Linhai 50ccm

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
pullakuski
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 22 Elo 2006 17:00
Mönkijä:: Mönkiät 2370
Paikkakunta: Vantaa Cana 1000 /650 ja Polaris 570

Viesti Kirjoittaja pullakuski »

inkkari kirjoitti:Juu mulla on ajettu nyt 160km ja hyvin on pelittäny :) onko sulla se
Linkku kilvissä?
kyllä on pistettiin kilpiin saman tien kun liikkeestä ostin
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

onhan noita jo myyty jokusia. tyttö haluis sellasen keltasen, taidan joutuu ostaa sellasen vaik likalla on ikää vasta 4v.
välittää.....
Avatar
inkkari
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 14 Tammi 2007 11:10
Paikkakunta: oulu Mönkijä: Linhai 50cc

Viesti Kirjoittaja inkkari »

Mr. Pullakuski mitä säätöjä olet tehnyt siihen Linkkuun?
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

waari kirjoitti:onhan noita jo myyty jokusia. tyttö haluis sellasen keltasen, taidan joutuu ostaa sellasen vaik likalla on ikää vasta 4v.
Tosiaan tänään lähti pojan ensi-mönkkäri (Tyscon Kid 70cc) vaihtoon, ja tilalle hankittiin Linhain 50cc tieliikenne kone.
Tyscon oli tarkoitukseensa hieman liian raju, vaikka ratastettiin rajusti huippujen laskemiseksi. Variaattorin hipeltely on jo tuttua kauraa, ja ketjuveto edesauttaa päätarkoituksen - eli hidas + max vääntö - saavuttamisessa. Poika täyttää kesäkuussa 4 vuotta, joten rakettia ei tarvita.
Ensiajot sujui moitteitta ja laite tuntuu nyt olevan oikea.
Laite on juuri nyt n. 7 tuntia vanha, ja variaattori, ilmanputsari ja kaasari on katsottu. 8)
Myös esijännitykset säädettiin löysimmälle, ja rengaspaineet laskettiin n. 0,4 bariin, sekä pyörien kulmat säädettiin.

-Huomena mentävä pojan kanssa soramontulle testaileen/totutteleen.
pullakuski
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 22 Elo 2006 17:00
Mönkijä:: Mönkiät 2370
Paikkakunta: Vantaa Cana 1000 /650 ja Polaris 570

linkku 50

Viesti Kirjoittaja pullakuski »

inkkari kirjoitti:Mr. Pullakuski mitä säätöjä olet tehnyt siihen Linkkuun?
moi luin juuri sivuja ja empä muista olenko aiemmin vastannut mutta vastataan nyt.

kevyemmät rullat.moposportista niin sanottu tehoputki (äänet eivät tulleet liian koviksi) kaaasarin kurkku pidemmäksi ja samalla vähän isommaksi.alkuperäinen putsari kokonaan pois koteloineen ja tilalle läpihengittävä tai sitten alkuperäisestä kotelosta ilmareijän pienentäjä kumi pois kokonaan :o :o :o
Avatar
inkkari
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 14 Tammi 2007 11:10
Paikkakunta: oulu Mönkijä: Linhai 50cc

Viesti Kirjoittaja inkkari »

Tuliko Linkkuun lisää vääntöä ja miten on nopeden kans että meneekö kuinka paljon luempaa?
Läppä
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Loka 2007 19:40

Re: linkku 50

Viesti Kirjoittaja Läppä »

pullakuski kirjoitti:
inkkari kirjoitti:Mr. Pullakuski mitä säätöjä olet tehnyt siihen Linkkuun?
moi luin juuri sivuja ja empä muista olenko aiemmin vastannut mutta vastataan nyt.

kevyemmät rullat.moposportista niin sanottu tehoputki (äänet eivät tulleet liian koviksi) kaaasarin kurkku pidemmäksi ja samalla vähän isommaksi.alkuperäinen putsari kokonaan pois koteloineen ja tilalle läpihengittävä tai sitten alkuperäisestä kotelosta ilmareijän pienentäjä kumi pois kokonaan :o :o :o


MItkä rullat sopii tähän linhaihin?
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Kone taitaa olla samanlainen kuin kiinanskootterissa, joten kiinanskoden rullat (jahka se oli 16x13 mm) sopivat tuohon
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Läppä
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Loka 2007 19:40

Viesti Kirjoittaja Läppä »

Skygo kirjoitti:Kone taitaa olla samanlainen kuin kiinanskootterissa, joten kiinanskoden rullat (jahka se oli 16x13 mm) sopivat tuohon
Kiitoksia, pitää katella jos netistä löytyisi sopivat. Paljonkohan noilla nopeus ja kiihtyvyys?

Sit vielä miten tuota linhaita olisi helppo virittää? eli onko variaattorissa kuristuksia? tai jossain muualla?
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Mopomönkijöiden viritys -topikissa taisi olla juttua linhaista, ehkä.
Variaattorissa ei ole prikkaa, pakoputki irti ja etsimään sieltä kuristimia.
Taitaa siinä olla aika ohut putki?

Niin ja jotku 6 grammaset olis ehkä mönkijään sopivat, 5 grammaset taitaa olla turhan kevyet => hihna luistaa
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Läppä
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Loka 2007 19:40

Viesti Kirjoittaja Läppä »

Nyt meni sit Linhai hajoamaan 3.nen kerran, vain 80km ajettu. Hieno merkki pakko sanoa. EI tuu ainakaan enää yhtään mopomönkijää.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

-> Läppä:
-Mistä se Linhai hajosi? Kone vai sähköongelmaa??

Linhaissa ei kummempia kuristuksia ole kaupasta hankittuna.
Kierrokset rajaavat variaattorin rullat, ja syytä onkin vaihtaa kevyempiin.
Meillä (veljeni kanssa) on parhaiten toiminut 4g rullat. Meidän "heräteostos" skoottereissa on sama mosa ja vari, kuin tuossa Linhaissa, joten yllätys, että samanpainoiset rullat toimivat myös tuossa mönkijässä. Kokeiltu on 3-3,5-4-5-5,5-6-8 ja 9g.
Ilman putsari tuottaa eniten päänvaivaa, varsinkin, jollei sitä korvaa heti kerrasta kartio-filsulla. Samaan hengenvetoon kannattaa vaihtaa pääsuutin isommaksi, koska kone käy laihalla.
Alkuperäinen kytkin on aika pienillä paloilla, ja aiheuttaa pienen kiljahduksen lähdössä. Kytkimen voi korvata jollain skootterin kytkimellä (107mm), kunhan varmistuu, että uudessa kytkimessä on palat pisemmät ja leveämmät. Top Racingin valikoimista on tuo meidän kytkin (kisakytkin, jossa jousen kireys säädettävä)
Kaikki nuo turhat ns. saastehömpötykset vain haittaavat koneen normaalia toimintaa, ja myös lisäävät bensankulutusta. Niistä kannattaa hankkiutua eroon, jos sen tekee maltilla.
Pakoputkessa, ei ollut mitään mainittavia "kuristuksia", joten se sai jäädä loppuviimein alkuperäiseksi. Kokeilimme väljempää äänenvaimenninta, mutta 40€ myöhemmin vaikutus oli lähinnä psykologinen.

Jos itse olisin mopo-ikäinen, ja tuo kampe pitäisi kadulle valjastaa, niin tekisin seuraavaa:
-katurenkaat
-kartio-filsu
-85-90 pääsuutin
-saastehömpöt pois
-4g rullat

Näillä pitäisi saada mittarinopeutta 60-65, ellei enemmänkin. Todellista n.10 vähemmän.

Varmaan tuli päällekkäisyyksiä edelliseten kanssa, joten sori siitä...
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Läppä kirjoitti:Nyt meni sit Linhai hajoamaan 3.nen kerran, vain 80km ajettu. Hieno merkki pakko sanoa. EI tuu ainakaan enää yhtään mopomönkijää.
Olisikko halukas myymään tuon?
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
X-Willer
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Marras 2007 21:20

Viesti Kirjoittaja X-Willer »

Mites tässä vois kiristää ketjuja? Kun en oo perinteistä menetelmää ainakaa löytänyt. Jos ottaa palan pois ni tulee liian lyhyet...

Eikä motorpoweriltaakan jakseta vastailla. :x
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Oliskohan tosta apua :arrow: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... t=kiristys
Eri kamppeen ohje mutta periaate varmaan sama.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Vastaa Viestiin