Sivu 1/4

whizz 50cc

Lähetetty: 02 Syys 2007 19:20
Kirjoittaja mkaskine
Elikkä ko. vehkeessä pikkusen noita käyntiongelmia..

Kylmänä ei oikeen käy tyhjäkäynnillä ja lämpimänäkään ei voi laittaa laakista paljoa kaasua vaan sammuu sellaiseen "boooo" ilmiöön...

Neulan asennolla asiaan ei mitään vaikutusta. Eli tuntuu kun laittaa kaasun pohjaan että vehje tukehtuisi, voiko näin olla kun suutin on kokoa 75.

Oliskohan niin että pitää vaan alkaa molempia suuttimia ja katsoa millä toimii? Kenelläkään kokemuksia ko. laitteesta / vioista..

Lähetetty: 03 Syys 2007 09:47
Kirjoittaja Skygo
Tyhjäkäyntiseos liian laihalla. Elikkäs sitä imaruuvia pitää kiertää kiinnipäin
kunnes tuntuu olevan kohdallaan. Laita neula ensin keskiasentoon.
Tarkista myös ettei ole imuvuotoja imukaulan ja kaasarin välissä, eikä imukaulan ja kannen välissä levittämällä öjyä saumoihin.

Lähetetty: 06 Syys 2007 10:49
Kirjoittaja mkaskine
eipä oikeen tullu noillakaan kuntoon, vuotoja ei enää ole. Neula on keskiasennossa, ilmaruuvi kun on auki noin 3/4 kierrosta niin sitten ei "booaa" ilmiötä tapahdu mutta tyhjäkäynti on todella onnetonta...

Jos tyhjäkäyntiruuvista säätää käyntiä niin sitten se muuttuu niin radikaalisti että liikkuu jo ilman kaasuakin...

Lähetetty: 06 Syys 2007 18:06
Kirjoittaja Skygo
Nyt siinä taitaa vastaavasti olla tyhjäkäynti liian rikkaalla,
nuissa kaasareissa perus asetus (yleensä toimii) on 1,5 kierrosta auki.
Liian rikkaan tyhjäkäynnin huomaa siitä että kone käy vaivalloisesti, tyyliin putputput (hitaasti)

Lähetetty: 10 Syys 2007 19:51
Kirjoittaja mkaskine
no niin, nyt taitaa sitten olla tosi maanantai versio mulla kyseessä..
Eli nyt laukes etupyörän laakeri, mulla nyt ei tietenkään lappua ole josta nään lähimmän takuukorjaamon, osaakos joku sanoa mikä on Saloa lähinnä oleva liike?

EDIT : tai sitten minkä laitteen laakeri menisi tohon suoraan.

Lähetetty: 11 Syys 2007 07:28
Kirjoittaja PK
Ihan tavallisia laakereita ne on. Numeroa/kokoa en nyt ulkoa muista, mutta vanha malliksi ja löytyy hyllystä jokaisesta laakerikaupasta. Pojan mönkkäristä meni myös laakeri heti uutena, ja syy oli se, että niiden kahden laakerin välissä oleva holkki oli hiukan liian lyhyt. Eli kiristäessä painoi sisäkoolia, vaikka ulkokooli oli jo kiinni olakkeessa. --> Prikka väliin, niin nyt on kestänyt.
Vaikkakin laakerit oli ihan löysät sekä akselille, että pesään...

Lähetetty: 11 Syys 2007 08:39
Kirjoittaja mkaskine
eipä sitä vanhaa saa malliksi kun oli ihan kökkönä...pitänee mennä renkaan kanssa kauppaan..

Lähetetty: 11 Syys 2007 11:41
Kirjoittaja Skygo
Mittaa mauserilla laakeripesän sisämitta ja akselin paksuus niin saat oikeat laakerit

Lähetetty: 11 Syys 2007 12:01
Kirjoittaja mkaskine
otin toisesta etupyörästä laakerin matkaan, alko nekin olee aika huonossa kunnossa. Onhan laitteella jo varmaan tunti ajettukkin.....

Lähetetty: 11 Syys 2007 15:02
Kirjoittaja Skygo
Ulommat ja sisemmät laakerit saattavat olla erikokoiset, tarkista ovatko

Lähetetty: 11 Syys 2007 15:58
Kirjoittaja mkaskine
samankokoiset ovat, mutta toisessa vanteessa vanhojen laakerien ulkokehät aivan paljonlaisesti kiinni....saas nähdä miten ne saa irti

Lähetetty: 12 Syys 2007 07:59
Kirjoittaja PK
mkaskine kirjoitti:samankokoiset ovat, mutta toisessa vanteessa vanhojen laakerien ulkokehät aivan paljonlaisesti kiinni....saas nähdä miten ne saa irti
Kylmäspraytä siihen ulkokehään ja naputtelemalla pois?
Tai sitten vedät migillä saumanpätkän siihen. Kutistuu jäähtyessään ja lähtee helposti pois.
Pitää tietty varoa, ettei vahingossa hitsaa sitä sinne laakeripesään :wink:

Pojan Comanchen laakerien koolit putosi maahan kun käänsi renkaan vaakatasoon... Suuri maa suuret toleranssit. :roll:

Lähetetty: 12 Syys 2007 11:04
Kirjoittaja mkaskine
joo kyllä ne sieltä lähti ku oli vaan tarpeeks iso leka....


mutta asiasta seuraavaan, ne eturenkaan kiinniityksethän ovat muutenkin ihan "paskat" ja kun on vielä kiintee etupää.

Onkos kukaan muuttanut tota jousitetuksi? Itselläni olisi jokunen kpl ylimääräsiä tolppia kotona jotenka alkoi sellainenkin muutosprojekti tulemaan mieleen.

Jos joku on jo muuttanut niin mielellään kuvia / kommentteja..

whizz / comanche 50

Lähetetty: 11 Joulu 2007 23:56
Kirjoittaja juussi
just hankin comanche tarratun uuden 50cc menopelin joulun ratoksi pikkuimmeisille. "käyttöohjeessa" lukee whizz eli ilmeisesti sama rauta eri tarroilla tarjolla.

myyjän (myllymäki) ilmon mukaan kampe oli eturenkaiden kiinnitystä ja ohjaustangon ylösnostamista vaille valmis. isse törmäsin hieman puutteellisempaan sisältöön:
- etuprenkaita varten ei ollut lukitussokkia joten ne täytyi soveltaa itse
- akulle tulevista johdoista puuttui n. 5cm molemmista joten takaa kate (lokari) pois ja akkua 180 astetta myötäpäivään jolloin piuhat sai napoihin kiinni (penkkiä iroittaessa muovitappi poikki - patenttikiinnitys eli pikaliimalla tappi takaisin)

Näistä selvisin kuitenkin kunnialla:)

Seuraava ei kuulu mun osaamisalueeseen, eli kaasarista lähtevät letkut (2) roikkuvat... Sivusta lähtevässä on suodatin paikalla joten ounastelisin sen (pituuskin nippanappa riittää) olevan tarkoitettu motin yli bensahanalla jossa on paikka vapaana. Tietysti se pikaklemmari (sellanen jousimetallilenkki) puuttuu jotta liitoksesta saisi tiiviin... Kaasarin alta lähtee vielä yksi letku - mihin liene matkalla?

Osaisko joku hiukka jeesata?

Lähetetty: 12 Joulu 2007 07:53
Kirjoittaja mkaskine
se kaasarin alta lähtevä letku menee vaan sinne koneen taakse ja vuotaa bensat maahan jos koho on jumissa. Eikös kyseessä ole aika pitkä letku?
Eli vedät sen vaan johonkin mistä bensa vuotaa nätisti maahan..