Aeon Cobra

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
toubo
2WD

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja toubo »

mitenkä ootte tuon vakio ilmanputsarin saanu takasi kiinni tuonne? voisko joku laittaa kuvaa minne se menee se ilmanputsarin torvi
toubo
2WD

mites on porukoilla talvella nää käynnistyny? ite en saanu käyntiin yli 5 asteen pakkasessa..
Hagss
Noppeli
Mönkijä:: Aeon Revo 2 50cc -2007
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hagss »

toubo kirjoitti:mites on porukoilla talvella nää käynnistyny? ite en saanu käyntiin yli 5 asteen pakkasessa..
Tuohan on aivan kaasuttimen säädöistä kiinni. Oma Aeoni lähti hyvin käyntiin -20c pakkasessakin
toubo
2WD

Hagss kirjoitti:
toubo kirjoitti:mites on porukoilla talvella nää käynnistyny? ite en saanu käyntiin yli 5 asteen pakkasessa..
Tuohan on aivan kaasuttimen säädöistä kiinni. Oma Aeoni lähti hyvin käyntiin -20c pakkasessakin
Okei :) ja öljyt varmaan kannattaa olla talvilaatua? vähän löysempää.. olisko jollain laittaa kuvaa miten tuon laitteen oma ilmanpuhdistin tulee kiinni...
toubo
2WD

Terve! mikä puola sopii cobraan / goes 50s?
kitomi2
Noppeli

Vikaa ja Viriä

Viesti Kirjoittaja kitomi2 »

Moro, en tiedä mopoista enkä muista moottoreista yhtään mitään, joten voisko joku vähän neuvoo muutamassa asiassa. Ensimmäiseks mulla on vuoden 2009 Aeon Cobra 50cc Mönkijä, jossa esiintyy paljon vikoja. Ensimmäinen vika: Mönkijä ei mene eteenpäin ilman että jarruvalo palaa, mutta taaksepäin ja vapaalla menee. Sitten kun on vähänkin enemmän painoa mönkijässä, tämä nykäsee muutaman kerran jostakin ketjuista, ketjunkiristin katki ja ketjut katsi, olen ostamassa uusia. Sitten mönkijä imee akun HETI tyhjäksi kun olen ladannut sen, olen ostanut uuden akunkin. Ja sitten miten tätä kyseistä mönkijää viritetään? Olen vähän etsinyt ohjeita, miten, mutta en tiedä missä se hukkaputki sijaitsee ja ilmanputsarista en tiedä.. Kertokaa mulle Ilmaisia tai halpoja virityskeinoja, ja miten nuo viat korjataan. Kiitos jo etukäteen!
toubo
2WD

Moi! mikähän virtalukko tähän kyseiseen mönkijään käy?
Aapelzi
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Aapelzi »

kumpi on paree ja kestävämpi aeon cobra vai kymco mxu tulis vain ajeluun onko molemmat rekisteröity kahdelle kumpi kulkee paremmin
All-Terrain Vehicle
Tracks

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Aapelzi kirjoitti:kumpi on paree ja kestävämpi aeon cobra vai kymco mxu tulis vain ajeluun onko molemmat rekisteröity kahdelle kumpi kulkee paremmin
Molemmat on rekisteröity kahdelle. Mutta Kymcossa mahtuu oikeastikin matkustaja kyytiin kunnolla, kun se on sen verran isokokoisempi. Molemmat taitavat ottaa huippuja siihen 45km/h tuntumaan. Aeon ehkä hiukan paremmin kulkee, mutta se ero on niin marginaalinen että siltä pohjalta ei kannata valita kummanko ostaa. Kymco on omasta mielestä paljon laadukkaampi, ja se alkaa muutenkin olla jo aika tunnettu ja arvostettu merkki toisin kuin Aeon. Myös kestävyydessä se on Aeonia parempi ja nuilla 50cc Kymcoilla ovat tainneet monet ajaa 20k kilometrin pintaan. Että uskoisin tuon Kymcon olevan aika paljon yllätyksettömämpi ja luotettavampi.

Ja vähän jos voisi tuohon viestin ulkoasuun panostaa niin saisi selvääkin.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
KuMiReNgAs
3WD
Mönkijä:: ei olle vielä

Viesti Kirjoittaja KuMiReNgAs »

Taitaa olla vähän Kymcon nostatusta :D ,eiköhä kummatki oo (lähes) yhtä hyviä, meinaan max nopeus:45 km/h sun muuta :D
All-Terrain Vehicle
Tracks

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

KuMiReNgAs kirjoitti:Taitaa olla vähän Kymcon nostatusta :D ,eiköhä kummatki oo (lähes) yhtä hyviä, meinaan max nopeus:45 km/h sun muuta :D
No ehkä hiukan, mutta siitä on niin helppo kertoa kun itsellä sellainen ollut. Ja sillä ajettiin 2000km metsissä, soissa, jäällä ja tiellä eli kaikkialla. Ei siis mitenkään nätillä käytöllä ollut, vaan talvellakin puskettiin aamusta iltaan umpihangessa menemään ja revittiin käsin puskureista eteenpäin. Melko ronskilla käytöllä oli, mutta ei koskaan tullut mieleenkään etteikö toimisi. Talvella -30c hyvin käyntiin pihalta eikä mitään hätää.

Ja ennen hankintaan puolitoista vuotta tutkin näitä näiden kahden laitteen ja kaikkien muiden eroja. Kymcosta ja Aeonista kertovat ketjut luin ainakin neljään kertaan läpi ja näin. Sen tutkinnan jälkeen juuri nämä koneet nousiat ylivoimaisesti muiden yli omalla listalla. Keväällä kun laitteet kauppaan vierekkäin ilmestyivät ei enää tarvinnut pohtia hetkeäkään...

Mutta mitenkä se sanotaan, jotkut tykkää äidistä ja toiset tyttärestä :wink:
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Jopeli
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jopeli »

Jos on mahdollista niin kannattaa käydä koeajamassa molempia pelejä. Kumpi tuntuu omaan ajoon sopivammalta niin sehän se on!

Pitää taas mainostaa että tulihan sillä omalla Kymcolla ajettua noin 24 tuhatta ilman suurempia ongelmia. Toiset ne on vaan tehty kestämään. :wink:
Walle
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Walle »

Noniin siis mopoikä lähestyy joka Mopomönkkäri on etsinnässä, Aeonin ulkonäky on pistäny silmää jotenka onko järkevä ostos?

E: Lisäksi mistä löytäisi katteita aeonin Cobraa, meinaa talvikeleillä on kaverilla ollu ongelmia
toubo
2WD

Terve! itse olen ollut kyllä tyytyväinen kyseiseen mönkijään! vaikkakin itselläni goes 50s joka on juurikin sama kuin aeon cobra. Mc scatter rupesi maahantuomaan osia kyseiseen mönkijään.
toubo
2WD

noniin :D oma mönkijä kävi tänään "katollaan" ojan pohjalla ja minä lensin kauemmas

heittelin hiekkatiellä perää ja siel alla oli asfaltoituja kohtia ja yhtäkkiä otti pidot ja sinkos ojaan :)
Vastaa Viestiin