Seoksetlapinkulta kirjoitti:Hei!
Ostin mxu:n vuosi sitten jolloin se kulki 38 suoralla, käytimme sen huollossa jolloin kulki sen 44-45. Nyt olen ottanut ilmanputsarin holkin pois, vaihtanut suuttimen 90 ja myös 15 piikkinen löytyy. Ongelmani on, että kymco kulki noilla sen 46 km/h??Ja nyt tarviisin kokeneiden apua asiassa.
Keksittekö mitään miksi kulkee noin hiljaa, tosin nyt vauhtia löytyy enää 42![]()
Epäilen itse hihnaa, joka vaihdettiin merkkihuollossaa. Taikka onko pakoputkessa karstaa, ei ole pariin vuoteen putsattu.
seoksetTatti1234 kirjoitti:Moro!
Nyt on Kymkelissä JOKU tecnigas putki ja 96 suutin ja suoralla sain vauhtia jopa 54km/h. (aikaisemmin 41:O)
Vielä pitäs päästä vaihtamaan kytkinjouset ja vastapainejousi ainakin, ja jos siinä samalla kokeilis saada ton polinin multivarin kiinni.
Paljos teillä muilla on aidoilla quadder putkilla ollu huiput, muuten vakiona??
EDIT: Nyt helpatkaas vähän! Mitähän tapahtu, ku ajelin tos rauhallisesti 54km/h, niin yhtäkkii kuin sormia ois napauttanu ni tehot rupes laskee ja mönkijä hyytyy ja kulki sen jälkeen 28km/h ja tuntu ettei ois reagoinu kaasuun enään ollenkaan.. noin tapahtui kahdesti, mutta sen jälkeen ku lähtee ajelee ehk 1-3tunnin päästä niin hyvin toimii taas siihen asti kun ajaa hetken 54... Mikä on vikana? :O
-Tatti
Ja S.E.O.K.S.E.T. Itsellä on ollut muksu helmikuusta ja ainoat ongelmat olivat juuri nämä. Rukatkaa seokset kuntoon tuolla vakiokaasarilla, joka vie ihan tuhottomasti aikaa, tiedän kokemuksesta -- tai sitten ostatte paremman kaasarin. Se oikea seos ei oikeastaan selviä kuin testaamalla ja viidenkin asteen lämpötilan muutos johtaa seoksien rukkaamiseen. Muistaakseni seos on liian laimeaa, jos alkaa booaamaan, eli kierrokset laskee vaikka kuinka yrittäisi kaasuvipua painaa, mutta jos tekee kuin palikkapinan muksu, niin seokset ovat liian rikkaat eli siksi moottori tukehtuu vaikka nostat peukun kaasuvivulta. Tarkemmat ja kokeneemman kuskin neuvot löytyy jokunen sivu(max 30) takaperin. Näitä asioita on puitu monesti ja tullaan puimaan, koska Kymcon tyyppivika vaan on se, että seokset on aina pielessä ainakin vakiokaasarilla.Palikkapina kirjoitti:Morjesta, olis pari kysymystä muxuun koskien. Elikkäs, tarkat mitat jos joku sattuis tietämään takalaakereihin. sit se toinen vähän pahempi juttu, että yht äkkiä on ilmennyt semmonen vika että välillä kierrokset jää leijumaan ja ei vastaa kaasuun ja kun laittaa kaasun pohjaan sillon ku se alkaa nii koko vehje sammuu. ja vaikka ottaisi kaasun pois nii tuntus että menis eteenpäin(välillä), mutta se taas kummastuttaa, kun lähtee pihasta ajelee vaikka aammulla nii toimii hyvin, mutta kun on vähän aikaa ajellut nii alkaa toi sekoilu ja sit kun sammuttaa sen vehkeen ja käynnistää uudestaan nii toimii taas normaalisti, mutta vähän ajan päästä tekee uudestaan saman asian. elikkäs missä vika? itse epäilen, että kaasarin läpissä tai sähköryypyssä olisi jotain vikaa?
PS. Muistakaa että jos nostatte tyhjäkäyntiä, alkaa vaihdeloota rasajamaan joka kerta kun vaihdatte suuntaa. Variaattorilta vaihdelootalle tuleva akseli nimittäin pyörii jatkuvasti.
EDIT: Ja alkaa pikku hiljaa itellä loppua käämit tähän seoksien rukkaamiseen ja sammahteluun...Uutta kaasaria kattelles...ja mönkijää.