MXU 50 2.0

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Avatar
oltsu_80
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Maalis 2009 10:54
Mönkijä:: wanda atv 125

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja oltsu_80 »

ootteko kattonu mitä rek.otteessa lukee siin painon kohal??
Oltsu_80
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Jopeli kirjoitti:Pistetään vielä tähän että rek.otteen mukaan omamassa 167kg.
Jopeli katto
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
MikoM
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Heinä 2010 15:12
Mönkijä:: Keeway ATV 50
Paikkakunta: Tampere

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MikoM »

Joku laittaa 4 puntaria maahan ja ajaa/nostaa muxun niitte päälle, samal näkis miten paino on jakaantunu :roll: Oli biketeamilta muxut loppu...
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 13:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

MikoM kirjoitti:Jep :D se painaa varmaa sen 180kg sit kuivana... onko muute kekää tilannu easypartsilt sitä kymco mx-er teharii? ku tääl toiset sanoo et on menny suoraa kii ja toiset on joutunu modaa ni mite on asian laita? Lisääkö tehari bensankulutusta ja itkeekö isompaa suutinta? paljos tuo lisää vääntöö ja huippui? Vakiona tos on semmoset 4 heppaa ni paljos teharil? Pääsee varmaa lumessaki vähä ketterämmi jos iskee teharii kii :D
joku oli kai laittanu teharin kaa uuet kiinnikkeet pytyn suulle ni oli menny hianosti kiinni, mut kai siinä tulee pientä estettä etee mikä ei oo mahoton korjailla kuiteskaa. itte sen jouluks viimeistää saan ni pääse vähä driftailee pitempii luisui :lol: tehari lisää tietenkin bensan kulutusta koska isompi suutin pitää laittaa ja teharin kanssahan kantsii ottaa se ilmanputsarin "kuri" pois myös. väittäisin että ite jos poraa millin terällä ni hyvä tulloo (#100-#110) heppoja se lisää juu, arvioisin ni ehkä pääsis 5,5-6bhp? tilauksee vaa jos multa kysytää :badgrin:
Avatar
Saalistaja
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250
Paikkakunta: Rymättylä

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

Suoraan menee, asennettu kk sitte omaan muksuun tehari. kaikilla vakio kiinnikkeillä. Ainoo mitä eteen tulee on vaihdekeppi osuu pakoputken kiinnitysrautaan joten sitä tulee joko vääntää tai kuten ite tein vaan simmosesta peltinauhasta missä on reikiä (joku hieno nimi sillä kai on) kiinnityksen siihen, ei ilmankaan pahemmin heilu. Itellä vaati myös 19mm kaasarin kun oli 70cc viilattu polinin pytty myös mukana (vakiokaasari tyhjeni bensasta kun ajeli nappi pohjassa.) Vakiopytyllä ei mitään ongelmaa pitäisi olla. Itellä kulkee 70cc+tehari sen 60km/h suoralla gepsiin oikeeta nopeutta, vitosen voisi lisääkin saada kun vaihtaa 15piikkisen rattaan takasin, mutta ei pahemmin ole tarvetta huipuille kun tieliikenteestä poistettu mönkijä nykyisin.
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 13:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

kiitos täst saalistaja! hyvä et saatii nyt tää vahvistus että menee hyvin kiinni ilma modauksia. ja tuleeko reippaastikki ulos perästä tämä kyseinen putki?
Avatar
Saalistaja
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250
Paikkakunta: Rymättylä

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

Ei liikaa, suurinpiirtein samalla tasolla kun takarauta jos ympäri keulii putki saattaa hiukan koskea maata epätasasemmassa paikassa muttei mitenkään paljon.
Avatar
MikoM
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Heinä 2010 15:12
Mönkijä:: Keeway ATV 50
Paikkakunta: Tampere

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MikoM »

Paljos tää kuluttaa iha semmosel perus ajolla litraa/100km ? tänki kysyn sen takii ku nii erilaisii lukemii näkyny...
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 13:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

mulla se kuluttaa sen 7-9L sadalla, riippuen ajotyylistä.
Juger
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Huhti 2010 18:09
Mönkijä:: MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juger »

135km ja alkaa ilmottaa tankkaamisesta, eli n 150km täydellä tankilla eteenpäi, riippuu tietysti ajotyylistä
Harri94
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 12 Loka 2009 23:52

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Harri94 »

Mulla vie 5 litraa sadalla maantieajossa. vireinä on tehari ja kevyemm'ät rullat
MXUflash
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Elo 2010 15:24
Mönkijä:: Kymco MXU
Paikkakunta: Säkylä

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MXUflash »

Olen hankkimassa juuri tätä MXU 2010 mallia minulla on pari kysymystä siihen koskien, elikkäs paljonko kuluttaa sadalla, paljonko menee vakiona, mitä öljyjä käyttää ja muuta perustietoa. KIITOS
Feel the speed MF!
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

MXUflash kirjoitti:Olen hankkimassa juuri tätä MXU 2010 mallia minulla on pari kysymystä siihen koskien, elikkäs paljonko kuluttaa sadalla, paljonko menee vakiona, mitä öljyjä käyttää ja muuta perustietoa. KIITOS
Vähän jos viitsii katsoa, niin juuri 4 edellistä viestiä liittyy juuri tuohon kulutukseen. Vakiona menee jonkun 47 mittariin, mutta siihen tarvitsee juuri sopivan pitkän suoran, joka mielellään ainakin loivaa alamäkeä. Todellisuudessa se nopus on sen 40 kieppeillä, sillä jos on pientäkin viistoa ylöspäin hyytyy vakio :doubt: . Mut pientä availua niin jo kulkee.

Normaali 2 tahti skode öljy käy aivan hyvin, ja kaupassa tietävät suositella kun ostaa. Virittää jos tahtoo, niin kuristaminen on tehty suurimmalta osin putken avulla. Eli Tenginasin viriputkea siihen noin 140 euroa maksaa tuo putki. Lisäksi ilmnan putsarissa on holkki, sen kun ottaa pois ja isompaa suutinta laittaa, niin helpottaa. Isompaa ratasta eteen, sitten tietenkin isompaa pyttyä ja näin :)

Muttta ihan hyvin tuo kuitenkin kulkee jo vakionakin, mutta paremmin sitä pysys kavereitte perässä, kun vähän virittäs. Todella luotettava, itellä puolitoista vuotta ollut, ja joka ikinen aamu/päivä on lähteny käyntiin sähköstartilla viimeistään toisella nii 30 asteen helteessä, kuin pakkasessa. Kaikki on kestäny, ite olen tehnyt muovisen pohjapanssarin, auttaa jos aikoo vähän tieltä poiketa. Lisäksi Kimpex ATV deluxe poxi takana, mihin menee 3 krossi kypärää, ym. laukkua ja reppua. Olen pitänyt, on kestäny, ja näyttää paljon isommalta koko mönkijä sen kanssa, ja kehuja kerännyt

Katseitahan tuo kerää, ainakin täälläpäin kun sen verta erikoinen ilmoitus vielä tuo mönkijä. Mutta yleensä aina ihailevia ja kiinnostuneita :D . Että todella voin suositella, ei varmasti parempaa mopomönkijää löydy 8)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
Jopeli
Tracks
Viestit: 1503
Liittynyt: 21 Syys 2007 19:12

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Jopeli »

Itellä menee gepsiin suoralla normaalisti sen 44-45km/h. Mittari kusettaa sen 2-3km/h.
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Juu tuota luokkaa se taitaa olla, kun muistelee omiakin gepsi mittauksii :? Mutta vaatii kyllä melko optimaaliset olosuhteet. Ainakin itsellä, alamäkeen menee tosi keposan tuntosesti, ja pysyy mopojen/skodejen ynnämuiden vauhdissa melko hyvin. Mutta pikkusenkin jos yläviistettta niin hyytyy ainakin tuo oma niin totaalisesti :(
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Vastaa Viestiin