Fox Silver Foxin viritystä

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Lord
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Helmi 2005 20:42

Fox Silver Foxin viritystä

Viesti Kirjoittaja Lord »

Eli olisiko tuollaista Silver Foxia mahdollista virittää ja kuinka kovaa sen saisi kulkemaan?

Jos Silver Foxia ei voi virittää toisia vaihtoehtoja ovat: Yamaha YFM 50, AIE 4-Cross, Fox Adly, CRAB XS 50 R Street. Olisiko mitään näistä mahdollista virittää?
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 13:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

eikös nuo mopo-koneet ovat aika helppoja virittää...viila käteen ja kanaaleja aukomaan.

vai ovatko muuttunut hirveesti 15 vuodessa?
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 14:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Toi foxi näyttää kaiken parhaimmalta ja tehojakin on ihan mukavasti mopoksi. Olen kuullu että saa kuristamattomana kulkemaan 70-luokkaa. Kyllähän sen saa kulkemaan vaikka 100-120, tai jpa enemmänkin, mikäli koneeseen tekee kaikki madolliset virit, mutta silloin koneen tehot kasvaa jo ihan alyttömästi, kone ei kestä pitkään, ei ole toimintavarma ja sellainen virittäminen vaatii jo asintuntemusta enemmän kuin vaan mopopohjalta. Ja tulee myös maksamaan paljon. Jos halutaa pitää budjetti kurissa ja tehjoja alkaa nostamaan niin silloin isompi kaasutin, tehari ja isompi pytty. Ja ratastamista vähän. Sillä luulis saavan jotain 90km/h nopeuden.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 13:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

kyllä sen 90km/h saa ilman isompaa pyttyäkin...isompi kaasari,tehari,toiset rattaat(mikäli on rattailla eikä kardaani..)ja sitten viila kauniiseen käteen ja hinkkaamaan.

minulla oli joskus silloin raisu,ja sen sain kulkemaan noilla sellaista 95km/h.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Lord
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Helmi 2005 20:42

Viesti Kirjoittaja Lord »

Mistäköhän niitä osia kannattaisi lähteä etsimään?
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 13:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Lord kirjoitti:Mistäköhän niitä osia kannattaisi lähteä etsimään?
jaa-a,enpä osaa sanoa mistä nykyään saisi,mopo-sportilta ainakin porukka osteli paljon silloin.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Tuo Foxi kulkee juuri sen 70km/h kuristamattomana.Jos ei tarvitse tieliikenne mönkkäriä niin helpoin tapa lisätä tehoja on lisätä kuutioita.Samassa kokoluokassa on myös mm.90cc Pollen Predator;Yammun vastaava ja monia muita.Jos tuo rekisteri on tärkeä niin hyvä vaihtoehto on myös Kymco MX ER 50 ON ROAD.Siinä on sama kone kuin Super 9 Scootterissa ja sen viri kaasutin ja kytkin osat käyvät suoraan.Onhan se myös kuin"oikea"mönkijä tukevine tavara telineineen ja isoine renkaineen.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
T33mu
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Heinä 2005 14:03
Paikkakunta: nurmo

Viesti Kirjoittaja T33mu »

mulla on foxi se kulkee vakiona 55kmh
razor21
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 30 Kesä 2005 12:46
Paikkakunta: j:pää

Viesti Kirjoittaja razor21 »

atc/v-81 kirjoitti: Kymco MX ER 50 ON ROAD.
Siinä on sama kone kuin Super 9 Scootterissa ja sen viri kaasutin ja kytkin osat käyvät suoraan.

EN OLE TÄYSIN SAMAA MIELTÄ:

jotkut osat saattaa käydä suoraan, mutta ei kaikki...kone on saman valmistajan saman kokoinen, mutta eri tyyppi...
KXR
wezaah
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Syys 2005 20:11

Viesti Kirjoittaja wezaah »

Voitteko te fiksut ihmiset antaa vinkkejä variaattorin prikan poistamiseen. Esim. Minkä näköinen miten löytyy ja muuta hyödyllistä. Kiitos jo etu käteen. :roll:
T33mu
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Heinä 2005 14:03
Paikkakunta: nurmo

Viesti Kirjoittaja T33mu »

www.skootterit.tk/ siel on juttuu sen variattori prikan pois ottamisesta
Niccessor
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Joulu 2005 19:41
Viesti:

Fox

Viesti Kirjoittaja Niccessor »

Tuosta foxista.. itelläni tuommonen tallista löytyy, tosin sillä en enää niin ajele kun piikkikin on.. talvet kyllä menee.. ja nyt olen innostunut sitä virittelemäänkin..

Ensinnäkin, suosittelen kyllä foxia, reipas meniä!

Niin, ja asiaan, eli foxissa löytyy aika monestakin paikasta rajottimia - valitettavasti.. noh, heti ensimmäiseksi varmaan kaikki aattelee että variaattorissa on ainenkin rajotin, mutta siellä ei ole mitään, sitä on oikeastaan edes turha avata.. hihna näyttäisi nousevan aivan "lautasten" yläreunaan niinkuin kuuluukin.

Noh, itse löysin ensimmäiseksi rajottimen sylinteristä.. kyllä. yleensähän rajotin on pakoputken alkukäyrässä mutta foxissa se on suoraan sylinterissä.. noh sen olen itse hionut pois, ja sen verran itsellä auttoi että kiihtyvyys kasvoi ainakin ja äänet ovat nyt muhkeammat.. huippunopeudesta en osaa oikeastaan sanoa mitään, kasvoiko vai ei..

Pakoputkessakin jotain on, en ole vielä avannut.. mutta kun sinne katselee niin siinä "paksussa" kohdassa on sisällä kokonaan toinen putki! Eli itse ajattelin pistää putken siitä paksusta kohdasta halki ja ottaa tuon toisen putken sisältä pois ja katsoa kuinka käy.

Niin, ja foxista löytyy rajotin vielä myäs CDI-poksista, sitäkään vielä en ole kerennyt tutkia sen enempää kuin pakoputkeakaan.. Mutta jos ei siitä suoraan saa johtoa pois tms. niin Masco:han myy noita CDI-pokseja myös ilman rajottimia.

// Kirjottelen lisää kunhan saan rakenneltua. :}

(c) Niccessor
Kuva
Avatar
heke26
4WD
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Tammi 2006 17:11
Paikkakunta: Turku RoXon SilverfoX 50cc 2x4

Viesti Kirjoittaja heke26 »

KIITOS PALJON!!! en tiennyt tollasistakaan paljon mitään... mutta nyt on hiukan tietoo.... ajattelin itsekkin ottaa pois sen CDIn rajottimen tai heittää siihen jonkun kytkimen väliin... huippunopeuksiakaan mä en oikeestaan viel tiedä ku talvel mopot ei varmaan ikinä mee täysillä joten en olisi ihan varma... LISÄKSI se foxin alkuperänen mittari on melko sonta... mulla se aina heittää heti jotain 77km/h mittariin ku mä ajan jotain 15 km/h... eikä mitään ohjekirjoja tonkaan säätämiseen ole... ainakaan mulla...
Avatar
heke26
4WD
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Tammi 2006 17:11
Paikkakunta: Turku RoXon SilverfoX 50cc 2x4

Viesti Kirjoittaja heke26 »

ja muuten... foxissa on kaasunrajotin siellä kaasunappulan sisällä... en oo ite kurkkinu mut jos sen ottais niin kaasutin antais kai enemmän tehoo....

mist muuten pystyy tilaamaan tai hankkimaan tehoputken ja muita varaosia foxiin???
tarze
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Joulu 2005 14:25

Viesti Kirjoittaja tarze »

heke26 kirjoitti:mist muuten pystyy tilaamaan tai hankkimaan tehoputken ja muita varaosia foxiin???


no tilasin uuden takakatteen. Kimmo Valjus [kimmo.valjus@masco.fi] laitoin vaa viestii et löytyykö tuotetta sit se vastas ja sanoin et otan sellasen ja sit laitti postii tulee... tuolt pitäis ainaki varaosii saaada
Vastaa Viestiin