whizz 50cc
-
- Tracks
- Viestit: 1534
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
- Paikkakunta: Kivitaipale City
Letkujen tarkoitukset menevät jotenkin näin:
Imukaulasta lähtevä letku on bensahanan alipaineletku.
Kaasarin pohjasta tulee ylivuoto/tyhjennysletku.
Bensaletku tulee omaan paikkaansa, toiseksi alin letkuliitin on sille, se on pystyssä se liitin.
Kohokammion huohotinletku (sellainen pätkä letkua) lähtee jostain ylhäältä ja kuuluu mennä alas kohokammion ruuvin alle tulevaan pidikkeeseen.
Miten näissä kazuman ja whizz:in pikkkukiikuttimissa on vaihteet vai onko niitä edes? variaattoriahan niissä ei ole, mutta myyjät mainostavat että automaatti... Vaihdepoljintakaan nissä ei ole, joten onko vain yks ja sama vaihde päällä aina? Kytkinhän nuissa on se automaatti
Imukaulasta lähtevä letku on bensahanan alipaineletku.
Kaasarin pohjasta tulee ylivuoto/tyhjennysletku.
Bensaletku tulee omaan paikkaansa, toiseksi alin letkuliitin on sille, se on pystyssä se liitin.
Kohokammion huohotinletku (sellainen pätkä letkua) lähtee jostain ylhäältä ja kuuluu mennä alas kohokammion ruuvin alle tulevaan pidikkeeseen.
Miten näissä kazuman ja whizz:in pikkkukiikuttimissa on vaihteet vai onko niitä edes? variaattoriahan niissä ei ole, mutta myyjät mainostavat että automaatti... Vaihdepoljintakaan nissä ei ole, joten onko vain yks ja sama vaihde päällä aina? Kytkinhän nuissa on se automaatti
juup. näinhän se on, eli n. 20 cm pitkä letku.
käynnistyksen kans takkuilee hieman, eli startti meinaa olla pitkähkö ja sitten ei oikein pysy hyvin käynnissä. ruuvasin tyhjäkäyntiä hieman isommalle jonka jälkeen käynnistys ja tyhjäkäynti kylmänä ok, mutta lämmettyään vähän meinaa olla veto päällä. molempi parempi, eikös niin=)
käynnistyksen kans takkuilee hieman, eli startti meinaa olla pitkähkö ja sitten ei oikein pysy hyvin käynnissä. ruuvasin tyhjäkäyntiä hieman isommalle jonka jälkeen käynnistys ja tyhjäkäynti kylmänä ok, mutta lämmettyään vähän meinaa olla veto päällä. molempi parempi, eikös niin=)
-
- Tracks
- Viestit: 1534
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
- Paikkakunta: Kivitaipale City
Vatakkaas nyt tähän:
Skygo kirjoitti: Miten näissä kazuman ja whizz:in pikkkukiikuttimissa on vaihteet vai onko niitä edes? variaattoriahan niissä ei ole, mutta myyjät mainostavat että automaatti... Vaihdepoljintakaan nissä ei ole, joten onko vain yks ja sama vaihde päällä aina? Kytkinhän nuissa on se automaatti
itelläni on rälläyksen kohteena 70cc comache. semmonen polven kokonen peli. siinä ainakaan ei ole kuin yksi "vaihde" eli keskipako kytkin ja suora veto sen jälkeen. eli vaihteita ei ole.
mulla on kanssa tuo tyhjäkäynti aika iso eli vetää kokoajan. ei siitä haittaa ole koska jos löysää kaasun nopeasti kierrokset käy aika alhaalla ja muuten sammus. nämä on siinä mielessä kivoja että alkaavat vetää vasta jossain 5000 kierroksen paikkeilla kunnolla, kun välit on kohdallaan kierroksiin nähden.
mulla on kanssa tuo tyhjäkäynti aika iso eli vetää kokoajan. ei siitä haittaa ole koska jos löysää kaasun nopeasti kierrokset käy aika alhaalla ja muuten sammus. nämä on siinä mielessä kivoja että alkaavat vetää vasta jossain 5000 kierroksen paikkeilla kunnolla, kun välit on kohdallaan kierroksiin nähden.
-
- Tracks
- Viestit: 1534
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
- Paikkakunta: Kivitaipale City
joo kuten arvelinkin. meneekö tuommonen väkkyrä kuin kovaa? kuulin jostain että jopa 30? sehän on tappovauhti ilman etujousitusta ja kunnon jarruja! ja vielä kun kuskina on junnu niin avot! Onhan niisä se kaasunrajotinkin millä saa nopeutta vähennettyä.
Vissiin aika luumu lähteen liikkeelle juuri välitysten takia?
Vissiin aika luumu lähteen liikkeelle juuri välitysten takia?
Ei ole tarkkaa tietoa nopeudesta. Myyjän ilmoituksen mukaan 30km/h ja tottavie sais juosta lujaa jos vauhdissa aikos pysyä. Jarru on kyllä ihan levyllä ja nestetoiminen ja tuntuu ihan napakasti hidastavan menoa.Skygo kirjoitti:joo kuten arvelinkin. meneekö tuommonen väkkyrä kuin kovaa? kuulin jostain että jopa 30? sehän on tappovauhti ilman etujousitusta ja kunnon jarruja! ja vielä kun kuskina on junnu niin avot! Onhan niisä se kaasunrajotinkin millä saa nopeutta vähennettyä.
Vissiin aika luumu lähteen liikkeelle juuri välitysten takia?
Jäykällä etupäällä ei oikein maastoon sovelias. En liiemmin muutenkaan uskois möykkysesä maastossa kestävän tän hintaluokan vehkeen.
Kaasunrajoitin on mallia kivi polkimen alla, eli ruuvi jolla säädetään kuinka kiinni kahvan voi puristaa.
Luumu


-
- Tracks
- Viestit: 1534
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
- Paikkakunta: Kivitaipale City
Taisin keksiä tuossa eräs päivä syyn siihen miksi juuri nuo väkkyrät eivät käynnisty kylmänä joillakin. Kun koneessa ei kerta ole edes vapaata, niin öljyillä on varsin suuri merkitys asian kanssa. Kylmänä paksut öljyt eivät anna atuomaagisen kytkimen luistaa tarpeeksi jotta kone kävisi vapaasti ilman että on liikaa vetoa tyhjäkäynnillä. Kannattaa kokeilla käyttää kone lämpimäksi takarattaat ilmassa.
lumiketjut?
Olisko kellään tietoa mistä sais ostaa lumiketjuja näihin pikkuvehkeisiin?
Jep, voipi olla nuinki. Biltemassa oli ATV:n lumiketjuja http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 2394946966
mutta nuo on senverta jäsyä että ei maksane vaivaa lyhennellä. Auton lumiketjusta http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 2394946966 ehkä just just virittelisi.
Tuohon aiemmin mainitsemaani huonoon käynnistymiseen auttoi himpun (kun luin ketjua ihan alusta) kun kiristin kaasarin ja imusarjan (onko se muuten imukaula) sekä imusarjan ja sylinterin väliset ruuvit. Täytynee sarjan ja kaasarin väliin laitella vaarnat kun tuntuu kierteet olevan defaultina heikonpuoleiset eli se toinen pultti kiristyy aina hieman ja sitte löysää issekseen.
Rapotoinpa tässä vuodenvaihteen jälkeen öljynvaihtoprojektin seuraamukset.
mutta nuo on senverta jäsyä että ei maksane vaivaa lyhennellä. Auton lumiketjusta http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 2394946966 ehkä just just virittelisi.
Tuohon aiemmin mainitsemaani huonoon käynnistymiseen auttoi himpun (kun luin ketjua ihan alusta) kun kiristin kaasarin ja imusarjan (onko se muuten imukaula) sekä imusarjan ja sylinterin väliset ruuvit. Täytynee sarjan ja kaasarin väliin laitella vaarnat kun tuntuu kierteet olevan defaultina heikonpuoleiset eli se toinen pultti kiristyy aina hieman ja sitte löysää issekseen.
Rapotoinpa tässä vuodenvaihteen jälkeen öljynvaihtoprojektin seuraamukset.
-
- Tracks
- Viestit: 1534
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
- Paikkakunta: Kivitaipale City
Koska tuossa whizzissä on renkaat sen verta pienet, ei kannata valmiista ketjuista yrittää saada nuin pieniä. Helpommin ne tekee itte. Pitkästi ketjua ja pieniä sakkeleita. Sillain tulisi sopivat. Mutta epäilempä ettei siinä ole sen vertaa vääntöä että menisi kummoisessa lumessa. Jäällä niistä sen sijaan on hyötyä, ellei rupea sitten puskemaan.
Re: whizz 50cc
Omassa mönkijässäni comanhce 50 (whizz 50) oli käynnistys ongelmia. kun tutkin kaasutinta huomasin etteihän ryyppy edes mene kokonaan päälle koska runko tulee ryyppyvipua vastaan. Sahasin ryyppyvivun niin lyhkäseksi että mahtui toimimaan. Edelleen sama vaiva jatkui. Siispä vaihdoin uuden tulpan, ja siinähän se suurin vika olikin. aiemmin pelas kunnolla vain lämpösenä. nyt lähtee kylmänä käyntiin vaikka ilman ryyppyä. Siinä samassa vaihdoin myös välityksiä (12/51) jotta kulkis vähä hiljempaa.mkaskine kirjoitti:Elikkä ko. vehkeessä pikkusen noita käyntiongelmia..
Kylmänä ei oikeen käy tyhjäkäynnillä ja lämpimänäkään ei voi laittaa laakista paljoa kaasua vaan sammuu sellaiseen "boooo" ilmiöön...
Neulan asennolla asiaan ei mitään vaikutusta. Eli tuntuu kun laittaa kaasun pohjaan että vehje tukehtuisi, voiko näin olla kun suutin on kokoa 75.
Oliskohan niin että pitää vaan alkaa molempia suuttimia ja katsoa millä toimii? Kenelläkään kokemuksia ko. laitteesta / vioista..