MXU 50 2.0

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
skifoo
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Elo 2011 22:31
Paikkakunta: Mikkeli

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja skifoo »

onkos tää normaalia, tai mistä johtuu että täydellä kaasulla vauhti vaan hiljenee, mutta n. puolella kaasulla kulkee parhaiten..
Täytyy koko ajan vänkslätä kaasun kanssa että löytää parhaat tehot.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

skifoo kirjoitti:onkos tää normaalia, tai mistä johtuu että täydellä kaasulla vauhti vaan hiljenee, mutta n. puolella kaasulla kulkee parhaiten..
Täytyy koko ajan vänkslätä kaasun kanssa että löytää parhaat tehot.
Syksy tulee ja ilmat viilenee...
Voipi johtua laihasta seoksesta! Seos ruuvi ei auta sitten pätkääkään, vaan säätö tapahtuu vaihtamalla isompaa pääsuutinta.
Tämä ei ole 100% tieto, mutta oireet pätee.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Paavo-97
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 25 Syys 2011 22:17
Mönkijä:: Kymco MXU 50
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Kymco MXU 50

Viesti Kirjoittaja Paavo-97 »

Hei,
Olen ostamassa mopokortin saatuani Kymco MXU 50 -Mönkijää joka on tietääkseni mopomönkijöiden parhaimmistoa ja saisin se halvallakin. Eli siis haluaisin esittää hieman kysymyksiä kyseisestä mönkijästä...
Olen mietiskellyt hieman että riittääkö tuossa akku, tarkotus oli laittaa Zenonit, Kahvan -ja peukunlämmittimet ja vielä tupakansytytin kavereitten röökien sytyttelemistä ja puhelimen latausta varten?.. ja kuuluuko nykästä kun lähtee pakilla huomasin semmoisen vian/ominaisuuden koeajaessani kyseistä vehettä... :D

-Paavo
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Paavo-97 kirjoitti:Hei,
Olen ostamassa mopokortin saatuani Kymco MXU 50 -Mönkijää joka on tietääkseni mopomönkijöiden parhaimmistoa ja saisin se halvallakin. Eli siis haluaisin esittää hieman kysymyksiä kyseisestä mönkijästä...
Olen mietiskellyt hieman että riittääkö tuossa akku, tarkotus oli laittaa Zenonit, Kahvan -ja peukunlämmittimet ja vielä tupakansytytin kavereitten röökien sytyttelemistä ja puhelimen latausta varten?.. ja kuuluuko nykästä kun lähtee pakilla huomasin semmoisen vian/ominaisuuden koeajaessani kyseistä vehettä... :D

-Paavo
Tervetuloa palstalle!

Hyvää hankintaa olet tekemässä, varmasti on paras vaihtoehto tämä Kymco mopomönkijöistä. Paljon lähempänä oikeaa mönkijää kuin yksikään muu mopomönkijä. Runkonahan tässä on sama kuin 250 kuutioisessa isoveljessäkin ja monet muutkin osat ovat samoja, että varsin kestävä tekele on. Varaosien saatavuus on myös varmaa tämän laitteen suhteen tarvittaessa.

Tuo akun riittävyys on kyllä nuilla varusteilla voi olla aika tiukilla, kun ei tosissaan mikään iso ole, mutta harvoin näissä kovin isoja onkaan. Xenonit nyt eivät niin paljoa haukkaa, mutta kahva- ja peukunlämppäri vie yllättävän paljon virtaa. Kannattaa olla kanssa tarkkana että ei liikaa lämpee ne xenonit ettei meni umpiot pilalle.

Millä tapaa se nykäisee? Kyllä sen tavallaan kuuluu nykäistä hiukan, kun se pakin välitys on aika paljon tiheämpi kun eteenpäin vaihteen.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Paavo-97
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 25 Syys 2011 22:17
Mönkijä:: Kymco MXU 50
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Paavo-97 »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:
Paavo-97 kirjoitti:Hei,
Olen ostamassa mopokortin saatuani Kymco MXU 50 -Mönkijää joka on tietääkseni mopomönkijöiden parhaimmistoa ja saisin se halvallakin. Eli siis haluaisin esittää hieman kysymyksiä kyseisestä mönkijästä...
Olen mietiskellyt hieman että riittääkö tuossa akku, tarkotus oli laittaa Zenonit, Kahvan -ja peukunlämmittimet ja vielä tupakansytytin kavereitten röökien sytyttelemistä ja puhelimen latausta varten?.. ja kuuluuko nykästä kun lähtee pakilla huomasin semmoisen vian/ominaisuuden koeajaessani kyseistä vehettä... :D

-Paavo
Tervetuloa palstalle!

Hyvää hankintaa olet tekemässä, varmasti on paras vaihtoehto tämä Kymco mopomönkijöistä. Paljon lähempänä oikeaa mönkijää kuin yksikään muu mopomönkijä. Runkonahan tässä on sama kuin 250 kuutioisessa isoveljessäkin ja monet muutkin osat ovat samoja, että varsin kestävä tekele on. Varaosien saatavuus on myös varmaa tämän laitteen suhteen tarvittaessa.

Tuo akun riittävyys on kyllä nuilla varusteilla voi olla aika tiukilla, kun ei tosissaan mikään iso ole, mutta harvoin näissä kovin isoja onkaan. Xenonit nyt eivät niin paljoa haukkaa, mutta kahva- ja peukunlämppäri vie yllättävän paljon virtaa. Kannattaa olla kanssa tarkkana että ei liikaa lämpee ne xenonit ettei meni umpiot pilalle.

Millä tapaa se nykäisee? Kyllä sen tavallaan kuuluu nykäistä hiukan, kun se pakin välitys on aika paljon tiheämpi kun eteenpäin vaihteen.
Kiitos vastauksesta, nykäsee sillee et ku painaa hetken kaasua nii sitten vasta lähtee sille nykästen :D
Avatar
Saalistaja
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250
Paikkakunta: Rymättylä

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

Keksiikös joku mikä mahtaa olla vialla kun lähtee ajamaan muksulla ja ajaa n. 200m meinaa tukehtua täyskaasulla, puolella kaasulla toimii jotenkuten, vähän matkaa lisää niin toimii enää ihan pintakaasulla, ja vielä kituuttaa muutaman sata metriä niin pysyy ainoostaan tyhjäkäynnillä, ei saa antaa yhtään kaasua. Antaa käydä tyhjäkäyntiä hetkisen niin taas pääsee sen muutaman sata metriä etiäppäin ja sama alkaa alusta.
Koitin ensin vakio ilmanputsarilla, ja sen jälkeen vaparilla. Vaparin kanssa toimii jonkinverran paremmin, kun vakioputsarilla parissa sadassa metrissä jo tukehtuu. Ryyppy auttaa hieman myös eli pääsee pintakaasulla pitempään.
Bensaletkusta valuu sen mitä mahtuu tulemaan, sama ongelma oli muistaakseni 10# pienemmällä suuttimella, sekä neulan ollessa keskiasennossa. Nyt on suutin luokkaa 100 ja neula rikkaimmalla.
19mm dellortto sekä tehoputki, vakiopytty kombo.
Askartelua myös teettää poljin, jonka akseli meni lopulta poikki. Sähköstartti senverran kökkönä jo että hiilet menee jumiin heti kun hetken starttailee.
skifoo
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Elo 2011 22:31
Paikkakunta: Mikkeli

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja skifoo »

Pasi S. kirjoitti:
skifoo kirjoitti:onkos tää normaalia, tai mistä johtuu että täydellä kaasulla vauhti vaan hiljenee, mutta n. puolella kaasulla kulkee parhaiten..
Täytyy koko ajan vänkslätä kaasun kanssa että löytää parhaat tehot.
Syksy tulee ja ilmat viilenee...
Voipi johtua laihasta seoksesta! Seos ruuvi ei auta sitten pätkääkään, vaan säätö tapahtuu vaihtamalla isompaa pääsuutinta.
Tämä ei ole 100% tieto, mutta oireet pätee.

-Pasi S.
Muksu täysin vakio.
Tuntuu kuin ei saisi bensaa. Täydellä kaasulla se hyytyy, ei anna kierroksia. Miksi seosruuvi ei auta? Mihin se auttaa?

Sori kun ei ole hirveästi tietoa :)

ps. Saako 85#--> suutinta noilla 4mm kierteillä nyt mistään?

Kiitos!
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

skifoo kirjoitti: Muksu täysin vakio.
Tuntuu kuin ei saisi bensaa. Täydellä kaasulla se hyytyy, ei anna kierroksia. Miksi seosruuvi ei auta? Mihin se auttaa?
Bensiini/ilma seokset on yleensä jaettu kolmeen eri piiriin noissa 2-T kaasareissa.
1. Pikkupuolen suutin, eli "pilotti", sekä seos-ruuvi->vaikuttaa starttaukseen, tyhjäkäyntiin ja eniten 0-1/8 osa kaasuun. Seos-ruuvin käyttökelpoisin alue on 1-3 kierrosta.
2.Neula, joka hyvässä tapauksessa on korkeudeltaan säädettävissä (yleensä 5 lovea, joista ylintä ja alinta ei joudu käyttämään, kun ani harvoin)->vaikuttaa eniten 1/8-3/4 osa-kaasuun.
3.Pää-suutin, joka vaikuttaa eniten 3/4-täys kaasuun. Pääsuutin joudutaan vaihtamaan numeroa (=yhtä kokoa) isommaksi tai pienemmäksi aina +/-8-10 asteen välein, jos haluaa, ettei se vaikuttaisi tehoon huomattavasti.
skifoo kirjoitti:ps. Saako 85#--> suutinta noilla 4mm kierteillä nyt mistään?
ei sitten mitään hajua. Siksi kannatta vaihtaa kaasuttimeen johon saa suuttimia ihan oikeasti. Keihin PWK, Mikuni TM yms...
Isompi kaasari ei sitten tuo tehoa juuri lainkaan, jos sitäkään, joten järki käteen kaasaria valittaessa.
Kaasarin kokoon vaikuttaa koneen mahdollisesti tuottama teho suhteessa kierroksiin.
90cc 25hp kampuralle/18 vetäville tuottava mylly tulee liiankin hyvin toimeen 28mm kaasarilla. (Keihin PWK 28)

70cc Kymcoon, jos kone on kauttaaltaan rakennettu, niin itse valitsisin Keihin PWK 24.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
skifoo
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Elo 2011 22:31
Paikkakunta: Mikkeli

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja skifoo »

Kiitoksia pasille taas tästä ;)

Olen taas vähän viisaampi näiden pelien kanssa..

Kun sitä kaasarin pääsuutinta rupeaa katselemaan, täytyykö ottaa jotain huomioon ennenkuin pohjan voi aukaista? Täytyykö esim irroittaa jostain ennenkuin pääsee käsiksi siihen..

Käyköhän tämä? https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2851
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Saalistaja kirjoitti:Kun lähtee ajamaan muksulla ja ajaa n. 200m meinaa tukehtua täyskaasulla, puolella kaasulla toimii jotenkuten, vähän matkaa lisää niin toimii enää ihan pintakaasulla, ja vielä kituuttaa muutaman sata metriä niin pysyy ainoostaan tyhjäkäynnillä, ei saa antaa yhtään kaasua. Antaa käydä tyhjäkäyntiä hetkisen niin taas pääsee sen muutaman sata metriä etiäppäin ja sama alkaa alusta.
Tukehtua??? Tunne, vai tuleeko pakoputkesta "voimasavua" ihan hermeettisesti??
Tuon luettuani ensiksi tuli mieleen, että koneesi käy näin syksyn tullen liian laihalla, ja kone menettää voimaansa lämmetessään liikaa.
Jos annat koneen käydä tyhjäkäynnillä hetken, jolloin seos on edes kohtuullinen, niin kone jäähtyy hieman ja voit aloittaa "tuhoamisen" taas alusta.
Empiminen ja voimattomuus on laihuuden merkkejä (sama ääri rikkaalla, jota en nyt usko, mutta seuraa savun määrää eri alueilla)
Saalistaja kirjoitti:Koitin ensin vakio ilmanputsarilla, ja sen jälkeen vaparilla. Vaparin kanssa toimii jonkinverran paremmin, kun vakioputsarilla parissa sadassa metrissä jo tukehtuu.
Tämä tieto taas puhuu puolestaan, että koneesi käy rikkaalla!!! (vrt edellinen) Oikea vapari virtaa enemmän ilmaa koneeseen, kuin alkuperäinen suodatin, mutta teeppä pieni tutkimus, ja vertaa virtaavan alueen pinta-alaa! Onko niin, että vaparissa suodattavaa pinta-alaa on enemmän, kuin alkuperäisessä?
Vai onko nyt kyseessä sellainen "vapari", joka on pieni kiinalainen kartio töttörö?
Jos todellisuudessa "vapari" virtaa alkuperäistä huonommin, niin silloin koneesi on edelleen laihalla.

Saalistaja kirjoitti:Ryyppy auttaa hieman myös eli pääsee pintakaasulla pitempään.
Tämä kielii koneesi käyvän laihalla.
Saalistaja kirjoitti:Bensaletkusta valuu sen mitä mahtuu tulemaan, sama ongelma oli muistaakseni 10# pienemmällä suuttimella, sekä neulan ollessa keskiasennossa. Nyt on suutin luokkaa 100 ja neula rikkaimmalla.
Edelleen vaakuutun, että koneesi käy laihalla.....
Saalistaja kirjoitti:19mm dellortto sekä tehoputki, vakiopytty kombo.
Mielestäni liian iso kaasutin tuohon koneeseen, joten bensankulutus on kasvanut, mutta huippunopeus/kiihtyvyys parani vain vaatimattomasti. (kevennys)

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

skifoo kirjoitti:Kiitoksia pasille taas tästä ;)

Olen taas vähän viisaampi näiden pelien kanssa..

Kun sitä kaasarin pääsuutinta rupeaa katselemaan, täytyykö ottaa jotain huomioon ennenkuin pohjan voi aukaista? Täytyykö esim irroittaa jostain ennenkuin pääsee käsiksi siihen..

Käyköhän tämä? https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2851
Ei kestä kiittää...
Ihan kahden pojan isänäkin ottaa päähän se tosiasia, että jos pojat eivät pidä koneistaan huolta, niin särkyessään rahat menee "Faijan" pussista!! :lol:
2-T koneiden säätö on melkoisen helppoa, kunhan huolehtii OMASTA koneesta, eikä rinnasta sitä kavereiden samankaltaisiin.

Tuosta suuttimesta en osaa sanoa, mutta esimerkiksi Keihin PJ,PWK,PWM kaasareiden ja Mikuni VM yms.. pääsuuttimet on samalla kierteellä, ja samalla avaimella, mutta numerointi ja virtausarvot ihan erimaailmasta... Eli ei vertailukelkoisia, eikä vaihtokelpoisia keskenään.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Paavo-97 kirjoitti:
All-Terrain Vehicle kirjoitti:
Paavo-97 kirjoitti:Hei,
Olen ostamassa mopokortin saatuani Kymco MXU 50 -Mönkijää joka on tietääkseni mopomönkijöiden parhaimmistoa ja saisin se halvallakin. Eli siis haluaisin esittää hieman kysymyksiä kyseisestä mönkijästä...
Olen mietiskellyt hieman että riittääkö tuossa akku, tarkotus oli laittaa Zenonit, Kahvan -ja peukunlämmittimet ja vielä tupakansytytin kavereitten röökien sytyttelemistä ja puhelimen latausta varten?.. ja kuuluuko nykästä kun lähtee pakilla huomasin semmoisen vian/ominaisuuden koeajaessani kyseistä vehettä... :D

-Paavo
Tervetuloa palstalle!

Hyvää hankintaa olet tekemässä, varmasti on paras vaihtoehto tämä Kymco mopomönkijöistä. Paljon lähempänä oikeaa mönkijää kuin yksikään muu mopomönkijä. Runkonahan tässä on sama kuin 250 kuutioisessa isoveljessäkin ja monet muutkin osat ovat samoja, että varsin kestävä tekele on. Varaosien saatavuus on myös varmaa tämän laitteen suhteen tarvittaessa.

Tuo akun riittävyys on kyllä nuilla varusteilla voi olla aika tiukilla, kun ei tosissaan mikään iso ole, mutta harvoin näissä kovin isoja onkaan. Xenonit nyt eivät niin paljoa haukkaa, mutta kahva- ja peukunlämppäri vie yllättävän paljon virtaa. Kannattaa olla kanssa tarkkana että ei liikaa lämpee ne xenonit ettei meni umpiot pilalle.

Millä tapaa se nykäisee? Kyllä sen tavallaan kuuluu nykäistä hiukan, kun se pakin välitys on aika paljon tiheämpi kun eteenpäin vaihteen.
Kiitos vastauksesta, nykäsee sillee et ku painaa hetken kaasua nii sitten vasta lähtee sille nykästen :D
No ei tuo sitten taida ihan normaalia olla.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Paavo-97
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 25 Syys 2011 22:17
Mönkijä:: Kymco MXU 50
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Paavo-97 »

Saattaahan se olla että variaattori ei reagoi pienillä kierroksilla pakilla vähä huono sanoa kun en kerinnyt kunnolla koeajaessa tutustua laitteeseen :D Mutta tietääkseni ihan hyvä peli ja saan uuden hintaan 2450€ eli taidan uuden ostaa, eipä ole sit toisen omistajan murheita :D
skifoo
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Elo 2011 22:31
Paikkakunta: Mikkeli

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja skifoo »

Pintakaasulla kulkee sen 45. Ylämäissä (pienissäkin) jos painaa kaasua pohjaan niin ei vaan pyöritä.
Eli sitten että saisi kaikki tehot koko kaasusta, Täytyisi hommata tehari? Kun oon lukenut et se on se putki mikä pistää vastaan.. (mikäli kaunon tekstejä tulkitsin oikein)
Viimeksi muokannut skifoo, 27 Syys 2011 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Paavo-97 kirjoitti:Saattaahan se olla että variaattori ei reagoi pienillä kierroksilla pakilla vähä huono sanoa kun en kerinnyt kunnolla koeajaessa tutustua laitteeseen :D Mutta tietääkseni ihan hyvä peli ja saan uuden hintaan 2450€ eli taidan uuden ostaa, eipä ole sit toisen omistajan murheita :D
Joo tuohon hintaluokkaan niitä uusia saa. Kyllähän se on aina helpompi kun ei tarvitse miettiä mitä edellinen omistaja on tehnyt, vika löytyy aina kun katsoo peiliin :badgrin:
No ei vaiskaan, hyvä peli se on ja kestää tosissaan.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Vastaa Viestiin