Aeon Cobra

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Avatar
Saalistaja
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250
Paikkakunta: Rymättylä

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

mönkijä_jätkä kirjoitti:Miten noi varoitus tarrat sai helposti irti? Onko mitään hyvää ideaa?
Huonoja kokemuksia revosta :D En saanut edes kuuma ilma puhaltimellakaan niitä irti...
Muksun tarrat, jotka ovat maailman kettumaisempia tarroja (raaputa puoli tuntia irti että saa reunan lähtemään ja sitten siitä lähtee vaan neliömillin pala.) Niin ne lähti niin että heilahti painepesurilla kun painoi sihen tarran reunaan tarpeeksi läheltä.
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

Saalistaja kirjoitti:
mönkijä_jätkä kirjoitti:Miten noi varoitus tarrat sai helposti irti? Onko mitään hyvää ideaa?
Huonoja kokemuksia revosta :D En saanut edes kuuma ilma puhaltimellakaan niitä irti...
Muksun tarrat, jotka ovat maailman kettumaisempia tarroja (raaputa puoli tuntia irti että saa reunan lähtemään ja sitten siitä lähtee vaan neliömillin pala.) Niin ne lähti niin että heilahti painepesurilla kun painoi sihen tarran reunaan tarpeeksi läheltä.
Vois vaikka kokeilla :D
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

mönkijä_jätkä kirjoitti:
Saalistaja kirjoitti:
mönkijä_jätkä kirjoitti:Miten noi varoitus tarrat sai helposti irti? Onko mitään hyvää ideaa?
Huonoja kokemuksia revosta :D En saanut edes kuuma ilma puhaltimellakaan niitä irti...
Muksun tarrat, jotka ovat maailman kettumaisempia tarroja (raaputa puoli tuntia irti että saa reunan lähtemään ja sitten siitä lähtee vaan neliömillin pala.) Niin ne lähti niin että heilahti painepesurilla kun painoi sihen tarran reunaan tarpeeksi läheltä.
Vois vaikka kokeilla :D
Sen verran sanon tohon että yhen tarran koitettiin vetästä painepesurilla, tuloksena: Tarra kyllä lähti, liimat ei.. Toisin kun repimällä ei jääny liimoja ollenkaan :)
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Liimat voisi lähteä jollain puhdistusaineella.
jambojan69
3WD
Viestit: 95
Liittynyt: 08 Maalis 2007 22:07

juu

Viesti Kirjoittaja jambojan69 »

nii liimapesua tai bensaa ni lähteepi liimat

mutta asiaan mimmosia vauhteja ootte saannu irti noista cobrista taikka samanlaisista toi meitin koopra kipittää parhaillaan 65 omaa mittarii eikä oo ees viritetty voiko se pitää läheskään paikkaansa?
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Re: juu

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

jambojan69 kirjoitti:nii liimapesua tai bensaa ni lähteepi liimat

mutta asiaan mimmosia vauhteja ootte saannu irti noista cobrista taikka samanlaisista toi meitin koopra kipittää parhaillaan 65 omaa mittarii eikä oo ees viritetty voiko se pitää läheskään paikkaansa?
Mittari huijaa omassa coobrassa noin 5-8km/h!
Ajoin GPS:n noin 55, jolloin mittari näytti 60km/h.
Ja vielä sisään ajo... :D
kiihdytin eka nappi phjassa sitten päästin puoleen kaasuun, niin meni 55, en siis ajanut koko ajan nappipohjassa.

bensa saattaa iroittaa maalin :S
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Sitten kun on sisäänajo suoritettu pitää kattoo paljon toi mun kerää huippuja teharin ja 70cc kans. Mittariin ottaa täl hetkel ihan helposti 65km/h ja menis viel muttei o uskaltanu koittaa kun sisäänajos. Pitäs saada jollain meneen alle 65km/h ettei tuu veroja. Jos ratasta ei saa mistään niin pitää rullien kans alkaa säätää, pitäs vaan tietää minkä painoset noi vakiot on, eikös se lue niissä rullissa? Ja jos haluaa vähemmän huippuja mut enemmän kiihtyvyyttä niin tarviiko niitten rullien olla kevyempiä vai painavempia?
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
jambojan69
3WD
Viestit: 95
Liittynyt: 08 Maalis 2007 22:07

nonii

Viesti Kirjoittaja jambojan69 »

aika pienihän toi mittari virhe on
stalkerissa aikonaan mittari näytti 80 ku vauhtia oli 60:)

ja se pensa ei vie maaleja kuhan nyt et täytä sillä ammetta ja nakkaa mönkiäistä perässä ihan vaan kostutat rättiä ja hinkkaat sit jos ei lähe ni mattoliikkeet biltema k-rauta yms myypi sitä liimapesua olisko ollu bostikin tuote joku puolen litran pullo.

ja rullat on ainakin kooprassa mallia järettömän kevyt ehkä jopa liiankin
ite koittelisin jotain 5-6g rullia ja vaikkapa himpun verran jäykempää vp-jousta.

niistä vp jousista sen verran että sparewheelin myymät ei käy langan halkasia on ihan vähän liian iso eli jousi ei mene oikeella tavalla sinne varin lautasten puolella olevaan uraan.

oikea jousen koko on justiinsa se minkä saa esim vaakaminarelliin tarkotetun malossin variaattorin mukana taikka mopo-sportilta erikseen valkonen on kyllä aika lerppa vielä ite koittasin siitä seuraavaa taisi olla keltainen väriltään.

ja sitte ne valmistajan ilmottamat jäykkyydet ei pidä yhtään paikkaansa
kaikkein mieluiten ostatte useamman ja sitte vertailette käsipelillä siihen vakioon ja laitatte semmosen mikä on himpun verran jäykempi niitä +100 ja sen semmosia on ihan turha noihin työntää
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Jippanen kirjoitti:Pitäs saada jollain meneen alle 65km/h ettei tuu veroja. Jos ratasta ei saa mistään niin pitää rullien kans alkaa säätää, pitäs vaan tietää minkä painoset noi vakiot on, eikös se lue niissä rullissa? Ja jos haluaa vähemmän huippuja mut enemmän kiihtyvyyttä niin tarviiko niitten rullien olla kevyempiä vai painavempia?
Jaajaa, mistäs tämmönen veroraja on peräisin??
Haluu tietoa asiasta :!:

Rullista; tarpeeksi kun kevennät, rullissa ei riitä keskipakovoima muuttaa välitystä kuin tiettyyn pisteeseen saakka. Mitään hyötyä tästä ei enää ole, kp-voimaa kun ei ole, ei ole myöskään pitoa 1. variaattorissa.
Vastapainejousillakin petraaminen on yhtä tyhjän kanssa. Kulku saattaa vähentyä, ja varmasti vähentyykin, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tämmösellä viritelmällä mahtaakin käydä niin, että värkki on ns. kuminauha. Huutaa kyllä vaikka tappiin saakka kiihdytyksessä mutta välitykset muuttuvat aivan liian myöhään.
Ainoa täysjärkinen rajotus olisi jonkun sortin rajotin prikka 1. variaattoriin.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

Jippanen kirjoitti:Sitten kun on sisäänajo suoritettu pitää kattoo paljon toi mun kerää huippuja teharin ja 70cc kans. Mittariin ottaa täl hetkel ihan helposti 65km/h ja menis viel muttei o uskaltanu koittaa kun sisäänajos. Pitäs saada jollain meneen alle 65km/h ettei tuu veroja. Jos ratasta ei saa mistään niin pitää rullien kans alkaa säätää, pitäs vaan tietää minkä painoset noi vakiot on, eikös se lue niissä rullissa? Ja jos haluaa vähemmän huippuja mut enemmän kiihtyvyyttä niin tarviiko niitten rullien olla kevyempiä vai painavempia?
Jos kevyt nelipyörä kulkee yli 60km/h, niin on se silloin jo auto, eli autovero tulee jos jäät kiinni :wink:
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

No voihan viddu : D Paljonkoha se vero sit o?
Viimeksi muokannut Jippanen, 25 Syys 2008 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Avatar
-Osku-
6WD
Viestit: 656
Liittynyt: 11 Kesä 2007 23:46
Mönkijä:: Kaksipyöränen
Paikkakunta: Ylämylly

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Wtf mistä nää on nää 60km/h rajat? :shock:
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Autoko?
No ei tasan ole vaan kevytnelipyörä :arrow: nelipyörä. Seuraavaksi EI tule auto. Autovero tosin tulee...

Tietääkseni nelipyörälle on rekisteröintiä varten asetettu vähimmäisvaatimukset nopeudelle ja kuutiotilavuudelle.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Mut niistä rullista, kevyemmät vai painavemmat kun tavotellaan vähempää nopeutta mutta parempaa kulkua? Paljonkohan tarvii olla painoeroo jos pitää saada kulkeen vähän päälle 5km/h hiljempaa?
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Vähemmän nopeutta ja enempää kulkua? Vähän sama kuin saisit 1. ja 5. vaihteen yhtä aikaa päälle :roll:
No joo, wissii meinasit nopeutta ales ja kiihtyvyyttä lisää?
Huomattavasti kevyemmillä saa nopeutta alas, koska keskipakovoima ei riitä pitämään välitystä toisin kuin orikinaaleilla. Sitä mineen tiiä missä menee kevyempien ja liian keveitten rullien (jotka vähentävät nopeutta) raja. On aivan mallikohtasia ne.

Laitan yv:tä mahdollisesta rajoituksesta, se miksi en julkisesti, syytä ei pitäs olla vaikia arvailla.

Mutta sanopa se mistä tuo 60 km/h raja on peräisin?
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Vastaa Viestiin