Mönkijä hakusessa

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Zuumi
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Marras 2008 13:51

Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja Zuumi »

Terve! Lueskelin monia aiheita täällä, ennenkuin päätin kysyä, mutta en oikein ottanut selvää, mikä olisi paras.

Ensiksi ajattelin tuota Keeway ATV 50cc, mutta kun se on aika pieni, niin sillä ei mahdu kyytsäämään.

Sitten katsoin tuota Derbi DFW:tä. Se näytti hienolta, ja mahtuisi kyytsäämään, mutta sitä ei ollut rekisteröity kahdelle. Ja kun jollain käyttäjällä täällä oli huonoja kokemuksia siitä, niin innostus hiipui. Ja se kulkisikin ainakin nettimoton myyjän mukaan 45-50 km/h, mutta en tiiä sitten onko luottamista.

Mutta siis, tiedättekö yhtään, mikä olisi sopiva? Alle 3000€, automaatti saa olla, olisi rekisteröity kahdelle/pystyisi rekisteröimään kahdelle, kulkisi sen 45-50km/h vakiona ja olisi luotettava ja kestävä?

Kiitos vastauksista, ja toivottavasti ei ole väärällä alueella tämä.
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

No Kymco MXU ja Aeon Cobra/Goes 50S ovat ainakin isoimmat mopomönkijät... Ja ainakin tuo Aeon kulkee minulla noin 55km/h ja on täysin vakio.
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Mä suosittelen kans tota goes 50/aeon cobraa, nyt on 1000km täynnä eikä oikeita vikoja oikeestaan oo ollu, paitsi tuo hyytyileminen mutta sekin johtu suuttimesta jota sitäkään ei tarvi vaihtaa jos vakiona pitää. :)
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Zuumi
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Marras 2008 13:51

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja Zuumi »

mönkijä_jätkä kirjoitti:Ja ainakin tuo Aeon kulkee minulla noin 55km/h ja on täysin vakio.
No onko muuten toiminut hyvin? Olisko semmonen kannattava ostos? Suosittelekko?
Zuumi
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Marras 2008 13:51

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja Zuumi »

Jippanen kirjoitti:Mä suosittelen kans tota goes 50/aeon cobraa, nyt on 1000km täynnä eikä oikeita vikoja oikeestaan oo ollu, paitsi tuo hyytyileminen mutta sekin johtu suuttimesta jota sitäkään ei tarvi vaihtaa jos vakiona pitää. :)
Njoo tuo Cobra ois aika kivan näkönen. Täytyypä pistää korvan taakse. Siis sullako ei ole vakio?
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

Zuumi kirjoitti:
mönkijä_jätkä kirjoitti:Ja ainakin tuo Aeon kulkee minulla noin 55km/h ja on täysin vakio.
No onko muuten toiminut hyvin? Olisko semmonen kannattava ostos? Suosittelekko?
Toiminut erittäin hyvin... Kyllä suosittelen, jos mopomönkijän haluaa! :wink:
Ainoa huono puoli on se että etu vilkut rätisevät vähän lokasuojia vasten, mutta kai sen voi korjata jotenkin, se ei siis haittaa mitenkään toimintaan :D
Zuumi
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Marras 2008 13:51

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja Zuumi »

mönkijä_jätkä kirjoitti:
Toiminut erittäin hyvin... Kyllä suosittelen, jos mopomönkijän haluaa! :wink:
Ainoa huono puoli on se että etu vilkut rätisevät vähän lokasuojia vasten, mutta kai sen voi korjata jotenkin, se ei siis haittaa mitenkään toimintaan :D
Hienoa! Iskä sano, että tuota täytyykin katella. Jaksaa mennä kakspäälläkin ihan kunnolla ja ei hyydy isompiin mäkiin?
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Joo mulla on 70cc pytty ja tehoputki..
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

Zuumi kirjoitti:
mönkijä_jätkä kirjoitti:
Toiminut erittäin hyvin... Kyllä suosittelen, jos mopomönkijän haluaa! :wink:
Ainoa huono puoli on se että etu vilkut rätisevät vähän lokasuojia vasten, mutta kai sen voi korjata jotenkin, se ei siis haittaa mitenkään toimintaan :D
Hienoa! Iskä sano, että tuota täytyykin katella. Jaksaa mennä kakspäälläkin ihan kunnolla ja ei hyydy isompiin mäkiin?
No kakspäällä en oo kokeillu, mutta ei ole hyytynyt ylämäkeen. Jyrkimmätkin ylämäet on menny noin 40km/h...
Zuumi
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Marras 2008 13:51

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja Zuumi »

mönkijä_jätkä kirjoitti: No kakspäällä en oo kokeillu, mutta ei ole hyytynyt ylämäkeen. Jyrkimmätkin ylämäet on menny noin 40km/h...
No hyvä! Kyllä se varmaan menee kakspäälläkin. :) Tuo olis kyllä tuntuis ihan mukavalta. Toivottavasti iskäki nyt suostuu ostamaan tuon.
Zuumi
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Marras 2008 13:51

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja Zuumi »

Anteeksi tuplapostaus, mutta varmistetaanpas nyt vielä pari asiaa. :)

Siis tästä Aeon Cobra 50:stä vielä vähän. Kun iskä kyselee, että jaksaako se kulkea ollenkaan? Oon ite vähän alle 70 kiloa painava, joten kai se mua jaksaa kuljettaa hyvin? Ja kiihtyykö se nopeastikin? Ettei mee 10 sekuntia ennenko ollaan ees 10 km/h. :P Tämä olis kyllä vielä kaikenlisäks nätin näkönen, ainakin tämän sivun kuvien perusteella. Tuolla ei huippunopeutta kerrota, niin kysyn nyt vielä, että teillä menee siis se 45-50 km/h vakiona? Ajattelin siis tuota mopomönkijäks, joten en sitä kovin pahasti viitti viritellä, vaikkei täällä liikukkaan poliisit kovin useesti.

Eli siis tiivistettynä:
-Kuinka nopeesti kiihtyy?
-Jaksaako kuljettaa melkein 70 kilosen keposesti?
-Huippunopeus vakiona?

Kiitos vastauksista!
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Mun on paha sanoo kun en oo 100% vakiolla ajanu ollenkaan mutta ainakin tehoputken kans jaksaa mennä 2 päälläkin tosi hyvin, varmasti myös vakiona. Kuten mönkijä_jätkä kertokin jo niin vakiona huiput 50-55km/h luokkaa. Jaksaa varmasti kuljettaa sun painosta. Variaattori on sellanen että kun painaa kaasun pohjaan niin menee hetki että lähtee kunnolla (1-2sec) mut siittä sitten kiihtyykin jo hyvin mönkijäks! Painappa tosta mun alle kirjotuksesta "Goes 70" ja kato sieltä kuvat niin näät millanen tuo on oranssina. Eli laite on 100% sama mutta väri ja merkki eri.
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

No mulla kulkee vakiona noin 50km/h (ehkä vähän päälle...). Kiihtyy 50km/h noin 10 sekuntia, mutta kyllä varmaan kiihtyy paremmin jos ajaa sisään ajon huolella, oma meni vähän miten sattui :D
Ja mä painan kans noin 70kg...
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Aika laiska vakiona jos 10sec 50km/h :shock: Noh, sitä kiihtyvyyttä noi virit oikeestaan tuonu onki. Mä kun lähen liikenne valoista autojen perään niin 50km/h alueella kiihdytän siihen vauhtiin n.puoli kaasulla ja hyvin pysyn autojen perässä. Ja vielä tuolla luistavalla hihnalla, pitäs se vastapaine jousi hommata.
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Avatar
mönkijä_jätkä
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 10 Marras 2007 10:59
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Re: Mönkijä hakusessa

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

No se on noin arvio, kyllä olen aina pysynyt hyvin autojen perässä liikenne valoista lähtiessä :wink:
Ja Cobra taitaa kiihtyä nopeiten näistä mopomönkijöistä, kun jostain luin että MXU kiihtyy 40km/h 13 sekunnissa :|
Vastaa Viestiin