TGB Hornet 50cc
käykää katsomassa http://www.morinimotori.com/eng/motori03_01.asp
näyttää ihan samalta moottorilta kuin on tgb hornetissa, paitsi tgb on jättänyt tuon ylimmäisen moottorin kiinnikkeen pois. Modularboxhan mainostaa sivuillaan että on valmistanut osia morinille http://www.rally.fi/50cc_tgb.php
näyttää ihan samalta moottorilta kuin on tgb hornetissa, paitsi tgb on jättänyt tuon ylimmäisen moottorin kiinnikkeen pois. Modularboxhan mainostaa sivuillaan että on valmistanut osia morinille http://www.rally.fi/50cc_tgb.php
TGB HORNET
-
- 2WD
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11 Helmi 2008 21:07
- Paikkakunta: Outokumpu
-
- 2WD
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11 Helmi 2008 21:07
- Paikkakunta: Outokumpu
Eli päätin kirjoittaa nyt kun mönkijässä ollut vähän ongelmia lähiaikoina.
Eli tiputteli vaihteistoöljyä poies, en oo ihan varma sen öljyn tarkotuksesta, mutta se on variaattorista yksi pykälä lähempänä renkaita, se vuosi sieltä variaattorikoppaan ja sieltä ulos. Kun öljyjä ei ollu sisällä niin rullas tosi raskaasti eli luulen että kytkin ei toiminu. Luultiin aluks että se tulee yhestä pultinreiästä jossa ei ollu pulttia, joten laitettiin siihen pultti ja sitten laitettiin uutta öljyä sisään. Oikeasti vaan tukittiin reikä josta se olisi tullut ulos variaattorin kautta, mutta nyt se jäi sinne ja kasteli hihnan
. Eli jos kaasua painoi todella todella rauhallisesti niin se saattoi lähteä liikkeelle, mutta vähän lisää kaasua niin hihna luisti. Eli taas öljyt ulos ja nyt perehdyttiin vähän enemmän.
Variaattorin puolelle vuosi öljyä variaattorin taemman rattaan oikealla puolella olevan "levyn" takaa. Ne pultit joilla se oli kiinni olivat tulleet yli sentin ulospäin ja taas huomattiin TGB:n tyyppivika, pultit eivät ole kiristetty/ne löystyvät helposti. Nyt saatiin ne kiristettyä, 3 kiristyi helposti mutta 2 oli "piilossa" variaattorin taemman rattaan takana ja sitä piti ottaa eteenpäin, se oli aika ongelmallista koska siinä oli ainut TGB:n kunnolla kiristetty pultti. Ja nyt kun se on kiristetty ei ainakaan heti vuotanut uusia ölyjä ulos sieltä, joten nyt vaan pitää toivoa parasta.
Kävin myös ajelemassa hieman ja otin gps:n mukaan, koska sattui sellainen olemaan. Kun ajeli esim 44.5km/h niin gps näytti 46km/h. Mutta huippunopeutta mitatessa heitto oli aika paljon suurempi, ajoin suurehkoon alamäkeen TGB:n mittariin 56,2km/h ja gps:ään 61,8km/h. Tulos on sillätavoin luotettava että molemmat maxspeed mittarit resetoin ennen sitä. Eli teille jotka olette miettineen asiaa, niin siinä vastaus. Mitään virejä ei ole, paitsi omatekemä äänenvaimennin, joka ei ole laisinkaan vaikuttanu nopeuteen, eikä kovin hyvin ääneenkää, mutta sentään vähän vähentänyt TGB:n kirkumista.
Edittiä: Millasilla rengaspaineilla ajelette?? Horon ohjekirjassa lukee 4psi mikä on ihan hiton vähän, mutta renkaissa max 36psi. Pistin 20psi jokaiseen renkaaseen ja paljon mukavempi ajella, ei keinu enää niin paljoa.
Eli tiputteli vaihteistoöljyä poies, en oo ihan varma sen öljyn tarkotuksesta, mutta se on variaattorista yksi pykälä lähempänä renkaita, se vuosi sieltä variaattorikoppaan ja sieltä ulos. Kun öljyjä ei ollu sisällä niin rullas tosi raskaasti eli luulen että kytkin ei toiminu. Luultiin aluks että se tulee yhestä pultinreiästä jossa ei ollu pulttia, joten laitettiin siihen pultti ja sitten laitettiin uutta öljyä sisään. Oikeasti vaan tukittiin reikä josta se olisi tullut ulos variaattorin kautta, mutta nyt se jäi sinne ja kasteli hihnan

Variaattorin puolelle vuosi öljyä variaattorin taemman rattaan oikealla puolella olevan "levyn" takaa. Ne pultit joilla se oli kiinni olivat tulleet yli sentin ulospäin ja taas huomattiin TGB:n tyyppivika, pultit eivät ole kiristetty/ne löystyvät helposti. Nyt saatiin ne kiristettyä, 3 kiristyi helposti mutta 2 oli "piilossa" variaattorin taemman rattaan takana ja sitä piti ottaa eteenpäin, se oli aika ongelmallista koska siinä oli ainut TGB:n kunnolla kiristetty pultti. Ja nyt kun se on kiristetty ei ainakaan heti vuotanut uusia ölyjä ulos sieltä, joten nyt vaan pitää toivoa parasta.
Kävin myös ajelemassa hieman ja otin gps:n mukaan, koska sattui sellainen olemaan. Kun ajeli esim 44.5km/h niin gps näytti 46km/h. Mutta huippunopeutta mitatessa heitto oli aika paljon suurempi, ajoin suurehkoon alamäkeen TGB:n mittariin 56,2km/h ja gps:ään 61,8km/h. Tulos on sillätavoin luotettava että molemmat maxspeed mittarit resetoin ennen sitä. Eli teille jotka olette miettineen asiaa, niin siinä vastaus. Mitään virejä ei ole, paitsi omatekemä äänenvaimennin, joka ei ole laisinkaan vaikuttanu nopeuteen, eikä kovin hyvin ääneenkää, mutta sentään vähän vähentänyt TGB:n kirkumista.
Edittiä: Millasilla rengaspaineilla ajelette?? Horon ohjekirjassa lukee 4psi mikä on ihan hiton vähän, mutta renkaissa max 36psi. Pistin 20psi jokaiseen renkaaseen ja paljon mukavempi ajella, ei keinu enää niin paljoa.
-
- Tracks
- Viestit: 1534
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
- Paikkakunta: Kivitaipale City
Öljynvuoto johtui siis kakkosvarin akselin stefasta, joka siis tiivistää alennusvaihteiston ja varin. Korjasittako sen?
Rengaspaineista: 4 psi on se mikä pitää normaalisti olla. 36 psi pusketaan sisään kun kumia asennetaan vanteelle.
20 psi:n paineilla takalaakerit ovat kovilla koska kumi ei jousta enää tarpeeksi. Enintään 7 psi (0,5 bar) on syytä laittaa. Ihan teknisistä syistä, ja eikä hakkaa pikkukuopista.
Rengaspaineista: 4 psi on se mikä pitää normaalisti olla. 36 psi pusketaan sisään kun kumia asennetaan vanteelle.
20 psi:n paineilla takalaakerit ovat kovilla koska kumi ei jousta enää tarpeeksi. Enintään 7 psi (0,5 bar) on syytä laittaa. Ihan teknisistä syistä, ja eikä hakkaa pikkukuopista.
Siis kiristin niitä pultteja siinä, ois pitäny ottaa kuvaa niin vois selittää paremmin. Jotenkin hassua kun ne on ittekseen löystyny niin että ne sai käsin aukiSkygo kirjoitti:Öljynvuoto johtui siis kakkosvarin akselin stefasta, joka siis tiivistää alennusvaihteiston ja varin. Korjasittako sen?

Edit: Onko kellään tullu samanlaista vikaa, että mittari näyttää max speediksi ihan ihmeellisen, joskus vuosi sitten sain siihen 148,7km/h...aika hassu juttu.
-
- Tracks
- Viestit: 1534
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
- Paikkakunta: Kivitaipale City
Mulla on mönkijässä tuommonen yleismallin KOSO mp-nopeusmittari.
Jossain vaiheessa rupes ottamaan vähitelleen enemmän ja enemmän häiriötä jostain. viisari vaelsi kierrosten mukaan mihin sattuun. Selvisi että häiriö tulee sytytyksestä. Liekkö tulpanhatun häiriönpoistaja kuollu. En ole jaksanut perehtyä...
Jossain vaiheessa rupes ottamaan vähitelleen enemmän ja enemmän häiriötä jostain. viisari vaelsi kierrosten mukaan mihin sattuun. Selvisi että häiriö tulee sytytyksestä. Liekkö tulpanhatun häiriönpoistaja kuollu. En ole jaksanut perehtyä...
Menin ostamaan Forten 70cc sylinterin. Sylinteri oli peräisin morinin skoottereiden moottorista ja sylinteri sopi hornettiin kuin nyrkki silmään
Horo nosti nokkaa melkein pelkällä kaasulla, mutta ei sekää hupi kestäny ku 100km, syy oli ihan kuskin holtittomasta sisäänajosta
Ei muuta ku pyttyi tilamaa!

Horo nosti nokkaa melkein pelkällä kaasulla, mutta ei sekää hupi kestäny ku 100km, syy oli ihan kuskin holtittomasta sisäänajosta

Ei muuta ku pyttyi tilamaa!
TGB HORNET
Tänään tuli katsastuksesta kirje, että TGB pitäis katsastaa kohtapuoliin. Onhan tässä vielä aikaa ja tiesin kyllä tätä odotella.
Onko kukaan muu siis katsastanut hornettiaan???
Ideana oli mennä talvipakkasella katsastamaan se, jotta katsastusmiehiä välittää ajaa sitä ulkona, jos ne nyt sellasta tekee.
Onko kukaan muu siis katsastanut hornettiaan???
Ideana oli mennä talvipakkasella katsastamaan se, jotta katsastusmiehiä välittää ajaa sitä ulkona, jos ne nyt sellasta tekee.
Re: TGB Hornet 50cc
mun omalla oon ajanut huiput 52km/h eikä oo mitää virejä. oiskohan kellään tollasen hornetin vasenta tukivartta on mennyt mutkalle
Yksi viesti riittää samaa kysymystä. Toinen poistettu. T:Jopeli
Yksi viesti riittää samaa kysymystä. Toinen poistettu. T:Jopeli
Re: TGB Hornet 50cc
Mikä mahtais olla mun horossa ongelmana ku eilen ajoin jonku 8-9km ekaa kertaa kunnolla liikenteessä,pitkään aikaan ei oo ajettu muutakun pihassa aika paljon. Tää vehje on ollu mulla nyt kuukauden,sitä ennen jollain jätkällä keltä tän osti.
Nii eile ku ajoin,ajoin alamäkeen kaasu pohjassa,meni jotain 52 suunnilleen sitten jarrutin vähän ja päästin kaverin ohi ja kaasua taas nii vasemmalta puolelta kuulu semmone tum ääni ja koko vehje sammu! Ei siis lähtenyt virrat,valot oli ja mittari päällä mut sammu. Käyntiin ei lähde. Polkustartti oli ihan jumissa,miks
Tänään aamulla polkustartti ei ollu enää jumissa vaan pyörähti oikeen kunnolla mut käyntiin ei lähe,ei edes lupaa. Sähköstarttikaan ei edes lupaile mitään.. Voiko olla että kone meni ja hajos?? Vai voiko olla vika variaattorissa tai et kaasuvaijeri on irti
Kiitti vastauksista,tarvis pian niitä!
Nii eile ku ajoin,ajoin alamäkeen kaasu pohjassa,meni jotain 52 suunnilleen sitten jarrutin vähän ja päästin kaverin ohi ja kaasua taas nii vasemmalta puolelta kuulu semmone tum ääni ja koko vehje sammu! Ei siis lähtenyt virrat,valot oli ja mittari päällä mut sammu. Käyntiin ei lähde. Polkustartti oli ihan jumissa,miks




Kiitti vastauksista,tarvis pian niitä!
älä huoli,kyllä se vielä vituiks menee
Re: TGB Hornet 50cc
Avattii tänää moottori osiin nii oli menny ihan murusiks kiertokangen laakeri. Ja täytyy ehkäpä ostaa vie uus mäntä ja kampiakselikin.. 

älä huoli,kyllä se vielä vituiks menee