MXU 50 2.0

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Juxu
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2012 21:52
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juxu »

lapinkulta kirjoitti:Hei!

Ostin mxu:n vuosi sitten jolloin se kulki 38 suoralla, käytimme sen huollossa jolloin kulki sen 44-45. Nyt olen ottanut ilmanputsarin holkin pois, vaihtanut suuttimen 90 ja myös 15 piikkinen löytyy. Ongelmani on, että kymco kulki noilla sen 46 km/h?? =D> Ja nyt tarviisin kokeneiden apua asiassa.

Keksittekö mitään miksi kulkee noin hiljaa, tosin nyt vauhtia löytyy enää 42 :twisted:
Epäilen itse hihnaa, joka vaihdettiin merkkihuollossaa. Taikka onko pakoputkessa karstaa, ei ole pariin vuoteen putsattu.
Seokset
Tatti1234 kirjoitti:Moro!

Nyt on Kymkelissä JOKU tecnigas putki ja 96 suutin ja suoralla sain vauhtia jopa 54km/h. (aikaisemmin 41:O)
Vielä pitäs päästä vaihtamaan kytkinjouset ja vastapainejousi ainakin, ja jos siinä samalla kokeilis saada ton polinin multivarin kiinni.
Paljos teillä muilla on aidoilla quadder putkilla ollu huiput, muuten vakiona??

EDIT: Nyt helpatkaas vähän! Mitähän tapahtu, ku ajelin tos rauhallisesti 54km/h, niin yhtäkkii kuin sormia ois napauttanu ni tehot rupes laskee ja mönkijä hyytyy ja kulki sen jälkeen 28km/h ja tuntu ettei ois reagoinu kaasuun enään ollenkaan.. noin tapahtui kahdesti, mutta sen jälkeen ku lähtee ajelee ehk 1-3tunnin päästä niin hyvin toimii taas siihen asti kun ajaa hetken 54... Mikä on vikana? :O

-Tatti
seokset
Palikkapina kirjoitti:Morjesta, olis pari kysymystä muxuun koskien. Elikkäs, tarkat mitat jos joku sattuis tietämään takalaakereihin. sit se toinen vähän pahempi juttu, että yht äkkiä on ilmennyt semmonen vika että välillä kierrokset jää leijumaan ja ei vastaa kaasuun ja kun laittaa kaasun pohjaan sillon ku se alkaa nii koko vehje sammuu. ja vaikka ottaisi kaasun pois nii tuntus että menis eteenpäin(välillä), mutta se taas kummastuttaa, kun lähtee pihasta ajelee vaikka aammulla nii toimii hyvin, mutta kun on vähän aikaa ajellut nii alkaa toi sekoilu ja sit kun sammuttaa sen vehkeen ja käynnistää uudestaan nii toimii taas normaalisti, mutta vähän ajan päästä tekee uudestaan saman asian. elikkäs missä vika? itse epäilen, että kaasarin läpissä tai sähköryypyssä olisi jotain vikaa?
Ja S.E.O.K.S.E.T. Itsellä on ollut muksu helmikuusta ja ainoat ongelmat olivat juuri nämä. Rukatkaa seokset kuntoon tuolla vakiokaasarilla, joka vie ihan tuhottomasti aikaa, tiedän kokemuksesta -- tai sitten ostatte paremman kaasarin. Se oikea seos ei oikeastaan selviä kuin testaamalla ja viidenkin asteen lämpötilan muutos johtaa seoksien rukkaamiseen. Muistaakseni seos on liian laimeaa, jos alkaa booaamaan, eli kierrokset laskee vaikka kuinka yrittäisi kaasuvipua painaa, mutta jos tekee kuin palikkapinan muksu, niin seokset ovat liian rikkaat eli siksi moottori tukehtuu vaikka nostat peukun kaasuvivulta. Tarkemmat ja kokeneemman kuskin neuvot löytyy jokunen sivu(max 30) takaperin. Näitä asioita on puitu monesti ja tullaan puimaan, koska Kymcon tyyppivika vaan on se, että seokset on aina pielessä ainakin vakiokaasarilla.
PS. Muistakaa että jos nostatte tyhjäkäyntiä, alkaa vaihdeloota rasajamaan joka kerta kun vaihdatte suuntaa. Variaattorilta vaihdelootalle tuleva akseli nimittäin pyörii jatkuvasti.

EDIT: Ja alkaa pikku hiljaa itellä loppua käämit tähän seoksien rukkaamiseen ja sammahteluun...Uutta kaasaria kattelles...ja mönkijää.
Kymco MXU 50
Yamaha Aerox R 50 (Y)
jej
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Tammi 2012 07:19

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja jej »

Hei viittiskö joku mxu kuski ottaa kuvan siitä öljypumpusta, tai siis ku en tiiä miten se vaijeri tulee siihen takas ku purin melkee koko moottorin ja nyt yritän kasata sitä :D sit jos joku tietäs mitkä on suunnillee kaasarin tyhjäkäynti- ja seosruuvin säädöt vakiona, siis montako kierrosta auki? ;) niin sais ees käyntiin ton ja koittas sit säätää paremmi :) kiitos niille jotka vaivautuu auttamaan!
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Jos minulla olisi MXU tai vastaava, niin poistaisin tuorevoitelu-järjestelmän. Tämä siksi, että uskon suurimman osan käyttäjistä käyttävän "seka" öljyjä, jotka eivät välttämättä sovi keskenään, vaan alkaa "hyytelöitymään" ajan saatossa. Tästä voi seurata voitelun pettäminen ja moottorituho.
Tankkiin suoraan tai esisekoitettu öljy/benza seos tulee aina käytettyä, eikä aiheuta murheita, jos öljy ei ole aina samaa.

Esisekoitettu bensa laihentaa seosta, joten kaasari olisi hyvä säätää, jos tuorevoitelusta luopuu.


Toinen seikka, minkä olen huomnnut, niin useat poistaa holkkia yms pois ilmansuodatus hässäkästä.
2T moottori reagoi aina, jos ilman määrää moottorin läpi saadaan lisättyä, joten kaikki ennen kaasaria on kuristamassa.
On kuitenkin viisasta jättää joku ilmanputsari suoraan kaasarin kurkkuun, jottei ihan kaikki sonta pääse sisään.

ei mulla muuta.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
jej
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Tammi 2012 07:19

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja jej »

Oisko kellään mitään ideaa/neuvoja ku meinasin et vois tehä mxuuun ite peukun lämppärin, ostas vastuslankaa, säätimen, varmaa jonku sulakepesän ja sulakkeen jaa kytkis paikallee. Kiertäs vaan sitä vastuslankaa siihen kaasuvivun ympärille ;) Onkos tuo vastuslanka lakkapinnottettua tai jotaki siis voiko se osua yhteen ku kiertää sitä siihen ;) Ja kannattaako se kytkeee vaa suoraan akulle vai miten seen sais virtalukon taakse? Ja minkähän paksunen lanka ois soopivaa? ::D
Juxu
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2012 21:52
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Pasi S. kirjoitti:Jos minulla olisi MXU tai vastaava, niin poistaisin tuorevoitelu-järjestelmän. Tämä siksi, että uskon suurimman osan käyttäjistä käyttävän "seka" öljyjä, jotka eivät välttämättä sovi keskenään, vaan alkaa "hyytelöitymään" ajan saatossa. Tästä voi seurata voitelun pettäminen ja moottorituho.
Tankkiin suoraan tai esisekoitettu öljy/benza seos tulee aina käytettyä, eikä aiheuta murheita, jos öljy ei ole aina samaa.

Esisekoitettu bensa laihentaa seosta, joten kaasari olisi hyvä säätää, jos tuorevoitelusta luopuu.


Toinen seikka, minkä olen huomnnut, niin useat poistaa holkkia yms pois ilmansuodatus hässäkästä.
2T moottori reagoi aina, jos ilman määrää moottorin läpi saadaan lisättyä, joten kaikki ennen kaasaria on kuristamassa.
On kuitenkin viisasta jättää joku ilmanputsari suoraan kaasarin kurkkuun, jottei ihan kaikki sonta pääse sisään.

ei mulla muuta.
-Pasi S.
Joo no minä en poistas tuoreöljyvoitelua koska on paljon näppärämpää tankata suoraan bensa-asemalta kun koulumatkan varrella kuitenkin on. Eli jos sen poistaisi, pitäisi kotona aina olla 2-t bensavarasto josta minä en taas pidä. Itse laitan öljyä aina samaa laatua, koska ei noita purkkeja ole talossa kuin yksi kipales.
Mutta mikäs kuulkaa on, kun meikäläisen kymcosta on loppunut veto aika lahjakkaasti. Olen itse ajanut omalla kymcollani noin kolme tonnia ja koko mittarilukema on ~16 700km. Ei kertaakaan koneremppaa tietääkseni tehty. Tämän vuoden helmikuussa -- silloin kun vehkeen ostin -- kävi ja kukkui 20 asteen pakkasilla, mutta nyt on jotenkin kadonnut vääntö tästä pelistä vaikka niitä seoksiakin kuinka rukkaa. Alussahan nämä vaikeudet tulevat -- siis silloin kun moottori on kylmänä -- ja joku siinä vaan on ettei pysy käynnissä kunnolla. Voisiko syynä olla se pytty vaiko onko syypäänä seos? Renkaat toki uusin, mutta sen ei pitäisi kuitenkaan noin paljoa vaikuttaa siihen, miten tämä jaksaa.
Vielä viimeinen asia, nimittäin muksussa alkaa olla ketjut aika lailla kaput ja mietin, jos ratastuksella saisi pikkuisen enemmän vääntöä. Eteen ajattelin laittaa 12-piikkisen ja sitten taakse varmaankin vakio. Ja entäs sitten ne varin rullat, vakiona ovat kuulemma 8,5g mutta sitä vääntöä kaipaisin enemmän, eli saisiko kevyemmillä rullilla vääntöä lisää. (Kirjoittaja on keltanokka mopojen kanssa.) Tai millä nyt ylipäätään saisi ne huiput nousemaan pari km/h laillisesti tai hyvin huomaamattomalla konstilla. Ei kukaan olisi löytänyt tälle "E-hyväksyttyä teharia" :mrgreen:
Kymco MXU 50
Yamaha Aerox R 50 (Y)
jej
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Tammi 2012 07:19

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja jej »

Ite meinasin tehä sillee että otan ton tuorevoitelujutun pois käytöstä ja otan sen öljytankinki pois ja sen paikalla kuletan aina litran öljypurkkia ;) ja juxu on tuo sun kymcos jo sen verran paljo ajettu et vois olla männän (ja sylinterin) vaihto edessä ;) mutta aina kun lämpötila muuttuu, pitäisi myös konetta säätää! ;)
Kymsopoika
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Heinä 2012 23:50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Kymsopoika »

http://www.youtube.com/watch?v=S-uV-Fdki_Y

Näemmä ei oo kukaa hetkeen kirjotellu taas mitää tänne, tässois vähä talviajoo :p

JA kun joku kysyy kuitenki johonki välii että mitä viriä, paljo kulkee;

-Malossin multivari
-Itsetehty tehoputki
-7.5gr rullat, kireemmät kytkinjouset (malossin vihreet), kireempi vp jousi (malossin violetti)
-15 piikkine eturatas
- 18mm dellorto + pipercrossi
- Malossin 72cc sylinteri
Kuva

Kulkuja gepsii kesällä semmone 65-68 km/h ja kiihtyy iha näppärästi.
Iha mukava peli ajella, vaikka vie vähän turhanki paljo tota bensiiniä :S (n.8l/100km kesällä).
Juxu
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2012 21:52
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Nyt olisi semmoinen ongelma, että tein konerempan loppuun ja nyt ei vaan tulppa kerta kaikkiaan kastu. Kaasari avattu ja putsattu mutta tulppa kuivana, eikä lupaa käydä, vaikka kuinka potkii. Mitä ihmettä tässä voi tehdä?
Kymco MXU 50
Yamaha Aerox R 50 (Y)
Avatar
Saalistaja
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250
Paikkakunta: Rymättylä

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

Juxu kirjoitti:Nyt olisi semmoinen ongelma, että tein konerempan loppuun ja nyt ei vaan tulppa kerta kaikkiaan kastu. Kaasari avattu ja putsattu mutta tulppa kuivana, eikä lupaa käydä, vaikka kuinka potkii. Mitä ihmettä tässä voi tehdä?
Noh ei kai siinä nyt muuta voi tehdä, kuin ottaa työkalua käteen ja kokeilemaan. Vika on pakko olla sylinterin ja bensatankin välissä.

1) Bensahanan toiminta. Bensaletku irti kaasarista ja katot valuuko bensaa.
2) Kaasarissa paskaa jossain välissä, esim. neulaventtiilin alla, neulaventtiili rikki (neulaventtiili on se pieni teräväpäinen osa, joka "roikkuu" kohon päässä.), bensan sisääntuloreikä tukessa.
Juxu
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2012 21:52
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Saalistaja kirjoitti:
Juxu kirjoitti:Nyt olisi semmoinen ongelma, että tein konerempan loppuun ja nyt ei vaan tulppa kerta kaikkiaan kastu. Kaasari avattu ja putsattu mutta tulppa kuivana, eikä lupaa käydä, vaikka kuinka potkii. Mitä ihmettä tässä voi tehdä?
Noh ei kai siinä nyt muuta voi tehdä, kuin ottaa työkalua käteen ja kokeilemaan. Vika on pakko olla sylinterin ja bensatankin välissä.

1) Bensahanan toiminta. Bensaletku irti kaasarista ja katot valuuko bensaa.
2) Kaasarissa paskaa jossain välissä, esim. neulaventtiilin alla, neulaventtiili rikki (neulaventtiili on se pieni teräväpäinen osa, joka "roikkuu" kohon päässä.), bensan sisääntuloreikä tukessa.
Kiitoksia vinkeistä! Viikonloppuisten testien tuloksia: Bensahana toimii, koska kaasarin pohjaruuvista päästin muutaman desin bensaa lävitte. Kaasarin tosiaan putsasin, eikä pitäisi olla enää mitään paskaa sisällä. Viksummat tosin sano/huomas, että voiteluautomaatin jousi ei palautakaan enää/sitä ei ole, eli voitelu on koko ajan täysillä. Itse en ole sitä kerenny kattomaan. Neulaventtiili tietty mahdollinen vika, sitä en niin tarkasti syynänny. Juuri äsken kävin koittamassa lähteekö käyntiin (auton akusta apuvirrat), mutta ei oikeen kastellu tulppaa kunnolla, tosin en kauaa starttaillutkaan. Lisäsin tulpan kärkiväliä 0,6mm:stä 1,0mm:iin ja antoi ehkä hieman paremman kipinän, mutta ei siltikään edes lupaa käydä. Ehdotuksia kaipailisin koska itsellä ei tuon lukion ohella riitä oikein aikaa tarkempaan tutkiskeluun muulloin kuin viikonloppuisin.
Kiitän vinkeistä jo etukäteen! :biggrin:
OT: Muutaman kerran on tullut kirottua mikä suutarin pierasu on tullu ostettua. :evil: (oli ihan pakko kirjottaa vähän haukkuja, jos tuo rakkine nyt saisi siitä pikkuisen puhtia ruveta käymään)
EDIT: edellinen ongelma selvisi, männänrenkaat olivat väärin päin joten ei puristuksia eikä käyntiä. Nyt käännetty männänrenkaat oikein päin ja kastelee tulpan, mutta ei käy. Seoksia on kokeiltu sekä vahvalla että laimealla mutta mikään ei oikein auta. Tuoreöljyvoitelun säätökin on kunnossa...
Kymco MXU 50
Yamaha Aerox R 50 (Y)
Kymsopoika
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Heinä 2012 23:50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Kymsopoika »

Noniin, mulla on toi tuorevoitelu pois käytöstä (kiertää öljypumpun kautta takasin säiliöön <<-- lähti sitte irti se toinen letku joka menee öljypumpusta poispäin takas säiliöön, ja ku ennoo ite laittanu nii en pitkän ettimisenkää jälkeen löytäny minkäännäköstä nippaa mihin lykätä se :oops: ), nii oisko mahollista ottaa kokonaan pois toi tuorevoitelu säiliö ja tukkia vaan öljypumppu ettei menis sontaa sinne? Mahtus hyvin litranen öljy puteli ja mahollisesti vähä työkalujaki penkin alle :P .
Juxu
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2012 21:52
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Kymsopoika kirjoitti:Noniin, mulla on toi tuorevoitelu pois käytöstä (kiertää öljypumpun kautta takasin säiliöön <<-- lähti sitte irti se toinen letku joka menee öljypumpusta poispäin takas säiliöön, ja ku ennoo ite laittanu nii en pitkän ettimisenkää jälkeen löytäny minkäännäköstä nippaa mihin lykätä se :oops: ), nii oisko mahollista ottaa kokonaan pois toi tuorevoitelu säiliö ja tukkia vaan öljypumppu ettei menis sontaa sinne? Mahtus hyvin litranen öljy puteli ja mahollisesti vähä työkalujaki penkin alle :P .
Ei kait siinä muuta ole kun kiskaset sen pumpun kiinnikkeistään irti ja pumppu pois, kun vaan sitten löytää oikeanlaisen korkin siihen tilalle. Ja tietty varmaan kaasarin voiteluröörille tarviis joku tulppa keksiä. Eihän siihen pumppuun ainakaan mitään sähköhärpäkettä mene, joten pitäisi toimia ilmankin. Tosin öljyn valolle varmaankin pitää keksiä joku patentti ettei sitä polta koko aikaa.

Omasta muksusta sen verran, että on kokeiltu nyt jos jonkinmoista:
1. Narakun mäntä, kastelee tulpan, enemmän puristuksia muttei siltikään hirveän paljoa
2. Alkuperäinen mäntä, kastelee tulpan, tietenkin heikommat puristukset
3. Kaasarin neulaventtiili OLI jumissa, ei ole enää, mutta ei edelleenkään käyntiin.
4. Kipinää saa, koetettu kolmella eri kärkivälillä: 0,6; 0,8; 1,0

Kysymys 1: Onko männän helmassa oltava nuo aukot, mitkä esim tuossa http://www.racing-planet.de/zylinderkit ... pp_gal]/0/ näkyvät? Omassa Narakun väsäämässä männässä niitä ei ole ja se kovasti ihmetyttää, koska alkuperäisessä on. Vika tässä?
Kysymys 2: Kannattaisiko hommata tuo sylinterisarja, minkä yllä mainitsin. Kommentteja "Malossin 72cc olisi parempi koska..." ei huvita kuunnella, koska laillisessa pitäydytään. Alkuperäinen sylinterikin maksaa sen verran paljon (134€), ettei innosta alkuperäissarjaakaan hommata (koko paketti about 270€).
Kysymys 3: Parempia ehdotuksia tuon käyntiin saamiseksi? Voisiko CDI-boksissa olla syy tjsp?

Ja tosiaan sytytyksen ajotusta ei olla rukattu yhtään.
Kymco MXU 50
Yamaha Aerox R 50 (Y)
Kymsopoika
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Heinä 2012 23:50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Kymsopoika »

Juxu kirjoitti:
Kymsopoika kirjoitti:Noniin, mulla on toi tuorevoitelu pois käytöstä (kiertää öljypumpun kautta takasin säiliöön <<-- lähti sitte irti se toinen letku joka menee öljypumpusta poispäin takas säiliöön, ja ku ennoo ite laittanu nii en pitkän ettimisenkää jälkeen löytäny minkäännäköstä nippaa mihin lykätä se :oops: ), nii oisko mahollista ottaa kokonaan pois toi tuorevoitelu säiliö ja tukkia vaan öljypumppu ettei menis sontaa sinne? Mahtus hyvin litranen öljy puteli ja mahollisesti vähä työkalujaki penkin alle :P .
Ei kait siinä muuta ole kun kiskaset sen pumpun kiinnikkeistään irti ja pumppu pois, kun vaan sitten löytää oikeanlaisen korkin siihen tilalle. Ja tietty varmaan kaasarin voiteluröörille tarviis joku tulppa keksiä. Eihän siihen pumppuun ainakaan mitään sähköhärpäkettä mene, joten pitäisi toimia ilmankin. Tosin öljyn valolle varmaankin pitää keksiä joku patentti ettei sitä polta koko aikaa.

Omasta muksusta sen verran, että on kokeiltu nyt jos jonkinmoista:
1. Narakun mäntä, kastelee tulpan, enemmän puristuksia muttei siltikään hirveän paljoa
2. Alkuperäinen mäntä, kastelee tulpan, tietenkin heikommat puristukset
3. Kaasarin neulaventtiili OLI jumissa, ei ole enää, mutta ei edelleenkään käyntiin.
4. Kipinää saa, koetettu kolmella eri kärkivälillä: 0,6; 0,8; 1,0

Kysymys 1: Onko männän helmassa oltava nuo aukot, mitkä esim tuossa http://www.racing-planet.de/zylinderkit ... pp_gal]/0/ näkyvät? Omassa Narakun väsäämässä männässä niitä ei ole ja se kovasti ihmetyttää, koska alkuperäisessä on. Vika tässä?
Kysymys 2: Kannattaisiko hommata tuo sylinterisarja, minkä yllä mainitsin. Kommentteja "Malossin 72cc olisi parempi koska..." ei huvita kuunnella, koska laillisessa pitäydytään. Alkuperäinen sylinterikin maksaa sen verran paljon (134€), ettei innosta alkuperäissarjaakaan hommata (koko paketti about 270€).
Kysymys 3: Parempia ehdotuksia tuon käyntiin saamiseksi? Voisiko CDI-boksissa olla syy tjsp?

Ja tosiaan sytytyksen ajotusta ei olla rukattu yhtään.
Eipä taida olla voiteluröörejä kun on toi Dellorton 18mm nii ei ole tuorevoitelu mahollisuuttakaa, mut jos sitä uskaltas, vaikka huomenna voisin repiä pois. Kiitos vastaukseta :P
Kymsopoika
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Heinä 2012 23:50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Kymsopoika »

Kymsopoika kirjoitti:
Juxu kirjoitti:
Kymsopoika kirjoitti:Noniin, mulla on toi tuorevoitelu pois käytöstä (kiertää öljypumpun kautta takasin säiliöön <<-- lähti sitte irti se toinen letku joka menee öljypumpusta poispäin takas säiliöön, ja ku ennoo ite laittanu nii en pitkän ettimisenkää jälkeen löytäny minkäännäköstä nippaa mihin lykätä se :oops: ), nii oisko mahollista ottaa kokonaan pois toi tuorevoitelu säiliö ja tukkia vaan öljypumppu ettei menis sontaa sinne? Mahtus hyvin litranen öljy puteli ja mahollisesti vähä työkalujaki penkin alle :P .
Ei kait siinä muuta ole kun kiskaset sen pumpun kiinnikkeistään irti ja pumppu pois, kun vaan sitten löytää oikeanlaisen korkin siihen tilalle. Ja tietty varmaan kaasarin voiteluröörille tarviis joku tulppa keksiä. Eihän siihen pumppuun ainakaan mitään sähköhärpäkettä mene, joten pitäisi toimia ilmankin. Tosin öljyn valolle varmaankin pitää keksiä joku patentti ettei sitä polta koko aikaa.

Omasta muksusta sen verran, että on kokeiltu nyt jos jonkinmoista:
1. Narakun mäntä, kastelee tulpan, enemmän puristuksia muttei siltikään hirveän paljoa
2. Alkuperäinen mäntä, kastelee tulpan, tietenkin heikommat puristukset
3. Kaasarin neulaventtiili OLI jumissa, ei ole enää, mutta ei edelleenkään käyntiin.
4. Kipinää saa, koetettu kolmella eri kärkivälillä: 0,6; 0,8; 1,0

Kysymys 1: Onko männän helmassa oltava nuo aukot, mitkä esim tuossa http://www.racing-planet.de/zylinderkit ... pp_gal]/0/ näkyvät? Omassa Narakun väsäämässä männässä niitä ei ole ja se kovasti ihmetyttää, koska alkuperäisessä on. Vika tässä?
Kysymys 2: Kannattaisiko hommata tuo sylinterisarja, minkä yllä mainitsin. Kommentteja "Malossin 72cc olisi parempi koska..." ei huvita kuunnella, koska laillisessa pitäydytään. Alkuperäinen sylinterikin maksaa sen verran paljon (134€), ettei innosta alkuperäissarjaakaan hommata (koko paketti about 270€).
Kysymys 3: Parempia ehdotuksia tuon käyntiin saamiseksi? Voisiko CDI-boksissa olla syy tjsp?

Ja tosiaan sytytyksen ajotusta ei olla rukattu yhtään.
Eipä taida olla voiteluröörejä kun on toi Dellorton 18mm nii ei ole tuorevoitelu mahollisuuttakaa, mut jos sitä uskaltas, vaikka huomenna voisin repiä pois. Kiitos vastaukseta :P

Ja vielä; koitappa viiä johki testattavaks se sun CDI, itellä johtu alkupäässä käynnistysongelmat siitä :wink:
Kageon
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Helmi 2013 22:59

Kymco MXU 50cc viritys

Viesti Kirjoittaja Kageon »

juuh elikkäs itellä tommonen Kymco MXU 50 kömpijä alla ja pitäs tietää kulkeeko kuinka paljon jos on kiinni: 70cc malossi, technigas putki ja muuta yleistä jota ei nyt heti tuu mieleen
kulkisko yli 60km/h? pitäs ajaa(ja ajan) noin 80km joka viikonloppu eikä kiinnostaa vetää 42-47 muxulla koko matkaa, etenkään talvella. joten jos joku vois ohjastaa oikeaan suuntaan että miten pitäs piristää tota, ja mistä saa osia? ainiin, nyt on 1v ja 5kk vanha niin pitäisköhän alkaa vaihtaa hihnaa? ja muuta kulu osaa?
Vastaa Viestiin