oas kirjoitti:
mopomönkijäpö ei ole mopo vaan kevyt nelipyörä joka täytyy katsastaa niin kuin auto.
onko näin?
Näin on! Laitappa vaikka sähköpostia AKE:lle jos et usko meitä
en kyllä usko ennen kuin tulee kutsu katsastukseen.. olisi siitä kerrottu kaupan/omiin nimiin laittamisen ohessa. Ei mielestäni tarvitse mopoa katsastaa!! Eihän siinä olis mitään järkeä! eikä tarkoita että se konttori rotta edes ymmärsi kysymystänne JOS olet/tte laittanut mailia sinne...
Viimeksi muokannut JG, 24 Touko 2007 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eipä löytyny googlesta tietoa että mopomönkijää pitäisi katsastaa muuta kuin rekisteröinti katsastuksessa eli kun lähtee kilvet tai ostaa uuden mikä ei ole katsastettu, usein on. Vahva epäilykseni perustuu jo siihen että mopomönkkärissä ei ole niin paljon osia/tekniikkaa mikä voisi vanhentua,ruostua tai kulua. JOS sellainen katsastus siis olisi olemassa tarkastettaisiin siinä tod näköisesti valot ja jarrut
En usko ennenkuin joku linkittää FAKTAA moisesta,jossa lukee: "Mopomönkijä on katsastettava kuin auto" tai kun tulee kutsu konttorille.
no niinhän siinä perhana sanotaan nyt veti kyllä hitaalle... No onko kukaan katsastanut IKINÄ mönkijäänsä? muussa kuin rek.katsastuksessa?
voisin varmistaa asian ISIN kaverilta joka on inssi.. tietänee paremmin nää kiekurat
Vielä viidennen kerran kysyn onko jollain tiedossa kauppaa/henkilöä jolla olisi 50cc mönkijään tarkoitettu tehoputki?
No ainakin mulla ja Nimpellä on pv:n putkesta patentoitu putki. Mulla tulee alakautta ja Nimpellä sitä normaalia kautta. Nimpe on myös tässä threadissa antanut linkin technigas mönkijätehariin. Lueskeleppa vaikka koko aihe niin huomaat, että putkista on puhuttu jopa aika paljon.
Vielä viidennen kerran kysyn onko jollain tiedossa kauppaa/henkilöä jolla olisi 50cc mönkijään tarkoitettu tehoputki?
No ainakin mulla ja Nimpellä on pv:n putkesta patentoitu putki. Mulla tulee alakautta ja Nimpellä sitä normaalia kautta. Nimpe on myös tässä threadissa antanut linkin technigas mönkijätehariin. Lueskeleppa vaikka koko aihe niin huomaat, että putkista on puhuttu jopa aika paljon.
Enmä mitään PV:n putkesta ala vääntään, ehkä alakautta, mut sit yks liian korkee kivi ja son satane. Ja toi linkki on vaan tecnigaksen omat sivut, ja sieltä saa selville, että duell-bike tuo sitä suomeen ja se ei myy mitään suoramyynnillä, eli pitäis metsästää sitä putkea 3 eri välikäden kautta: Tecnigas-Duell-joku jälleenmyyjä, jolla ei edes pakolta ole hajua mistään mopomönkijäputkesta.
Perse ku nää oon viel jonkuverran harvinaisii, ettei suomesta löydy kunnolla suoraa viriosaa.
Mulla ois harkinnassa hieman piristää mönkkäriäni, nykyisin tasasella menee sen 40-45km/h, alamäkeen 50km/h. Riittäisi että se kulkisi jotain 50-55km/h tasasella.. Vaatiiko miten isoja muutoksia? Ja tietysti mitä helpommalla pääsee sen parempi! Mönkijähän on Aeon Revo 50 vm. 2006