkijän päiksee xps:ssään sille :lol: Alustavalot siinä olikin mulla joskus mut otin sitten pois kun hajos talvelle, niin ja se takavalo on korjattu kuumaliimalla kun lähti kupu parikertaa irti kun piti jalkaa sielä takaraudalla.. Ja tosta nopeudesta, se on aika paljon kyllä mopomönkijälle mutta enemmän saat vauhtia kun vaihtaa variaattoriin hihnan, sielä on nyt (tai oli kun myin) keewayn skootterin hihna joka on väärän mittanen niin ei sen takia kulje mitä pitäis, joku 5-10kmh saa heti sen vaihtamalla.. Ja välitykset on sen verran lyhyet että keulan saa ylös niin senkin takia on lyhyet välit :) Sen kerron että keulittu sillä on kyllä ja paljon mut ei se silti mikään raiskattu oo ainakaan mun toimesta :p
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Jerbba
Noppeli

Juu, mut kukaa kertonu mulle vieläkää, että paljon se menee vakiona ? :(
Jippanen
Tracks

Jerbba kirjoitti:Juu, mut kukaa kertonu mulle vieläkää, että paljon se menee vakiona ? :(
Joku 45-50 oikeeta nopeutta.. 60-65kmh mittariin.
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Jerbba
Noppeli

Jaa jaa :)
Legacy__
Noppeli

Jippanen kirjoitti:60kmh on "veroraja" kevyelle nelipyörälle. Joo kyl melko amissss on kun vaihdoin mönkijän päiksee xps:ssään sille. Alustavalot siinä olikin mulla joskus mut otin sitten pois kun hajos talvelle, niin ja se takavalo on korjattu kuumaliimalla kun lähti kupu parikertaa irti kun piti jalkaa sielä takaraudalla.. Ja tosta nopeudesta, se on aika paljon kyllä mopomönkijälle mutta enemmän saat vauhtia kun vaihtaa variaattoriin hihnan, sielä on nyt (tai oli kun myin) keewayn skootterin hihna joka on väärän mittanen niin ei sen takia kulje mitä pitäis, joku 5-10kmh saa heti sen vaihtamalla.. Ja välitykset on sen verran lyhyet että keulan saa ylös niin senkin takia on lyhyet välit. Sen kerron että keulittu sillä on kyllä ja paljon mut ei se silti mikään raiskattu oo ainakaan mun toimesta.
Mitä, 60km/h? Eiks se okkaan 65km/h niinkun mopoilla? :o
Vois tonne vaihtaa jonkun sporttisen 50cc pytyn, ehdotuksia? Jos vaikka jotain 300e tietämillä toi hinta.. Tarkotus ois ens vuonna kevarikortti ajaa, ja siihen en lykkäystä haluis.. :F
Saako tohon hyvin noita erikokosia rattaita? Tarvii toi hihnakin ostaa uus, tai ehkä se amis on vaihtanu sinne hihnan..
Ei mua niinkään se kuumaliima haitannu vaan se, että se kupu oli ihan halki. Keuliminen on suht vaikeeta, aina tahon tippua kyydistä.. :D Mutta kai se siitä ajan myötä rupee onnistumaan.
Ja kyllähän toi ihan hyvin kulkee, alamäkeen meni se viisari reilusti sen matkamittarin päälle, että jotain 70-80km/h. Aika hyvin toi mittari kusee, mittari näyttää 80km/h niin se on gps:n 60km/h.
Niin, tossa on ihan vakiot kytkinjouset? Tarvis ostaa jäykemmät, niin jos se sitten lähtis vähän paremmin. :twisted:
Jippanen
Tracks

Legacy__ kirjoitti:
Jippanen kirjoitti:60kmh on "veroraja" kevyelle nelipyörälle. Joo kyl melko amissss on kun vaihdoin mönkijän päiksee xps:ssään sille. Alustavalot siinä olikin mulla joskus mut otin sitten pois kun hajos talvelle, niin ja se takavalo on korjattu kuumaliimalla kun lähti kupu parikertaa irti kun piti jalkaa sielä takaraudalla.. Ja tosta nopeudesta, se on aika paljon kyllä mopomönkijälle mutta enemmän saat vauhtia kun vaihtaa variaattoriin hihnan, sielä on nyt (tai oli kun myin) keewayn skootterin hihna joka on väärän mittanen niin ei sen takia kulje mitä pitäis, joku 5-10kmh saa heti sen vaihtamalla.. Ja välitykset on sen verran lyhyet että keulan saa ylös niin senkin takia on lyhyet välit. Sen kerron että keulittu sillä on kyllä ja paljon mut ei se silti mikään raiskattu oo ainakaan mun toimesta.
Mitä, 60km/h? Eiks se okkaan 65km/h niinkun mopoilla? :o
Vois tonne vaihtaa jonkun sporttisen 50cc pytyn, ehdotuksia? Jos vaikka jotain 300e tietämillä toi hinta.. Tarkotus ois ens vuonna kevarikortti ajaa, ja siihen en lykkäystä haluis.. :F
Saako tohon hyvin noita erikokosia rattaita? Tarvii toi hihnakin ostaa uus, tai ehkä se amis on vaihtanu sinne hihnan..
Ei mua niinkään se kuumaliima haitannu vaan se, että se kupu oli ihan halki. Keuliminen on suht vaikeeta, aina tahon tippua kyydistä.. :D Mutta kai se siitä ajan myötä rupee onnistumaan.
Ja kyllähän toi ihan hyvin kulkee, alamäkeen meni se viisari reilusti sen matkamittarin päälle, että jotain 70-80km/h. Aika hyvin toi mittari kusee, mittari näyttää 80km/h niin se on gps:n 60km/h.
Niin, tossa on ihan vakiot kytkinjouset? Tarvis ostaa jäykemmät, niin jos se sitten lähtis vähän paremmin. :twisted:

Niin paljon sulla menee mittariin? Siitä mä sen heti nään että onko sielä oikeen mittanen hihna.. Seuraavaks hihnaks suosittelen hebon kevlar vahvistettua hihnaa vaikkapa tmi-janikaasalaiselta, se ei ainakaan luista :) Kytkinjouset on vakiot, ne mun piti pitkään vaihtaa mut ei vaan saanu aikaseks ja ne todellakin kannattaa vaihtaa, ei se jaksa oikeen lähtee liikkeelle noilla vakioilla.. Keulimisee vinkiks että melkein nolla vauhdit ja tangosta kiinni vaan kunnolla ja yks sormi jarrulle, sitten vaan riuhtaset ja meet ihan taakse istuun kaasu pohjassa..

Edit: http://irc-galleria.net/view.php?nick=- ... =103584762 ja http://irc-galleria.net/view.php?nick=- ... =103718318
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
kate
6WD
Mönkijä:: Outlander 500 max xt

Viesti Kirjoittaja kate »

legasylle tiedoksi vaan että jos ihan oikeita xenoneita aattelit goesiin laittaa niin ei tule pelittään ja jos toimii niin ei ainakaan kauaa.goesin virtajärjestelmästä ei tule tarpeeksi tasaista jännitettä xenonien ballasteille,vanhemmissa autoissakin hajoo noita ballasteja useesti sen takia ja monet valmistajat rajoittaa niiden takuutakin jos on käytetty vm2000 vanhemmissa autoissa.
Legacy__
Noppeli

kate kirjoitti:legasylle tiedoksi vaan että jos ihan oikeita xenoneita aattelit goesiin laittaa niin ei tule pelittään ja jos toimii niin ei ainakaan kauaa.goesin virtajärjestelmästä ei tule tarpeeksi tasaista jännitettä xenonien ballasteille,vanhemmissa autoissakin hajoo noita ballasteja useesti sen takia ja monet valmistajat rajoittaa niiden takuutakin jos on käytetty vm2000 vanhemmissa autoissa.
Akulta oisin tietysti virran vetänny. Tiedä sitten jaksaako se ladata akkua tarpeeks, että valot palaa kokoajan.

Mistäs mä saan uudet rattaat? Takarattaalta hyppii jo yli, löytyykös tuolta Motorentiltä?
kate
6WD
Mönkijä:: Outlander 500 max xt

Viesti Kirjoittaja kate »

Legacy__ kirjoitti:
kate kirjoitti:legasylle tiedoksi vaan että jos ihan oikeita xenoneita aattelit goesiin laittaa niin ei tule pelittään ja jos toimii niin ei ainakaan kauaa.goesin virtajärjestelmästä ei tule tarpeeksi tasaista jännitettä xenonien ballasteille,vanhemmissa autoissakin hajoo noita ballasteja useesti sen takia ja monet valmistajat rajoittaa niiden takuutakin jos on käytetty vm2000 vanhemmissa autoissa.
Akulta oisin tietysti virran vetänny. Tiedä sitten jaksaako se ladata akkua tarpeeks, että valot palaa kokoajan.

Mistäs mä saan uudet rattaat? Takarattaalta hyppii jo yli, löytyykös tuolta Motorentiltä?
no sillee saattaa pelatakkin.kokeilin joskus prätkän akulla(12ah) niin ei jaksanut sytyttää auton xenoneita 2kpl kun ottaa syttyessään kovan piikin.rattaita voit kysellä vaikka scatterilta tai jo-motorsilta joka toimii motorentin tiloissa.goesin maahantuojalla ei tunnetusti ole mitään varastossa että voit joutua oottaan pitkäänkin.tietysti voit kysyä aeonin rattaita niiden myyjiltä mutta taitaa olla yhtä onnetonta niitten varaosasaatavuus,tilasin meinaan talvella goesiin jarrukengät aeonin jälleenmyyjältä eikä viekää ole kuulunut mitään.mikähän ne rattaat on hetkessä pilannu kun meiltä lähtiessä oli vielä aivan hyvässä kunnossa kun rasvasin ketjutkin kerran viikossa.
Legacy__
Noppeli

kate kirjoitti: no sillee saattaa pelatakkin.kokeilin joskus prätkän akulla(12ah) niin ei jaksanut sytyttää auton xenoneita 2kpl kun ottaa syttyessään kovan piikin.rattaita voit kysellä vaikka scatterilta tai jo-motorsilta joka toimii motorentin tiloissa.goesin maahantuojalla ei tunnetusti ole mitään varastossa että voit joutua oottaan pitkäänkin.tietysti voit kysyä aeonin rattaita niiden myyjiltä mutta taitaa olla yhtä onnetonta niitten varaosasaatavuus,tilasin meinaan talvella goesiin jarrukengät aeonin jälleenmyyjältä eikä viekää ole kuulunut mitään.mikähän ne rattaat on hetkessä pilannu kun meiltä lähtiessä oli vielä aivan hyvässä kunnossa kun rasvasin ketjutkin kerran viikossa.
Pitäskö noita rattaita kysellä ihan maahantuojalta, Motonovalta vaiko tuolta Fortecolta? Kummalla on parempi palvelu?
Vastaa Viestiin