whizz 50cc

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Letkujen tarkoitukset menevät jotenkin näin:
Imukaulasta lähtevä letku on bensahanan alipaineletku.
Kaasarin pohjasta tulee ylivuoto/tyhjennysletku.
Bensaletku tulee omaan paikkaansa, toiseksi alin letkuliitin on sille, se on pystyssä se liitin.
Kohokammion huohotinletku (sellainen pätkä letkua) lähtee jostain ylhäältä ja kuuluu mennä alas kohokammion ruuvin alle tulevaan pidikkeeseen.

Miten näissä kazuman ja whizz:in pikkkukiikuttimissa on vaihteet vai onko niitä edes? variaattoriahan niissä ei ole, mutta myyjät mainostavat että automaatti... Vaihdepoljintakaan nissä ei ole, joten onko vain yks ja sama vaihde päällä aina? Kytkinhän nuissa on se automaatti
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
juussi
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Joulu 2007 23:36

Viesti Kirjoittaja juussi »

juup. näinhän se on, eli n. 20 cm pitkä letku.

käynnistyksen kans takkuilee hieman, eli startti meinaa olla pitkähkö ja sitten ei oikein pysy hyvin käynnissä. ruuvasin tyhjäkäyntiä hieman isommalle jonka jälkeen käynnistys ja tyhjäkäynti kylmänä ok, mutta lämmettyään vähän meinaa olla veto päällä. molempi parempi, eikös niin=)
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Vatakkaas nyt tähän:
Skygo kirjoitti: Miten näissä kazuman ja whizz:in pikkkukiikuttimissa on vaihteet vai onko niitä edes? variaattoriahan niissä ei ole, mutta myyjät mainostavat että automaatti... Vaihdepoljintakaan nissä ei ole, joten onko vain yks ja sama vaihde päällä aina? Kytkinhän nuissa on se automaatti
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
unlucky
6WD
Viestit: 274
Liittynyt: 05 Kesä 2007 22:56
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja unlucky »

itelläni on rälläyksen kohteena 70cc comache. semmonen polven kokonen peli. siinä ainakaan ei ole kuin yksi "vaihde" eli keskipako kytkin ja suora veto sen jälkeen. eli vaihteita ei ole.

mulla on kanssa tuo tyhjäkäynti aika iso eli vetää kokoajan. ei siitä haittaa ole koska jos löysää kaasun nopeasti kierrokset käy aika alhaalla ja muuten sammus. nämä on siinä mielessä kivoja että alkaavat vetää vasta jossain 5000 kierroksen paikkeilla kunnolla, kun välit on kohdallaan kierroksiin nähden.
juussi
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Joulu 2007 23:36

Viesti Kirjoittaja juussi »

Skygo kirjoitti:Vatakkaas nyt tähän:
Yks ja sama, ei ole muita löytynyt. Sillä keskipakokykimellä.
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

joo kuten arvelinkin. meneekö tuommonen väkkyrä kuin kovaa? kuulin jostain että jopa 30? sehän on tappovauhti ilman etujousitusta ja kunnon jarruja! ja vielä kun kuskina on junnu niin avot! Onhan niisä se kaasunrajotinkin millä saa nopeutta vähennettyä.
Vissiin aika luumu lähteen liikkeelle juuri välitysten takia?
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
juussi
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Joulu 2007 23:36

Viesti Kirjoittaja juussi »

Skygo kirjoitti:joo kuten arvelinkin. meneekö tuommonen väkkyrä kuin kovaa? kuulin jostain että jopa 30? sehän on tappovauhti ilman etujousitusta ja kunnon jarruja! ja vielä kun kuskina on junnu niin avot! Onhan niisä se kaasunrajotinkin millä saa nopeutta vähennettyä.
Vissiin aika luumu lähteen liikkeelle juuri välitysten takia?
Ei ole tarkkaa tietoa nopeudesta. Myyjän ilmoituksen mukaan 30km/h ja tottavie sais juosta lujaa jos vauhdissa aikos pysyä. Jarru on kyllä ihan levyllä ja nestetoiminen ja tuntuu ihan napakasti hidastavan menoa.

Jäykällä etupäällä ei oikein maastoon sovelias. En liiemmin muutenkaan uskois möykkysesä maastossa kestävän tän hintaluokan vehkeen.

Kaasunrajoitin on mallia kivi polkimen alla, eli ruuvi jolla säädetään kuinka kiinni kahvan voi puristaa.

Luumu :?: Pitäs saada nuo kaasarin säädöt vielä fixattua kohdalleen, ny on vielä "lapsentautia" kun ei sukkana kärsi oikeen lämpimänäkään oikein reilusti kaasuttaa kun tuntuu että saa liikaa löpöä. Just kun tyhjäkäynnin sai säädeltyä senverta kohilleen notta värkki pysyy hyvin käynnissä eikä kovin paljon yritä mennä eteenpäin issekseen 8)
unlucky
6WD
Viestit: 274
Liittynyt: 05 Kesä 2007 22:56
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja unlucky »

meidän kone kulkee varmaan jotain 60-70 kmh ja SE on tappovauhti. pelkkä takajarru paljoa hidasta, jarrutus matka jotain 100m. jouset kyllä on aika hyvät minun mielestä... mutta alaväännön takia ei pahassa maastossa mennä ilman vauhtia...
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Taisin keksiä tuossa eräs päivä syyn siihen miksi juuri nuo väkkyrät eivät käynnisty kylmänä joillakin. Kun koneessa ei kerta ole edes vapaata, niin öljyillä on varsin suuri merkitys asian kanssa. Kylmänä paksut öljyt eivät anna atuomaagisen kytkimen luistaa tarpeeksi jotta kone kävisi vapaasti ilman että on liikaa vetoa tyhjäkäynnillä. Kannattaa kokeilla käyttää kone lämpimäksi takarattaat ilmassa.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
juussi
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Joulu 2007 23:36

Viesti Kirjoittaja juussi »

No tuota öljyjuttua ei ole tullu ajatelleeksi. 5 käyttötunnin jälkeen oli suositus vaihtaa 10W-40 öljyt sisään. Joskohan kokeilis tuon vaikutusta.

Olen käytelly lämpimäksi takarattaat ilmassa. Lankusta tehty pukki peräspään nostoraudan tjsp. alle.
juussi
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Joulu 2007 23:36

lumiketjut?

Viesti Kirjoittaja juussi »

Olisko kellään tietoa mistä sais ostaa lumiketjuja näihin pikkuvehkeisiin?
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Suoraan sopivia ketjuja ei ole kyllä noihin vehkeisiin. Sen verran pienet on kyllä renkaat että kannattaako niitä edes pienistä autonketjuista yrittää tehdä. Ja uskosin että ketjuista ei ole paljoa iloa, kun tuskin nuo jaksaa kovin kummosessa lumessa mennä ketjuilla.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
juussi
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Joulu 2007 23:36

Viesti Kirjoittaja juussi »

Jep, voipi olla nuinki. Biltemassa oli ATV:n lumiketjuja http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 2394946966

mutta nuo on senverta jäsyä että ei maksane vaivaa lyhennellä. Auton lumiketjusta http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 2394946966 ehkä just just virittelisi.

Tuohon aiemmin mainitsemaani huonoon käynnistymiseen auttoi himpun (kun luin ketjua ihan alusta) kun kiristin kaasarin ja imusarjan (onko se muuten imukaula) sekä imusarjan ja sylinterin väliset ruuvit. Täytynee sarjan ja kaasarin väliin laitella vaarnat kun tuntuu kierteet olevan defaultina heikonpuoleiset eli se toinen pultti kiristyy aina hieman ja sitte löysää issekseen.

Rapotoinpa tässä vuodenvaihteen jälkeen öljynvaihtoprojektin seuraamukset.
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Koska tuossa whizzissä on renkaat sen verta pienet, ei kannata valmiista ketjuista yrittää saada nuin pieniä. Helpommin ne tekee itte. Pitkästi ketjua ja pieniä sakkeleita. Sillain tulisi sopivat. Mutta epäilempä ettei siinä ole sen vertaa vääntöä että menisi kummoisessa lumessa. Jäällä niistä sen sijaan on hyötyä, ellei rupea sitten puskemaan.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
reijoja
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 01 Heinä 2007 14:28
Paikkakunta: uusimaa / cf moto 500tl

Re: whizz 50cc

Viesti Kirjoittaja reijoja »

mkaskine kirjoitti:Elikkä ko. vehkeessä pikkusen noita käyntiongelmia..

Kylmänä ei oikeen käy tyhjäkäynnillä ja lämpimänäkään ei voi laittaa laakista paljoa kaasua vaan sammuu sellaiseen "boooo" ilmiöön...

Neulan asennolla asiaan ei mitään vaikutusta. Eli tuntuu kun laittaa kaasun pohjaan että vehje tukehtuisi, voiko näin olla kun suutin on kokoa 75.

Oliskohan niin että pitää vaan alkaa molempia suuttimia ja katsoa millä toimii? Kenelläkään kokemuksia ko. laitteesta / vioista..
Omassa mönkijässäni comanhce 50 (whizz 50) oli käynnistys ongelmia. kun tutkin kaasutinta huomasin etteihän ryyppy edes mene kokonaan päälle koska runko tulee ryyppyvipua vastaan. Sahasin ryyppyvivun niin lyhkäseksi että mahtui toimimaan. Edelleen sama vaiva jatkui. Siispä vaihdoin uuden tulpan, ja siinähän se suurin vika olikin. aiemmin pelas kunnolla vain lämpösenä. nyt lähtee kylmänä käyntiin vaikka ilman ryyppyä. Siinä samassa vaihdoin myös välityksiä (12/51) jotta kulkis vähä hiljempaa.
Vastaa Viestiin