Aeon Cobra

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Väinö
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Huhti 2010 20:53
Mönkijä:: Aeon Cobra 50
Paikkakunta: Espoo, DOMI

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja Väinö »

mikähä on mönkijässä vikana ku yläkierroksilla hyytyy ja pintakaasulla pysyy liikkeellä mutta kaasua painaessa pohjaan hyytyy? kiitos vastauksista jo etukäteen? :evil:
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

VAKIO :lol: :lol: :lol:
No ei, oisko liian rikkaalla, onko ilman putsari puhas :?:
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Väinö
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Huhti 2010 20:53
Mönkijä:: Aeon Cobra 50
Paikkakunta: Espoo, DOMI

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja Väinö »

ilmanputsari on puhdas, voiko olla et on toi kaasari tukos, koska täl hetkel se rajottaa epätasasesti tehoja että pomppii siinä 45 km/h ja 55 km/h
jambojan69
3WD
Viestit: 95
Liittynyt: 08 Maalis 2007 22:07

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja jambojan69 »

no alkaa tutkimaan perus kaavalla

vaihda tulppa

tarkista onko kaikki liittimet kunnolla kiinni ja puhtaita eli ei hapettunnu niiden muovikuorien sisältä
esim puolalle tulevien piuhojen ei tarvi olla ku löysällä ni heti pätkii
muita herkkiä paikkoja on virtalukolta tuleva liitin ja virtalukon pohja avaat kaikki liittimet ruiskaset wd40 tai vastaavaa sisää ja takasin kiinni jos jää löysiä esim juurikin niihin puolaan tulevii piuhoihin ni varovasti puristat vähä tongeilla
kasaan ja painat paikalleen

sitte päräytät kaasarin palasiksi huuhdot osat bensalla laitat puhtaalle alustalle ku kaasarin rungosta on kaikki irtoava irti ni paineilmaa joka reiästä sisään ja sama vielä neulaputkelle suuttimille yms niitä EI mennä tökkimään neula ja naula virityksillä eikä myöskään pumpulipuikoilla niinku jotkut kääliöt..

voihan siinä tietysti olla putki tukossa staattori saannu tälliä tai cdi alkannu jostain syystä rajottamaan mut aina noista helpommista kannattaa alottaa
Väinö
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Huhti 2010 20:53
Mönkijä:: Aeon Cobra 50
Paikkakunta: Espoo, DOMI

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja Väinö »

noniin, kaikki kunnossa. oli tankissa jotain pientä tuhkaa (joku tuhkamuna ilmeisesti tunkenu), tyhjensin tankin ja paineilmalla vedin ja sit vedin paineilmalla kaasarin ja sen jälkee on pelittäny hyvin :D eli siis hyvin o kestäny mönkkäri kaikki nämä 3007km.
Atuikka
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Loka 2009 00:00
Mönkijä:: Aeon Cobra
Paikkakunta: turku

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja Atuikka »

Miten tosta aeon cobrasta saa pakoaukon kurin pois? -
za1ss
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Elo 2010 20:50

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja za1ss »

Itsellä alkanut esiintyä samankaltaista ongelmaa kuin Väinöllä, eli pintakaasulla toimii hyvin, mutta yläkierroksilla alkaa sitten pätkimään ja lopulta sammuu. Ryypyn käyttäminen tuo pientä apua ongelmaan. Tänään vaihdettiin bensansuodatin ja bensa 95E:stä 98E:n. Helpotti hiukan, mutta ongelma ei kuitenkaan poistunut kokonaan. Huomenna olisi sitten tarkoitus tehdä tuo tankin ja kaasarin puhdistus ja samalla vaihtaa suutin sopivampaan. Minkähän kokoinen suutin kannattaisi laittaa? Vireinä pelkkä tecnigas. Mainittakoon vielä, että tulppa vaihdettiin n. 100km sitten. Onko mitään muita niksejä, mitä kannattaisi koittaa?
Hagss
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Tammi 2010 22:02
Mönkijä:: Aeon Revo 2 50cc -2007
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja Hagss »

No ei mikään ihme jos toimii Tecnigasin kanssa tuo vakiosuutin huonosti. 10 kokoa vakiota isompaa peliin :wink:
za1ss
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Elo 2010 20:50

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja za1ss »

Juuh tiesin kyllä, että pitäisi olla suurempi, mutta käytettynä kun ostin niin en tiennyt kuinka paljon edellinen omistaja on panostanut säätöihin :) . Minkä kokoista suutinta on porukka käyttänyt tecnigasin kanssa?
Mosse70
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Elo 2010 10:27

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja Mosse70 »

Jaahas

pojalla on tollanen Cobra revo2 vm 04 variaattori vetoinen ilman pakkia ... :D ... muutama kysymys asiaan vihkiytyneille,

Mistä saa ns kulutus osaa , rattaita, jarrupalaa yms?
Mitä öljyä ns "jakolaatikkoon" ja kuin paljon?
Onko kenelläkään tollasta raatoa nurkissa tarvis kaikenlaista pientä osaa, esin pakoputken suojapelti, nopeusmittari, eteen ns "karjarauta"
Mistä oikeen jäykkä takajousi kun tuntuu originaali olevan aikas löysä?
Kysymyksiä olis vaikka kuinka ja paljon mutta tässä tärkeimmät.

Yht.otot joko tänne, yv:llä tai spostiin:rallimosse@gmail.com
Kovaa on menty jo vuodesta 70...
za1ss
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Elo 2010 20:50

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja za1ss »

Tuli tankki, kaasari + letkut putsailtua ja johan lähti mopo toimimaan. Millainen lukollinen tankinkorkki kävisi Cobraan?
Väinö
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Huhti 2010 20:53
Mönkijä:: Aeon Cobra 50
Paikkakunta: Espoo, DOMI

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja Väinö »

mönkijästä poistettu ilmanputsarista se snorkkeli ja avarrettu hieman sitä aukkoo ja täl hetkel ku ajaa ja kiihdyttäessä antaa ryyppyy nii tuntuis et lähtis äkäsemmin ja menis sinne 56 gps lukemiin paljon nopeemmi, että oisko paikallaa isompi suutin, vaikkapi 85? :?:
toubo
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 22 Marras 2010 21:09

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja toubo »

Terve!

Mikähän mahtaa olla vikana kun ei oikeen tahdo kylmällä käynnistyä tuo mun aeoni.. vai onko se vika.. en ole nyt hetkeen ajanut.. onko vaan liian pieni suutin? vai onko jäässä?
Hagss
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Tammi 2010 22:02
Mönkijä:: Aeon Revo 2 50cc -2007
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja Hagss »

E: Myyty
Väinö
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Huhti 2010 20:53
Mönkijä:: Aeon Cobra 50
Paikkakunta: Espoo, DOMI

Re: Aeon Cobra

Viesti Kirjoittaja Väinö »

iski kevari halu! ostakaa hyvä kömpijä pois, ajettu 5000km, vielä ei oo käyny 5000km huollossa, mutta kuhan tulee säilöstä niin käyn huolattamassa. etukatteessa lampun yläpuolella on halkeama joka on paikattu popniiteillä huollossa. ilmanputsarista otettu snorkkeli pois ja suutin vaihettu kokoon 85, kulkee 57gps:ään. etu valo vaihettu tehokkaampaan h4 lamppuun ja pienempi leditakavalo on kiinni. tarroja laitettu hyvällä maulla ja rengasmarkkerilla vedetty renkaat. mitään suurempia ongelmia ei ole ollut. laittakaa yv:tä jos sattuis kiinnostamaan.
Vastaa Viestiin