Mopomönkijöiden viritys

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 12:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:
MXU 50-^Alkku^- kirjoitti:mulla on Kymco MXU 50 ja mietin teharia + pienempää eturatasta, kannattaako? vai kannattaako hommaa vielä jotain sen kanssa että toimii kunnolla (ei isompaa pyttyä)
Itekin oon tommosta pientä virii miettiny. Ite oon ymmärtäny, että tuo tehari on työläs asentaa, eikä anna tehoa lisää juuri mitään ilman isompaa pyttyä (ääntä muuttaa varmaan kyllä). Mutta se on aika näkyväkin viriosa. Mutta tuo erikokone eturatas antaa joku +5km/h, ja sen lisäksi isompi suutin ja ilman otto +5km/h.
mutta en mieti nopeutta (paljoa :D) lähinniä vääntö/kiihtyvyys (pienempi eturatas) entäpä jos laittaa sen pienen eturattaan ja teharin ja pitää muuten vakiona? mitä muxu sanoo?
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Kannattaa sitä ilmanottoo pikkusen modata ja isompi suutin, pieni homma ja lisää vääntöö ihan kiitettävästi..
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 12:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

Jippanen kirjoitti:Kannattaa sitä ilmanottoo pikkusen modata ja isompi suutin, pieni homma ja lisää vääntöö ihan kiitettävästi..
mullahan on nyt #88 suutin mutta mahattkohan riittää? en usko :D mistä löytäisin isompia suuttimia 4mm kierteillä? ilmanotto modaus=holkki pois? ja kuinka iso suutin?
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 12:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

+että meneekö se tehari ihan heittämällä kiinni? vai pitääkö modaa? toi technigas quadder mx-er 50?
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

MXU 50-^Alkku^- kirjoitti:+että meneekö se tehari ihan heittämällä kiinni? vai pitääkö modaa? toi technigas quadder mx-er 50?
Ei mee :( . Ainakin minun tietojeni mukaan, koska vanhassa mallissa pakoputki oli oikealla puolella. Nykyisessä se on vasemmalla puolella, niinkuin olet tainnut jo havaita :) . Eli pakoputken alkupäätä joka tulee moottoriin täytyy hiukan "modata". En vaan ymmärrä miksei sitä voisi panna oikealle puolelle, koska saman laiset kiinnikkeet sinneki on minusta tehty.

Ja sitten vielä tuota vääntöä jos haet (mitä minäkin haluaisin lisää :badgrin: ), niin niin siihen voisi auttaa toi multivari. Se vissii parantaa alavääntöä.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 12:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:
MXU 50-^Alkku^- kirjoitti:+että meneekö se tehari ihan heittämällä kiinni? vai pitääkö modaa? toi technigas quadder mx-er 50?
Ei mee :( . Ainakin minun tietojeni mukaan, koska vanhassa mallissa pakoputki oli oikealla puolella. Nykyisessä se on vasemmalla puolella, niinkuin olet tainnut jo havaita :) . Eli pakoputken alkupäätä joka tulee moottoriin täytyy hiukan "modata". En vaan ymmärrä miksei sitä voisi panna oikealle puolelle, koska saman laiset kiinnikkeet sinneki on minusta tehty.

Ja sitten vielä tuota vääntöä jos haet (mitä minäkin haluaisin lisää :badgrin: ), niin niin siihen voisi auttaa toi multivari. Se vissii parantaa alavääntöä.
selvä... minkähän kokonen suutin olis teharin jälkeen oikan kokone? ja mikä se juttu on että ottaa piikin vasta kovemmissa nopeuksissa? auttako tuohon se pieni eturatas?


E: muuten, auttakohan paljonkin, jos nappaa katalysaattorin pois vakioputkesta? ja onko siellä mitään mitä voisi tehdä :D

2xE: piti kokeilla tota tönäsyjuttuu, kun en tiedä mikä se on :)
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

MXU 50-^Alkku^- kirjoitti:ja mikä se juttu on että ottaa piikin vasta kovemmissa nopeuksissa? auttako tuohon se pieni eturatas?
Ratas ei vaikuttanu. Eripainosien rullien pitäs auttaa :roll: .
MXU 50-^Alkku^- kirjoitti:2xE: piti kokeilla tota tönäsyjuttuu, kun en tiedä mikä se on
Nii mikä tönäsy juttu :o . Multa on varmaa jääny jotain välistä kun en tajuu :lol: .
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 12:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:Nii mikä tönäsy juttu :o . Multa on varmaa jääny jotain välistä kun en tajuu :lol: .
nii siis alapalkis oli että "Tönäise viestiketjua" (uus juttu mullekki) :D niimutta onko vakioputkessa katalysaattoria? nappaan pois jos on. tai onko siellä yhtään mitään mitä sille voi tehdä että suorituskyky paranee
PuoliElite
6WD
Viestit: 278
Liittynyt: 03 Kesä 2009 15:14
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja PuoliElite »

MXU 50-^Alkku^- kirjoitti:
All-Terrain Vehicle kirjoitti:Nii mikä tönäsy juttu :o . Multa on varmaa jääny jotain välistä kun en tajuu :lol: .
nii siis alapalkis oli että "Tönäise viestiketjua" (uus juttu mullekki) :D niimutta onko vakioputkessa katalysaattoria? nappaan pois jos on. tai onko siellä yhtään mitään mitä sille voi tehdä että suorituskyky paranee
älä vaan meen tyhjäämään kokoputkea ainakaan änkästä hirveesti. Nimittäin joku oli tehnyt sen ja muxun äänet ylsi 140db:liin... 75db saisi lain mukaan olla max.
PuoliEliten kuvablogi -> http://kuvablogi.com/blog/25093/
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 12:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

PuoliElite kirjoitti:
MXU 50-^Alkku^- kirjoitti:
All-Terrain Vehicle kirjoitti:Nii mikä tönäsy juttu :o . Multa on varmaa jääny jotain välistä kun en tajuu :lol: .
nii siis alapalkis oli että "Tönäise viestiketjua" (uus juttu mullekki) :D niimutta onko vakioputkessa katalysaattoria? nappaan pois jos on. tai onko siellä yhtään mitään mitä sille voi tehdä että suorituskyky paranee
älä vaan meen tyhjäämään kokoputkea ainakaan änkästä hirveesti. Nimittäin joku oli tehnyt sen ja muxun äänet ylsi 140db:liin... 75db saisi lain mukaan olla max.
oho :D siitä lähtee ääntä aika paljon. jos ottaa katan pois ja ostaa vaan uuden änkän(meneekö takuu???)? vai pitääkö silti killer ääniä :roll:
PuoliElite
6WD
Viestit: 278
Liittynyt: 03 Kesä 2009 15:14
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja PuoliElite »

oho :D siitä lähtee ääntä aika paljon. jos ottaa katan pois ja ostaa vaan uuden änkän(meneekö takuu???)? vai pitääkö silti killer ääniä :roll:
Menee takuu.
PuoliEliten kuvablogi -> http://kuvablogi.com/blog/25093/
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 12:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

PuoliElite kirjoitti:
oho :D siitä lähtee ääntä aika paljon. jos ottaa katan pois ja ostaa vaan uuden änkän(meneekö takuu???)? vai pitääkö silti killer ääniä :roll:
Menee takuu.
awwwwwwwwss :( nno kerro mulle vielä, että onko siellä katalysaattoria?
PuoliElite
6WD
Viestit: 278
Liittynyt: 03 Kesä 2009 15:14
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja PuoliElite »

MXU 50-^Alkku^- kirjoitti:
PuoliElite kirjoitti:
oho :D siitä lähtee ääntä aika paljon. jos ottaa katan pois ja ostaa vaan uuden änkän(meneekö takuu???)? vai pitääkö silti killer ääniä :roll:
Menee takuu.
awwwwwwwwss :( nno kerro mulle vielä, että onko siellä katalysaattoria?
en tiiä... uskoisin, että on. Ei sillä kumminkaan hirveästi sitä vaihtia saa lisää, nimittäin se vakiputki kokonaan on kuri! ensinäkin alkukäyrä liian pitkä eikä paisaria ole... teharilla sais varmaan rutkasti tehoa/vauhtia lisää...
PuoliEliten kuvablogi -> http://kuvablogi.com/blog/25093/
Avatar
MXU 50-^Alkku^-
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 14 Heinä 2009 12:54
Mönkijä:: Kymco MXU 50 (Reverse) '09
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja MXU 50-^Alkku^- »

PuoliElite kirjoitti:en tiiä... uskoisin, että on. Ei sillä kumminkaan hirveästi sitä vaihtia saa lisää, nimittäin se vakiputki kokonaan on kuri! ensinäkin alkukäyrä liian pitkä eikä paisaria ole... teharilla sais varmaan rutkasti tehoa/vauhtia lisää...
niimpä... yks keleen kuri koko putki :lol: kun siinä kuulemma takuu pysyy jos nappasee vaan sen katan veks. se olisi kivaa :D kun meinaan ny laittaa kaikkee pientä... kata veks nii pitääkö suutinta isontaa? ymmärtäisin että joo mutta olisiko #100 hyvä jos kata pois ja ilmanputsarin "kuri" pois?(+ isompi eturatas) menis jo varmaa 60 :twisted:
PuoliElite
6WD
Viestit: 278
Liittynyt: 03 Kesä 2009 15:14
Mönkijä:: Kymco MXU 50

Re: Mopomönkijöiden viritys

Viesti Kirjoittaja PuoliElite »

rupeet vaan itte säätämään kaiken näkööstä niin ei tarvi joka pienintäkää asiaa tulla foorumilta kysymään... Pientä oma-aloitteisuutta tohon hommaan, vai mitä nyt onkaan :wink:
PuoliEliten kuvablogi -> http://kuvablogi.com/blog/25093/
Vastaa Viestiin