Joo okei. nohh nyt on mulla menossa mönkiä huoltoon ens viikon keskiviikkona että ne kattoo vian ja korjaa sen ja vasta sitten masco sanoo meneekö takuuseen..
Skygo kirjoitti:Niin ne yli satasen mittarit on kooltan vähän isompia, muistaakseni merkkiä KOSO.
Itellä oli muuten sigma joskus tuossa mönkiässä, ja pitänee sanoa pari seikkaa asennuksesta:
1. Pitkulainen anturi pitää asentaa poikittain magneetin liikerataan nähden, eli kuten polkupyörässäkin. Ite laitoin sen "vahingossa" pitkittäin, tuloksena mittari näytti aivan hulibumbaa...
Magneetiksi käy mikä vaan pikku nappula, jolle porataan pieni kolo ja liimataan esim. Araldite Rapidilla, tms. kaksikomponenttiliimalla.
2. Ohjaustanko ei saa täristä, mittari ei kestä sitä. Kunnolla vaikka solukumia väliin niin kestää mittari.
Ei sulla ois kuvia asennuksesta tai jotain tarkempia ohjeita että mihin laitoit sen anturin kiinni ja mihin magneetin, kun se anturi pitää olla niin lähellä magneettia
Viimeksi muokannut Jippanen, 07 Touko 2008 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo Ruoniksen mittariongelma johtuu todennäköisesti väärästä tulpasta. Ohjekirjassa lukee NGK BP7HS ja pitäis olla BPR7HS. R = häiriösuojattu, jos oon oikein ymmärtänyt. Eli ei aiheuta häiriöitä muille sähkövehkeille.
Joo anturi oli kiinni etujarrukilvessä, siis se pellistä väännetty värkki johon jarrukengät kiinnittyvät. Jarrukilvessä on tietynlainen varsi mikä estää sen pyörähtämisen ympäri. Siihen varteen asensin anturin paketissa tulleella kumilenkillä. Magneetti tuli pyörännapaan, =se missä on jarrurumpu ja pyöränpultit. Magneetti ei ollut sigman oma, vaan eräs toinen, n. 3-5 mm pitkä sylinterinmallinen. Porasin sille kolon ja liimasin Araldite Rapidilla, joka on 2-komponenttiliimaa. Mittarin kalibrointia varten mitataan renkaan kehä, joka asetetaan milleinä sigmaan. Eli rengas ensin siihen asentoon, että venttiili on kohtisuorassa maahan, jolloin suora kulkee navan keskikohdan kautta vatupassilla tai luotisuoralla katottuna. Siihen kohtaan lattiaa merkki, työnnä mönkijää kunnes venttiili on taas kohtisuorassa napaan nähden. Laita taas merkki lattiaan ja mittaa tämä matka.
Jonska kirjoitti:Tuo Ruoniksen mittariongelma johtuu todennäköisesti väärästä tulpasta. Ohjekirjassa lukee NGK BP7HS ja pitäis olla BPR7HS. R = häiriösuojattu, jos oon oikein ymmärtänyt. Eli ei aiheuta häiriöitä muille sähkövehkeille.