Mikä mönkkä sulla on? Pitää itsekkin tsekata toi putki. Ja joku "hukka"outki lähti siitä pakoputkesta, ensin lähti pieni metalliputki ylöspäin, johon oli sitten liitetty letku, joka meni johonki... en sitte tiiä mitä hyötyy tolla on.. Vois kokeilla peittää.Thetic kirjoitti:no pakoaukkoa laajensin kun se oli pistetty puolikuun muotoiseksi.. pakokaasun kierrätin tai joku vastaava umpeen, isompi suutin. noilla jo se menee suunnilleen 65. esim kevarin imussa tulee 70. äänenvaimentajan vaihto olisi edessä varmaankin ja ilmanputsarista hengittävämpi.
mopo mönkijä
- Morzo
- 4WD
- Viestit: 170
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 18:24
- Paikkakunta: Alavieska Mönkky: AIE 4-Cross 70cc
Voisitko mahdollisesti selittää kaasarin neulan noston näin maallikollekin? Miten homma tehdään, onko hankalakin prosessi? Ei oikein mitään kokemusta tällaisesta ole, mahdollisimman maallisella kielellä jos mahdollista.Thetic kirjoitti:Aeon Revo 2 50cc kuten aiemmassa viestissä jo sanoin. nyt nostin myös kaasarin neulan ihan yläasentoon, niin ei hyydy enää ylämäkiinkään niin kauheasti. mutta lelujahan nää mopomönkkärit on, että kaikki ne hyytyy :/
eli siis: otat ilmanputsarin irti kaasarista, ja ruuvaat kaasarin päällä olevat 2 ruuvia auki että saat sen kannen pois. sieltä löytyy semmoinen neula putkilon sisältä ja siinä on vielä jousikin. kikkailet sen neulan irti siitä ja siinä on sellainen pieni osa joka käy sellaisiin jänniin loviin, se vaa ylimpään kun oli vakiona toiseksi alemmassa. en kyllä osaa selittää
kyllä sen hoksaat kun avaat.

Nyt kun vielä kertoisit missä/mikä on kaasari ja ilmanputsari.Thetic kirjoitti:eli siis: otat ilmanputsarin irti kaasarista, ja ruuvaat kaasarin päällä olevat 2 ruuvia auki että saat sen kannen pois. sieltä löytyy semmoinen neula putkilon sisältä ja siinä on vielä jousikin. kikkailet sen neulan irti siitä ja siinä on sellainen pieni osa joka käy sellaisiin jänniin loviin, se vaa ylimpään kun oli vakiona toiseksi alemmassa. en kyllä osaa selittääkyllä sen hoksaat kun avaat.

Tarkemmin ajateltuna ymmärsin kaiken paitsi ilmanputsarin.
Jos se ei hyydy, jätätkö virittämättä?monsteri kirjoitti:mutta hyytyyks se ylämäkiin jos ei tee yhtään mitää sille?
Turha kysymys sinänsä, sillä vastaus on kuitenkin ei.
Kaikkia mopo nimikkeen alla kulkevia vehkeitähän joka tapauksessa viritetään kulkivat ne miten lujaa tahansa vakiona.
Niin ja vastaus varsinaiseen kysymykseen riippuu mäestä.
hyytyyhän ne
kyllähän ne kaikki mopomönkijät vakiona mäkiin vähän hyytyy.. kakstahtiset ja kumminkin painavia nii ei sille mitään mahda.. joku 50cc supermoto olisi varmaan hyvä vaihtoehto mutta sillä ei sitten talvella pidetäkkään hauskaa 

Nyt iski tommone mönkkärikuume
Omistan Peugeot xps mopon ja sillä tosta maaliskuusta lähtien ajellu, nyt kuitenki talvisäilytykseen piti jo pösö laittaa ku nastarenkaita en aio ostaa.
Kaveri osti käytettynä tommosen Keeway mönkijän ja sillä vähä oon ajellukki. Kulkee jotai 37km/h mikä on kyllä aikamoinen miinus itelle
Kertokaa vähä kokemuksia omista mönkijöistänne. Ku oisin ehkä johonki mönkijään tota pösöö vaihtamassa, jos löytyy sopiva ja joku ois kiinnostunu vaihtaa.
Mulle riittäis ku mönkijä kulkis ~50km/h ja sit vääntöö ois paljo
Sit yks kyssäri viel. Kummat on mönkijöinä parempii? 2 vai 4-tahdit?
Kertokaa vähä plussia ja miinuksia

Omistan Peugeot xps mopon ja sillä tosta maaliskuusta lähtien ajellu, nyt kuitenki talvisäilytykseen piti jo pösö laittaa ku nastarenkaita en aio ostaa.
Kaveri osti käytettynä tommosen Keeway mönkijän ja sillä vähä oon ajellukki. Kulkee jotai 37km/h mikä on kyllä aikamoinen miinus itelle

Kertokaa vähä kokemuksia omista mönkijöistänne. Ku oisin ehkä johonki mönkijään tota pösöö vaihtamassa, jos löytyy sopiva ja joku ois kiinnostunu vaihtaa.
Mulle riittäis ku mönkijä kulkis ~50km/h ja sit vääntöö ois paljo

Sit yks kyssäri viel. Kummat on mönkijöinä parempii? 2 vai 4-tahdit?
Kertokaa vähä plussia ja miinuksia
- Morzo
- 4WD
- Viestit: 170
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 18:24
- Paikkakunta: Alavieska Mönkky: AIE 4-Cross 70cc
Keewayn maahantuojilta voit tilata vanteita. Meni ainakin omaan AIEen takaventeet heittämällä, mutta etuvanteita joutui vähän sorvaamaan, kun navan vahvistus"osat" tuli tielle, mut muuten menee ainakin AIEen. Eiköhän ne suurinpiirtein kaikkiin mopomönkiöihin mene, koska runko on kuitenkin lähes kaikissa sama.Nigou kirjoitti:Onkohan kenelläkää tietoa missä myydään noita keeway atv:n alu vanteita ja käykö ne muihin mopomönkijöihin?
- Morzo
- 4WD
- Viestit: 170
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 18:24
- Paikkakunta: Alavieska Mönkky: AIE 4-Cross 70cc
Joo vääntöä saat kyllä mopo-mönkiöistä helposti irti todella paljonXps kirjoitti:Nyt iski tommone mönkkärikuume![]()
Omistan Peugeot xps mopon ja sillä tosta maaliskuusta lähtien ajellu, nyt kuitenki talvisäilytykseen piti jo pösö laittaa ku nastarenkaita en aio ostaa.
Kaveri osti käytettynä tommosen Keeway mönkijän ja sillä vähä oon ajellukki. Kulkee jotai 37km/h mikä on kyllä aikamoinen miinus itelle![]()
Kertokaa vähä kokemuksia omista mönkijöistänne. Ku oisin ehkä johonki mönkijään tota pösöö vaihtamassa, jos löytyy sopiva ja joku ois kiinnostunu vaihtaa.
Mulle riittäis ku mönkijä kulkis ~50km/h ja sit vääntöö ois paljo
Sit yks kyssäri viel. Kummat on mönkijöinä parempii? 2 vai 4-tahdit?
Kertokaa vähä plussia ja miinuksia

Ainakin AIE vääntää niin maanpirusti, kun poistaa kaikki kuristeet ilmanotosta ja pakoputkesta ja poraa sylinterin, ja säätää varin kohilleen
