Mopomönkijöiden viritys

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
b-e-d
2WD

Viesti Kirjoittaja b-e-d »

Vielä suuttimes semmonen ongelma että pitääkö olla kulmikas vai pyöree? niitä kahta mallia ko on. JA teharihin maahantuojan osotetta oon ettiny
50 Muksu
Pesori
3WD

Viesti Kirjoittaja Pesori »

b-e-d kirjoitti:Vielä suuttimes semmonen ongelma että pitääkö olla kulmikas vai pyöree? niitä kahta mallia ko on.
Emmä noista suuttimista sillai tajua mutta piirsin kuvan miltä se suutin näyttää jos ton pään pyöreys tai kulmikkuus on kyseessä ^^: http://img78.imageshack.us/my.php?image=suutinap6.png
Niin ja tuli bongattua toi maahantuoja tuolta aikasemmilta sivuilta (c) Nimpe:
DUELL BIKE CENTER
Kauppatie 19
FIN-65610 - Mustasaari
Tel: +358 6 322 75 00
Fax: +358 6 322 22 31
www.duellbike.fi
niklas@duellbike.fi
BLADEMAN
6WD

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

b-e-d kirjoitti:Vielä suuttimes semmonen ongelma että pitääkö olla kulmikas vai pyöree? niitä kahta mallia ko on. JA teharihin maahantuojan osotetta oon ettiny
dellorton pyöreä

keihinin kuusiopää

keihinin urapää

Tuollaisia suutin malleja löytyypi tuolta :D b-e-d katso omasta kaasaristasi että millainen suutinmalli siellä on,niin osaat ostaa oikean.
Nimpe
4WD

Viesti Kirjoittaja Nimpe »

Pesori kirjoitti:b-e-d: Suuttimen saat melkeinpä mistä vaan mp- ja mopokaupasta pyytämällä suutinta mikunin kaasariin. Sylinteriksi taas käy Minarelli Horizontal 10mm männäntapilla varustettuna :O. Ite katoin scooter-attackista CPI:n vanhempien skoottereiden kautta niin tulee oikeanlaisella männäntapilla ;).
Ite olen kysellyt dellorton isompia suuttimia (m6 jengalla). Onko sulla pesori muka 10mm tappi? Itellä oli ainakin 12mm tapilla. Mutta kaippa nuitakin voi olla kummankin kokoisia... Eli jos 12mm tapilla ettii niin CPI 2003 ja uudemmat.
Pesori
3WD

Viesti Kirjoittaja Pesori »

Nimpe kirjoitti:
Pesori kirjoitti:b-e-d: Suuttimen saat melkeinpä mistä vaan mp- ja mopokaupasta pyytämällä suutinta mikunin kaasariin. Sylinteriksi taas käy Minarelli Horizontal 10mm männäntapilla varustettuna :O. Ite katoin scooter-attackista CPI:n vanhempien skoottereiden kautta niin tulee oikeanlaisella männäntapilla ;).
Ite olen kysellyt dellorton isompia suuttimia (m6 jengalla). Onko sulla pesori muka 10mm tappi? Itellä oli ainakin 12mm tapilla. Mutta kaippa nuitakin voi olla kummankin kokoisia... Eli jos 12mm tapilla ettii niin CPI 2003 ja uudemmat.
Oho kerpele :D muistelin että neuvoit mulle joskus 10mm tapilla :O no kaipa se 12 mm sit on.
Nimpe
4WD

Muistelet väärin. Oon nimenommaan koittanu toitottaa että se 10mm tapilla oleva EI passaa. :wink:

[mutua] Tosin kai näissäkin voi olla sama juttu kun nuissa CPI:n vekottimissakin että vanhemmissa on se 10mm tappi. Olen käsittänyt että CPI tekee koneet keewaylle, tai ainakin osan osista kun kerran ainakin kannesta löytyy CPI:n logo. Joten sillä logiikalla 2003 ja uudemmat keewaytkin pitäisi olla kaikki 12mm tapilla. [/mutua]
b-e-d
2WD

kiitos kaikille, juuri sain viestin duell bikestä eli ne myy kyllä tecnigasin putkia mutta niiltä ei voi suoraan tilata vaan pitää hankkia niiden jälleen myyjiltä XD
50 Muksu
Nimpe
4WD

Saimpas vihdoinkin aikaiseksi vaihtaa variaattorin rullat ja suuttimen. 3.5g rullat vaihtu nuitten vakio 5g tilalle. Tuntu osuneen paino kohtuu hyvin kohilleen. Kiihtyvyys lisääntyi selvästi eikä huippunopeuskaan laskenut, päinvastoin lisääntyi hiukan. Nyt jaksaa sutia asfaltillakin (märällä) ilman että tarvii vaivautua persettä penkistä nostamaan.

Osittain tuo sutimisen helppous johtuu myös jäykemmistä kytkimen jousista. Malossin punaiset 107mm kytkimelle tarkoitetut vaikka keewayssa 112mm kytkin onkin. Ei kylmänä edes ota kierroksia niin paljoo että lähtisi liikkeelle. :mrgreen:

Niijoo se suutin... 115:sen laitoin.
rega
3WD

Viesti Kirjoittaja rega »

misssä mydään sopivia rullia tgbhen koko olis 16,89x13,119 ?
TGB HORNET
rega
3WD

Viesti Kirjoittaja rega »

minkä kokoset rullat teijän mönkijöissä on? kävisköhän 17mmx12mm rullat tgbhen?
TGB HORNET
Airta
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Airta »

hei mitä mun pitäs tehä mun keeway ATV 50 ku se ei kulje yli 40km/h millään, ei ees alamäkeen??
mitä mun kannattas sille tehä?

en oo virittäny sitä viel mitenkään.
ja sit noit talvirenkait tai nappularenkait nii saaks niit jostain???
Nimpe
4WD

Lues tää topikki alusta alkaen niin tiiät mitä tehä.

Nappularenkaita jos samankokosia kuin alkuperäiset haluat niin et todennnäköisesti löydä mistään.
b-e-d
2WD

Juu ny kävi semmonen kiva juttu että yli tunnin tota paskaa tuolta irrottelin että saisis suuttimen vaihettu joka oli käsketyn lainen eli mikunin suutin ja pyöree päinen niillä tieoilla lähin suutinta ostahan ja ny kun olin sitä laittamassa niin jenka koko liian pieni... Täytyy sanoo että kyllä ottaa päähän
50 Muksu
Morzo
4WD

Viesti Kirjoittaja Morzo »

Sulla on varsin pienet ongelmat verrattuna mun ongelmiin b-e-d. Nimittäin tässä 2 päivää sitten AIE kulki uudella hihnalla jopa 50km/h. Olihan se tosi mahtavaa, mutta sitten eräänä iltana 10km/h katoaa ihanan mystisesti nopeudesta :evil: Se ei oo kaasarin jäätymisen, tulpan tai sään syy, joten mistä ihmeestä se johtuu???????!

Nyt kysynkin Nimpeltä ja muilta, että tiiättekö onko se automaattirikastimen syytä? Jos se on vaikka hajalla kun muutenkin on ollu tää bensansaannin säätäminen niin h***etin vaikeaa viime aikoina.

Päivän päätteeksi kaikki valot räpsähti itsestään paskaksi, eli taas tilaamaan vastuksia :evil: :evil: ihanaa.........

Mistäs sais nimpe vähä isompaa kaasria jolla tää 50cc kuitenki pyörii vielä hyvin?
Morzo
4WD

Viesti Kirjoittaja Morzo »

Mää ajattelin tilata nyt sen malossin multivarin. Elikkä vaikuttaako se mönkiöissä? Kun ainakin kerran maahantuoja sano että jos virittää varia niin ketju muka "nollais" ne viritykset, eli ketjunvedon takia se viritys ei vaikuttaskaan? :shock: Vai oliko toi vaan "Ei saa, virittää! se on tuhmaa" -kommentti maahantuojalta? Niin ainaki luulisin että se oli vitsi?
Vastaa Viestiin