MXU 50 2.0

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Pojan koneessa (Linhai 50/85) Oli samaa murhetta akun kanssa. Aluksi tottakai syytettiin Kiinalaista akkua, mutta uudella akulla samat murheet jatkui.
Lopuksi syy löytyi "maalipiikistä", joka oli tunkeutunut johtosarjan läpi, aiheuttaen "vuotoa" kokoajan. Tämä löytyi yllattäen, kun johtosarja oli irroitettu rungosta roikkuen vapaana. Startti piristyi, ja latausjännite kasvoi toista volttia.

Lataa akku ja tarkista lepojännite akun olessa kytkettynä, vaikka 3 tunnin päästä latauksesta, tai seuraavana aamuna. Pistä muistiin paperille latauksen loppujännite, ja lepojännite, mihin se on laskenut.
Tee täsmälleen sama toimenpide, mutta siten, että akku on irroitettu mönkijän johdoista. Jos lepojännite pysyy merkittävästi korkeammalla ilman johtoja, niin on syytä epällä vuotoa jostain.

2-T kone ei vaadi akkua starttauksessa, joten onhan sulla polkukäynnistys siinä myös?
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Juxu
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2012 21:52
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Pasi S. kirjoitti:Pojan koneessa (Linhai 50/85) Oli samaa murhetta akun kanssa. Aluksi tottakai syytettiin Kiinalaista akkua, mutta uudella akulla samat murheet jatkui.
Lopuksi syy löytyi "maalipiikistä", joka oli tunkeutunut johtosarjan läpi, aiheuttaen "vuotoa" kokoajan. Tämä löytyi yllattäen, kun johtosarja oli irroitettu rungosta roikkuen vapaana. Startti piristyi, ja latausjännite kasvoi toista volttia.

Lataa akku ja tarkista lepojännite akun olessa kytkettynä, vaikka 3 tunnin päästä latauksesta, tai seuraavana aamuna. Pistä muistiin paperille latauksen loppujännite, ja lepojännite, mihin se on laskenut.
Tee täsmälleen sama toimenpide, mutta siten, että akku on irroitettu mönkijän johdoista. Jos lepojännite pysyy merkittävästi korkeammalla ilman johtoja, niin on syytä epällä vuotoa jostain.

2-T kone ei vaadi akkua starttauksessa, joten onhan sulla polkukäynnistys siinä myös?
Sain isoveljeltä samat neuvot ja mittasin eilen latauksen jälkeen -- kun akku ei ollut kytkettynä -- volteiksi 11.91. Aamulla mitatessa olivat pudonneet 11.82-11.83 V. Huomenna aamulla mittaan sitten uudestaan, kun akku on kytkettynä. Kaikesta huolimatta ajelin muxulla tänään ja sinnehän se kerran sammahti. Aluksi ei sähköllä inahtanutkaan, joten rupesin polkemaan, (ongelmaksi muodostui tosin se, että polkimen nivel oli niin nuljaantunut, että se taipui liikaa alaspäin, eikä polkuun saanut voimaa). Kokeilin välillä sähköllä ja kas kummaa, sehän starttasi. Ajoin kotiin ja kokeilin sammutella ja käynnistellä sitä, kyllä se kotipihassa vaan starttasi ongelmitta. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan!
PS. Melkosen hyvin kyllä kulkee tuo Kymco metässäkin, kokeilin mennä traktorin ajouraa jonkin matkaa ja kepeästihän se kulki (jäätä raiteissa, raiteiden välissä joku 20cm paksuinen lumikerros).
Kymco MXU 50
Yamaha Aerox R 50 (Y)
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

11.91 = akkusi on kuollut, eikä pysty sinua enään palveleen! Karu totuus, mutta niin se on.

Tässä muutama numero korvan taakse.
12.6V uuden akun varastolepo
12.5V noin 1/2 varaus.
12.85V täydehkö akku levossa.
13V pitkään latauksen lälkeen = hyvä akku.

Ainoastaan hyvä akku hyvällä latauksella voi virkoaa alle 12V jännitteestä, mutta näin vain harvoin.

Luulen, että Kymcossasi on pariston vaihto edessä.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Juxu
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2012 21:52
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Jooh, näinpähän se on, joskus se jaksaa pyörittää starttia jonkun aikaa, sitten alkaa hiipumaan ja on siirryttävä polkimelle... On se muuten v:n kumma paikka kun ei se meinaa lähtee käyntiin oikeen millään! Siis kyllä todellakin saa Kymco meikältä läksiä jos tätä mallia jatkuu! Tänäänkin aamulla lähti ensimmäisestä polkaisusta käyntiin, koulun jälkeen sai ainakin 10 minuuttia polkea että vaivautui lähtemään käyntiin... Sähköstartti ei ole vähään aikaan kuulostanut samalta kuin ennen polttoaineen suodattimen vaihtoa, ikään kuin ei saisi lainkaan polttoainetta, silti lähtee käyntiin kun vähän aikaa pyörittelee. Ei %&/#¤ #&"%¤ tämä peli ei &%#¤% vetele jos Kymco meinaa meillä kauan pysyä, mitään varsinaista tarvetta sille ei ole, sillä on tuo Yamaha Aerox, jonka mittarissa vasta ~1200km, mutta olisi se nyt voinut toimiakin pikkuisen pidemmän aikaa kuin alle 2kk... :evil:

OT: Mitenkäs muuten on traktorimönkkäreiden laita, kuulin että tuovat Amerikastakin noita, mutta mihin hintaan? Kertokaa jos on tietoa/kokemusta asiasta.
OT2: Ja sitten vielä päivän päätteeksi kaveri mäsäyttää mun kypärän takatelineeltä alas kun olen polkemassa mopoa käyntiin. Ikinä se ei sitä tule korvaamaan mutta velkaa se on kypärän, sillä eikös se näin mene, että kypärä menettää parhaan suojaavuutensa kun pintajännitteet menee...
Kymco MXU 50
Yamaha Aerox R 50 (Y)
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Juxu kirjoitti: Tänäänkin aamulla lähti ensimmäisestä polkaisusta käyntiin, koulun jälkeen sai ainakin 10 minuuttia polkea että vaivautui lähtemään käyntiin...
.
Oliko näin, että aamulla oli pakkasta -5 ja koulun jälkeen noin +5??
Kokeile "avata" seos-ruuvia 1/4 kierrosta ja kokeile uudestaan. Millanen ryyppy tuossa on?
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Juxu kirjoitti: OT: Mitenkäs muuten on traktorimönkkäreiden laita, kuulin että tuovat Amerikastakin noita, mutta mihin hintaan? Kertokaa jos on tietoa/kokemusta asiasta.
OT2: Ja sitten vielä päivän päätteeksi kaveri mäsäyttää mun kypärän takatelineeltä alas kun olen polkemassa mopoa käyntiin. Ikinä se ei sitä tule korvaamaan mutta velkaa se on kypärän, sillä eikös se näin mene, että kypärä menettää parhaan suojaavuutensa kun pintajännitteet menee...
OT1: Ikinä en ole kenenkään kuullut tuoneen traktorimönkijää Amerikasta. Siellä ei nimittäin taida edes pystyä rekisteröimään mönkijää traktoriksi ja vaikka pystyisikin se tuskin kelpaisi täällä traktoriksi hyväksyttäväksi. Kerro toki itse mitä olet kuullut ja jos onnistut tuollaisen tempun tekemään.
OT2: Kyllä menettää, kannattaa kysellä jos menisi omista vakuutuksistasi (toki omavastuu) tai kaverin liikennevakuutuksesta tms. Jos menee liikennevakuutuksesta niin kummallekaan ei tule mitään kuluja, että se olisi ihan hyvä vaihto ehto jos toimii kypärää.

Ja automaatti ryyppy on muksussa.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Juxu
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2012 21:52
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Pasi S. kirjoitti:
Juxu kirjoitti: Tänäänkin aamulla lähti ensimmäisestä polkaisusta käyntiin, koulun jälkeen sai ainakin 10 minuuttia polkea että vaivautui lähtemään käyntiin...
.
Oliko näin, että aamulla oli pakkasta -5 ja koulun jälkeen noin +5??
Kokeile "avata" seos-ruuvia 1/4 kierrosta ja kokeile uudestaan. Millanen ryyppy tuossa on?
Hmm no joo noin se suurin piirtein meni silloin, tosin aamulla oli -10 ja päivällä nollassa. MUTTA jälleen totean että on se nyt v***u kun ei tuo muksu pelaa kunnolla kun korkeintaan pari viikkoo... -.-'''' :doubt: Todellakin hauskaa, kun tänään risteyksestä lähdettyäni ei kierrokset nousseetkaan sille tasolle kuin yleensä, vaan vauhtikin jäi vain kolmeen-neljäänkymppiin. Lisäksi vehje sammahti koulun pihaan... Sitten kun päivän jälkeen yritin potkia käyntiin, lähti se, MUTTA kierrokset eivät nousseet edelleenkään maxiin ja ellei peukkua pitänyt kaasuvivulla, sammui koko vehje... Seosruuvia ja tyhjäkäyntiä rukkailin sillä avainlaatalla, mutta lopulta tympäännyin ja päätin että poljen mönkkärin käyntiin ja ajelen kotiin päin niin pitkälle ko sillä pas...tillilla pääsee. Pääsin kotiin asti, mutta pihaan taas sammahti. Alkaa olla pikku hiljaa mitta täynnä tätä takkuilua!
Kymco MXU 50
Yamaha Aerox R 50 (Y)
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Älä ymmärrä tätä sitten väärin, mutta voisit käyttää enemmän aikaa tuon koneesi säätöihin.
Voin tarvittaessa auttaa, jos otat neuvot vakavasti, sekä suoritat tarvittavat tehtävät riittävällä antaumuksella.

Kelit lämpiää ja seokset rikastuu ....

Ota yhteyttä YVllä, jollet halua parsia tätä kasaan julkisesti.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Juxu
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2012 21:52
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Pasi S. kirjoitti:Älä ymmärrä tätä sitten väärin, mutta voisit käyttää enemmän aikaa tuon koneesi säätöihin.
Voin tarvittaessa auttaa, jos otat neuvot vakavasti, sekä suoritat tarvittavat tehtävät riittävällä antaumuksella.

Kelit lämpiää ja seokset rikastuu ....

Ota yhteyttä YVllä, jollet halua parsia tätä kasaan julkisesti.
Juu ymmärrän sen itsekin, mutta kun ei seoksien säädöllä tuntunut olevan merkitystä kämisen suhteen, kun sitä rukkailin kuntoon. Nyt kun on viikonloppu aluillaan, niin on aikaakin säätöön, eli kerrohhan lisää! :) Itse luulin, että kävisi nimenomaan laihemmalla seoksella lämpimällä kelillä, mutta eipä minulla näistä ole kokemusta laisinkaan ennen tätä. Otan neuvot ilomielin vastaan! :mrgreen:
EDIT (& OT1): Niin ja mitenkäs muuten on, voisiko Kymcoon tunkea pienet auton/mopoauton renkaat alle, meinaan ei kuitenkaan välttämättä vesi niin paljoa tehoa kuin voisi kuvitella. Maastoonhan sellaisilla ei oikein ole asiaa, mutta kysynpähän vain. (Omassani renkaissa vielä sen verran pintaa, ettei katsastusmies aivan urputtanut vielä mitään, mutta ei vaihtoonkaan pitkä matka ole.)
Kymco MXU 50
Yamaha Aerox R 50 (Y)
Juxu
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2012 21:52
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Tulinpa juuri Kymcoa huoltamasta. Ja taas ollaan viisaampia. Seoksia ja tyhjäkäyntiä säätämällä ei mitenkään korjaantunut tuo asia, joten päätin että ketut mä avaan sen kaasarin. Noh, rutiinihan tuosta on tullut ja ongelmaksi paljastui se, että tämä ns. pilottisuutin kilahti kohokammion pohjalle eli suomeksi sanottuna oli irronnut! Amatööri mikä amatööri, mutta sinänsä ihan opettavia kokemuksia nuo kaasarin aukaisemiset, ja :lol: Juu mutta sen jälkeen kun käyntiin laittoi niin ihan eri sävelet oli kun kierroksia nosti ja selvästi ryyppykin toimi. *koputtaa puuta* Huomenna sitten tarkemmat testaukset ja seokset kohdalleen. Mutta että tämmöistä tällä kertaa, ehkä siitä vielä kalu saadaan. :mrgreen:
Kymco MXU 50
Yamaha Aerox R 50 (Y)
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Sitä tarkoitin, että ulkoilma lämpenee, niin moottorisi saama bensa/ilma seos rikastuu, jolloin ongelmia alkaa ilmetä, kun moottori ei pysty polttamaan kaikkea bensaa. (tämä siis jos et tee mitään säätöjä)
ELI kelien lämmetessä seosta on laihennettava.
Seos-ruuvi siinä kaasarin kyljessä vaikuttaa vain starttaukseen, tyhjäkäyntiin ja kaasualueeseen 0-1/4.
Seos-ruuvin asento haetaan kohdilleen yhdessä oikean kokoisen pilottisuuttimen kanssa.

Hyvä, että tuo pieni lipsahdus löytyi. Nyt on helppo hieroa loput kuntoon.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
MxuMatti
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Huhti 2012 15:20

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MxuMatti »

Ja siitä lähtis nyt komee muksu uudelle omistajalle!

http://www.nettimoto.com/kymco/mxu/1305661
Paavo-97
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 25 Syys 2011 22:17
Mönkijä:: Kymco MXU 50
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Paavo-97 »

Mites ootte "tuunaillu"/viritellyt muxujanne, itelle tuli tossa viikko takaperin valkoinen 2012 -vuoden malli johon oon laittanut mm. Technigas Quadder tehoputken, Polisportin valkoiset käsisuojat, valkoiset tnt F11 peilit, siniset parkkivalot, lukollisen bensatankinkorkin, uuden vaihdekepinnupin, ja ilmanputsarin holkkikin on pois :D
Juxu
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2012 21:52
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Tuleepahan pitkästä aikaa tännekin kirjoiteltua... Tuosta edellisestä jutusta on selvitty kunnialla ja pikku hiljaa alkaa tulla perstuntumaakin tuon muksun kanssa. Kertaalleen jouduin avaamaan vielä kaasarin kun oli pilottisuutin päässyt löystymään. Kiristin kyllä sitä edellisellä avauksella kunnolla mutta enivei, huomasin asian, kun ei seosruuvin rukkaaminen auttanut enää lainkaan tyhjäkäyntiin ja vehjes ei pysynyt käynnissä. Muksu on viettänyt tässä about kuukauden melko pitkälti tallissa raktorin remontin takia. Eikä Kymcolla muutenkaan nyt tule niin paljoa ajeltua kun on tuo Aeroxi niin ajeleepi sillä pääosin näin kesällä hyvillä keleillä. Irtoaa tuosta Kymcostakin ihan mukavasti tehoja, kun ei kaveri päässyt tasaisella maalla edes ohitse vakiolla(?) skootterillaan. Pian pitäisi käydä hakemassa uudet renkaat muksun alle kun ovat 20€/kpl tarjouksessa paikallisessa moto/huoltoliikkeessä. Tiedä häntä jos ostais alutkin siinä ohella kun ovat nuo maxxisin tieliikennerenkaat hieman liian pienillä kuvioilla talvikeleille, niin vois sitten vaihdella karkeammat renkaat talveksi. Se taisikin selvitä, miksi muksun akku tyhjenee niin tavattoman helpolla. Vastaus on kahvanlämppärit, ainakin oletan niin. Joku tuossa mainitsikin aiemmin kahvanlämppäreiden syövän akkua ihan kiitettävästi ja näinhän se taitaa olla. Mutta kuitenkin melko luksusta kun ei tarvitse talvella näppejään jäädyttää ihan totaalisesti ja kesälläkin pärjää ilman hanskoja, käsisuojat ovat myös tarttuneet mukaan matkan varrella. Tämmöistä tällä kertaa :mrgreen: :mrgreen:
Kymco MXU 50
Yamaha Aerox R 50 (Y)
R700
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 16 Kesä 2012 22:30

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja R700 »

Ostin tuon mxu 50 vastikää siinä on 70cc pytty yms mutta kun siihe laittaa lukosta virtoja pääle nii mittari tauluu ei ilmesty mitään mutta hätävilkut toimii yms mittari taulussa jotain vikaa kertokaa mahdolliset viat? :roll: onko mahdollista että virtalukon sähköjohdot on lähtenypaikoiltaan? tai jotain vastaavaa...
Vastaa Viestiin