mopo mönkijä
- Mönkkäripoju
- Noppeli
joo siis nyt oon kattellut noita vaihtoehtoja mönkijöistä mopon sijalle ja kiinnostaisi kuulla mielipiteitä tommosesta Derbi DFW 50cc, ainakin hianon näkönen omasta mielestä. vähän kyllä tuntuu olevan nihkeesti noita mopo mönkijöitä. Ehdotuksia mopo mönkijäksi saa toki antaa.
mönkkärimopo haussa kesän aikana
Morjes
Joku kyseli tuosta AEON Rewo2.sta. Mulla on semmonen. Ajettu vasta alle 100Km. Olisi hauska jos joku tietäisi, miten tuon saisi liikkumaan. Vakiona kulkee nipin napin 40Km/h. Pakoputkessa ja cdi yksikössä varmaankin rajoitin. Imupuoli näyttäisi olevan ainakin kaasuttimelle asti auki. Onkohan myös imukaulassa tai läppärungossa kuristus?
ps. Tuo on ainakin rekisteröity 2.lle eli saa kuljettaa vaikka aikuista. Vaikuttaa suht laadukkaalta ja tukevalta peliltä.
T: Juha
Joku kyseli tuosta AEON Rewo2.sta. Mulla on semmonen. Ajettu vasta alle 100Km. Olisi hauska jos joku tietäisi, miten tuon saisi liikkumaan. Vakiona kulkee nipin napin 40Km/h. Pakoputkessa ja cdi yksikössä varmaankin rajoitin. Imupuoli näyttäisi olevan ainakin kaasuttimelle asti auki. Onkohan myös imukaulassa tai läppärungossa kuristus?
ps. Tuo on ainakin rekisteröity 2.lle eli saa kuljettaa vaikka aikuista. Vaikuttaa suht laadukkaalta ja tukevalta peliltä.
Paikallisessa mopoliikkeessä oli tuollainen AEVO. Toihan on pieni kuin mikäkin! Nostaa vaikka kainaloon ja kantaa mukanaan! Jousitus oli toteutettu yhdellä tukivarrella, eli renkaan kallistus muuttuu jouston mukana. Ja muutenkin simppeli vehe. Miten muka tuollaisella pystyy kuljettamaan matkustajaa? Tuohon ei mahdu edes aikuinen istumaan, saatika sitten toista kuskaaminen 

- Mönkkäripoju
- Noppeli
mutta mahtuuko siihen 2 ihmistä kunnolla?Roadstar kirjoitti:Morjes
mönkkärimopo haussa kesän aikana
Reilu viikko sitten oli vielä Aeonin Revo cobra2 sellanen valkoinen 50Roadstar kirjoitti:Morjes
kuutioinen mönkijä. Ajelin sillä jonkin aikaa joten voin jo kertoa siitä
jotain:
ensinnäkin revo2 hyytyy (painan alle 80 kiloa) kirjaimellisesti ihan
pieneenkin ylämäkeen. Jos mennee sellasta peltoaukee tietäpitkin
jos tulee kovasti edestäpäin, härveli hyytyy niille sijoilleen. Kone
sammui aina minne sattui. Sitten kun huomasin sen, että revonit
ei jaksa oikeen kulkea kunnolla aloin virittelemään sitä. Ruuvasin
pakoputken pois ja tutkin sitä alkukäyrän liitoskohtaa. Pakoaukko
on pieni kuin kissan p*******ä

ja ostin sieltä tehoputken (joku yleismalli), joo sit jyrnytettiin sahalla
putki halki ja tehtiin pieni liitoskappale tehopöntön liitoskohtaa varten
joka klemmarilla rutistettiin alkukäyrään kiinni. Kun lopulta putki oli
kiinni koneessa pistin härvelin käyntiin niin voi jeesus mikä papatus
kuului autotallista, kuin tuhat ryssää olisi paukutellut konekivääreitä

Revo ei kumminkaan liikkunut kuin kävelyvauhtia, mutta se älytön
ääni kuului varmasti koko kylässä. Sitten mutistiin että mitä tulikaan
tehtyä, laittettiin takas se vanha painava kakkapytty takas koneeseen.
Kyllä se sillä omalla bytyllä kulkee sen 36-40 ehkä joskus ylikin kun ei
vain tuule kovasti.
Olen ostamassa tieliikennemönkkäriä 50cc
Tietääkös Kukaan Noista CPIIn 50 Mönkijöistä????????
Viimeksi muokannut matsu91, 20 Touko 2006 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mulla on sellanen FOX jota kaikki näytävät haukkuvan vaikka ei taida olla ite mitään kokemusta siitä... no nyt kuitenkin asiaan... se on rekisteröity kahdelle ja mä pääsen sen kans 60 vakiona... sehän on aika lussu joo ku kulkee kovempaa ATCn kymco... mä sen kans oon päästelly metsissä ja ei ole IKINÄ mitään ongelmia ole ollut... siihen myydään tehoputkia maahantuojalla, ja muuta kivaa lisäosaa löytyy... ollaan tästä asiasta juteltu ATCn kanssa, mutta ei silti tarvi Foxia haukkua... miks Fox on sun mielestä niin LELU??? mun kulkee vakiona 60 ja kymco 50... metsässä mulla ei ole ongelmia ollut... ja mä pyydän sua määrittämään mikä on oikea mönkijä.... mä en halua tästä mitään hirveetä riitaa, mut mä en vaan kestä sun paskan puhumista, ja foxin haukkumista...
- de_Lortto
- 4WD
- Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa Mönkijä: Honda Rincon Skype: de_Lortto
Mopomönkijän ostohan riippuu käyttötarkoituksesta? kuulopuheiden mukaan kymcon mxu:ssa olis isompi maavara kuin silverfoxissa ja kuulemma menee paremmin lumessa? tosin sitten silverfoxi ilmeisesti on hätäsempi kulkemaan eli soveltuu paremmin maantielle? Luulis kyllä kymcoonkin olevan nuita viriosia. Oikeastaan ei voi sanoa kumpi on parempi, sehän on täysin mielipide.
Ride the red or stay home...
- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
Jos tämmöinen "paskanpuhuminen",saa jonkun mielenrauhan järkkymään niin voi voi. Tarkoitukseni, ei täällä Foorumissa ole mielistellä, tai kerätä "mukavan miehen" mainetta, vaan laukoa kylmää asiaa ja mielellään vielä faktasemmoista. Kyllä tuolla Foxilla, kuten myös Kymcolla, on tullut ajettua ja kokemuksesta puhun. Foxi on kooltaa kuin lasten mönkijä ja Kymco kookkaampana ja varsinkin karkeammille ja isommilla renkailla varustettuna, peittoaa Foxin maastossa mennen tullen. Toki asiaan varmaan vaikuttaa myös Foxin pidemmät välitykset. Tie ajelussa taas Foxin kulut ovat omaa luokkaansa ja Kymco saa mopen osan. Itse arvostan mopomönkijänkin maasto-ominaisuudet, ulkonäköseikkoja ja huippunopeutta korkeammalle. Tosin oma laite, taitaa pistää pohjat lähes joka osa-alueella.ATC kirjoitti:Kul mää ainakkii kehtaan.Pojalla on toi Kymco kun se Fox on kuin lasten leikki mönkkä.Kyllä se Kymco on toiminut moitteetta ja sillähän saa kyyvittääkin laillisesti vaikka en sitä ostaessani tiennyt.Ollaan pojan kaa käyty ajeleen sähkölinjan pohjia ja ei ole työntää tarvinnut,sitkeesti on sälli tullut perässä.Pojan kaverin Fox ei juuri maastossa kulje,eikä kaveri kuulemma lähdekään millään maastoon ajeleen.Fox on kyllä kova ottaan huippuja,taitaa olla rajoittimet pois.Kymco menee semmoiset viidet kympit vakiona.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
HUOM! te joille tulee Tekniikanmaailma!!!! 17.5 eli keskiviikkona tulee mopomönkijöistä testi missä on eri mönkijöitä... enemmän tietoa täällä ----> http://www.tekniikanmaailma.fi/?y=2006&p=9&id=1526742
Mopo-Mönkijää etsimässä.... Ehdotuksia otetaan vastaan...
- Daimler
- 4WD
Hmph, voihan nenä, tuostahan puuttuu aivan kokonaan kymco. Taitaa olla Kymco aivan eri luokassaVilj0 kirjoitti:HUOM! te joille tulee Tekniikanmaailma!!!! 17.5 eli keskiviikkona tulee mopomönkijöistä testi missä on eri mönkijöitä... enemmän tietoa täällä ----> http://www.tekniikanmaailma.fi/?y=2006&p=9&id=1526742

Muokkaus: Tein tässä ihan omasta uteliaisuudestani vähän tutkkimista Aeon Revo R50:stä kun joku oli haukkunut sitä laiskaksi.
Tämä saattaa olla hyvinkin totta koska laskeskelin muutaman eli mopon paino ja teho suhteita.
Elikkä aloitan hyvästä esimerkistä.
Kymco Super fever skootterin Paino/teho suhde on 39.5 kg/kw,
Silver foxin on 25kg/kw,
kymco mxu 50 on 46.3kg/kw
ja lopuksi Aeon revon on 67kg/kw. (Pienempi luku on parempi)
Elikkä saattaa olla hyvin mahdollista että nämä revot ovat aika laiskoja.