kyllä on pistettiin kilpiin saman tien kun liikkeestä ostininkkari kirjoitti:Juu mulla on ajettu nyt 160km ja hyvin on pelittänyonko sulla se
Linkku kilvissä?
Linhai 50ccm
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 22 Elo 2006 17:00
- Mönkijä:: Mönkiät 2370
- Paikkakunta: Vantaa Cana 1000 /650 ja Polaris 570
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Tosiaan tänään lähti pojan ensi-mönkkäri (Tyscon Kid 70cc) vaihtoon, ja tilalle hankittiin Linhain 50cc tieliikenne kone.waari kirjoitti:onhan noita jo myyty jokusia. tyttö haluis sellasen keltasen, taidan joutuu ostaa sellasen vaik likalla on ikää vasta 4v.
Tyscon oli tarkoitukseensa hieman liian raju, vaikka ratastettiin rajusti huippujen laskemiseksi. Variaattorin hipeltely on jo tuttua kauraa, ja ketjuveto edesauttaa päätarkoituksen - eli hidas + max vääntö - saavuttamisessa. Poika täyttää kesäkuussa 4 vuotta, joten rakettia ei tarvita.
Ensiajot sujui moitteitta ja laite tuntuu nyt olevan oikea.
Laite on juuri nyt n. 7 tuntia vanha, ja variaattori, ilmanputsari ja kaasari on katsottu.

Myös esijännitykset säädettiin löysimmälle, ja rengaspaineet laskettiin n. 0,4 bariin, sekä pyörien kulmat säädettiin.
-Huomena mentävä pojan kanssa soramontulle testaileen/totutteleen.
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 22 Elo 2006 17:00
- Mönkijä:: Mönkiät 2370
- Paikkakunta: Vantaa Cana 1000 /650 ja Polaris 570
linkku 50
moi luin juuri sivuja ja empä muista olenko aiemmin vastannut mutta vastataan nyt.inkkari kirjoitti:Mr. Pullakuski mitä säätöjä olet tehnyt siihen Linkkuun?
kevyemmät rullat.moposportista niin sanottu tehoputki (äänet eivät tulleet liian koviksi) kaaasarin kurkku pidemmäksi ja samalla vähän isommaksi.alkuperäinen putsari kokonaan pois koteloineen ja tilalle läpihengittävä tai sitten alkuperäisestä kotelosta ilmareijän pienentäjä kumi pois kokonaan



Re: linkku 50
pullakuski kirjoitti:moi luin juuri sivuja ja empä muista olenko aiemmin vastannut mutta vastataan nyt.inkkari kirjoitti:Mr. Pullakuski mitä säätöjä olet tehnyt siihen Linkkuun?
kevyemmät rullat.moposportista niin sanottu tehoputki (äänet eivät tulleet liian koviksi) kaaasarin kurkku pidemmäksi ja samalla vähän isommaksi.alkuperäinen putsari kokonaan pois koteloineen ja tilalle läpihengittävä tai sitten alkuperäisestä kotelosta ilmareijän pienentäjä kumi pois kokonaan![]()
![]()
MItkä rullat sopii tähän linhaihin?
Kiitoksia, pitää katella jos netistä löytyisi sopivat. Paljonkohan noilla nopeus ja kiihtyvyys?Skygo kirjoitti:Kone taitaa olla samanlainen kuin kiinanskootterissa, joten kiinanskoden rullat (jahka se oli 16x13 mm) sopivat tuohon
Sit vielä miten tuota linhaita olisi helppo virittää? eli onko variaattorissa kuristuksia? tai jossain muualla?
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
-> Läppä:
-Mistä se Linhai hajosi? Kone vai sähköongelmaa??
Linhaissa ei kummempia kuristuksia ole kaupasta hankittuna.
Kierrokset rajaavat variaattorin rullat, ja syytä onkin vaihtaa kevyempiin.
Meillä (veljeni kanssa) on parhaiten toiminut 4g rullat. Meidän "heräteostos" skoottereissa on sama mosa ja vari, kuin tuossa Linhaissa, joten yllätys, että samanpainoiset rullat toimivat myös tuossa mönkijässä. Kokeiltu on 3-3,5-4-5-5,5-6-8 ja 9g.
Ilman putsari tuottaa eniten päänvaivaa, varsinkin, jollei sitä korvaa heti kerrasta kartio-filsulla. Samaan hengenvetoon kannattaa vaihtaa pääsuutin isommaksi, koska kone käy laihalla.
Alkuperäinen kytkin on aika pienillä paloilla, ja aiheuttaa pienen kiljahduksen lähdössä. Kytkimen voi korvata jollain skootterin kytkimellä (107mm), kunhan varmistuu, että uudessa kytkimessä on palat pisemmät ja leveämmät. Top Racingin valikoimista on tuo meidän kytkin (kisakytkin, jossa jousen kireys säädettävä)
Kaikki nuo turhat ns. saastehömpötykset vain haittaavat koneen normaalia toimintaa, ja myös lisäävät bensankulutusta. Niistä kannattaa hankkiutua eroon, jos sen tekee maltilla.
Pakoputkessa, ei ollut mitään mainittavia "kuristuksia", joten se sai jäädä loppuviimein alkuperäiseksi. Kokeilimme väljempää äänenvaimenninta, mutta 40€ myöhemmin vaikutus oli lähinnä psykologinen.
Jos itse olisin mopo-ikäinen, ja tuo kampe pitäisi kadulle valjastaa, niin tekisin seuraavaa:
-katurenkaat
-kartio-filsu
-85-90 pääsuutin
-saastehömpöt pois
-4g rullat
Näillä pitäisi saada mittarinopeutta 60-65, ellei enemmänkin. Todellista n.10 vähemmän.
Varmaan tuli päällekkäisyyksiä edelliseten kanssa, joten sori siitä...
-Mistä se Linhai hajosi? Kone vai sähköongelmaa??
Linhaissa ei kummempia kuristuksia ole kaupasta hankittuna.
Kierrokset rajaavat variaattorin rullat, ja syytä onkin vaihtaa kevyempiin.
Meillä (veljeni kanssa) on parhaiten toiminut 4g rullat. Meidän "heräteostos" skoottereissa on sama mosa ja vari, kuin tuossa Linhaissa, joten yllätys, että samanpainoiset rullat toimivat myös tuossa mönkijässä. Kokeiltu on 3-3,5-4-5-5,5-6-8 ja 9g.
Ilman putsari tuottaa eniten päänvaivaa, varsinkin, jollei sitä korvaa heti kerrasta kartio-filsulla. Samaan hengenvetoon kannattaa vaihtaa pääsuutin isommaksi, koska kone käy laihalla.
Alkuperäinen kytkin on aika pienillä paloilla, ja aiheuttaa pienen kiljahduksen lähdössä. Kytkimen voi korvata jollain skootterin kytkimellä (107mm), kunhan varmistuu, että uudessa kytkimessä on palat pisemmät ja leveämmät. Top Racingin valikoimista on tuo meidän kytkin (kisakytkin, jossa jousen kireys säädettävä)
Kaikki nuo turhat ns. saastehömpötykset vain haittaavat koneen normaalia toimintaa, ja myös lisäävät bensankulutusta. Niistä kannattaa hankkiutua eroon, jos sen tekee maltilla.
Pakoputkessa, ei ollut mitään mainittavia "kuristuksia", joten se sai jäädä loppuviimein alkuperäiseksi. Kokeilimme väljempää äänenvaimenninta, mutta 40€ myöhemmin vaikutus oli lähinnä psykologinen.
Jos itse olisin mopo-ikäinen, ja tuo kampe pitäisi kadulle valjastaa, niin tekisin seuraavaa:
-katurenkaat
-kartio-filsu
-85-90 pääsuutin
-saastehömpöt pois
-4g rullat
Näillä pitäisi saada mittarinopeutta 60-65, ellei enemmänkin. Todellista n.10 vähemmän.
Varmaan tuli päällekkäisyyksiä edelliseten kanssa, joten sori siitä...
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Oliskohan tosta apua
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... t=kiristys
Eri kamppeen ohje mutta periaate varmaan sama.

Eri kamppeen ohje mutta periaate varmaan sama.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa