juippi92 kirjoitti:kannattaiskohan vaihtaa suutinta isommaks 90:stä ku on tehari ja multivari ja ilmanputsarista holkki pois. Jos avartais vähä ilmanputsaria. vaikkuttaiskoha mitenkään positiivisesti
Tässä oma ratkaisuni ilmanputsariin. Tollasella pellin palalla ja aukolla putsarikotelon pohjassa on helppo säätää seosta. En mene ketää kehottamaan sellaista tekemään, mutta kyllä se toimii säätösuuttimen tavoin suunnilleen. Voihan sillä olla huonoa vaikutusta koneeseen. Poliisin tullessa paikalle on helppo avata peltiä hiukan, että saisi liikaa ilmaa niin ei ne tota 70cc pytyllä varustettuna saa menemään yli 45. Ainakin mitä itese olen kokeillu ni ei sitä käynnistä huomaa, mutta jos sitten huomaavat sen pellin siellä ni se on aisa erikseen. Siinähän voisi sanoa: " Joo se on semmonen luukku mistä voi päästää kondenssi vedet pois ilmanputsarista...". Kuullostaisi varmaan tosi uskottavalta Sitten vielä, että kannattaa (jos tollasen tekee) laittaa siihen musta pelti... itellä ei autotallissa ollu ku tumman punasta. Miten niin se herättää huomiota??!!
Huomenissa tulee 90 ja 95 suutin Saa koittaa sitte että kummalla menee paremmin.. Mutta pitääkö se paikkaansa että hyvällä säkällä voi päästä 50km/h kun on isompi suutin ja se "kuri" pois ilmanputsarista..??
Tuli muuten vielä mielehen että kuinka sen ilmanputsarin kans piti toimia?? Pitikö siihen porata jotain reikiä että sai enemmän ilmaa? Tai sitten joku hiukan isompi reikä ja laittaa siihen vaikka jonkun kumiletkun imemään?? Onnistuuko?
Jippanen kirjoitti:Paljonkohan muksu kulkis jos laittais piikkia isomman eturattaan, kurit pois ja isomman suuttimen
Itellä kulki hyvällä säkällä mittariin 48km/h...Ja mittari kusee noissa vauhdeissa melkeen 5km/h ylöspäin...Oikeeta nopeutta n. 43-44.
Ostakaa vaan suoraa se pytty tai vaikka kaikki virit
Mites, mietin että jos ostaisin MXU:hun racingplanetista Polinin 70cc pytyn ja Dellorton 19mm kaasarin. Onkos tuo racingplanet kuinka luotettava kauppa? Milläs maksumethodilla sinne maksetaan? Saksassa kun paikka sijaitsee niin ei taida tulla verojakaan?
Sitten vielä noista vireistä. Itsellä olisi juuri haussa sellainen ~60km/h vauhti mönkkäriin, meneekö noilla alussa mainittujen kamojen kanssa sen vertaa? Kaupasta löytyy näköjään vaikka mitä, että kannattaako samalla tilailla multivaria, ilmanputsaria ym. hässäkkää.
Mites tuo MXU:n penkin laita. Onko rungon ja penkin välissä yhtään ilmaa, poppeja ajatellen
PeikkiZ kirjoitti:Mites, mietin että jos ostaisin MXU:hun racingplanetista Polinin 70cc pytyn ja Dellorton 19mm kaasarin. Onkos tuo racingplanet kuinka luotettava kauppa? Milläs maksumethodilla sinne maksetaan? Saksassa kun paikka sijaitsee niin ei taida tulla verojakaan?
Sitten vielä noista vireistä. Itsellä olisi juuri haussa sellainen ~60km/h vauhti mönkkäriin, meneekö noilla alussa mainittujen kamojen kanssa sen vertaa? Kaupasta löytyy näköjään vaikka mitä, että kannattaako samalla tilailla multivaria, ilmanputsaria ym. hässäkkää.
Mites tuo MXU:n penkin laita. Onko rungon ja penkin välissä yhtään ilmaa, poppeja ajatellen
luulempa että nuilla menee ainakin mittarinopeutta sen 60, kun mulla on vaan malossi 72cc ja sitte ite porattu suutin vakio kaasarissa (ilmeisesti siis 14mm) ni mulla menee mittarin mukaan nyt n. 55km/h. Nyt on sellanen kutina, että se suutin on nyt niin iso, et se ei rajota sitä pensan tuloo just yhtään. kaasari ottaa vastaan tai sitten läppärunko (emt). , eli kait sen tollasella kassulla ja oikeen kokosella suuttimella saa menemään sen kysytyn 60. Ajattelin tällasen kaasarisarjan ostamista.. se on varmaan ihan ok.. HUOM! vissiinkin tossa tulee sopiva imukaula mukana, jollaista ei saa jonkin yksittäisen kassun mukana, eikä sellaista ole välttämättä helppoa löytää.
Eikö olekin kivaa kun täytän foorumin hölynpölyllä?
No asiaan sano muksu kuski. Elikkäs kokeilin tänään ekaa kertaa tosissani tota keulimista ja sehän on helppoa!(72cc malossi) Kun olin harjoitellut jonkun puoltoista tuntia pellolla niin meni jo jotain 500m paikkeille. tyylissä tosin on hiomisen varaa ... Elikkäs menin pellon alapäähän, missä virtaa joki ja siellä on kohtuu jyrkkä ylämäki. siinä on helppo harjotella keulan ylös saamista.siitä se sitten lähtee..
Mites muuten kääntyminen sujuu, kun keulitte? en keksi muuta tyyliä, kuin että seisoo taka telineen toisessa reunassa niin se kääntyy vähän
|mxu rider| kirjoitti:Eikö olekin kivaa kun täytän foorumin hölynpölyllä?
No asiaan sano muksu kuski. Elikkäs kokeilin tänään ekaa kertaa tosissani tota keulimista ja sehän on helppoa!(72cc malossi) Kun olin harjoitellut jonkun puoltoista tuntia pellolla niin meni jo jotain 500m paikkeille. tyylissä tosin on hiomisen varaa ... Elikkäs menin pellon alapäähän, missä virtaa joki ja siellä on kohtuu jyrkkä ylämäki. siinä on helppo harjotella keulan ylös saamista.siitä se sitten lähtee..
Mites muuten kääntyminen sujuu, kun keulitte? en keksi muuta tyyliä, kuin että seisoo taka telineen toisessa reunassa niin se kääntyy vähän
Nojaa vaan kokopainolla sivulle... ei kyllä ymmärrettävästi käänny mitään 180astetta
Ja en usko että sulla mikään muu kuristaa kun se putki... se niitä kierroksiakin rajottaa
Ainiin ja en usko että kaasari tuo lisää nopeutta kuin max. 1-5km/h, mutta se tuo vääntöä lisää, ja kuulemma ihan hyvinkin.
Tarkotan sitä mikä on ilmanputsarista ku ainakin tossa vähä ylempänä puhutaan jostain sellasesta Jos ei oo mtn sellasta niin paljo menee piikkiä isommalla eturattaalla ja isommalla suuttimella?