Mopomönkijöiden viritys

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Zydeemi
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Huhti 2007 13:29

Viesti Kirjoittaja Zydeemi »

Otat pakoputken pois ja katot sinne sylinteriin. Näät sellasen puolikuun muotosen aukon, se on pakoaukko. Yleensä ne on pyöreitä., mut aeon revo 2 ne on kuristettu. Viilaa se tai miten ikinä sä sen taituroit pyöreeks ja vaiha suutinta pari numeroo isommaks.
Avatar
harza
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Kesä 2006 22:32
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja harza »

Dremeli on kätevä siihen hommaan ja jos et ota pyttyä irti tunge se täyteen jotain kangasta, nii ei mene ne metalli töhnät pyttyyn asti. Saattaa olla, että ilman kangasta seuraavan käynnistyksen jälkeen huomataan, että peli ei kulje mihinkään.
BTW. Täriseekö kellään Aeonissa katteet ?
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Juu kiitoksia ohjeista. Onkos kukaan ottanut Aeonista sitä "snorkkelia" pois että miten paljon se vaikuttaa kulkuun/vääntöön? Harzalle, kyllä ne mulla ainakin vähän värisee katteet jos on kierroksia..
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Niin ja edellisestä viestistä unohtui, miten olette saaneet sitten suojattua sen ilmanottoaukon "snorkkelin" pois oton jälkeen siten ettei kaikki rapa mene sinne ilmanputsariin?
Nii Saatana
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Kesä 2007 00:44

hieman ohi aiheesta: derbi dfw 50 vuoden 05-

Viesti Kirjoittaja Nii Saatana »

olen nyt tässä vuodesta 2005 etsiskellyt tuosta derbistä rajoittimia sun muuta. kertaakaan en netistä ole löytäny keneltäkään ohjeita tähän mönkijään. toivoisin, että teillä olisi vastauksia. missä se cdi poksi on ja miten se saa kierrettyä, että se nopeus nousee? ja löytyykä tuohon mönkijään muuta mukavaa?
itse en ole vaihtanut kuin suuremman suuttimen, joka mahdollisti paremman kiihtyvyyden ja noin 2kmh lisää vauhtia
Derbi Dfw 50 mönäri vuoden 05- malli
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Jos nyt oikein olen käsittänyt niin pitäs ostaa rajottamaton CDI-boksi, korjatkaa jos olen väärässä. Mutta en sitten tiedä onko se Derbin kuri tossa CDI-boksissa. Kannattaa katella aikasempia viestejä, siellä on ihan hyviä vinkkejä ja sitten tutkiskella vielä sitä kömpijääsi.
Nii Saatana
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Kesä 2007 00:44

joo

Viesti Kirjoittaja Nii Saatana »

no oon lukenu noita viestejä, mut en lähtis sen perusteella virittelemään, kun noi on kumminki eri mönäreitä. tossa puhuttiin aikasemmin tosta cdistä ja mulla kun 40 kmh painaa kaasun pohjaan, niin kierrokset nousee älyttömästi, mut sit se pysähtyy ku seinään 50 kmh. ja kone kuulostaa siltä, ku se tykkäis mennä lujempaaki. eli rajotinhan se siellä, mut oon yrittäny ettiä sitä toosi kivoista paikoista. sit huomasin tuolla puhuttavan siitä, et se cdi olis se penkin alla akun vieressä oleva musta poksi (semmosessa ihmeen tiiviisti suojatussa pidikkeessä) jos se se on, niiin miten sen kiertää ja mistä tiiän, mitä johtoja näpräillä? eli pitäs ostaa joku rajoittimen kiertäjä vai mikä se nyt onkaan... paljonkohan se tulis kustantamaan, jos semmosen moposportista hankkis?

jaa nyt kun katoin noita moposportin ohittajan hintoja, musta tuntuu et haluisin tehä semmosen mielummin ite. onko semmosta mahdollista tehä ite jaa miten?
Derbi Dfw 50 mönäri vuoden 05- malli
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
Nii Saatana
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Kesä 2007 00:44

?

Viesti Kirjoittaja Nii Saatana »

osaisko kukaan sanoo, mitä nää on?
http://kuvablogi.com/nayta/426469/ penkin alta löytyy..
http://kuvablogi.com/nayta/426470/ --||--

http://kuvablogi.com/nayta/426471/ etukatteen alta löytyy...
http://kuvablogi.com/nayta/426472/ --||--
Derbi Dfw 50 mönäri vuoden 05- malli
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
Avatar
Juhnu
Kunniajäsen!!!
Viestit: 63
Liittynyt: 13 Tammi 2007 20:45
Paikkakunta: Tornio honda trx 70cc

Re: joo

Viesti Kirjoittaja Juhnu »

Nii vanha vihtahousu kirjoitti:no oon lukenu noita viestejä, mut en lähtis sen perusteella virittelemään, kun noi on kumminki eri mönäreitä. tossa puhuttiin aikasemmin tosta cdistä ja mulla kun 40 kmh painaa kaasun pohjaan, niin kierrokset nousee älyttömästi, mut sit se pysähtyy ku seinään 50 kmh. ja kone kuulostaa siltä, ku se tykkäis mennä lujempaaki. eli rajotinhan se siellä, mut oon yrittäny ettiä sitä toosi kivoista paikoista. sit huomasin tuolla puhuttavan siitä, et se cdi olis se penkin alla akun vieressä oleva musta poksi (semmosessa ihmeen tiiviisti suojatussa pidikkeessä) jos se se on, niiin miten sen kiertää ja mistä tiiän, mitä johtoja näpräillä? eli pitäs ostaa joku rajoittimen kiertäjä vai mikä se nyt onkaan... paljonkohan se tulis kustantamaan, jos semmosen moposportista hankkis?

jaa nyt kun katoin noita moposportin ohittajan hintoja, musta tuntuu et haluisin tehä semmosen mielummin ite. onko semmosta mahdollista tehä ite jaa miten?
Kuullostaa tuo selitys siltä että variaattori jarruttaa vauhtia.
Nii Saatana
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Kesä 2007 00:44

Viesti Kirjoittaja Nii Saatana »

noo mahdollisesti sekin, mutta mitään prikkaa tästä variaattorista ei löydy, on sekin niin huolellisesti katottu. en kumminkaan usko, että rullia keventämällä tai nostamalla painoa JA sen ihmeen härpäkejousen vaihtamisella, olisi niin suurta muutosta kiihtyvyydessä tai nopeudessa. tai ehkä kiihtyvyydessä. mutta uskon vahvasti, että rajoitin homottaa(onhan sitä jo yritetty etsiä ja koitettu kiertää yli kaksi vuotta, muuten menee hermot jos ei ole rajoitinta) on myös rajoitin heti sylinterissä, se joku pakokaasuaukko on puoliksi ummessa, että jos sitä vähäsen viilais... tässä on sama kone ja runko kuin silver foxissa.
ja sitten.. pakoputkessa heti alkukäyrän jälkeen, haarautuu toinen ohuempi putki, joka jatkaa matkaansa kumisena letkuna mopon perään, josta löytyy suodatin ja sitä kautta loput pakokaasut ulos. M I K Ä TÄMÄ ON?????? :shock: veikkaisin, että jos tuon irrottais ja laittais laastarin päälle, auttais jossakin asiassa jotenki? varmaan kiinni leikkaamisessa...
MUTTA olis tosi mukavaa jos joku antais vastauksia mun näihin elämääkin suurempiin kysymyksiin. gitö`z :twisted:
Derbi Dfw 50 mönäri vuoden 05- malli
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
mr_spiid
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Huhti 2007 22:36
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr_spiid »

NIIIN että onko kellään tietoa mistä ettiä vikaa kun vääntää avaimesta sammuksiin niin jää päälle pätkimään :x
Avatar
oas
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 29 Touko 2006 22:52
Paikkakunta: Lohja, Mönkiä: TGP Hornet 50cc

Viesti Kirjoittaja oas »

variaattori voi jarruttaa ilman prikkaakin,
"Eräitä yksityiskohtia lukuunottamatta mönkijä yksinkertaistaa tulevaa taloudellista ja teollista behavorismia."
Nii Saatana
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Kesä 2007 00:44

Viesti Kirjoittaja Nii Saatana »

mr_spiid kirjoitti:NIIIN että onko kellään tietoa mistä ettiä vikaa kun vääntää avaimesta sammuksiin niin jää päälle pätkimään :x
see saattapi johtua siiitä, että sulta on revitty TAI sulla on rikki se joku sokerinpalanen siellä silleen makeesti. osaanselittää.com
siis siinä etukatteen alla on semmonen mustalla kumilla tai muovilla päällystetty tai varustettu sokeri, jonka saa irrotettua kahtia. ja kun tämän ottaa poijes niin mönäri lähtee polkasemalla käyntiin ilman avaimii. avaimilla se ei myöskään sammu. muuta en keksi.

variaattori rajottaa..:
mussun mussun :D ei oo mahdollista :P mistä kohdasta? :shock:
hankin tänää uudet liekkitarrat ja progripit ja jotkut stongan nupit ja yyret venttiilihatut... :!: kyllä NS osaa, ihkuu (pikkurilli pystyssä). mut nyt puuttuu enää ne virityshommelit... etää josko joku osais neuvoa miestä tietämätöntä?
AINII! kuka on tulossa kauden kolmanteen mopomiittinkiin alrightiin???
http://www.motot.net/forum/viewtopic.ph ... torder=asc
tarvisin mönkkäritukee sinne etten oo iihan yksiksensä hän siellä juu... :twisted:
Derbi Dfw 50 mönäri vuoden 05- malli
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
Nii Saatana
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Kesä 2007 00:44

Viesti Kirjoittaja Nii Saatana »

mr_spiid kirjoitti:NIIIN että onko kellään tietoa mistä ettiä vikaa kun vääntää avaimesta sammuksiin niin jää päälle pätkimään :x
TAI! tuli mieleen tossa joskus ku puhuttiin kavereitten kanssa just tollasesta, et ei sammu virta-avainta kääntämällä, niin yhelle jannulle oli käyny niin, että se oli laittanu väärää bensaa/polttoainetta. en muista laittoko bensakoneeseen diisseliä vai toisin päin, mut se ei sammunu avaimella, pysy vaan käynnissä. joutu sitten sammuttamaan sen kytkimellä. niin että siinä taas yksi ohje joka kannattaa tarkistaa, nimittäin kyllä sitä kerran elämässä pitää väärää bensaa laittaa tankkiin ;P muuta en taaskaan keksi...

NIITÄ VIRIOHJEITA!!! gitö`z
Derbi Dfw 50 mönäri vuoden 05- malli
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
Avatar
oas
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 29 Touko 2006 22:52
Paikkakunta: Lohja, Mönkiä: TGP Hornet 50cc

Viesti Kirjoittaja oas »

koska välit on voitu säätää rattailla pieniksi
"Eräitä yksityiskohtia lukuunottamatta mönkijä yksinkertaistaa tulevaa taloudellista ja teollista behavorismia."
Vastaa Viestiin