MXU 50 2.0

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 13:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

vikanto kirjoitti:Mikä muuten on paras tulppa malossin sylinteriin? Kokemuksia? =P
no laadukkaimmat varmasti NGK tai Champion... itellä vakio ni kokemuksia ei ole, mutta itse käyttäisin NGKta
PuoliElite
6WD
Viestit: 278
Liittynyt: 03 Kesä 2009 16:14
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja PuoliElite »

itel vakio kiinni :D parantaisko se muuten hirveesti ajotuksia jos ostais vähä laadukkaamman tulpan?
PuoliEliten kuvablogi -> http://kuvablogi.com/blog/25093/
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 13:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

PuoliElite kirjoitti:itel vakio kiinni :D parantaisko se muuten hirveesti ajotuksia jos ostais vähä laadukkaamman tulpan?
siinä on vakiona NGK eli hyvä on. jos haluu kunnon tulpan nii ostaa nelikärkitulpan mutta hinta pyörii siellä 100-200e :D

E: oho laitoin väärän luvun tuohon ajattelin ihan toista hintaa <) eli siis 4-kärkitulppa on noin 30-60e :D (kallis kumminkin :roll:)
Viimeksi muokannut MXU 50-^Alkku^-, 08 Marras 2009 20:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
PuoliElite
6WD
Viestit: 278
Liittynyt: 03 Kesä 2009 16:14
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja PuoliElite »

tuskin tarvii =D
PuoliEliten kuvablogi -> http://kuvablogi.com/blog/25093/
Avatar
Jopeli
Tracks
Viestit: 1503
Liittynyt: 21 Syys 2007 19:12

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Jopeli »

Noniin, nyt Kymcosta kolmatta kertaa taka-akselin laakerit kökkönä.Alkuperäiset kesti ~12tkm, seuraavat ~4tkm ja viimeksi laitetut ~3.5tkm.

Nyt ajattelin uusia koko takapään härdellin, missä ne laakerit on sisällä, sen verran pahasti on kulunut kaikki ne osat siellä.
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

On tämä kyllä kestävä peli. Ku monella ajettu yli 10 tuhatta ja joillaki menny ympäri, ja kaasupohjassa melkein aina ja eikun kestää =D> =D> =D> =D> =D>
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
Saalistaja
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250
Paikkakunta: Rymättylä

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:On tämä kyllä kestävä peli. Ku monella ajettu yli 10 tuhatta ja joillaki menny ympäri, ja kaasupohjassa melkein aina ja eikun kestää
^^ kaikki noi paitti ~25 tonnii mittaris. (vaikee sanoo ku mittaristosta toimii ainoostaan kello. :D)
Ympäri menny monta kertaa, kaasupohjassa aina, vedessä variaattorinkoppaa myöden jnejne. Ja viritettynä.
Ja noista laakereista; ite oon kerran joutunu vaihtamaan ne, sillon oli toinen laakeri hajonni pariin-kolmeen osaan ja kuulat karannu :D kivat urat oli siin laakereitten välissä olevassa ''putkessa'' ku kuulat oli pyöriny sen välissä siin jokusen kilometrin. Toistaiseks tuntuu viel ehjältä laakerit, vaihdon jälkeen ajettu ehkä 5-8 tonnia.
Ukkola
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 25 Heinä 2009 17:06

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Ukkola »

Jaksaako käynnistyy perus akun kanssa, kun on pytty kiinni? Siis niin ku sähkökäynnistyksel. :D
Avatar
Saalistaja
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250
Paikkakunta: Rymättylä

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

Ukkola kirjoitti:Jaksaako käynnistyy perus akun kanssa, kun on pytty kiinni? Siis niin ku sähkökäynnistyksel. :D
Yleensä kyllä, kunhan akku on täynnä eikä puolityhjä niinkun mulla nytten. :D kyl se vähän simmonen kylmällä ilmalla on ''enlähe-enlähe-enlähe-enlähe-enlähe-enlähe-prummmmm'' :D
PuoliElite
6WD
Viestit: 278
Liittynyt: 03 Kesä 2009 16:14
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja PuoliElite »

mulla ei ainakaan jaksa kylmänä... mutta sitten kun on ollut yön lämpimäs tallis tai lämmin niin sitten helposti...
PuoliEliten kuvablogi -> http://kuvablogi.com/blog/25093/
jyskyed
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 18 Syys 2008 00:07

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Morjesta! Taas on yks kuskin hommaama pulma selvitetty ja pitkään mietityttänyt yks juttu..

Pitääkö/ onko pitänyt teillä dieselmäistä naputusta tai oletteko huomanneet jotain outoa käyntiäänessä varsinkin joutokäynnillä?

Taitaa olla ajettu 20tkm.. (alkup. mäntä :) )
PuoliElite
6WD
Viestit: 278
Liittynyt: 03 Kesä 2009 16:14
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja PuoliElite »

normaalisti (ainakin mulla) käy niikuin olis diesel kone... Itellä naputtaa kans, taitaa kuulua variaattorista...
PuoliEliten kuvablogi -> http://kuvablogi.com/blog/25093/
Jaztee
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 13 Loka 2009 21:17

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Jaztee »

Samaten naputtaa täällä. Nyt tuli pieniä onkelmia, ei nimittäin tahdo pysyä kiinni ne jarruvalojen johdot jarruissa. Eli ei huomaa että jarrut on päällä -> ei voi laittaa vaihdetta päälle. Pienellä säädöllä saa sen johon sinne toisessa jarrussa. Saako MITENKÄÄN niin että kone ei sammu vaikka ei tavallaan paina jarrua?
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 13:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

Jaztee kirjoitti:Samaten naputtaa täällä. Nyt tuli pieniä onkelmia, ei nimittäin tahdo pysyä kiinni ne jarruvalojen johdot jarruissa. Eli ei huomaa että jarrut on päällä -> ei voi laittaa vaihdetta päälle. Pienellä säädöllä saa sen johon sinne toisessa jarrussa. Saako MITENKÄÄN niin että kone ei sammu vaikka ei tavallaan paina jarrua?
mulla oli just sama ongelma noissa jarruissa... juuri 5min sitten huollosta hain ja nyt pelaa hyvin taas... :) huollon jälkeen tuntuikin että kulkikin vähän pirteämmin :D! pitäisi joskus kellottaa 0-40 :badgrin: ja ei, vaihetta ei saa päälle ilman jarruja D:

EEEE: Dodi kellotin nyt kaverin kans 0-40 ja tulos oli likimain 8,8 sek :D tosin, mulla on piikkii isompi eturatas :roll: mutta kyllä perus vakioskopet/mopot jää. hehheh kaveria ketuttaa kun ei ostanut mönkijää ja aikoo myydä sen DT:n että sais kömpijän tilalle ;D
Viimeksi muokannut MXU 50-^Alkku^-, 12 Marras 2009 18:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
vikanto
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 06 Touko 2009 07:42
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja vikanto »

Hmm.. kellään muuten multivaria? Minullapa on ja tällä hetkellä kiinni malossin jousi ja malossin etulimppu VAKIOrullilla.. Jotka muuten on myös hieman kuluneet. Olen koittanut niitä multivarin mukana tulleita keveempiä rullia myös ja tuntuu että kone vaan huutaa niiden kanssa ihan saakelisti ja mihinkään ei oikein kulje..! Itse asiassa vois kokeilla vakiorulliakin painavempia, vai olenko ihan hakoteillä? Mitä rullia siis kannattaisi käyttää? Ai niin on myös malossin fly clutch kytkin kiinni.. ottaa muuten ainakin omasta mielestä paljon paremmin kiinni ku vakiokytkin. Minkälaiset osat teidän variaattoreissa on ja mitkä toimis parhaiten?

Ja tulppa-asiasta lisää vielä... Onko NGK BR7HS tulppa liian kuuma malossin sylinteriin? (joo, olen tietämätön)
Vastaa Viestiin