MXU 50 2.0

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Vilho600
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Elo 2011 00:55

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Vilho600 »

ottopoika taas tiätää ja pätee :D
ottopoika
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Heinä 2011 21:27
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja ottopoika »

Vilho myit jo muksus nii painuu mautollas jonnekki :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Mut et voi väittää et olin tossa muka väärässsä :D
Kymsopoika
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Heinä 2012 22:50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Kymsopoika »

MxuMatti kirjoitti:No tässä on 160 sivua jossa on nuita samoja asioita puitu, joten eiköhän aleta lukemaan!

Ite ennoo ainakaa viel löytäny mitään juttua tosta multivarista.. :?
melatius
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Heinä 2012 22:42

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja melatius »

Mitkä ovat suuttimien kierteet ? :oops:
Vilho600
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Elo 2011 00:55

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Vilho600 »

Muxussa on M4 kierre. itse tilasin suuttimet täältä http://www.mc-scatter.com/
Juxu
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2012 21:52
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Mikäs siinä jos tykkää aherrella noiden kanssa ja maksaa ittensä kipeeks noista virityksistä plus vielä mahdollisista sakoista mitä tulee :D Eikö sen sijaan olisi järkevämpää säästää isompaan traktorimönkkäriin joka oikeasti jaksaisi vääntää :D Siis tämähän on vain minun mielipiteeni, mutta kuitenkin. Ajatellaan vaikka että käytetty muksu maksaa semmoisen 1500€, käytät kolmen vuoden aikana virityksiin lähes tulkoon saman verran ja sitten se, että jos poliisi sattuu paikalle, lähtee kilvet ja joudut katsastamaan uudelleen=about 3kiloeuroa. Jäähän siihen vielä toki jonkun verran väliä halvimpaan traktoriin, mutta kun se mopokorttikin maksaa sen 500€ :P Ei sillä että olisi mitään muksua vastaan, itsekin kun kyseisen pelin omistan ja tyytyväinen olen. Mutta joskus sitä vaan tulee unelmoitua siitä nelarista (4x4) ja pikkuisen paremmasta väännöstä...
Kymco MXU 50
Yamaha Aerox R 50 (Y)
MxuMatti
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Huhti 2012 14:20

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja MxuMatti »

Jos vaahtii hallaatte, ostakkee mopo ni ei tartte ostaa 400 eurolla tavaraa vireihi. Ostat vaan viilan ja kulukee sen 80km/h, johon muxxu ei koskaa pääse.

Haaska peliihä too o, mut vaahti ei kaaheemmi päätä hurmaa
R700
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 16 Kesä 2012 21:30

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja R700 »

Terve sellasta asiaa onko tämä joku "Boost bottle" mitenkään toimiva kellään kokemuksia 28e maksava ite meinasin kokeilla ku kymco anto loppusa 20tkm jälkeen männältä:(
Ja sellaista että käyköhän kymco mxu 250 rattaat 50? kun ei tahdo löytyä www.racing-planet.de:ltä... Ja linkki siihen Ns "Boost" kertokaa mielipiteenne asiasta :D
http://www.racing-planet.de/boost-bottl ... 3cdc693f31 :biggrin:
melatius
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Heinä 2012 22:42

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja melatius »

Oisko kellään kokemusta sigman mittarista kymcossa toimiiko tai onnistuuko edes laittaminen mxuuhun? :oops:
Onko se musta siinä kymcon vakio rattaassa joku mittarin pyörittimen osa kun ei mahdu tähän rattaasen olevalla linkillä http://www.janikaasalainen.fi/takaratas ... -9224.html :oops:
rrasmus
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:18

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja rrasmus »

Itsellä ollut tuo sama ongelma juuri tuon tarvikerattaan kanssa. Tein vaan niin, että hioin siitä anturista niitä "ylimääräisiä" muoveja sen itse magneetin (siis sen metalli möykyn mikä on siinä anturissa keskellä on) ympäriltä pois. Mutta kuitenkin niin, että se anturi on kohtuullisen tiukka siihen rattaassa olevaan aukkoon, ja niin ettei se koko muovi rakenne petä. Sitten porasin rattaaseen oikeille kohdille reiät kiinnitystä varten ja tein muistaakseni kierteet itse reikiin. ( Jos ei mahdollista tehdä kierteitä, niin voi laittaa varmaankin ihan pultilla ja mutterilla niistä reistä kiinni) Itsellä ainakin pelittänyt nopeusmittari edellä mainitulla patentilla ihan tavallisesti..

Jos sinulla nyt oli koko mittari kökkönä, ja olit haluamassa vaan uutta mittaria niiin unohda edellinen..:D

Edit. Se musta muovi lörpäke on nimenomaan se nopeus anturi..
VinskiMo
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Elo 2012 14:58

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja VinskiMo »

Morjenttes! Oon siis uus kymco mies ja menopelinä toimii vuoden 2007 kymco mxu :)

Tällä hetkellä kiinni on malossin multivari 6,5gr rullilla ja keltanen vp jousi sekä 16mm dellorton kaasari (kyllästyin tohon vakioon ku vaikia säätää) ja tietty piper cross vapari suodatin :). Tilattu on jo Barikitin 72cc pannu sekä malossin punanen vp :) Tällä hetkellä siis mönkkäri menee 54km/h ja kiertää niin pirusti...

Olis muutama kysymyskin:

Onko hätävilkut pakko olla katsastuksessa vai voisko niissä selvitä "huomautuksella" :P?

Haittaako katsastuksessa jos etujarru vaijerit on rispaantunut ja ne on korjattu korjaus sarjan niillä ruuveilla kiristettävillä ihme nupeilla?

Haittaako pienet klapit eturenkaisen puslissa?

Mikä on minimi ura syvyys kevyen nelipyörän renkaissa?

Millaset aurauskulmat pitäis olla :O Onko jollain kuvaa tai selvennystä asiasta? Katsooko katsastus mies näitä?

Kiitoksia jos valmiiksi kaikille vastanneille :))!
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 15:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Mistäs/mikä tehoputki vuoden 2006 Kymcoon?
Näytön ympärillä olevista merkkivaloista vilkkujen valot ei toimi, eikä hätävilkut toimi. Mistäs vikaa pitäs lähteä metsästämään?

Miten suuttimen koon saisi mitattua, kun kaapista löytyy monia, joissa ei ole mitään merkintää?
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 15:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Onpas kuollut topicci.

Nyt tuli vastaan semmonen juttu muxun kanssa, että kummankin etupyörän kiinnitykset menivät aika yhtäkkiä väljiksi. Myös semmonen putkenpätkä, joka pitää ohjaustankoa paikallaa, rapisi pois kun ajoin kotiin. Nyt korvattu toisella putkella, ja viikonloppuna pitäisi sorvata alumiinista kunnollinen pala siihen. Kilometrejä koneella 3000. Mitäs muita paikkoja tästä nyt kuluu pois?
Avatar
Saalistaja
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250
Paikkakunta: Rymättylä

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

Omasta meni 2x taka-akselin laakerit vaihtoon 25 000km aikana, moottorin taaimmaiset kannatinkorvakkeet tuppaa repeemään irti rungosta jossain kohtaa ainakin kovemmassa käytössä. Samaten tuo ohjaustangon laakeri/puslamikälie yläpäästä meni rikki. Edestä alkuaikoina vaihdettiin olkatapit järeemmästä teräksestä valmistettuihin, kun oli alkanu kulumaan alimmaisen reiän kohdalta aiheuttaen pientä välystä etupäähän. Eikai siinä ihmeempää tyyppivikaa itelle ainakaan tullu, tosiaan 25000km ja 5v omistin härvelin.
Niin ja tehariksi taitaa edelleen ainoo ehdokas olla technigas quadder. Kymco mx-er 50 taitaa useimmilla nettikaupoilla olla mallina, mutta passaa muksuun ihan nätisti, tosin eri puolelle kuin vakio, mutta rungossa on kiinnikkeet sille ja pelittää nätisti yhteen 70cc pytyn ja 19mm kaasarin kanssa. Tietty myös variaattoriin pitää hakea sopivan painoiset rullat, ettei ota tehopiikkiä vasta joskus +40kmh, vaan lähtee alusta asti tehoalueelle.
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 15:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Nyt sitten vielä semmosta vikaa ilmennyt, että ryyppy menee/jää päälle. Käynnistyksen jälkeen menee päälle, kun moottori käynnissä ja täytyy jonkin aikaa kaasutella, että lähtee pois. Päivällä ryyppy meni päälle, kun yritin käynnistää ja kasteli tulpan. Saattaa myös mennä päälle, kun kone on ollut tyhjäkäynnillä vähän aikaa ja siitä lähtee ajamaan.

Taittaa tää vehe mennä aika nopeasti vaihtoon, kunnon traktorimönkiään.
Vastaa Viestiin