Mopomönkijöiden viritys

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Nii Saatana
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Kesä 2007 00:44

Viesti Kirjoittaja Nii Saatana »

oas kirjoitti:koska välit on voitu säätää rattailla pieniksi
joo'o mahdollisesti. onko kokemusta asiasta?
Derbi Dfw 50 mönäri vuoden 05- malli
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
mr_spiid
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Huhti 2007 22:36
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr_spiid »

Nii vanha vihtahousu kirjoitti:
mr_spiid kirjoitti:NIIIN että onko kellään tietoa mistä ettiä vikaa kun vääntää avaimesta sammuksiin niin jää päälle pätkimään :x
TAI! tuli mieleen tossa joskus ku puhuttiin kavereitten kanssa just tollasesta, et ei sammu virta-avainta kääntämällä, niin yhelle jannulle oli käyny niin, että se oli laittanu väärää bensaa/polttoainetta. en muista laittoko bensakoneeseen diisseliä vai toisin päin, mut se ei sammunu avaimella, pysy vaan käynnissä. joutu sitten sammuttamaan sen kytkimellä. niin että siinä taas yksi ohje joka kannattaa tarkistaa, nimittäin kyllä sitä kerran elämässä pitää väärää bensaa laittaa tankkiin ;P muuta en taaskaan keksi...
no just täytin tankin MUTTA se tuli ennen tankkausta
mr_spiid
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Huhti 2007 22:36
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr_spiid »

ja muuten osako joku selittää mitä teen kun takuutodistus on hävinnyt :(
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Derbi DFW ja Adly Silver Fox valmistetaan samassa tehtaassa, kovinhan nuo ovat saman näkösiäkin. Eli kannattaa katella myös Silver Foxin viriohjeita, todennäköisesti samat kurit kun Derbissäkin. Ja jos ei ala kureja löytymään ni sitten varmaan pitää laittaa viripalikkaa, esim. Moposportissa on joka lähtöön osaa.
Viimeksi muokannut -Osku-, 28 Kesä 2007 00:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JG
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Loka 2006 23:17

Re: ?

Viesti Kirjoittaja JG »

Nii vanha vihtahousu kirjoitti:osaisko kukaan sanoo, mitä nää on?
http://kuvablogi.com/nayta/426469/ penkin alta löytyy..
http://kuvablogi.com/nayta/426470/ --||--

http://kuvablogi.com/nayta/426471/ etukatteen alta löytyy...
http://kuvablogi.com/nayta/426472/ --||--
Nuo mitä penkin alla on siinä mustassa kumitutissa ovat sulakkeita, olisko siinä 15A ja 10A sulake.. tuo "harmaa juttu" etukatteesi alla näyttäisi olevan regulaattori eli jännitteen tasaaja joka pitää valon kaikilla kierroksilla suht yhtä kirkkaana ja säästää polttimoita. siitä sinisestä en saanut selvää..

voin lyödä 10e vetoa teitin kanssa että jok.ikisestä uudesta mopomönkijästä löytyy ne samat perus kuristukset.. eli pakoaukko valettu umpeen,kaasari,variaattori.


Nyt muuten myynnissä tuo mönkijäni silver fox 70cc kulkee ihan näppärästi.. ostakaa joku pois!
Avatar
JG
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Loka 2006 23:17

Viesti Kirjoittaja JG »

mr_spiid kirjoitti:
Nii vanha vihtahousu kirjoitti:
mr_spiid kirjoitti:NIIIN että onko kellään tietoa mistä ettiä vikaa kun vääntää avaimesta sammuksiin niin jää päälle pätkimään :x
TAI! tuli mieleen tossa joskus ku puhuttiin kavereitten kanssa just tollasesta, et ei sammu virta-avainta kääntämällä, niin yhelle jannulle oli käyny niin, että se oli laittanu väärää bensaa/polttoainetta. en muista laittoko bensakoneeseen diisseliä vai toisin päin, mut se ei sammunu avaimella, pysy vaan käynnissä. joutu sitten sammuttamaan sen kytkimellä. niin että siinä taas yksi ohje joka kannattaa tarkistaa, nimittäin kyllä sitä kerran elämässä pitää väärää bensaa laittaa tankkiin ;P muuta en taaskaan keksi...
no just täytin tankin MUTTA se tuli ennen tankkausta
Ei tosiaan johdu väärästä bensasta :D :D kyllä vika on varmaan jossain sähköliittimessä tai lukossa.. Moposi käy kyllä millä bensalla vaan.

Ja jos diesel autoon laitat bensaa se voi tosiaan jäädä käymään jos on oikein kuuma kone.. mutta ei siitä sen enempää.. tarkista lukon piuhat sähkökynällä tai mittarilla
mr_spiid
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Huhti 2007 22:36
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr_spiid »

http://www.youtube.com/watch?v=ng6wk3_JF74 . loppu osa on aika härski :twisted: :lol:
Nii Saatana
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Kesä 2007 00:44

Re: ?

Viesti Kirjoittaja Nii Saatana »

JG kirjoitti:
Nii vanha vihtahousu kirjoitti:osaisko kukaan sanoo, mitä nää on?
http://kuvablogi.com/nayta/426469/ penkin alta löytyy..
http://kuvablogi.com/nayta/426470/ --||--

http://kuvablogi.com/nayta/426471/ etukatteen alta löytyy...
http://kuvablogi.com/nayta/426472/ --||--
Nuo mitä penkin alla on siinä mustassa kumitutissa ovat sulakkeita, olisko siinä 15A ja 10A sulake.. tuo "harmaa juttu" etukatteesi alla näyttäisi olevan regulaattori eli jännitteen tasaaja joka pitää valon kaikilla kierroksilla suht yhtä kirkkaana ja säästää polttimoita. siitä sinisestä en saanut selvää..

voin lyödä 10e vetoa teitin kanssa että jok.ikisestä uudesta mopomönkijästä löytyy ne samat perus kuristukset.. eli pakoaukko valettu umpeen,kaasari,variaattori.


Nyt muuten myynnissä tuo mönkijäni silver fox 70cc kulkee ihan näppärästi.. ostakaa joku pois!

Ai sen takii siis mun valot ei toimi ku oon menny näpräämään sitä harmaata poksii :lol:
voitko valaista, että missä on cdi poksi?

joo no pakoaukko on mulla kuristettu, mut niin oli myös putki, putkesta lähti melkosesti turhaa osaa. nyt kuuluu kivemmat äänet ja kiihtyy vähän kovempaa.

missäköhän siellä kaasarissa olis kureja??? (70 suutin vaihdettu, ei muuta)

variaattorissa ei oo ainakaan mitään prikkaa sisäl, et ainoastaan jos rullat ja jousi pistää vastaan...vai?
Derbi Dfw 50 mönäri vuoden 05- malli
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
Avatar
JG
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Loka 2006 23:17

Viesti Kirjoittaja JG »

ei siinä kaasarissa (ainakaan foxissa) ollut mitään muita kureja kuin itse kaasari :D ja dellorton phpg 16mm meni suoraan imukaulaan.. tuorevoitelu nippaa ei kyllä tässä kaasarissa ole mutta siihen en luotakkaan..

jos regulaattoris on pois käytöstä niin vois olla että se on polttanut polttimon sulta..

variaattorin aukasin kerran ja kasasin kerran, eli en mitään erikoista sieltä löytänyt.. ja sama konehan tuossa derbissä taitaa olla.. oliskohan se joku minarellin kone.. en oo varma.. mutta pytty taitaa olla helpoin,halvin ja paras tapa virittää näitä.. ei kumminkaan montaa kymppiä maksa..
Ei sieltä eilenkään tullu...
Nii Saatana
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Kesä 2007 00:44

Viesti Kirjoittaja Nii Saatana »

JG kirjoitti:ei siinä kaasarissa (ainakaan foxissa) ollut mitään muita kureja kuin itse kaasari :D ja dellorton phpg 16mm meni suoraan imukaulaan.. tuorevoitelu nippaa ei kyllä tässä kaasarissa ole mutta siihen en luotakkaan..

jos regulaattoris on pois käytöstä niin vois olla että se on polttanut polttimon sulta..

variaattorin aukasin kerran ja kasasin kerran, eli en mitään erikoista sieltä löytänyt.. ja sama konehan tuossa derbissä taitaa olla.. oliskohan se joku minarellin kone.. en oo varma.. mutta pytty taitaa olla helpoin,halvin ja paras tapa virittää näitä.. ei kumminkaan montaa kymppiä maksa..
selitäppä vähän lisää tosta kaasarista, niin siis miten rajoitettu? O_o

joo no pytty on puoliks ummessa, ootko ite viilannu tasaseks? miten toimii?

sit mulla oli pikkusen (PALJON) ylimäärästä osaa tuolla paisarissa, nyt kuuluu kivemmat äänet, mut muuten en huomaa hirveää eroa. miksi se menee puolella kaasulla saman, kuin täydellä? menee just tasan 50, alamäki on sitten eri juttu...

voisiko cdi poxi olla syynä? vai pitäiskö variaattoria pikkusen säätää?

offtopic:
ja voisko joku neuvoa, mistä löytyy halvalla street- renkaita ja vanteita? tarvis uudet nakit ja vanteet, ku on pikkusen soikeena...
ja miks ihmeessä toi vanteen sisäosa, joka toimii myös suojana rumpujarruille, hankaa jarruja ihan mielettömästi? siis ei jarrupaloja vaan niitä rautasia osia, esim ne isomman jousen pidikkeet on kivasti kulunu, ennen ei näin kovaa ole hangannut, mutta nyt kokoajan.
kiristin eturenkaita, ettei ne hölsky hirveesti, sen jälkeen on hangannut kokoajan. sen jälkeen löysäsin ja yritin ilman kiinnitystä pyörittää, niin kokoajan hankasi jarruun....
Derbi Dfw 50 mönäri vuoden 05- malli
kurviin 50 kilsaa tunnissa neljälla tai kahdella pyörällä ja matka jatkuu.
keulimisrauta sano että moi
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Renkaista sen verran, jotkut olivat jo vaihtaneet mopomönkijään street-renkaat ja huippunopeus hieman pienentynyt, koska vierintävastusta tulee enemmän. Mutta jos silti sellaiset haluat, niitä löytyy vaikka tuolta: http://www.storm-motor.fi/index.php?cPath=1 Tuohon hankaamiseen saattas auttaa vanteiden vaihtaminen suorempiin.. :)
Avatar
rega
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 11 Kesä 2006 11:00

Viesti Kirjoittaja rega »

luulis että mitä karkeempi kuvio on niin huippunopeus laskee :?:
TGB HORNET
Avatar
JG
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Loka 2006 23:17

Viesti Kirjoittaja JG »

Nii vanha vihtahousu kirjoitti:
JG kirjoitti:ei siinä kaasarissa (ainakaan foxissa) ollut mitään muita kureja kuin itse kaasari :D ja dellorton phpg 16mm meni suoraan imukaulaan.. tuorevoitelu nippaa ei kyllä tässä kaasarissa ole mutta siihen en luotakkaan..

jos regulaattoris on pois käytöstä niin vois olla että se on polttanut polttimon sulta..

variaattorin aukasin kerran ja kasasin kerran, eli en mitään erikoista sieltä löytänyt.. ja sama konehan tuossa derbissä taitaa olla.. oliskohan se joku minarellin kone.. en oo varma.. mutta pytty taitaa olla helpoin,halvin ja paras tapa virittää näitä.. ei kumminkaan montaa kymppiä maksa..
selitäppä vähän lisää tosta kaasarista, niin siis miten rajoitettu? O_o

joo no pytty on puoliks ummessa, ootko ite viilannu tasaseks? miten toimii?

sit mulla oli pikkusen (PALJON) ylimäärästä osaa tuolla paisarissa, nyt kuuluu kivemmat äänet, mut muuten en huomaa hirveää eroa. miksi se menee puolella kaasulla saman, kuin täydellä? menee just tasan 50, alamäki on sitten eri juttu...

voisiko cdi poxi olla syynä? vai pitäiskö variaattoria pikkusen säätää?

offtopic:
ja voisko joku neuvoa, mistä löytyy halvalla street- renkaita ja vanteita? tarvis uudet nakit ja vanteet, ku on pikkusen soikeena...
ja miks ihmeessä toi vanteen sisäosa, joka toimii myös suojana rumpujarruille, hankaa jarruja ihan mielettömästi? siis ei jarrupaloja vaan niitä rautasia osia, esim ne isomman jousen pidikkeet on kivasti kulunu, ennen ei näin kovaa ole hangannut, mutta nyt kokoajan.
kiristin eturenkaita, ettei ne hölsky hirveesti, sen jälkeen on hangannut kokoajan. sen jälkeen löysäsin ja yritin ilman kiinnitystä pyörittää, niin kokoajan hankasi jarruun....
No siis vitsinä että koko kaasari on yks kuristus ku on niin pieni :D
Pyttyä en sen ihmeemmin viilaillut kun vaihdoin tuon 70cc.. mutta ei niissä mitään isoja eroja ollut.. kanavat vain vähän kookkaampia.. vakio pytystä kin saa varmasti hyvin tehoja ku vähän näyttää vinkua kanaville....
Ei sieltä eilenkään tullu...
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

rega kirjoitti:luulis että mitä karkeempi kuvio on niin huippunopeus laskee :?:
Siis se perustuu jotenkin siihen että katurenkailla on isompi kosketuspinta-ala tiehen ja sitä kautta tulee vierintävastusta enemmän. Fysiikkaa! :oops: :lol:
Avatar
JG
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Loka 2006 23:17

Viesti Kirjoittaja JG »

tuskinpa moinen vaikuttaa huippuihin kuin 1km/h-2km/h.. eri asia jos rengas kokoa lähtee muuttamaan..
Ei sieltä eilenkään tullu...
Vastaa Viestiin