Skygo kirjoitti:Pitävät. Ellet tienny, mönkijöissä on todellakin erit paineet kuin autoissa.
Koska pehmeä rengas toimii osana jousitusta ja parantaa pitoa. 2 baarin paineilla saat laakerit melko helpolla pilalle. Enintään puolen baarin paineet kannattaa laittaa.
Kiitos kun kerroit näin nopeasti, pitää laske aika paljon paineita
Mutta kyllä oli paljon parempi mun mielestä ajaa kun oli melkein 2barin paineet, kiihtyi myös paremmin
Nyt on multivari kiinni
aluksi kokeilin 7 gramman rullilla, kiihtyvyys hyvä mutta huiput 40km/h.
sitten laitoin 8 gramman rullat niin kiihtyvyys edelleen kohtuullisen hyvä (todellakin parempi kuin vakio varilla) ja huiput 100 metrin matkalla 50km/h
että kyllähän toi vari ainakin kiihtyvyyteen auttaa
mut kuuluuko ton multivarin ottaa enemmän kierroksia? ottaa heti alussa aika paljon enemmän kun vakio varilla!
Ja sitten kun vauhti on 45km/h ja yli (korkeat kierrokset) niin kuuluu sellainen joku "töksähtelevä" ääni. Siis sellainen jos mopossa on rajoitin ja otat täydet kierrokset niin alkaa pitämään sellaista ääntä...
Tuli vaan mieleen että tuleeko toi kiihtymään/kulkemaan vielä lujempaa kun tuo jousi vähän vetreytyy? koska toi jousi on kyllä todella jäykkä (vrt. alkuperäinen jousi) ja pitempikin se on
Joo, Multivari on siis teharin kanssa todella toimiva koska tehari antaa tehopiikin ja Multivari nostaa kierrokset heti tehopiikin kierrosalueelle ja kiihtyvyys on maksimaalista. Joku rajottaa kierroksia tai sitte sulla on joku osa kökkönä siinä. Saattas sulla toimii jopa vakiojousella jos ei muuta viriä ole. Koska mitä jäykempi jousi = suuremmat tehohäviöt.
Luulen että se rajotus johtuu juuri tuosta jousesta, se voisi olla liian jäykkä eikä pääsisi iha pohjaan saakka, joten välityskään ei muuttuisi täydellisesti.
löytyykö mistään tohon aeonin putkeen sopivaa änkkää, siis sellaista missä ei olisi tuota katalysaattoria ja olisi muutenkin avarempi.
Kuinka iso muuten tuo aeonin putken ja änkän liitos kohta halkaisijaltaan?
Ota mauseri (työntömitta) käteen ja mittaa. Mopoputiikit myy hyväksyttyjä ja ei hyväksyttyjä vaimentimia. Rekisteröidyssä pelissä pitää olla e-hyväksytty änkkä.
Joo siihen käy kyllä perus mopoänkkä, mutta todennäkösesti joutuu tekemään liitoskohtaan välikappaleen. Kokeiles muuten vakiojousella vielä jos ei muuta viriä ole, ei pitäs hihnan luistaa.
Nopeaa toimintaa, toissapäivänä tilasin pytyn Mopo-Sportilta ja tänään kävin jo postista hakemassa Miten pitkään kannattas sisäänajoja ajaa? Oisko joku 500km sopiva? Niin ja toimiiko tuorevoitelulla vai pitäskö laittaa öljyä bensan sekaan?
Luulen että 500km on hyvä ajaa jos uusi pytty on kiinni, koska kaverini vaihtoi derbin pytyn ja ajoi 250km, ja laittoi sen jälkeen teharin kiinni niin leikkasi parin päivän päästä kiinni.
Minkä pytyn tilasit???
Joo siihen käy kyllä perus mopoänkkä, mutta todennäkösesti joutuu tekemään liitoskohtaan välikappaleen. Kokeiles muuten vakiojousella vielä jos ei muuta viriä ole, ei pitäs hihnan luistaa.
Joo olen kyllä yrittänyt etsiä sellaista änkkää mihin ei tarvitsisi tehdä liitos kappaletta
En kokeile ainakaan vielä vakio jousella koska nyt vauhti on maks 55 ja kiihtyvyys todella hyvä automaatti vaihteiseksi, niin se on tarpeeksi nopea kaupunki ajoon. Ja kevyt nelipyörä saa kulkea 60KM/h ja sen jälkeen tulee jo autovero + muita veroja (yhteensä noin 4000€)
Joo, varmaan ollu Derbissä seokset laihalla... Se pytty on Malossin Minarelli 68cc. Ootko lukenu tuon 60km/h jostain? Hui kauhistus On se SYVÄLTÄ SIELTÄ tää koko mopojen rajoitukset. No, ei auta itku markkinoilla.
mönkijä_jätkä kirjoitti:Ja kevyt nelipyörä saa kulkea 60KM/h ja sen jälkeen tulee jo autovero + muita veroja (yhteensä noin 4000€)
Hyvä tietää, mutta mistä kuulit? voisi laittaa ihan yleiseksi tiedoksi mopomönkijöitten virittäjille.
Meidän koulussa yhdelle mopoauton omistajalle tuli nuo kaikki vero systeemit ja sakot, koska se kulki 63km/h. Ja mopoautothan kuuluvat samaan luokkaan kuin mopo mönkijät eli kevyt nelipyöräsiin.