mönkijä_jätkä kirjoitti:Onko missään olemassa aeonin sähkö kaavoitusta? kun koko peli on täynnä johtoja
Tai missä sijaitsee edes tuo "sähköstarttaaja", kun noita boxejakin sieltä löytyy muutamia!
Pitääkö etulampun olla päällä kun akku latautuu? siis siinä avain käännettynä siihen lamppu-kohtaan?
Annoin koneen käydä siinä asennossa noin 20 min, sitä ennen tarkistin että johdot ovat kiinni, niin nyt kyllä on startannut melko hyvin sähköllä (pieniä ongelmia välillä)
Käynnistätkö nyt jokakerta sähköllä vai polkemalla? Oma ei ainakaan tunnu lähtevän käyntiin oikeastaan ikinä sähköllä.
no ei se kyllä aina lähde käyntiin. mutta silloin tällöin
Kummisetäni (INSINÖÖRI :D) kertoi minulle että vika on akussa, koska akun teho on liian pieni, ja jos nyt oikein muistan niin aeonissa on 0.4ampeerin akku. eli tehokkaampaa akkua kehiin...
Joo. Täytyy kokeilla startata vain parkit päällä, jos vaikka virrankulutus vähenisi hetkeksi. Tosin, etulampulta taitaa virta mennä takavalolle parkit päällä? Jospa huomenna saisin sen kömpijän takaisin niin pääsee rullia vaihtamaan ja eikun uudestaan gepsiin!
Noniin, huollosta sanoivat että oikeassa raidetangon päässä on välystä. Tänään sitten soittelin jälleenmyyjälle, mutta ei ollut saatavilla pelkästään raidetangonpäätä. Eli joutuu tilaamaan raidetangot samalla ja tietysti molemmille puolille, 90e/kpl eli 180e tulee hintaa. Eikä oo kilometrejä ku vajaat 4000km... Onko muilla ollu samanlaista vikaa?
Nyt kokeilin tuota sähköstarttia, ainakin lämpimänä lähti joka kerta käyntiin ja kokeilin varmaan 10 kertaa En tiedä vetristyykö se käytön mukaan, uutena ei ainakaan meinannut lähteä millään käyntiin vaikka oli kuinka lämmin kone. Onpa mukavaa päästä taas kikkailemaan kun lumet on sulaneet teiltä
Joo, täytyy kokeilla vielä kylmällä koneella. Talvella on tietysti hyvä käyttää poljinta. Muuten, keulatkin onnistuu paremmin Multivarin kanssa saas nyt nähdä saako vielä viikonloppuna aikaseks vaihtaa niitä rullia mutta ens viikolla viimestään Hyvin muuten näyttäs pitävän tuo mittari kutinsa, en kyllä tiedä onko kalibroitu uudestaan kun mittarinvaijeri uusittu mutta minulla ainakin näyttää aika hyvin todellisen nopeuden Onkos täällä Aeonit vähissä vai mikä täällä on ku mönkijäjätkän kaa saapi jutella kahestaan!?!?
Jo on, pari viikkoa sitten sain uuden vas. peilin ja itsestään on haljennut, samalla tavalla on käynyt oikeallekin peilille aikaisemmin! En usko että sitä olis kukaan hajottanut, ei oo minkäännäköistä iskun jälkeä tms., vaan pelkkä halkeama. Kumma kun itsestään hajoovat! Mikähän kierre noissa peileissä on tai miten sen saa tarkistettua? Ajattelin laittaa jotkut toisenlaiset peilit tuohon jos vaikka rupeis kestämään.
Pitävätkö nuo Aeonin käyttöohjeissa olevat rengas paineet paikkansa?
siellä lukee että rengas paine pitäisi olla 0,21-0.34 bar, mutta itselläni on nyt 2 baria ilmaa, ja nyt tuntuu sopivalta paineelta kun taas tuo 0.3bar tuntui liian tyhjältä.
Pitävät. Ellet tienny, mönkijöissä on todellakin erit paineet kuin autoissa.
Koska pehmeä rengas toimii osana jousitusta ja parantaa pitoa. 2 baarin paineilla saat laakerit melko helpolla pilalle. Enintään puolen baarin paineet kannattaa laittaa.