MXU 50 2.0

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
PuoliElite
6WD
Viestit: 278
Liittynyt: 03 Kesä 2009 16:14
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja PuoliElite »

Tuol blogis pari kuvaa uudesta moppesta :D ja detsi se on ;)
PuoliEliten kuvablogi -> http://kuvablogi.com/blog/25093/
Ukkola
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 25 Heinä 2009 17:06

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Ukkola »

Vau!;o Vois itekin hankkia tuommoset Xenonit. Mistä noi muuten hommasit?
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 13:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

Ukkola kirjoitti:Vau!;o Vois itekin hankkia tuommoset Xenonit. Mistä noi muuten hommasit?
siis ne on philipsin polttimot ja ostin ne lähimmältä teboililta :D
Ukkola
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 25 Heinä 2009 17:06

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Ukkola »

MXU 50-^Alkku^- kirjoitti:
Ukkola kirjoitti:Vau!;o Vois itekin hankkia tuommoset Xenonit. Mistä noi muuten hommasit?
siis ne on philipsin polttimot ja ostin ne lähimmältä teboililta :D
Niin on mutta Xenon valothan/polttimot noi on..? Oliko vaikeakin vaihtaa? :D
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Se suutin mitä näihin on vaihdettu, niin sekö on semmonen ihan pieni "ruuvi"? Niinkuin tommonen http://www.mc-scatter.com/keihin-pieni- ... 27524.html 4 millin kierteellä ilmeisesti. Ja missä se kyseinen ruuvi sijaitsee mönkässä? Vissiin jokin 90-100 suutin ois hyvä jos ottaa vain sen holkin ilmanotosta poies. Ja myöhemmin laittaa isomman pytyn. Mutta ainut mikä askarruttaa on tämä kulutus. Mitenkäs onko teillä ollut dramaattista nousua havaittavissa, ku isä maksaa bensat nii ei ehkä tykkää asentaa tommosta mun kaa jos kulutus kauheesti nousee :o . Mun ajolla kun tuo kulutus on muutenkin :biggrin: :biggrin:
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 13:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

Ukkola kirjoitti:
MXU 50-^Alkku^- kirjoitti:
Ukkola kirjoitti:Vau!;o Vois itekin hankkia tuommoset Xenonit. Mistä noi muuten hommasit?
siis ne on philipsin polttimot ja ostin ne lähimmältä teboililta :D
Niin on mutta Xenon valothan/polttimot noi on..? Oliko vaikeakin vaihtaa? :D
ei ollut vaikea senjälkeen kun tajusi sen polttimon lukitussysteemin, siellä on tavallaan sellanen A-kaari joka pitää avata ni sitte se polttimo tulee kiltisti ulos :D
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 13:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:Se suutin mitä näihin on vaihdettu, niin sekö on semmonen ihan pieni "ruuvi"? Niinkuin tommonen http://www.mc-scatter.com/keihin-pieni- ... 27524.html 4 millin kierteellä ilmeisesti. Ja missä se kyseinen ruuvi sijaitsee mönkässä? Vissiin jokin 90-100 suutin ois hyvä jos ottaa vain sen holkin ilmanotosta poies. Ja myöhemmin laittaa isomman pytyn. Mutta ainut mikä askarruttaa on tämä kulutus. Mitenkäs onko teillä ollut dramaattista nousua havaittavissa, ku isä maksaa bensat nii ei ehkä tykkää asentaa tommosta mun kaa jos kulutus kauheesti nousee :o . Mun ajolla kun tuo kulutus on muutenkin :biggrin: :biggrin:
joo se on se pikkuruuvi :D sijaitsee siellä kaasarin pohjassa. kun sen avaa niin heti törröttää siinä ettei pitäisi olla vaikee löytää sitä kaasarin avauksen jälkeen. itte yritin tota ilmaottojuttuu mutta luovutin monien suutinkokeilujen jälkeen kun ei millään tahtonut toimia kunnolla... sillon kulutus oli jotain ihan kaameita mitä olisi ollut 14L/100km huitteilla!!! nyt vakiona VAAN 9L/100km. uuden suuttimen vaihon jälkeen kulutus kasvaa 0,5-2L sadalla, riippuen nyt vähän säädöistä sun muista. joo munkin kulutus on selitettävissä kikkailulla :mrgreen: eihän se ilma kikkailua vie kun joku seittemän-kaheksan litraa/sadalla <)

EE: mites teillä onko tollanen virtahävikki normia talven alussa??? näytössä ei valo oikein pelaa ja ei jaksa pyörittää tarttimoottoria? vai vieköhän nuo uudet polttimot niinkinpaljon virtaa ettei muuten pelaa :OO no täytyypä tutkia, ellei se sitten ole ihan normaalia? nyt pakkasessa joutumut käynnistään polkimella kun ei pyöri tarttimoottori yhtää :s
Avatar
Jopeli
Tracks
Viestit: 1503
Liittynyt: 21 Syys 2007 19:12

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Jopeli »

Veikkaan että johtuu nuista valoista virran vähyys sulla.Ei akku ole kovinkaan kummonen muxussa.
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 13:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

ei oo ei... osaisko joku kertoo mistä noita parempia akkuja saisi? ja minkälainen pitää olla ylipäätään kun en mistään tahdo saada selville :s
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kunnollisia akkuja myy Akkupalvelu Häkkinen Helsingissä, Vanhalla talvitiellä.

http://www.akkupalvelu.fi/ sivut ei mikään nörtti-ihme, mutta putiikin palvelu pelaa. Tekevät myös Akkuporakonekennotuksia jne. Niillä on omat pistehitsausvehkeet kunnollista kytkentää varten.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Jaztee
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 13 Loka 2009 21:17

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Jaztee »

Ukkola kirjoitti:
MXU 50-^Alkku^- kirjoitti:
Ukkola kirjoitti:Vau!;o Vois itekin hankkia tuommoset Xenonit. Mistä noi muuten hommasit?
siis ne on philipsin polttimot ja ostin ne lähimmältä teboililta :D
Niin on mutta Xenon valothan/polttimot noi on..? Oliko vaikeakin vaihtaa? :D
Jos oikein ymmärsin niin nuo on normi polttimot jotka näyttää xenoneilta.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

H.I.D. = High Intensity Discharge = Kaasupurkausvalo on kansankielessä xenon-valo. Tämä johtuu polttokammiossa olevasta kaasusta joka on Ionisoitua Xenon kaasua. HID-lampussa valokaari metallihalidien kanssa sytyttää kaasun ja se muuttuu plasmaksi. Tämä plasma on todella valovoimainen

Myös perinteisiä hehkulamppuja voidaan kutsua halogeenipolttimon sijaan xenonpolttimoksi, sillä polttimossa käytetään suojakaasuna Xenon-kaasua. Hehkulankapolttimoissa käytetään moniakin eri kaasuja ja niiden yhdisteitä, mutta xenon kaasulla saavutetaan hyvä valoteho langan kestävyyden siitä kärsimättä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Jaztee
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 13 Loka 2009 21:17

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Jaztee »

Kukaan laittanu kahvanlämmittimiä kiinni? Mietin vaan että meneekö ne ongelmitta tuonne kahvoihin ja pysyykö kahvat kiinni?
Avatar
Jopeli
Tracks
Viestit: 1503
Liittynyt: 21 Syys 2007 19:12

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Jopeli »

Ongelmaa ei varmaan asentamisessa ole, mutta tuo tuhnu akku luultavammin hyytyy.
PuoliElite
6WD
Viestit: 278
Liittynyt: 03 Kesä 2009 16:14
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja PuoliElite »

huhhuh.. hommatkaa nyt ensin kunnon akut ennenkö rupeette jotain lisäsähköhärveleitä hommailemaan... Ja jos sekään ei riitä voitte suosilla vaihtaa magneeton ja laturin -.-'
PuoliEliten kuvablogi -> http://kuvablogi.com/blog/25093/
Vastaa Viestiin