Minkä mopomönkijän ostan ?

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Otu95
Noppeli

Minkä mopomönkijän ostan ?

Viesti Kirjoittaja Otu95 »

Elikkä olen ostamassa melko varmasti mopomönkijän kesväällä, mutta tietoa ei juurikaan ole. Joku voisi vähän auttaa mikä mönkijä olisi hyvä (merkki, malli, moottorin tyyppi) ja PERUSTELISI sen, koska muuten kaikki vain nimeäisivät oman mönkijänsä :).

Hinnalla ei nyt niin hirveän väliä ole. Olen ymmärtänyt, että 2000€ saa jo uuden hyvän mönkkärin ..?
Tärkein asia on se, että saisi rekistreröidä kevyt nelipyöräksi ja olisi tieliikennekäyttöinen, koska on vain M-kortti. Mielellään saisi myös olla rekisteröity kahdelle. Takaritsa plussaa.

Eniten olenkin miettinyt 2-tahtisen ja 4-tahtisen mönkijän välillä. Onko bensankulutuksessa paljonkin eroa? Entäs huippunopeus ja kiihtyvyys? Itse ajattelisin 4-tahtista, mutta kokeneemmat voivat auttaa.
-finking-
Noppeli
Mönkijä:: Ei vielä.

Re: Minkä mopomönkijän ostan ?

Viesti Kirjoittaja -finking- »

Itellä ihan sama homma. Mutta suurin mietteeni on se että ovatko teho/paino ja vääntö/paino suhteiltaan ns "laiskoja"?
Jopeli
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jopeli »

Nelitahtisia mopomönkijöitä on aika harvassa, mutta itse suosittelisin Kymcoa (enkä ainoastaan sen takia että iteltä löytyy). Siinä olisi todella kestävä mönkijä, joka ei pieniä kolhuja pelkää. Kilometrejäkin rullaa huoletta reilusti. Kymcossa myös etuna isompi runko, kuin perinteisissä kevyt nelipyörissä. Mahtuu istumaan isompikin kaveri puikoissa ja on kahdelle rekisteröity. Hintaa kertyy uutena tosin hieman reilummin.

Muttamutta, lueskele noita eri merkkien viestiketjuja, niin sieltä löytyy porukan kommentteja laitteista.

Ja oman kokemuksen perusteella voin sanoa, että ei nää mopot mitään raketteja vakiona ole. :)
Otu95
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Otu95 »

Polaris Outlawit ovat ainakin 4-tahtisia.

Paljonkos noi sitten vakiona menee? Jotain 40 km/h?
Jopeli
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jopeli »

Joo, ja noita Pollejahan ei saa rekisteröityä.
-finking-
Noppeli
Mönkijä:: Ei vielä.

Viesti Kirjoittaja -finking- »

Mutta ovatko ihan yhtä tehokkaita virittämättöminä, kuin esim jotkut virittämättömät mopo endurot??
Vastaa Viestiin