MXU 50 2.0

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
-finking-
Noppeli
Mönkijä:: Ei vielä.

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja -finking- »

Hagss kirjoitti:Muxusta vähä kun ottaa kuria pois jne. niin saat sen kulkemaan max 50kmh. joka on esim monien vakioskoottereiden huippunopeus..
Ei niitä sakkoja ihan pikku ylinopeuksista anneta, törttöilyt sitte erikseen..
Mutta voiko esim 50km/h nopeudesta tulla mitään? Jotain merkintää johonkin rekisteriin tai jotai? :D Sakkoja? Kortti pois?? Ei nimittäin noi jutut kiinnostais yhtää... :D
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

Ei 50km/h lukemista kortti lähde tai mitään muutakaan.Ainakaan mun mopoiässä lähtenyt.
Mutta tietenkin jos ajat 30alueella 50km/h nii sakkoahan siitä tulee.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
-finking-
Noppeli

Ookkei.

Mutta kysyn vielä että pääseekö MXU:lla yhtä nopeasti ylämäen ylös kun vaikka jollain Yamaha DT50X:llä? Kaveri sano että mopomönkijät on tosi laiskoja. Mietin vaan että MXU on melko painava.

Mutta noitten mukaan:

http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... =techspecs
http://www.kymco.com/product/specificat ... 4A710E7F7A

MXU:n teho on 4,5 hevosvoimaa eli 3,35 kW.
Ja DT50X teho on 2.81 hevosvoimaa eli 2,1 kW.

Tolla laskin: http://www.americanmachinist.com/Calcul ... oKilo.aspx
:D :D

Kaiken tän pointti on siis se että en haluu mopomönkijää, jos se hyytyy jonkun PV:n viereen ylämäessä. :D

EDIT: Ja jos joku ihmettelee minksi otin Yamaha DT50X:n esimerkiksi, niin syy on se että serkullani on se ja siinä on ihan riitävästi minulle tehoja.
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

Mä luulen että tollaset ei nyt selviä kuin kokeilemalla. :D
Mutta teho/painosuhde on se mikä määrää.Ylämäessä vääntö ratkaisee paljon ( Nm ).Kokeile kumpaakin niin tunnet kyllä itse että mikä sopii sulle parhaiten.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
All-Terrain Vehicle
Tracks

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Kokeilemalla se selviää parhaiten. Itellä oli ennen Kymco ja tykkäsin hirvittävästi. Mutta kaikki on niin suhteellista. Aluksi tuntu tuo Kymco itellekin "hurjalta" peliltä melkein. Ja tuntu että kulkee ja kiihtyy ihan tarpeeks. Sitten tuli kuitenkin tarve vaihtoo 500 kuutioiseen Polarikseen, ja nyt tämäkin alkaa tuntua laiskalta :badgrin: Mutta kyllä tässä on tehoa omiin tarpeisiin ihan riittävästi, ja oli Kymcossakin sillon kuin se itellä oli :D Ei vaan huvittanu alkaa virittämään itelläkään sitä, kun tuntu että alkaa käydä pieneksi muutenkin :) Mutta ei näissä mopomönkijössäkään oikeestaan ole mitään väliä nopeuden kannalta minkä valitsee. Kaikki kulkee vakiona sen 40-50 km/h yksilöstä riippuen. Valitsee vaan laadukkaimman ja parraan tuntusen, jota voi sitten ite työstää jos tykkää lisää :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
-finking-
Noppeli

Toimiiko muuten MXU talvella? Mietin et voi koulumatkat ajella sillä. :D

EDIT:
Skygo kirjoitti:Listaan tähän jotain vikoja/puutteita omasta kiinanihmeestä ja tutun muksusta. Muillakin on kyllä ollut samoja ropleemia. Kumpaakaan en puolustele, sen sijaan yyber kehuminen ei ole suotavaa kun ei edes omista kumpaakaan, vinkki tatulle.

MXU:

Käynnistyksen esto, ei starttaa ilman että vaihde on vapaalla ja painaa samalla jarrua. Helposti kosteuden ja pakkasen ja kosteuden vaikutuksesta jarruvalokatkaisin jumittaa jolloin valo ei syty eikä voi startata. No, onhan siinä poljin.

Siinä on myös sellanen vipstaaki, joka sammuttaa koneen kun vaihdevipua ollaan siirtämässä jarrua painamatta. Tämäkin systeemi toimii jarruvalokatkasijasta.

Vakiona painosta johtuva huono kiihtyvyys ja pensan kulutus, mitä olen täältä lukenu, 8 litran kulutus normaalissakin ajossa on tavallista. Joku oli tehnyt ennätyksen, tankillisella (n.8 l) 35 km!

Mitään isompia vikoja muksussa ei kuulemma ole, ainostaan maahantuoja on iso miinus, ronskilla kädellä ylihinnoitellut varaosat ja huollot...
Kokonsa ja maasto-ominaisuuksiensa puolesta paras mopomönkijä.
Onkos nämä kaikki totta?? :shock:

Jos 8l vie 35 kilometrillä ja koulumatka on 13 sinne ja 13 takas eli 26 kilsaa 26:35x8=~5,943
Eli n. 6 litraa joka päivä ja kun se kerrotaan 1,5 joka on keskimääräinen bensan litrahinta saadaan 9e. (saatan olla väärässä bensan hinnan suhteen) :x

Ainiin ja onkos tähän miten varaosia ja onko miten kalliita??
All-Terrain Vehicle
Tracks

Ei ole, jossain puolen metrin paksusessa lumihangessa jos kyntää muutaman tunnin, niin voi saada tuon kulumaan. Mutta normaalissa ajossa 8L/100KM on aika lähellä totuutta. Ei se juuri mopoa enempää mene. Yhdellä tankillisella varmaan saatat viikon koulussa käydä...

Osat on joidenkin mielistä hiukan kalliita. Mutta saman hintasia ne on aikalailla, kuin muillakin "laatumerkeillä".
Mönkijätaistelulähetti
-finking-
Noppeli

MIstäs näitä varaosia voisi saada??
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

oma mxu vei vakiona Yamaha DTtä ja drd derbejä. viivoissa. huiput oli samat. MXU vakiona ~50kmh joka deeteen mittariin 52. loistopeli en oo vielä katunu kertaakaa vaihtoa mopoon yms. menovettähän se litkii aika huolella mutta sen arvosta. talvesta senverra että omat huiput nyt talvella laskenu bout 46-47 tarttee säätää talvisin vähä. mut takaan että starttaa pakkasessa ku pakkasessa sähköstartilla :) lämpimät suosittelut täältäsuunnasta
All-Terrain Vehicle
Tracks

No voit ite takoa niitä varaosia jostain vuoren peikkojen louhimasta pyrstötähden jäänteistä. Tai sitten teet niinkuin monet, ja käyt esimerkiksi sieltä liikkeessä missä myyvät Kymcoa kysymässä niitä osia :!: :!: :!: :!:
Mönkijätaistelulähetti
-finking-
Noppeli

Okei halusin vaan tietää että niitä varaosia on myös olemassa. Enään mietityttää toi bensankulutus. Eikös 8litraa/100km on sama kuin autolla?? :O
Jopeli
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jopeli »

Vakiona ei vie tuota 8l/100km, ainakaan minulla. Oisko 5-6l/100km lähempänä.

Mutta turhaa sitä kulutusta miettii. Jos rupee bensa olemaan lopussa niin eikun uutta tankkiin. :mrgreen:
Oskuuu^
2WD
Mönkijä:: Traktori Sportsman 500 EFI -11

Viesti Kirjoittaja Oskuuu^ »

No en minä oo saanut niin paljoo kulumaan nyt mittarissa 48km ja tankkia vähän yli puolet jäljellä kymcon mittarissa 3 tolppaa (5 tolppaa täydet) talvella KAIKKI vie enemmän bensaa....
Tuosta sähköstartista että tänään muksu seiso pihassa 2½ tuntia ja 22 astetta pakkasta sähkö ei sanonu mitään polkimella se sitten lähtee mutta voi olla että akkukin oli tyhjä :evil:
ISO miinus on minusta tuo automaatti ryyppy joutuu odotteleen aina jokusen aikaa että kierrokset laskee ja voi vaihtaa vaihteen ilman mitään ylimääräisiä rohinoita mutta muuten se kyllä pelittää talvella :)
Oskuuu^
2WD
Mönkijä:: Traktori Sportsman 500 EFI -11

Viesti Kirjoittaja Oskuuu^ »

-finking- kirjoitti:MIstäs näitä varaosia voisi saada??
Saksasta ja Ruotsista http://www.racing-planet.de/ & http://www.racing-planet.se/ Siellä on aika kattava ja Halpa valikoima itse sieltä olen tilaillut eikä kestä kauhean kauaa... Suomessa nuo kymcon varaosa myyjät kyllä todellakin vetävät siivua välistä itse sen huomasin varihihna 70€ maahantuojalta ja saksasta MALOSSIN HIHNA 26.18€ ja pieni postimaksu.. orkkis kymcon hihna ei oo kanssa siellä kun 17.90€ http://www.racing-planet.de/scootertuni ... 42102msn9i että sieltä olenkin alkanut tilaamaan : )
runq
Noppeli

Viesti Kirjoittaja runq »

Bensan kulutus on meikäläisellä (ei muuta tehty kun 85 suutin ja 15 piikkinen eturatas) vajaa 5l/100km
Ja ei mulla ainakaan tarvitse jarrua painaa, kun käynnistää (joku siitä tuossa puhui...)

Ja muxun bensamittari kusee kuulemma aika usein pahasti (olen omani lisäksi saanut yhden saman mielipiteet (yhdeltä kysynyt)) eli vaikka näyttäisi tyhjää, saattaa sillä päästä vielä 30km + varatankki 1l.

Ja niiistä huipuista yms. kysyttiin, mulla on about 50km/h ja kaverilla saman verran ilman, että mitään oltaisiin tehty... Eli riippuu aika paljon yksilöstä/kuskista.
Ja jos se jollekkin epäselvää on, laillisia virityksia ei ole olemassa! Tosin poliisit harvemmin mitään sanovat jos mopo/mopomönkijä kulkee alle 60km/h, koska joissakin mopoissa vakionopeus voi olla helposti 60km/h

Ja talvella toimii hyvin, tosin mulla on aina vähän sähköjen kanssa ollut ongelmaa, potkasemalla lähtee silti joka kerta (oli sitten sisällä tai ulkona ollut) viimeistää 5 kerralla. Ja ihan vinkkinä, jos meinaa potkua käyttää, kannattaa sen polkimen kulmaa säätää (saa irti ja vaihdettua asentoa).

Ja vielä kaikille tiedoksi, meikäläisen yksilö taitaa olla jonkin sortin maanantaikappale, sen verran ongelmia ollut (sähköt yms.). On niitä hyviäkin.
Vastaa Viestiin