joo'o mahdollisesti. onko kokemusta asiasta?oas kirjoitti:koska välit on voitu säätää rattailla pieniksi
Mopomönkijöiden viritys
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 13 Kesä 2007 00:44
no just täytin tankin MUTTA se tuli ennen tankkaustaNii vanha vihtahousu kirjoitti:TAI! tuli mieleen tossa joskus ku puhuttiin kavereitten kanssa just tollasesta, et ei sammu virta-avainta kääntämällä, niin yhelle jannulle oli käyny niin, että se oli laittanu väärää bensaa/polttoainetta. en muista laittoko bensakoneeseen diisseliä vai toisin päin, mut se ei sammunu avaimella, pysy vaan käynnissä. joutu sitten sammuttamaan sen kytkimellä. niin että siinä taas yksi ohje joka kannattaa tarkistaa, nimittäin kyllä sitä kerran elämässä pitää väärää bensaa laittaa tankkiin ;P muuta en taaskaan keksi...mr_spiid kirjoitti:NIIIN että onko kellään tietoa mistä ettiä vikaa kun vääntää avaimesta sammuksiin niin jää päälle pätkimään
Derbi DFW ja Adly Silver Fox valmistetaan samassa tehtaassa, kovinhan nuo ovat saman näkösiäkin. Eli kannattaa katella myös Silver Foxin viriohjeita, todennäköisesti samat kurit kun Derbissäkin. Ja jos ei ala kureja löytymään ni sitten varmaan pitää laittaa viripalikkaa, esim. Moposportissa on joka lähtöön osaa.
Viimeksi muokannut -Osku-, 28 Kesä 2007 00:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ?
Nuo mitä penkin alla on siinä mustassa kumitutissa ovat sulakkeita, olisko siinä 15A ja 10A sulake.. tuo "harmaa juttu" etukatteesi alla näyttäisi olevan regulaattori eli jännitteen tasaaja joka pitää valon kaikilla kierroksilla suht yhtä kirkkaana ja säästää polttimoita. siitä sinisestä en saanut selvää..Nii vanha vihtahousu kirjoitti:osaisko kukaan sanoo, mitä nää on?
http://kuvablogi.com/nayta/426469/ penkin alta löytyy..
http://kuvablogi.com/nayta/426470/ --||--
http://kuvablogi.com/nayta/426471/ etukatteen alta löytyy...
http://kuvablogi.com/nayta/426472/ --||--
voin lyödä 10e vetoa teitin kanssa että jok.ikisestä uudesta mopomönkijästä löytyy ne samat perus kuristukset.. eli pakoaukko valettu umpeen,kaasari,variaattori.
Nyt muuten myynnissä tuo mönkijäni silver fox 70cc kulkee ihan näppärästi.. ostakaa joku pois!
Ei tosiaan johdu väärästä bensastamr_spiid kirjoitti:no just täytin tankin MUTTA se tuli ennen tankkaustaNii vanha vihtahousu kirjoitti:TAI! tuli mieleen tossa joskus ku puhuttiin kavereitten kanssa just tollasesta, et ei sammu virta-avainta kääntämällä, niin yhelle jannulle oli käyny niin, että se oli laittanu väärää bensaa/polttoainetta. en muista laittoko bensakoneeseen diisseliä vai toisin päin, mut se ei sammunu avaimella, pysy vaan käynnissä. joutu sitten sammuttamaan sen kytkimellä. niin että siinä taas yksi ohje joka kannattaa tarkistaa, nimittäin kyllä sitä kerran elämässä pitää väärää bensaa laittaa tankkiin ;P muuta en taaskaan keksi...mr_spiid kirjoitti:NIIIN että onko kellään tietoa mistä ettiä vikaa kun vääntää avaimesta sammuksiin niin jää päälle pätkimään


Ja jos diesel autoon laitat bensaa se voi tosiaan jäädä käymään jos on oikein kuuma kone.. mutta ei siitä sen enempää.. tarkista lukon piuhat sähkökynällä tai mittarilla
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 13 Kesä 2007 00:44
Re: ?
JG kirjoitti:Nuo mitä penkin alla on siinä mustassa kumitutissa ovat sulakkeita, olisko siinä 15A ja 10A sulake.. tuo "harmaa juttu" etukatteesi alla näyttäisi olevan regulaattori eli jännitteen tasaaja joka pitää valon kaikilla kierroksilla suht yhtä kirkkaana ja säästää polttimoita. siitä sinisestä en saanut selvää..Nii vanha vihtahousu kirjoitti:osaisko kukaan sanoo, mitä nää on?
http://kuvablogi.com/nayta/426469/ penkin alta löytyy..
http://kuvablogi.com/nayta/426470/ --||--
http://kuvablogi.com/nayta/426471/ etukatteen alta löytyy...
http://kuvablogi.com/nayta/426472/ --||--
voin lyödä 10e vetoa teitin kanssa että jok.ikisestä uudesta mopomönkijästä löytyy ne samat perus kuristukset.. eli pakoaukko valettu umpeen,kaasari,variaattori.
Nyt muuten myynnissä tuo mönkijäni silver fox 70cc kulkee ihan näppärästi.. ostakaa joku pois!
Ai sen takii siis mun valot ei toimi ku oon menny näpräämään sitä harmaata poksii

voitko valaista, että missä on cdi poksi?
joo no pakoaukko on mulla kuristettu, mut niin oli myös putki, putkesta lähti melkosesti turhaa osaa. nyt kuuluu kivemmat äänet ja kiihtyy vähän kovempaa.
missäköhän siellä kaasarissa olis kureja??? (70 suutin vaihdettu, ei muuta)
variaattorissa ei oo ainakaan mitään prikkaa sisäl, et ainoastaan jos rullat ja jousi pistää vastaan...vai?
Derbi Dfw 50 mönäri vuoden 05- malli
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
ei siinä kaasarissa (ainakaan foxissa) ollut mitään muita kureja kuin itse kaasari
ja dellorton phpg 16mm meni suoraan imukaulaan.. tuorevoitelu nippaa ei kyllä tässä kaasarissa ole mutta siihen en luotakkaan..
jos regulaattoris on pois käytöstä niin vois olla että se on polttanut polttimon sulta..
variaattorin aukasin kerran ja kasasin kerran, eli en mitään erikoista sieltä löytänyt.. ja sama konehan tuossa derbissä taitaa olla.. oliskohan se joku minarellin kone.. en oo varma.. mutta pytty taitaa olla helpoin,halvin ja paras tapa virittää näitä.. ei kumminkaan montaa kymppiä maksa..

jos regulaattoris on pois käytöstä niin vois olla että se on polttanut polttimon sulta..
variaattorin aukasin kerran ja kasasin kerran, eli en mitään erikoista sieltä löytänyt.. ja sama konehan tuossa derbissä taitaa olla.. oliskohan se joku minarellin kone.. en oo varma.. mutta pytty taitaa olla helpoin,halvin ja paras tapa virittää näitä.. ei kumminkaan montaa kymppiä maksa..
Ei sieltä eilenkään tullu...
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 13 Kesä 2007 00:44
selitäppä vähän lisää tosta kaasarista, niin siis miten rajoitettu? O_oJG kirjoitti:ei siinä kaasarissa (ainakaan foxissa) ollut mitään muita kureja kuin itse kaasarija dellorton phpg 16mm meni suoraan imukaulaan.. tuorevoitelu nippaa ei kyllä tässä kaasarissa ole mutta siihen en luotakkaan..
jos regulaattoris on pois käytöstä niin vois olla että se on polttanut polttimon sulta..
variaattorin aukasin kerran ja kasasin kerran, eli en mitään erikoista sieltä löytänyt.. ja sama konehan tuossa derbissä taitaa olla.. oliskohan se joku minarellin kone.. en oo varma.. mutta pytty taitaa olla helpoin,halvin ja paras tapa virittää näitä.. ei kumminkaan montaa kymppiä maksa..
joo no pytty on puoliks ummessa, ootko ite viilannu tasaseks? miten toimii?
sit mulla oli pikkusen (PALJON) ylimäärästä osaa tuolla paisarissa, nyt kuuluu kivemmat äänet, mut muuten en huomaa hirveää eroa. miksi se menee puolella kaasulla saman, kuin täydellä? menee just tasan 50, alamäki on sitten eri juttu...
voisiko cdi poxi olla syynä? vai pitäiskö variaattoria pikkusen säätää?
offtopic:
ja voisko joku neuvoa, mistä löytyy halvalla street- renkaita ja vanteita? tarvis uudet nakit ja vanteet, ku on pikkusen soikeena...
ja miks ihmeessä toi vanteen sisäosa, joka toimii myös suojana rumpujarruille, hankaa jarruja ihan mielettömästi? siis ei jarrupaloja vaan niitä rautasia osia, esim ne isomman jousen pidikkeet on kivasti kulunu, ennen ei näin kovaa ole hangannut, mutta nyt kokoajan.
kiristin eturenkaita, ettei ne hölsky hirveesti, sen jälkeen on hangannut kokoajan. sen jälkeen löysäsin ja yritin ilman kiinnitystä pyörittää, niin kokoajan hankasi jarruun....
Derbi Dfw 50 mönäri vuoden 05- malli
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
Renkaista sen verran, jotkut olivat jo vaihtaneet mopomönkijään street-renkaat ja huippunopeus hieman pienentynyt, koska vierintävastusta tulee enemmän. Mutta jos silti sellaiset haluat, niitä löytyy vaikka tuolta: http://www.storm-motor.fi/index.php?cPath=1 Tuohon hankaamiseen saattas auttaa vanteiden vaihtaminen suorempiin.. 

No siis vitsinä että koko kaasari on yks kuristus ku on niin pieniNii vanha vihtahousu kirjoitti:selitäppä vähän lisää tosta kaasarista, niin siis miten rajoitettu? O_oJG kirjoitti:ei siinä kaasarissa (ainakaan foxissa) ollut mitään muita kureja kuin itse kaasarija dellorton phpg 16mm meni suoraan imukaulaan.. tuorevoitelu nippaa ei kyllä tässä kaasarissa ole mutta siihen en luotakkaan..
jos regulaattoris on pois käytöstä niin vois olla että se on polttanut polttimon sulta..
variaattorin aukasin kerran ja kasasin kerran, eli en mitään erikoista sieltä löytänyt.. ja sama konehan tuossa derbissä taitaa olla.. oliskohan se joku minarellin kone.. en oo varma.. mutta pytty taitaa olla helpoin,halvin ja paras tapa virittää näitä.. ei kumminkaan montaa kymppiä maksa..
joo no pytty on puoliks ummessa, ootko ite viilannu tasaseks? miten toimii?
sit mulla oli pikkusen (PALJON) ylimäärästä osaa tuolla paisarissa, nyt kuuluu kivemmat äänet, mut muuten en huomaa hirveää eroa. miksi se menee puolella kaasulla saman, kuin täydellä? menee just tasan 50, alamäki on sitten eri juttu...
voisiko cdi poxi olla syynä? vai pitäiskö variaattoria pikkusen säätää?
offtopic:
ja voisko joku neuvoa, mistä löytyy halvalla street- renkaita ja vanteita? tarvis uudet nakit ja vanteet, ku on pikkusen soikeena...
ja miks ihmeessä toi vanteen sisäosa, joka toimii myös suojana rumpujarruille, hankaa jarruja ihan mielettömästi? siis ei jarrupaloja vaan niitä rautasia osia, esim ne isomman jousen pidikkeet on kivasti kulunu, ennen ei näin kovaa ole hangannut, mutta nyt kokoajan.
kiristin eturenkaita, ettei ne hölsky hirveesti, sen jälkeen on hangannut kokoajan. sen jälkeen löysäsin ja yritin ilman kiinnitystä pyörittää, niin kokoajan hankasi jarruun....

Pyttyä en sen ihmeemmin viilaillut kun vaihdoin tuon 70cc.. mutta ei niissä mitään isoja eroja ollut.. kanavat vain vähän kookkaampia.. vakio pytystä kin saa varmasti hyvin tehoja ku vähän näyttää vinkua kanaville....
Ei sieltä eilenkään tullu...