MXU 50 2.0
Re: MXU 50 2.0
kiitos avusta!
täytyy katsoa mitä uusia ongelmia huomenna taas löydän..
täytyy katsoa mitä uusia ongelmia huomenna taas löydän..
Viimeksi muokannut skifoo, 27 Loka 2011 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 25 Syys 2011 22:17
- Mönkijä:: Kymco MXU 50
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Re: MXU 50 2.0
Tässä taas pari kysymystä kymcosta 
a)mistä saa tilattua tecnicasin(en oo varma miten kirjotetaa, mutta käsittääkseni ainut joka sopii ja auttaa jotain) tehoputken, linkkiä! b)huomaako 70cc malossin pytystä ulkoapäin paljon eroavaisuuksia alkuperäisen pytyn kanssa? c) mikä suutin kannattaa laittaa noitten viritysten jälkeen d)pitääkö kaasarikin uusia, mikä olisi hyvä jos pitää? e) Paljo kulkee noilla virityksillä, vääntääkö enemmän?
Ja näillä virityksillähän ajelisin vain suljetulla alueella

a)mistä saa tilattua tecnicasin(en oo varma miten kirjotetaa, mutta käsittääkseni ainut joka sopii ja auttaa jotain) tehoputken, linkkiä! b)huomaako 70cc malossin pytystä ulkoapäin paljon eroavaisuuksia alkuperäisen pytyn kanssa? c) mikä suutin kannattaa laittaa noitten viritysten jälkeen d)pitääkö kaasarikin uusia, mikä olisi hyvä jos pitää? e) Paljo kulkee noilla virityksillä, vääntääkö enemmän?

Ja näillä virityksillähän ajelisin vain suljetulla alueella

Re: MXU 50 2.0
herra paavo-97,
-helpoiten saat tuon putken saksasta, itse tilasin. Racing planetista. Tai ostat jonkun muksun omistajalta käytetyn
-70cc en osaa sanoa kun en ole kokeillut mutta ei varmaan? ei ainakaa pitäisi
-suutin varmaa 95-105, kokeilemalla varmaan selviää parhaiten ellei joku ole noilla vireillä jo sitä tehnyt
-kaasarista en osaa sanoa
-noilla vireillä sanoisin 60+km/h
toisaalta, jos vasta hankkimassa muksua mulla ois myynnissä vm -08 muksu, vaihettu just tuo ko. putki, suutin, ratas... kulkee 55+ (= osta pois jos kiinnostaa!
-helpoiten saat tuon putken saksasta, itse tilasin. Racing planetista. Tai ostat jonkun muksun omistajalta käytetyn
-70cc en osaa sanoa kun en ole kokeillut mutta ei varmaan? ei ainakaa pitäisi
-suutin varmaa 95-105, kokeilemalla varmaan selviää parhaiten ellei joku ole noilla vireillä jo sitä tehnyt
-kaasarista en osaa sanoa
-noilla vireillä sanoisin 60+km/h
toisaalta, jos vasta hankkimassa muksua mulla ois myynnissä vm -08 muksu, vaihettu just tuo ko. putki, suutin, ratas... kulkee 55+ (= osta pois jos kiinnostaa!
Re: MXU 50 2.0
Huomasimpa tänään tuossa että olipa lähtenyt muxusta se moottorin takakiinnike repeämään. Kysyisin niiltä muilta jotka ovat sen joutuneet hitsaamaan, että miten se on helpoin/paras hitsata. Joutuuko irroittamaan koko moottorin ja muut lähellä olevat osat rungosta vai onko siihen jotain muuta tapaa? Kiinnike ei vielä ainakaan ollut revennyt kokonaan, ja oli revennyt vain toiselta puolelta.
Ja vielä toinen asia. Jos joku olisi kiinnostunut myymän tuohon sitä tehoputkea, voisin ehkä olla kiinnostunut ostamaan sellaisen jossain vaiheessa.
Ja vielä toinen asia. Jos joku olisi kiinnostunut myymän tuohon sitä tehoputkea, voisin ehkä olla kiinnostunut ostamaan sellaisen jossain vaiheessa.
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: MXU 50 2.0
Ihan tosta vaan tyyliin sen saa hitsattua. Jos on molemmin puolin poikki niin tunkki/kaveri tukemaan sitä ja nostamaan pikkusen moottorista että kiinnikkeet menee oikeille kohdilleen. Vakioputki pitää koko höskää kyllä ylhäällä, pääsee liikkumaan alaspäin vaan muutaman sentin se koko moottori kun koko takakiinnitys oli kökkönä.
Re: MXU 50 2.0
Juuu ei oo minulla ku toinen revenny ja sekään ei ihan kokonaan, eli pitää yrittää hitsailla se kiinni ennen ku repeää enemmän... Ja kiitos vielä tidosta:D
Re: MXU 50 2.0
Joko olen typerä enkä älyyä, mutta ei sitä pulttia saa irti, kun tuo metalli levy ottaapi kiinni joka puolelta . Auttakee nyt typerää.Saalistaja kirjoitti:Kaasari pitää irrottaa imukaulasta siinä on ne 2 mutteria. Letkut irti kaasuvaijerin voi jättää kiinni, ottaa kaasarin sopivasti hollille ja avaa pohjan 2 ruuvia. Suutin vaihtoon ja takas kii.
Sitten, tulipahan pähkäiltyä tuo mun mystinen ongelmakin pois päiväjärjestyksestä. Paskaa oli keränny jonnekkin neulaventtiilin ja bensaletkun tulon välille, joten kohokammio ei täyttynyt riittävän nopeeseen tahtiin nopeemmassa ajossa. Paineilmalla siitäkin sitten selvittiin ja nyt toimii ainakin toistaiseksi loistavasti.
Viimeksi muokannut skifoo, 16 Helmi 2012 16:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: MXU 50 2.0
Noniin, Eli vakiokaasari tais olla ihan irtokierre + mutterit molemmissa päissä joten. Kultaset mutterit molemmilta puolilta vaan pois, letkut veke (ilmanputsari toki ensimmäisenä pois.) ja taakseppäin nykäset kaasarin irti.
Eli tässä mainio paint kuva.

Eli noihin taaimmaisiin muttereihin ei tarvitse koskea.
Eli tässä mainio paint kuva.

Eli noihin taaimmaisiin muttereihin ei tarvitse koskea.
Re: MXU 50 2.0
kiitos kun jaksat paneutua asiaan ja auttaaSaalistaja kirjoitti:Noniin, Eli vakiokaasari tais olla ihan irtokierre + mutterit molemmissa päissä joten. Kultaset mutterit molemmilta puolilta vaan pois, letkut veke (ilmanputsari toki ensimmäisenä pois.) ja taakseppäin nykäset kaasarin irti.
Eli tässä mainio paint kuva.
Eli noihin taaimmaisiin muttereihin ei tarvitse koskea.

Viimeksi muokannut skifoo, 16 Helmi 2012 16:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: MXU 50 2.0
Juurikin se, voi olla todella piukassa vaikka avaa klemmarin ruuvin äärimmilleen, mutta kyllä se irti lähtee. Kieputa, väännä, revi, siinä on sitten myös kaks pulttia siinä ilmanputsarissa omille kiinnikkeilleen eli ne irti sekä ilmanputsarin kansi irti viidellä ruuvilla kiinni.
Re: MXU 50 2.0
kiitosta paljon!Saalistaja kirjoitti:Juurikin se, voi olla todella piukassa vaikka avaa klemmarin ruuvin äärimmilleen, mutta kyllä se irti lähtee. Kieputa, väännä, revi, siinä on sitten myös kaks pulttia siinä ilmanputsarissa omille kiinnikkeilleen eli ne irti sekä ilmanputsarin kansi irti viidellä ruuvilla kiinni.
kysynpähän taas, mikä on kun tyhjäkäynnillä kylmänä jättää kierroksia? täytyy vaihtaa vaihde eteen nopsasti jos ei halua että huutaa vapaalla.. Voikohan tuo johtua automaattiryypystä? Vai missä vika, kun sit 100 metriä ajettua tyhjäkäynti on taas normaali.
Pelottaa vähä että minkälaista pakkasella tulee olemaan jos nyt jo kierrokset jää päälle..
Re: MXU 50 2.0
skifoo kirjoitti:
kiitosta paljon!
kysynpähän taas, mikä on kun tyhjäkäynnillä kylmänä jättää kierroksia? täytyy vaihtaa vaihde eteen nopsasti jos ei halua että huutaa vapaalla.. Voikohan tuo johtua automaattiryypystä? Vai missä vika, kun sit 100 metriä ajettua tyhjäkäynti on taas normaali.
Pelottaa vähä että minkälaista pakkasella tulee olemaan jos nyt jo kierrokset jää päälle..
Itsellä oli ihan sama juttu suuttimen vaihdon jälkeen.. Voi olla että sinun pitää säätä siitä seosruuvista ne tyhjäkäynti kierrokset. Ja se seos ruuvihan näkyy tuossa kuvassa sen neliöpultin oikealla puolella. Sitä myötäpäivään pyörittämällä pitäisi saada kierroksia vähemmäs.
Paljonkos on sinulla kulkenut suuttimen vaihdon jälkeen?=D
Re: MXU 50 2.0
voe voe.. Ennen suuttimen vaihtoa 43, nyt 44Itsellä oli ihan sama juttu suuttimen vaihdon jälkeen.. Voi olla että sinun pitää säätä siitä seosruuvista ne tyhjäkäynti kierrokset. Ja se seos ruuvihan näkyy tuossa kuvassa sen neliöpultin oikealla puolella. Sitä myötäpäivään pyörittämällä pitäisi saada kierroksia vähemmäs.
Paljonkos on sinulla kulkenut suuttimen vaihdon jälkeen?=D

* en nyt tiedä onko se sitä kuuluisaa booaamista, vai onko muksulle tavallista, että kuuluu pientä matalaa ääntä ja ihan vähän vääntää enemmän täyskaasulla kuin 3/4.
ei siinä mitään, kokeillaan sitä seosruuvia vaikka tyhjäkäynti on nyt jo melko matala.
Re: MXU 50 2.0
skifoo kirjoitti:
voe voe.. Ennen suuttimen vaihtoa 43, nyt 44Enpä tiedä.. Aluksi vaihdoin vahingossa 90 mikä oli aivan liian iso , nyt on 86 joka tuntuu liian isolta jos on snorkkeli paikoillaan mutta holkki pois. nyt ei ole snorkkelia eikä holkkia, mutta silti aivan täyskaasu jää tehottomaksi. 3/4-täyskaasulla ei muutakuin vähän "booaa*".
* en nyt tiedä onko se sitä kuuluisaa booaamista, vai onko muksulle tavallista, että kuuluu pientä matalaa ääntä ja ihan vähän vääntää enemmän täyskaasulla kuin 3/4.
ei siinä mitään, kokeillaan sitä seosruuvia vaikka tyhjäkäynti on nyt jo melko matala.
Voihan se olla kyllä siinä ryypyssäkin, ei siitä ryypystä oikei selvää ota.... Itellä kulkee 90 koon suuttimella ilman holkkia mittariin jopa 47 ja gps tuo on joku 45.
Re: MXU 50 2.0
on se ihme. eikä se nyt niin haittaa..
Viimeksi muokannut skifoo, 11 Marras 2011 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.