Meille tuli tänään jo Tekniikan Maailma niin arvatkaapas mikä testin voitti?..... yllätys yllätys AEON REVO 2 R 50... lainaanpa vähän tästä...
AEON on kookkaalle kuljettajalle tiivis, mutta ajoasento on silti ryhdikäs. Jarrut toimivat ja pysäyttävät, mutta etujarru vaatii voimaa, jota ei hennoimmilta kuljettajilta löydy. Aeonista voi sanoa, että siinä on jousitus, joka ei lyö käsille ja nielee kuoppiakin. Ajo on vakaata, vaikka ohjaus on karting-tyylisen napakka. Jalat ovat suojassa roiskeilta, mutta selkä voi kuraantua sadekelillä. Hallintalaitteet ovat selkeät, mutta merkkivaloja on vaikea havaita, joten summeri on hyvä varuste.
Pirteä moottori ja voimansiirto toimivat liikkeellelähdöstä alkaen saumattomasti. Vaikka Aeon on rekisteröity kahdelle, niin käytännössä matkustajalla on ankeat olot. Huomionarvoinen yksityiskohta on virtalukosta avattava ja lukittava istuin.
HYVÄÄ:
+ Suorituskyky
+ Pirteä moottorin ja voimansiirron kokonaisuus
+ Ajettavuus
HUONOA:
- Polttoaineen kulutus (6,5l / 100km)
Kiihtyvyydet menivät seuraavasti:
0-40km/h
Aeon: 12.2s
Adly: 12.3s
Derbi: 13,0s
muut eivät päässeet yli 40km/h mutta masaissa ja dinlissä oli vikaa kaasuttimen kanssa niin sen takia tuli huonot tulokset...
Huippunopeudet:
Adly: 48,1 km/h
Aeon: 47,1 km/h
Derbi: 41,7 km/h
Dinli: 38,8 km/h
CPI: 38,5 km/h
Masai: 35,3 km/h
HUOM!!!
On huomattavaa, että suorituskykymittauksissa näkyy "tropiikkisäätöjen" tuntuva vaikutus.
Viimeksi muokannut Vilj0, 16 Touko 2006 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mopo-Mönkijää etsimässä.... Ehdotuksia otetaan vastaan...
Tämä tulikin yllätyksenä... Hieman mysteeristä minun mielestä tämä Aeon juttu, jotkut haukkuvat sen suohon ja TM taas kehuu sen taivaisiin (no siihen välimaastoon ainakin)
Kenellä on tämä uusi kymcon mxu 50?? haluaisin kysellä vaan että miten jaksaa vetää ja mitä kulkee?? ja hyytyykö ylämäkiin jos yksin tai kaverin kanssa??
Mopo-Mönkijää etsimässä.... Ehdotuksia otetaan vastaan...
Vilj0 kirjoitti:Kenellä on tämä uusi kymcon mxu 50?? haluaisin kysellä vaan että miten jaksaa vetää ja mitä kulkee?? ja hyytyykö ylämäkiin jos yksin tai kaverin kanssa??
Tähän pitäisi saada vastaus muutaman viikon kuluttua
Meillä on ollut Aeon Revo viime syksystä asti. Pojat ovat ajelleet sillä pihalla ja talven aikana jäällä. Olen silloin tällöin ajeluttanut poikia kaupungilla kun eivät itse vielä saa ajaa. Alkuun Revo ei kulkenut kuin noin 40km/h, mutta nyt kun koneella on ajettu reilut 300 km, tasaisella menee jo mittarinsa mukaan reilut 50km/h. Nostin suuttimen neulaa pari pykälää ja tuntui siltä että se auttoi menohaluihin hieman. Alamäkeen olemme saaneet sen kulkemaan oman mittarinsa mukaan lähes 70 km/h.
Ongelmia ei ole ollut, kerran lähti joku piuha liittimestä irti ja kone ei käynnistynyt.
Polariksen 50 cc ja 90 cc Predator perustuvat samaan malliin. Polariksen rungossa lukeekin että Made in Taiwan by Aeon Motor Company.
Meidän Revo olisi myytävänä, muutamme maalle ja hankimme tilalle nelivetoisen.
Toi mitä Tekniikan Maailma sanoo ajo-ominaisuuksista pitää aika hyvin minusta paikkaansa. Etujarrun jäykkyyttä en kyllä allekirjoita, mutta olen kyllä joutunut säätämään vaijereista pyörien välistä tasapainoa niin, että molemmat jarrut purisivat tasaisemmin. Kaikissa mopomönkijöissä on sama ongelma ohjausgeometrian kanssa, kun edessä on vain alatukivarsi ja ylätukena iskari. Kun rengas käy kuopassa niin suunta tahtoo vähän muuttua. Kun olen ajanut Aeonilla poikien kanssa niin painoa on 77+ 30 kg. Kantavuus on rekisteriotteen mukaan muistaakseni yli 160 kg. Takajousi on meillä keskisäädöissä ja tuntuu olevan ihan ok. Etupää voisi olla pehmeämpikin. Tosin en tiedä mitä pidentynyt joustoliike vaikuttaisi suuntavakavuuteen. Ylämäet mennään 35-40km/h ja tasaisella 45-50km/h. Pienuus minusta ei ole se ongelma vaan tuo mopojen aavistuksen autoja hitaampi vauhti taajamissa. Asfalttiajossa ihan ok. Muihin vastaaviin en ole vertaillut. Itse olen 183 cm pitkäjalkainen hemmo eikä ainakaan minulla ole sellaista polvet suussa tunnetta. Vajaan vuoden kokemuksella arvelisin että Aeonin laatu lienee ainakin kiinalaisia parempi. Kelpaahan se Polariksellekin.
luin kaupassa sen tekniikan maailman ja adly tuli kakkoseks... ite en kyllä ole huomannut joitakin asioita mitä siinä väitetään... ohjauksen laaja kääntökulma oli yllätys, koska ite saan sen kahella renkaalla ajoon melko pienellä käänöksellä ja muutenkin se kääntyy tarpeeksi hyvin liikenteessä... ja yllätyin tosta kiihtyvyydestä... nään joka perjantai sellasen aeon revo 2 joka ajaa samaa tietä kuin minä, ja kyllä sen ohi mentiin aika helposti... en sitten tiedä onko vika kuskissa vai mopossa... ihan hyvin toi adly pärjäs testeissä muuten...
ps. mulla oli nopeus mittari valmiina asetettuna mönkijään kun sen kaupasta hain