E-ton Viper St.50

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
jambojan69
3WD
Viestit: 95
Liittynyt: 08 Maalis 2007 22:07

E-ton Viper St.50

Viesti Kirjoittaja jambojan69 »

no niin onkos kellään noita vipereitä tuli tommonen hommattua
ja heti kärkeen tulee miinuksia

etuiskarit persiillään ei jousta mihinkään (täytyy vaihtaa)
vaihteisto toimii sähköllä
käynnistyspoljinta ei voi kiristää paikoilleen vaan on tarkotus kaivaa esiin vain "hätä" tilanteessa
kulkee sen 40 tasasella ylämäkeen semmonen 25
kiihtyvyys on suorastaan hurmaava polkupyörällä pärjää ja kiina skootteritkin vie 6-0

odotanpa mielenkiinnolla talvea parikymmentä astetta pakkasta ja aivan varmasti sähköstartti ja samalla vaihteisto hyytyy eli matka ei pääse edes alkamaan

ja ennen ku joku 15kesänen viritysvelho alkaa selostamaan kuinka mopot saadaan viritettyä kulkemaan ainaski ihan täysii
ni tosta härvelistä löytyy jo tecnigas quadder stage6 70cc yms pikku kivaa yhen 500eurosen edestä
mutta kuinka ollakkaan kun mittari heilahtaa siihen 51
ni alkaa sähkönen rajotin toimia ja siihen ne huimat huippunopeudet sitten jääkin
no tähän se 15kesänen provirittäjä tietysti toteaa et no ihan helppoo siit vaa poksista se ja se johto nips naps ni jo keulii ja sutii ja paukkuu
tokihan se tuli minullakin mieleen ja soitin tai sähköpostitin tai kävin tai olin astraali yhteydessä jokaiseen suomessa olevaan mopo tai moottoripyörä kauppaan rajoittamatonta boksia ei saa mistään eikä kukaan tiennyt kuinka rajottimen voi poistaa ei edes kyseisen vehkeen maahantuoja eikä valtuutettu huoltoliike no siitä sisuuntuneena sitten poksia purkamaan ja erään elektroniikka insinöörin joka on siis alan huippumies eikä mikään amis sähkön käynyt 18v lippavinossa just ja just supparin johot osaa yhdistää poika
no tässä on nyt pari viikkoa nakerreltu sen lootan kimpussa eikä rajotinta ole saannut toistaiseksi kun alemmas

no sitte hyviä puolia
kokoa ja näköä piisaa joka suuntaan
maxxis katukumeissa on takana leveyttä lähes 30senttiä ja edessä lähelle parikymmentä
eli kun vaihdat kunnon iskarit eteen kurvit menee kun junalla ei kiiku eikä keiku
mittaristo on selkeä vaikkakin digitaalinen
jarrut erittäin hyvät
etuvalo vähintäänkin riittävän tehokas


yhteenvetona vois sanoa
jos haluat mönkiä talvella älä osta
jos haluat vauhtia älä osta

mut jos fillarin vauhti riittää ja talvella kuletaan julkisilla ni ihan mukava peli
ite tosin käyttäsin senki 2000e vähän toisin nykyään ku tuhatkunta kilsaa on tolla ajellu
Avatar
Jopeli
Tracks
Viestit: 1503
Liittynyt: 21 Syys 2007 18:12

Re: E-ton Viper St.50

Viesti Kirjoittaja Jopeli »

Totanoinnii, pisteet ja pilkut ois kova sana tekstissä, sais sentään jotain tolkkua mitä sää yrität meille kertoa.
Avatar
KuMiReNgAs
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 09 Syys 2009 21:30
Mönkijä:: ei olle vielä
Paikkakunta: helsinki

Re: E-ton Viper St.50

Viesti Kirjoittaja KuMiReNgAs »

No minä taas osaan lukee sitte paremmin kun sä koska sain ihan 100 % selvää ,eikä ongelmia lukemisen suhteen :D
jambojan69
3WD
Viestit: 95
Liittynyt: 08 Maalis 2007 22:07

Re: E-ton Viper St.50

Viesti Kirjoittaja jambojan69 »

anteeksi noista pilkku piste sun muista hienoista jutuista
ei tullu sillon aikanaan kouluja käytyä vaan meni sekin aika tyhmyyksiä tehdessä no mutta se siitä
koittakaa saada selvää:)

ja asiaan rajoitin on mahdollista poistaa
joskin kovasti veemäinen homma
sitä massaa siitä boksista on saatava pois
ilman että hajottaa niitä hyvin pieniä osasia mitä piirilevyllä törröttää
enkä suosittele ihan monkeyn boksin ohitus kokemuksella
syystä että tuolla ei rajoita nasta jomppi tai mikään muukaan selvä tapaus
vaan siellä pelaa pari erillistä järkeä tietyssä vaiheessa yhteen

sen tarkemmin en rupea ainakaan yleisesti kertomaan
tai käypi pian niin että on vihanen isi käsi ojossa koivuhalko olalla oven takana
kertomassa että poika hajotti mun ohjeilla muutamia satasia maksavan poksin annas rahaa tai tulee halosta otsaan:)

mutta kuitenkin rajottimen kanssa 70cc pytyllä ja teharilla pääsee sen 50 ja ilman rajotinta lähelle 70 että on siinä vähän eroa
as_seri
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Heinä 2013 08:49

Re: E-ton Viper St.50

Viesti Kirjoittaja as_seri »

myydäänkö tähä e-ton viperiin tarvike boxeja tai muuten rajoittamattomia? Onnistuuko rajoittimen poisto jonkun johdon katkaisulla?
Sauce
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Marras 2014 17:44
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EFI EUT

E-Ton Viper ST50

Viesti Kirjoittaja Sauce »

Nyt kun tuli tollainen hankittua, mietityttää vaan varaosien saatavuus. E-Ton mennyt konkkaan 2012?
Ja mitä voisi tehdä sille, että mönkijä savuttaa paljon? :?
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 16:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: E-Ton Viper ST50

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Eikös tuo ole 2 tahti kikotin niin olisko seokset killillään kun kerta savuttaa? Kyllä niitä osia saa ihan vaivatta tilattua jonkun korjaamon kautta.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 08:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: E-Ton Viper ST50

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

jami85 kirjoitti:Eikös tuo ole 2 tahti kikotin niin olisko seokset killillään kun kerta savuttaa? Kyllä niitä osia saa ihan vaivatta tilattua jonkun korjaamon kautta.
...tai huonoa 2-t öljyä. :roll:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Sauce
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Marras 2014 17:44
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EFI EUT

Re: E-Ton Viper ST50

Viesti Kirjoittaja Sauce »

Asiaan, savutus johtuu siitä, kun toi on tuorevoitelu systeemi, sitä piti säätää silleen ettei mene niin paljon öljyä koneeseen. (Käytän 2T Bikeä)
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 16:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: E-Ton Viper ST50

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Niin elikkäs seokset päin pers....just sitä...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: E-Ton Viper ST50

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Sauce.

Ymmärsinkö oikein, että ostit käytetyn 2-t laitteen ja se savuttaa? Itse en ensimmäisenä menisi säätämään tuorevoitelua savutuksen vähentämiseksi.
Jos tuo "Bike" on Teboilin öljyä, niin en henkilökohtaisesti sitä käyttäisi. Testasin tuota ölppää RD350 remixinä tankissa ja se totisesti savuttaa.
Jos savutus haittaa, niin Shellin täyssynteettinen ei savuta juuri lainkaan verrattuna Shellin semi-synteettiseen.
Oiva öljy on myös Motulin Snow Power, jota saa edullisesti Motonetistä 4L kannuissa.
Kuva
.
.
Muistutukseski sanoisin, että öljyn määrän lisääminen laihentaa ilma/polttoaine-seosta. Öljyn vähentäminen vastaavasti rikastaa ilma/polttoainen seosta.
Rasvaisempi bensa voitelee hyvin ja antaa koneelle pitää ikää, ja päinvastoin voitelun puute hajoittaa koneen hyvin nopeasti.

Jos on aiheesta kysyttävää, niin autan sen kuin osaan.

Ainiin..
Jos tuossa on käytetty pitkiä aikoja sellaista öljyä, joka ei ole "puhtaasti" palanut, niin sitä öljyä on äänenvaimentaja pullollaan ja jopa paisarissakin.
Jos mahdollista, niin vaimentajan villojen vaihto voisi olla harkinnan arvoinen juttu. Suosittelen myös pesemään ilmanputsarin.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Sauce
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Marras 2014 17:44
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EFI EUT

Re: E-Ton Viper ST50

Viesti Kirjoittaja Sauce »

OK. Tossa on ennen käytetty Teboilin 2T Mix öljyä.
Sen jo tiedän että ei ole mitään hyvää tavaraa. Pitää kokeilla sitä villan ja ilmanputsarin siistimistä. :) Voiko se savuttamisen syy olla myös kylmyys?
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: E-Ton Viper ST50

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Kyllä kylmä vaikuttaa omalta osaltaan. Kylmän moottorin palotapahtuma ei ole puhdas, joten kyllä se enemmän savuttaa.
Moottirin seoksia(AFR), eikä tuota öljyn määrää(=savutusta) pidä koskaan arvioida kylmällä koneella. Aina kuumalla moottorilla.

Nyrkkisääntö on, että ensiksi valitaan mieleinen öljy ja tätä sitten käytetään AINA. Öljyn ja polttoaineen seoksen kun on saanut kohdalleen, niin sillä öljy/bensa seoksella sitten AINA. Tämän jälkeen säädetään kaasutin kohdalleen, ja aina tarvittaessa kelien niin vaatiessa.

Ilmaisena vihjeenä voin kertoa, että kannattaa tuo tuorevoitelu öljysäiliö tyhjentää ja puhdistaa hyvin, ennen kuin vaihtaa öljyn toisen merkkiseen.
Kaikki öljyt ei sekoitu keskenään ja ilmiönä voi olla toisen öljyn sitkostuminen ja se voi tukkia tuorevoitelu järjestelmän.

Toimiiko tuo moottori muuten hyvin?
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Sauce
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Marras 2014 17:44
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EFI EUT

Re: E-Ton Viper ST50

Viesti Kirjoittaja Sauce »

Kiitos vinkeistä. Moottori käy erittäin hyvin. Pitää ensi vuoden puolella katsoa, että savuttaako lämpöisellä kelillä. Säilytyksestä tuli mieleen että riittääkö se talveksi, jos ottaa vaan akun irti? (Mönkijä avoimessa katoksessa)
Viimeksi muokannut Sauce, 02 Joulu 2014 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: E-Ton Viper ST50

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Meillä oli tytön mopo mönkässä talvisin vaan huppu päällä ja aina joutu keväällä ostaa uuden akun. joten kannatanee se akku ottaa pois. Se savuttaminen pitäisi kylmälläkin ilmalla hieman vähentyä kun kone lämpiää. Noi on aika tarkkoja öljyn laadusta ja sekoitus suhteesta, saat jopa kulkemaan hieman kovempaa kun kaikki on kohdallaan :wink: verrattuna pahasti savuttavaan koneeseen.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Vastaa Viestiin