Muksun tarrat, jotka ovat maailman kettumaisempia tarroja (raaputa puoli tuntia irti että saa reunan lähtemään ja sitten siitä lähtee vaan neliömillin pala.) Niin ne lähti niin että heilahti painepesurilla kun painoi sihen tarran reunaan tarpeeksi läheltä.mönkijä_jätkä kirjoitti:Miten noi varoitus tarrat sai helposti irti? Onko mitään hyvää ideaa?
Huonoja kokemuksia revostaEn saanut edes kuuma ilma puhaltimellakaan niitä irti...
Aeon Cobra
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
- mönkijä_jätkä
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
- Mönkijä:: Aeon Cobra 50
Vois vaikka kokeillaSaalistaja kirjoitti:Muksun tarrat, jotka ovat maailman kettumaisempia tarroja (raaputa puoli tuntia irti että saa reunan lähtemään ja sitten siitä lähtee vaan neliömillin pala.) Niin ne lähti niin että heilahti painepesurilla kun painoi sihen tarran reunaan tarpeeksi läheltä.mönkijä_jätkä kirjoitti:Miten noi varoitus tarrat sai helposti irti? Onko mitään hyvää ideaa?
Huonoja kokemuksia revostaEn saanut edes kuuma ilma puhaltimellakaan niitä irti...

- Jippanen
- Tracks
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
- Mönkijä:: 2 rengasta
- Paikkakunta: Kangasala
Sen verran sanon tohon että yhen tarran koitettiin vetästä painepesurilla, tuloksena: Tarra kyllä lähti, liimat ei.. Toisin kun repimällä ei jääny liimoja ollenkaanmönkijä_jätkä kirjoitti:Vois vaikka kokeillaSaalistaja kirjoitti:Muksun tarrat, jotka ovat maailman kettumaisempia tarroja (raaputa puoli tuntia irti että saa reunan lähtemään ja sitten siitä lähtee vaan neliömillin pala.) Niin ne lähti niin että heilahti painepesurilla kun painoi sihen tarran reunaan tarpeeksi läheltä.mönkijä_jätkä kirjoitti:Miten noi varoitus tarrat sai helposti irti? Onko mitään hyvää ideaa?
Huonoja kokemuksia revostaEn saanut edes kuuma ilma puhaltimellakaan niitä irti...

Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
-
- 3WD
- Viestit: 95
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 22:07
juu
nii liimapesua tai bensaa ni lähteepi liimat
mutta asiaan mimmosia vauhteja ootte saannu irti noista cobrista taikka samanlaisista toi meitin koopra kipittää parhaillaan 65 omaa mittarii eikä oo ees viritetty voiko se pitää läheskään paikkaansa?
mutta asiaan mimmosia vauhteja ootte saannu irti noista cobrista taikka samanlaisista toi meitin koopra kipittää parhaillaan 65 omaa mittarii eikä oo ees viritetty voiko se pitää läheskään paikkaansa?
- mönkijä_jätkä
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
- Mönkijä:: Aeon Cobra 50
Re: juu
Mittari huijaa omassa coobrassa noin 5-8km/h!jambojan69 kirjoitti:nii liimapesua tai bensaa ni lähteepi liimat
mutta asiaan mimmosia vauhteja ootte saannu irti noista cobrista taikka samanlaisista toi meitin koopra kipittää parhaillaan 65 omaa mittarii eikä oo ees viritetty voiko se pitää läheskään paikkaansa?
Ajoin GPS:n noin 55, jolloin mittari näytti 60km/h.
Ja vielä sisään ajo...

kiihdytin eka nappi phjassa sitten päästin puoleen kaasuun, niin meni 55, en siis ajanut koko ajan nappipohjassa.
bensa saattaa iroittaa maalin :S
- Jippanen
- Tracks
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
- Mönkijä:: 2 rengasta
- Paikkakunta: Kangasala
Sitten kun on sisäänajo suoritettu pitää kattoo paljon toi mun kerää huippuja teharin ja 70cc kans. Mittariin ottaa täl hetkel ihan helposti 65km/h ja menis viel muttei o uskaltanu koittaa kun sisäänajos. Pitäs saada jollain meneen alle 65km/h ettei tuu veroja. Jos ratasta ei saa mistään niin pitää rullien kans alkaa säätää, pitäs vaan tietää minkä painoset noi vakiot on, eikös se lue niissä rullissa? Ja jos haluaa vähemmän huippuja mut enemmän kiihtyvyyttä niin tarviiko niitten rullien olla kevyempiä vai painavempia?
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
-
- 3WD
- Viestit: 95
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 22:07
nonii
aika pienihän toi mittari virhe on
stalkerissa aikonaan mittari näytti 80 ku vauhtia oli 60:)
ja se pensa ei vie maaleja kuhan nyt et täytä sillä ammetta ja nakkaa mönkiäistä perässä ihan vaan kostutat rättiä ja hinkkaat sit jos ei lähe ni mattoliikkeet biltema k-rauta yms myypi sitä liimapesua olisko ollu bostikin tuote joku puolen litran pullo.
ja rullat on ainakin kooprassa mallia järettömän kevyt ehkä jopa liiankin
ite koittelisin jotain 5-6g rullia ja vaikkapa himpun verran jäykempää vp-jousta.
niistä vp jousista sen verran että sparewheelin myymät ei käy langan halkasia on ihan vähän liian iso eli jousi ei mene oikeella tavalla sinne varin lautasten puolella olevaan uraan.
oikea jousen koko on justiinsa se minkä saa esim vaakaminarelliin tarkotetun malossin variaattorin mukana taikka mopo-sportilta erikseen valkonen on kyllä aika lerppa vielä ite koittasin siitä seuraavaa taisi olla keltainen väriltään.
ja sitte ne valmistajan ilmottamat jäykkyydet ei pidä yhtään paikkaansa
kaikkein mieluiten ostatte useamman ja sitte vertailette käsipelillä siihen vakioon ja laitatte semmosen mikä on himpun verran jäykempi niitä +100 ja sen semmosia on ihan turha noihin työntää
stalkerissa aikonaan mittari näytti 80 ku vauhtia oli 60:)
ja se pensa ei vie maaleja kuhan nyt et täytä sillä ammetta ja nakkaa mönkiäistä perässä ihan vaan kostutat rättiä ja hinkkaat sit jos ei lähe ni mattoliikkeet biltema k-rauta yms myypi sitä liimapesua olisko ollu bostikin tuote joku puolen litran pullo.
ja rullat on ainakin kooprassa mallia järettömän kevyt ehkä jopa liiankin
ite koittelisin jotain 5-6g rullia ja vaikkapa himpun verran jäykempää vp-jousta.
niistä vp jousista sen verran että sparewheelin myymät ei käy langan halkasia on ihan vähän liian iso eli jousi ei mene oikeella tavalla sinne varin lautasten puolella olevaan uraan.
oikea jousen koko on justiinsa se minkä saa esim vaakaminarelliin tarkotetun malossin variaattorin mukana taikka mopo-sportilta erikseen valkonen on kyllä aika lerppa vielä ite koittasin siitä seuraavaa taisi olla keltainen väriltään.
ja sitte ne valmistajan ilmottamat jäykkyydet ei pidä yhtään paikkaansa
kaikkein mieluiten ostatte useamman ja sitte vertailette käsipelillä siihen vakioon ja laitatte semmosen mikä on himpun verran jäykempi niitä +100 ja sen semmosia on ihan turha noihin työntää
-
- Tracks
- Viestit: 1534
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
- Paikkakunta: Kivitaipale City
Jaajaa, mistäs tämmönen veroraja on peräisin??Jippanen kirjoitti:Pitäs saada jollain meneen alle 65km/h ettei tuu veroja. Jos ratasta ei saa mistään niin pitää rullien kans alkaa säätää, pitäs vaan tietää minkä painoset noi vakiot on, eikös se lue niissä rullissa? Ja jos haluaa vähemmän huippuja mut enemmän kiihtyvyyttä niin tarviiko niitten rullien olla kevyempiä vai painavempia?
Haluu tietoa asiasta

Rullista; tarpeeksi kun kevennät, rullissa ei riitä keskipakovoima muuttaa välitystä kuin tiettyyn pisteeseen saakka. Mitään hyötyä tästä ei enää ole, kp-voimaa kun ei ole, ei ole myöskään pitoa 1. variaattorissa.
Vastapainejousillakin petraaminen on yhtä tyhjän kanssa. Kulku saattaa vähentyä, ja varmasti vähentyykin, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tämmösellä viritelmällä mahtaakin käydä niin, että värkki on ns. kuminauha. Huutaa kyllä vaikka tappiin saakka kiihdytyksessä mutta välitykset muuttuvat aivan liian myöhään.
Ainoa täysjärkinen rajotus olisi jonkun sortin rajotin prikka 1. variaattoriin.
- mönkijä_jätkä
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
- Mönkijä:: Aeon Cobra 50
Jos kevyt nelipyörä kulkee yli 60km/h, niin on se silloin jo auto, eli autovero tulee jos jäät kiinniJippanen kirjoitti:Sitten kun on sisäänajo suoritettu pitää kattoo paljon toi mun kerää huippuja teharin ja 70cc kans. Mittariin ottaa täl hetkel ihan helposti 65km/h ja menis viel muttei o uskaltanu koittaa kun sisäänajos. Pitäs saada jollain meneen alle 65km/h ettei tuu veroja. Jos ratasta ei saa mistään niin pitää rullien kans alkaa säätää, pitäs vaan tietää minkä painoset noi vakiot on, eikös se lue niissä rullissa? Ja jos haluaa vähemmän huippuja mut enemmän kiihtyvyyttä niin tarviiko niitten rullien olla kevyempiä vai painavempia?

-
- Tracks
- Viestit: 1534
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
- Paikkakunta: Kivitaipale City
Vähemmän nopeutta ja enempää kulkua? Vähän sama kuin saisit 1. ja 5. vaihteen yhtä aikaa päälle
No joo, wissii meinasit nopeutta ales ja kiihtyvyyttä lisää?
Huomattavasti kevyemmillä saa nopeutta alas, koska keskipakovoima ei riitä pitämään välitystä toisin kuin orikinaaleilla. Sitä mineen tiiä missä menee kevyempien ja liian keveitten rullien (jotka vähentävät nopeutta) raja. On aivan mallikohtasia ne.
Laitan yv:tä mahdollisesta rajoituksesta, se miksi en julkisesti, syytä ei pitäs olla vaikia arvailla.
Mutta sanopa se mistä tuo 60 km/h raja on peräisin?

No joo, wissii meinasit nopeutta ales ja kiihtyvyyttä lisää?
Huomattavasti kevyemmillä saa nopeutta alas, koska keskipakovoima ei riitä pitämään välitystä toisin kuin orikinaaleilla. Sitä mineen tiiä missä menee kevyempien ja liian keveitten rullien (jotka vähentävät nopeutta) raja. On aivan mallikohtasia ne.
Laitan yv:tä mahdollisesta rajoituksesta, se miksi en julkisesti, syytä ei pitäs olla vaikia arvailla.
Mutta sanopa se mistä tuo 60 km/h raja on peräisin?