
Mopomönkijöiden viritys
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Mopomönkijöiden viritys
No putkiha noita on täynnä, mutta ei tai muita paikkoja olla 

Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: Mopomönkijöiden viritys
Meni viimeks värää paikka tää viesti. Mikä on cobran suuttimen koko ja minkä kokonen kannattaa laitta jos vaihtaa vakio ilmanputsarin pipercrossii ja miten oottee saannu sielt pakoaukon kurin pois?
-
- 3WD
- Viestit: 95
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 22:07
Re: Mopomönkijöiden viritys
se on kuule ihan sama minkä suuttimen sinne laitat piperin kaveriks et sie kuiteskaan pääse ajaa sillä ku ekaan vesilätäkköön saakka
tilaat vaan kaasalaiselta kunnon elementin siihen vakio koteloon ni pelaa sitte jos on kunnon kymppäset kiinni ni se tarvii muutamia millejä isomman snorkkelin
tilaat vaan kaasalaiselta kunnon elementin siihen vakio koteloon ni pelaa sitte jos on kunnon kymppäset kiinni ni se tarvii muutamia millejä isomman snorkkelin
Re: Mopomönkijöiden viritys
Oon vähä kiinnostunu näistä mopomönkkäreitten kiihtyvyyksistä ja kuin kovaa niillä pääsee. Auttaako viritys osat paljoo. Oon katellu tota kymco mxu 50cc ja se näyttää aika pätevältä peliltä. Saako siitä noi tarakat pois jos haluaa? Mutta pistäkää noistä kiihtyvyyksistä ja tehoista ensin?
Re: Mopomönkijöiden viritys
Saa.ovimatto kirjoitti:Saako siitä noi tarakat pois jos haluaa?
Re: Mopomönkijöiden viritys
Ok. Sitten noihin muihin vastauksia kiitos 

Re: Mopomönkijöiden viritys
Ei taida olla paljoo mopomönkijöitä?
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Mopomönkijöiden viritys
Ei tämä mikään tsätti ole
Tuo kiihtyvyys on aika verrannollista. Jos nyt sitä Kymcoa vaikka mietitään, niin ensimmäisenä kannattaa muistaa paino. Sitä on aika paljon verrattuna mopoon. Esimerkiksi Derbi SENDA DRD PRO SM painaa n.96 kg ja Kymco mxu 50 painaa n.170kg. Ja molemmissa 50 kuutioinen moottori, että tuosta yhtälöstö voi varmaan jokainen päätellä jo aika paljon
Mutta kyllä se sen 45km/h kelaa, eikähän se laki enempää sallikaan. Ja kyllä se muutenkin ihan pirtsakasti kiihtyy, mutta se just riippuu nin paljon mihin vertaa 

Tuo kiihtyvyys on aika verrannollista. Jos nyt sitä Kymcoa vaikka mietitään, niin ensimmäisenä kannattaa muistaa paino. Sitä on aika paljon verrattuna mopoon. Esimerkiksi Derbi SENDA DRD PRO SM painaa n.96 kg ja Kymco mxu 50 painaa n.170kg. Ja molemmissa 50 kuutioinen moottori, että tuosta yhtälöstö voi varmaan jokainen päätellä jo aika paljon


Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Mopomönkijöiden viritys
Mutta vaikka kuinka sitä Kymcoa virittäs, niin ei se kovin kummosessa hangessa mene, http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... &start=105
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: Mopomönkijöiden viritys
No nyt pitäis vaan miettiä että kumpaa haluis= mökille isoa mönkiää vai mopomönkijää. Mutta taidettiin poiketa aiheesta 

-
- Noppeli
- Viestit: 5
- Liittynyt: 22 Joulu 2010 13:53
Re: Mopomönkijöiden viritys
Missä sijaitsee linhai 50cc mönkijän suutin ja miten sen saa vaihdettua kun kaasari on tankin alla varsin ahtaasti?
Re: Mopomönkijöiden viritys
Noniin nyt tuli vaihdettua vanha solifferin romu tuommoiseen TGB Hornet mopomönkijään, ja itseltäni ei paljoa kokemusta moisista vehkeistä vielä löydy. Eli Hornetti kulkee sen 60km/h enkä vielä ole itse kunnolla päässyt ajelemaan niin olisi nyt kiva tietää miltä tommosen vehkeen ajaminen tuntuu, onko vaikeaa/paljonkin poikkeavaa verrattuna mopoihin ajaa, kiihtyykö hyvin, hyytyykö ylämäkiin ja onko suuremmilla nopuksilla (60km/h) hankalaa/kiikkerää ajaa? Kiitos jo etukäteen ja tosiaankaan ei kokemusta löydy kun "heräteostoksena" tuon nyt hommasin.
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mopomönkijöiden viritys
linhai 50cc kirjoitti:Missä sijaitsee linhai 50cc mönkijän suutin ja miten sen saa vaihdettua kun kaasari on tankin alla varsin ahtaasti?
Suutin, toisinsanoen kaikki suuttimet sijaitsevat kaasuttajassa. Näistä yleisesti vaihdetaan vain pääsuutinta, ellei muutoksia ilmansaannissa ole tehty niin merkittävästi, että "pikku"-puolen suutin (pilotti) vaatii myös vaihtoa.
Suurienkin muutosten jälkeen pilotti-suutinta joutuu suurentamaan yleensä vain yhdellä koolla, mutta pääsuutinta joutuu vaihtamaan tilanteesta riippuen jopa useamman koon. Pääsuutinta joutuu vaihtamaan myös lämpötilojen vaihtuessa.
Linhaissa joudut ottamaan koko kaasuttimen irti, joka ei ole mikään iso urakka. Vaijerit irti, ryypyn johto irti, etu-, ja taka klemmari irti ja varovasti kääntäen ja vääntäen se onkin jo kädessä. (Bensat voi joko oikeaoppisesti tyhjentää, tai sitten lurutella mihin sattuu...)
Kaasarin pohjakuppi on kiinni neljällä ristipää-ruuvilla. Pohjakuppi pitää irroittaa varoen. Voimaa se EI VAADI.
Pääsuutin on noin keskellä kaasutinta, neulaputken pohjassa. (samalla kohtaa, missä neula). Irroitukseen tarvitaan tasapää ruuvari. Suutinta EI saa kiristää liikaa, koska se on messinkiä, joskaan liian löysällä se saattaa tipahtaa. Tarkista aina, että neula liikkuu vapaasti, kun olet suuttimen uudelleen asentanut.
Pohjakupin tiiviste on paskaa kiinalaista kumia, joka venyy meidän bensiinistä. Jos kumitiiviste irtoaa paikaltaa, niin anna sen "levätä" talouspaperin päällä, jotta bensa haihtuu. Tiiviste "sikistyy" lähes alkuperäiseen kokoonsa, jolloin sen asentaminen on helpompaa. JOS tiiviste ei ole oikealla paikallaan kiinnilaitettaessa, niin varmaa on, että se vuotaa kun avaat bensahanan.
...ja edellämainittu kääntäen ja kaasari on paikallaan. Tarkista aina, ettei kumikaulaan tule murtumia, eikä vuotoja.
Muistaakseni luun-vakiossa linkussa on 68 pääsuutin, meidän pojan 85cc koneessa kaikkien muutosten jälkeen on 100, joka on hieman laiha talvella.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
- Wiking88
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13 Touko 2011 00:19
- Mönkijä:: Kymco MXU 50 Reverse
- Paikkakunta: Turku
Re: Mopomönkijöiden viritys
Joo elikkäs sain juuri uuden MXU 50 Reverse mönkkärin ja itse kun en todellakaan ole mikään tekniikan/koneiden ihmelapsi niin en tiedä oikeastaan paljon mitään noista kureista sun muista, voisiko joku valaista nyt miten saisin vauhtia kyseiseen peliin? Ja tiedän että tätä samaa kysymystä on varmaankin kysytty tuhat kertaa, mutta en nyt jaksa etsiä, joten ohjatkaa oikeaan paikkaan jos haluatte. Sellaset 60 olis hyvä vauhti ajella, siihen pintaan meni vanhakin mönkkäri. Mitä nyt olen lukenut tossa niin isompaa pyttyä varmaan sais olla ja teharia?? Valaiskaa tyhmää. 

- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: Mopomönkijöiden viritys
Teharia kehiin vaan, se on melkeen ainoa kunnon lääke juuri nopeuteen. Vakiopytynki kanssa pitäs mennä siihen 60 pintaan ihan nätisti, normiajoon 15piikkinen eturatas ja perus ilmanputsarin kuri pois ja kaasarin säädöt kuntoon. 70cc pytty ei oikeestaan nopeuteen tunnu vaikuttavan +-5km/h enempää teharilla taikka ilman, tosin raakaa vääntöä se tuo helkutisti vakiopyttyyn verrattuna. Nyttemmin kun itelläkin on vakiopytty kiinni teharin jne. kanssa ei perus tieajossa huomaa paljoakaan eroa, mutta ylämäkeen hyytyy niin perkuleesti helpommin. Myöskin hitaassa mettäryömimisessa ei alavääntöä ole mitään verrattuna entiseen.