MXU 50 2.0
Re: MXU 50 2.0
mikähän mahtaapi olla kun pakilla jää kaasu päälle, ei saa vaihdettua suoraan eteen.
vapaalla kun antaa kierroksia niin kierrokset jäävät huutamaan, ja täytyy sammuttaa. mikä neuvoksia?
vapaalla kun antaa kierroksia niin kierrokset jäävät huutamaan, ja täytyy sammuttaa. mikä neuvoksia?
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: MXU 50 2.0
Mulla teki ihan samaa. Kelit jäähtyneet, niin sun pitäisi vaihtaa suutimen kokoa, ei mitään sen vaarallisempaa. Tuohon vapaalla huutamiseen en tiedä sanoa, mulla teki sitä kyllä millä tahansa kelillä, hirmu kauan piti odottaa että tasaantuu jos tasaantuukaan. Ei vaan passaa huudattaaskifoo kirjoitti:mikähän mahtaapi olla kun pakilla jää kaasu päälle, ei saa vaihdettua suoraan eteen.
vapaalla kun antaa kierroksia niin kierrokset jäävät huutamaan, ja täytyy sammuttaa. mikä neuvoksia?

Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: MXU 50 2.0
ja tämähän sopii? https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2851
sekä lasketaanko se viritykseksi jos vie huoltoon ilman __ ilmanputsarin "snorkkelia"
kaveriha viemäs huoltoo, nii kyselen vaan
sekä lasketaanko se viritykseksi jos vie huoltoon ilman __ ilmanputsarin "snorkkelia"
kaveriha viemäs huoltoo, nii kyselen vaan
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: MXU 50 2.0
Kyllä. 4mm kierteellä oleva suutin sopii vakioon. Ja tuskimpa huoltomiehiä kiinnostaa onko snorkkelia vaiko ei, vaikuttaa vähän jos ollenkaan. Snorkkelin takana olevan holkin poisto nyt pikkusen auttaa, mutta siitäkään huollossa kukaan tuskin sanoo mitään.skifoo kirjoitti:ja tämähän sopii? https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2851
sekä lasketaanko se viritykseksi jos vie huoltoon ilman __ ilmanputsarin "snorkkelia"
kaveriha viemäs huoltoo, nii kyselen vaan
Tulipahan tilailtua vähän palikoita taasen muksuun, 70cc malossia, uutta hihnaa, suuttimia, polkimen akseli + uus poljin (kiinanskoba malli). Vanha poljinakseli sanoi sopimuksen irti riittävän pitkän paikkailun jälkeen, ja sähköstartti on mallia kökkönä. Onneks mc-scatterilta löytyi sopiva akseli, suoraan sama kuin fude yms. kiinanskoottereissa.
Tossa vähä vertailun vuoksi kuvaa malossin ja polinin sylinteristä sekä männästä. KUVA KUVA KUVA
Kannattaiskohan käyttää malossissa vakiokantta (kuten ohjeistetaan), vaiko tuota 70cc polinin kantta. Taidan kyllä pistää vakion ihan vaan senkin takia kun siihen on nyt uudet tiivisteet. Polinin kannessa erilainen "kuminauhamallinen" tiiviste, jota ei ole vaihdettu kertaakaan, vaikka ajettu joku 10k km sekä ollut pytty irti useita kertoja. Liekö noilla kansilla kummallista tehoeroa?
Re: MXU 50 2.0
kun 15 piikkisellä eturattaalla kiihtyy hitaammin, toimisko jos varin rullia vähän kevyentäisi? vakiona 9,5g(?) ja jos laittaisi vaikka 8,5g - 9,0grammaset rullat, niin voisiko yhdistelmä toimia?
Mistä 15 piikkisiä saa? Mikä eturatas käy mxu?
ja MIKSI MXU 50 1.0 KESKUSTELU ON POISTETTU?
Mistä 15 piikkisiä saa? Mikä eturatas käy mxu?
ja MIKSI MXU 50 1.0 KESKUSTELU ON POISTETTU?
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: MXU 50 2.0
Mikähän nyt on kökkönä, pistin uuden pytyn kiinni, ei lupaa ei mitään vaikka kuinka polkee. Otin tänään uudestaan auki pytyn, ei mitään epäilyttävän näköstä siellä. Ainoostaan jotain ruskeeta paskaa sylinterin seinämissä männän yläkohdalla. Näytti lähinnä ruosteelta mutta ei kai nyt päivässä pitäs ruostua, noh putsailin hiukan, ruskea sonta ei irronnut pyyhkimällä joten ignoraan sen ja kasailen pytyn mahdollisimman nätisti ja tarkasti takasin. Poljen ja poljen, ei lupaa ei mitään. Tulppa kastuu loppujen lopuksi vaan, kipinä ok, uusi tulppa.
Sitten varsinainen huolenaihe, eli polkiessa kuuluu vingahtava ääni, joka nyttemmin on voimistunut. Nyt myös tuntuisi että kone pyörii raskaammin kuin aiemmin (ennen polkemista). Äänen päästi jo ennen kuin tänään purin ja kasasin sylinterin uudestaan, mutta nyttemmin voimistunut ja kuuluu myös polkiessa ilman että virrat ovat päällä. Eli uusi pytty leiponut mystisesti ilman että on edes käynyt, tai kampura/jotain alakerrasta laakeri(t) jtn. on leikkaamassa kiinni..? Jotakin paskaa on voinut päästä kampikammioon, ottaen huomioon että pimeässä ulkona vaihdoin pytyn. Ennen pytyn vaihtoa vakiopannulla lähti iha normaalisi käymään eikä vinkunut.
Sehän tässä vaan pistää mietityttämään tuliko taas laitettua parisataa turhaan samanarvoiseen mönkkäriin, (25k km/5v.) Ois vaan ollu kiva päästä pitkästä aikaa ajelemaan kaverin kanssa kuopille, ja jopa jotain pientä hyötykäyttöä oisin voinut keksiä... Ottaen huomioon että n. 600e sais jonkun 200cc kiinanromun, jonka tekniikka todennäköisesti kestävämpääkin. (Rungon osista en nyt sanoisi.) Köyhälle tuokin raha on muualta pois vaikka eniten ketuttaa se ettei pääse todnäk. taaskaan viikkoihin(?) ajamaan.
Sitten varsinainen huolenaihe, eli polkiessa kuuluu vingahtava ääni, joka nyttemmin on voimistunut. Nyt myös tuntuisi että kone pyörii raskaammin kuin aiemmin (ennen polkemista). Äänen päästi jo ennen kuin tänään purin ja kasasin sylinterin uudestaan, mutta nyttemmin voimistunut ja kuuluu myös polkiessa ilman että virrat ovat päällä. Eli uusi pytty leiponut mystisesti ilman että on edes käynyt, tai kampura/jotain alakerrasta laakeri(t) jtn. on leikkaamassa kiinni..? Jotakin paskaa on voinut päästä kampikammioon, ottaen huomioon että pimeässä ulkona vaihdoin pytyn. Ennen pytyn vaihtoa vakiopannulla lähti iha normaalisi käymään eikä vinkunut.
Sehän tässä vaan pistää mietityttämään tuliko taas laitettua parisataa turhaan samanarvoiseen mönkkäriin, (25k km/5v.) Ois vaan ollu kiva päästä pitkästä aikaa ajelemaan kaverin kanssa kuopille, ja jopa jotain pientä hyötykäyttöä oisin voinut keksiä... Ottaen huomioon että n. 600e sais jonkun 200cc kiinanromun, jonka tekniikka todennäköisesti kestävämpääkin. (Rungon osista en nyt sanoisi.) Köyhälle tuokin raha on muualta pois vaikka eniten ketuttaa se ettei pääse todnäk. taaskaan viikkoihin(?) ajamaan.
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: MXU 50 2.0
Problem solved, Onneksi kaikki johtui vain kannentiivisteestä, joka ei noilla puristuksilla ollut vuotamatta.. Vinkuna johtui siitä kun ilmaa työntyi tiivisteen välistä. Huomasin kun vinkuminen loppui kun otin tulpan pois, kansi auki ja tiivisteen pinnat sekä kannen reuna märkänä bensasta. Lykkäsin jotakin pakoputkelle tarkoitettua tiivistemassaa molemmin puolin kannentiivistettä ja kas kummaa, heräs henkiin parilla polkasulla. Täytyy kyllä sanoa että on tossa malossin pytyssä aika pirusti kovemmat puristukset kuin vakiossa tai polinissa. Koitin myös polinin kantta tuohon pyttyyn, mutta mäntä ottaa kanteen kiinni, sillä polinissa kannen reuna menee sylinteriputkeen pari milliä sisälle ja myös pytyssä on tätä varten enemmän tilaa.
Muttamutta, olin taas unohtanut kuinka paljon hauskempi peli tuo onkaan, työntää kyllä aivan helvetisti paremmin ku tolla nuhapumpulla. Nyt vaan pitää vähän rauhassa koittaa painaa jokunen tunti sisäänajoa. Seokset näyttäis pikaisen ajelun perusteella olevan aikast hyvät, #105 suuttimella sekä neula toiseksi alemmassa asennossaan. Tulppa maitokahvin värinen ajelun jälkeen. Ilmanputsarina pipercross jonka päällä pienestä öljykepusta leikelty suoja paskaa vastaan joka myös hieman rajoittaa ilman määrää, mutta pohja on avoin joten hengittää 10x vapaammin silti kuin vakioputsari hässäkkä.
Muttamutta, olin taas unohtanut kuinka paljon hauskempi peli tuo onkaan, työntää kyllä aivan helvetisti paremmin ku tolla nuhapumpulla. Nyt vaan pitää vähän rauhassa koittaa painaa jokunen tunti sisäänajoa. Seokset näyttäis pikaisen ajelun perusteella olevan aikast hyvät, #105 suuttimella sekä neula toiseksi alemmassa asennossaan. Tulppa maitokahvin värinen ajelun jälkeen. Ilmanputsarina pipercross jonka päällä pienestä öljykepusta leikelty suoja paskaa vastaan joka myös hieman rajoittaa ilman määrää, mutta pohja on avoin joten hengittää 10x vapaammin silti kuin vakioputsari hässäkkä.
Re: MXU 50 2.0
Käyntiinlähtö ongelmia täälläkin...
Eli olisi semmonen ongelma muxussa tällä kertaa, että ei meinaa lähteä käyntiin. Ongelma voisi liittyä siihen, että onnistuin kaatumaan mönkijällä eilen, en ihan katolleen ja mönkijä kerkesi olemaan kyljellään enintään muutama kymmenen sekuntia, mutta ei lähtenyt aivan heti sen jälkeen käyntiin, mutta kun kotiin pääsin niiin se toimi ihan tavallisesti. Illalla ajoin vielä talliinkin sen aivan ongelmitta. Tänään aamullakin kävin mönkijän tallista ottamassa ulos ja silloinkin lähti heti sähköllä käyntiin, mutta sitten noin puolen tunnin päästä ulos ottamisesta kun olin lähdössä kouluun ei mönkijä enää lähtenykkään pyörimään. Välillä sen sai käyntiin kun polki ja polki mutta heti kun yritti kaasua antaa mönkijä sammui. Sama sammuminen tapahtui heti vaikka kaasuun ei koskenut ollenkaan.
Niitä tulvimis ongelmia mistä aiemmin mainitsin ei oo juuri ollu, enkä asialle ole mitään tehnyt, mutta bensahana pitää muistaa laittaa aina vaan kiinni. Välillä on myös semmosta vielä tavanomista hyytymistä pahempaa hyytymistä ollu ja on tunnustanu, että ei sais kunnolla bensaa..
Onko jollain ollut vastaavaa tai osaisiko muuten sanoa mitä voisi olla vialla, tai mitä kannattaisi ensimmäisenä tehdä?
Eli olisi semmonen ongelma muxussa tällä kertaa, että ei meinaa lähteä käyntiin. Ongelma voisi liittyä siihen, että onnistuin kaatumaan mönkijällä eilen, en ihan katolleen ja mönkijä kerkesi olemaan kyljellään enintään muutama kymmenen sekuntia, mutta ei lähtenyt aivan heti sen jälkeen käyntiin, mutta kun kotiin pääsin niiin se toimi ihan tavallisesti. Illalla ajoin vielä talliinkin sen aivan ongelmitta. Tänään aamullakin kävin mönkijän tallista ottamassa ulos ja silloinkin lähti heti sähköllä käyntiin, mutta sitten noin puolen tunnin päästä ulos ottamisesta kun olin lähdössä kouluun ei mönkijä enää lähtenykkään pyörimään. Välillä sen sai käyntiin kun polki ja polki mutta heti kun yritti kaasua antaa mönkijä sammui. Sama sammuminen tapahtui heti vaikka kaasuun ei koskenut ollenkaan.
Niitä tulvimis ongelmia mistä aiemmin mainitsin ei oo juuri ollu, enkä asialle ole mitään tehnyt, mutta bensahana pitää muistaa laittaa aina vaan kiinni. Välillä on myös semmosta vielä tavanomista hyytymistä pahempaa hyytymistä ollu ja on tunnustanu, että ei sais kunnolla bensaa..
Onko jollain ollut vastaavaa tai osaisiko muuten sanoa mitä voisi olla vialla, tai mitä kannattaisi ensimmäisenä tehdä?
Re: MXU 50 2.0
miksi tää threadi kuolee?
MITEN SAA VENTTIILINHATUN IRTI, SE ON SE ALKUPERÄINEN, SE KUMINEN. EI SITTEN LÄHDE KIERTÄMÄLLÄ EIKÖ VETÄMÄLLÄ? ONKO JOKU TEKNIIKKA? JOS REVIN JA VÄÄNNÄN RAIVOISASTI LÄHTEEKÖ KOKO VENTTIILI pesään? PITÄISI KATSOA PAINEET, JOS JOKU NYT VIITSISI VÄHÄN AVITTAA..
ja MIKSI MXU 1.0 THREAD POISTETTIIN? Parasta tietoa mitä muksusta saa.
MITEN SAA VENTTIILINHATUN IRTI, SE ON SE ALKUPERÄINEN, SE KUMINEN. EI SITTEN LÄHDE KIERTÄMÄLLÄ EIKÖ VETÄMÄLLÄ? ONKO JOKU TEKNIIKKA? JOS REVIN JA VÄÄNNÄN RAIVOISASTI LÄHTEEKÖ KOKO VENTTIILI pesään? PITÄISI KATSOA PAINEET, JOS JOKU NYT VIITSISI VÄHÄN AVITTAA..
ja MIKSI MXU 1.0 THREAD POISTETTIIN? Parasta tietoa mitä muksusta saa.
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: MXU 50 2.0
Kiertämällä pitäs lähtee ihan normaalisti.skifoo kirjoitti:miksi tää threadi kuolee?
MITEN SAA VENTTIILINHATUN IRTI, SE ON SE ALKUPERÄINEN, SE KUMINEN. EI SITTEN LÄHDE KIERTÄMÄLLÄ EIKÖ VETÄMÄLLÄ? ONKO JOKU TEKNIIKKA? JOS REVIN JA VÄÄNNÄN RAIVOISASTI LÄHTEEKÖ KOKO VENTTIILI pesään? PITÄISI KATSOA PAINEET, JOS JOKU NYT VIITSISI VÄHÄN AVITTAA..
Re: MXU 50 2.0
ei se vaan lähre. hilkutti..
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: MXU 50 2.0
Sama probleema jatkuu uusilla osilla.. hivenen lievempänä, mutta tie/nopeassa ajossa huomaa heti.. vakioputsaria ja vaparia koitettu, 105 suuttimella sekä 115 sekä 125 sekä 95 suuttimella samat oireet ei mitään eroa. mitäs helkuttia.Saalistaja kirjoitti:Keksiikös joku mikä mahtaa olla vialla kun lähtee ajamaan muksulla ja ajaa n. 200m meinaa tukehtua täyskaasulla, puolella kaasulla toimii jotenkuten, vähän matkaa lisää niin toimii enää ihan pintakaasulla, ja vielä kituuttaa muutaman sata metriä niin pysyy ainoostaan tyhjäkäynnillä, ei saa antaa yhtään kaasua. Antaa käydä tyhjäkäyntiä hetkisen niin taas pääsee sen muutaman sata metriä etiäppäin ja sama alkaa alusta.
Koitin ensin vakio ilmanputsarilla, ja sen jälkeen vaparilla. Vaparin kanssa toimii jonkinverran paremmin, kun vakioputsarilla parissa sadassa metrissä jo tukehtuu. Ryyppy auttaa hieman myös eli pääsee pintakaasulla pitempään.
Bensaletkusta valuu sen mitä mahtuu tulemaan, sama ongelma oli muistaakseni 10# pienemmällä suuttimella, sekä neulan ollessa keskiasennossa. Nyt on suutin luokkaa 100 ja neula rikkaimmalla.
19mm dellortto sekä tehoputki, vakiopytty kombo.
Askartelua myös teettää poljin, jonka akseli meni lopulta poikki. Sähköstartti senverran kökkönä jo että hiilet menee jumiin heti kun hetken starttailee.
Viimeksi muokannut Saalistaja, 20 Loka 2011 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MXU 50 2.0
jos täällä joku pyörii miettien ostaakko vai eikö ostaa...
niin älä mieti vaan osta pois: http://www.nettimoto.com/kymco/mxu/1207120
paljon (miten sen nyt ottaa) vaihdettu osaa, tuolla lukee tietoa
niin älä mieti vaan osta pois: http://www.nettimoto.com/kymco/mxu/1207120
paljon (miten sen nyt ottaa) vaihdettu osaa, tuolla lukee tietoa

Re: MXU 50 2.0
Kaasarissahan on 2 pitkää mutteria jotka estää kääntymisen. Miten suutin pittää vaihtaa kun ei saa kaasaria käännettyä? Pittääkö koko homma purkaa?
Vastatkaa nopeasti!! kiitos!
Vastatkaa nopeasti!! kiitos!
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: MXU 50 2.0
Kaasari pitää irrottaa imukaulasta siinä on ne 2 mutteria. Letkut irti kaasuvaijerin voi jättää kiinni, ottaa kaasarin sopivasti hollille ja avaa pohjan 2 ruuvia. Suutin vaihtoon ja takas kii.
Sitten, tulipahan pähkäiltyä tuo mun mystinen ongelmakin pois päiväjärjestyksestä. Paskaa oli keränny jonnekkin neulaventtiilin ja bensaletkun tulon välille, joten kohokammio ei täyttynyt riittävän nopeeseen tahtiin nopeemmassa ajossa. Paineilmalla siitäkin sitten selvittiin ja nyt toimii ainakin toistaiseksi loistavasti.
Sitten, tulipahan pähkäiltyä tuo mun mystinen ongelmakin pois päiväjärjestyksestä. Paskaa oli keränny jonnekkin neulaventtiilin ja bensaletkun tulon välille, joten kohokammio ei täyttynyt riittävän nopeeseen tahtiin nopeemmassa ajossa. Paineilmalla siitäkin sitten selvittiin ja nyt toimii ainakin toistaiseksi loistavasti.