Fox Silver Foxin viritystä

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Avatar
heke26
4WD
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Tammi 2006 17:11
Paikkakunta: Turku RoXon SilverfoX 50cc 2x4

Viesti Kirjoittaja heke26 »

jos ukko heittää sulle joka päivä vitosen bensarahaa vinkumatta nii anna mennä vaan...
Avatar
heke26
4WD
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Tammi 2006 17:11
Paikkakunta: Turku RoXon SilverfoX 50cc 2x4

Viesti Kirjoittaja heke26 »

pistin sinne mascoon sähöpostia viriosista... muutenkin miettisin et jos vaihtais mönkijään 138cc nelari koneen... akseli pitäis kääntää ympäri ja jarruvaijerit laittaa uudestaan toiselle puolelle... sit pitäis tehdä koneelle uudet kiinnikkeet ja koko vakio koneen pois ottaminen on jo varmaan kauhee homma ku se on sellanen sähkö halvattu ja letkua menee sinne sun tänne...
Avatar
JG
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Loka 2006 22:17

Viesti Kirjoittaja JG »

enpä usko että se koneen irti ottaminen olis kova homma.. sähköt vaan töpseleistä irti.. eihän koneesta tuu ku pari piuhaa.. olisko kumminkin helpompaa ostaa joku 110cc kiinalainen?
Avatar
heke26
4WD
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Tammi 2006 17:11
Paikkakunta: Turku RoXon SilverfoX 50cc 2x4

Viesti Kirjoittaja heke26 »

turhan iso homma kuitenkin... tänään tuli mascolta tyly viesti: EMME MYY VIRITYSOSIA!!!
Avatar
Jauhoo-
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 18 Elo 2007 11:29
Paikkakunta: kiiminki

Viesti Kirjoittaja Jauhoo- »

elikkäs oon purkanu atomeiksi varmaan 1200 kertaa ton oman foxin, eikä koneen irrottaminen ole kovakaan homma. korotin tangon tosta (4cm). Kertokaas katteiden tilaajat paljos maksaa koko satsi ku on tuo punanen niin P**keleen ruma väri
heke26, kyllä se masco ne varaosat on tähänki asti toimittanu :D niitä vaan tahtoo mennä niin paljon vaikka ollu tuo voksi vasta 2kk. oon joutunu uusin kaasarin (60€), männän(30€), öljypumpun(180€) ja ketjut ja rattaat (60€)
JA VOIN TODETA ETTÄ ÄLKÄÄ OSTAKO FOXIA!
200cc takavetotieliikenneintiaani
kala
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Syys 2007 22:44

Viesti Kirjoittaja kala »

Itellä ollut FOXI nyt parikuukautta eikä mitään vikaa... :D Kai noitaki on maanantaikappaleita, tai käyttäjästä kiinni. Asiaan tilasin 70cc pytyn ja 17,5mm lorton niin putkea tarttis vielä. oon katellu et aeroxin/nitron putki kävis pyttyyn, mutta miten moottoriin osuu kiinnikkeet kohalleen? Saman muotoinen paisari ja kinnikkeet tossa on. Kellän kokemuksia asiasta?
Avatar
Jauhoo-
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 18 Elo 2007 11:29
Paikkakunta: kiiminki

Viesti Kirjoittaja Jauhoo- »

kala kirjoitti:Itellä ollut FOXI nyt parikuukautta eikä mitään vikaa... :D Kai noitaki on maanantaikappaleita, tai käyttäjästä kiinni. Asiaan tilasin 70cc pytyn ja 17,5mm lorton niin putkea tarttis vielä. oon katellu et aeroxin/nitron putki kävis pyttyyn, mutta miten moottoriin osuu kiinnikkeet kohalleen? Saman muotoinen paisari ja kinnikkeet tossa on. Kellän kokemuksia asiasta?
no veikkaan että nää kiinan tehdaiden toleranssit nakkelee suutaan toimii, toimii joskus ja ei koskaan. eli tuuripeliä :lol:
Edit: kyllähän se passaa mulla on ollu ovetto jossa on samanlainen putki ku nitrossa/roxissa tai kaikissa muissakin mbk/yamahan vaakasylinteri mopoissa. mutta tulin siihen tulokseen että skootterin putkea ei ole järkeä laittaa tohon kömpijään koska se pukkais pakokaasut suoraan jalkaan ja sitä haisis jo liikaa 2-tahille. mutta trueamiksellehan se on hyvä raitkaisu.. :D
200cc takavetotieliikenneintiaani
kala
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Syys 2007 22:44

Viesti Kirjoittaja kala »

Tallista vaan putken pätkä ja jatkaa sen taakse:D:D Ei sen vaikeampaa...
Avatar
Jauhoo-
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 18 Elo 2007 11:29
Paikkakunta: kiiminki

Viesti Kirjoittaja Jauhoo- »

pistäthän kuvia siitä kuhan saat valmiiksi. tuntus kuitenki että se paisari ei taho istutuuntua sinne mutta sittehän sen näkee!
200cc takavetotieliikenneintiaani
kala
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Syys 2007 22:44

Viesti Kirjoittaja kala »

Onko kellään irronnut putkesta katti? Laitoin 70cc:n eillen toimi vallanamainiosti tänään taas välillä tehot laskee vakion tasolle ja äänet hiljenee puolella eli voisiko katin irtoamisen seurauksesta tuollaista tapahtua
?? Jos se tukkisi putken ja hetkenpäästä taas menisi syrjään?
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Mitä tolle pitäs tehä et ton saa kulkeen sen 60-65??Eli mahd. helpot jutut?saako tohon mtn rajotinta et käyttää vaikka liikenteessä rajotinta et menee n.45 ja sitten muualla pois ja menee noin 60?
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Saa toki, mutta asennus vaatii etenkin vekottimen sähköjen tuntemista.
Sitten ihan yleistä osaamista sähköjutuista. Kyseessä on kuitenkin sytkälaitteiston muutos, joten peukalo keskellä kämmentä -asennus voi lopettaa mopon käynnistymisen siihen paikkaan.

Asiasta seinään. Joihinki mopoihin, missä on rajoitin, tai ei, voidaan asentaa esim. Phot Eco, säädettävä rajoitin on/off kauko-ohjauksella.
Kyseinen rajoitin ei rajoita suoraan nopeutta, vain alkaa pätkimään kierroksia asetetussa määrässä. Moni on varmaan ehkä huomannut viritetyn 2-t mopon, joka ajaessa pitää sellaista ratatatatatatatata -ääntä.
Rajotin se sen tekee. Onhan se ihan käypä rajoitin, mutta myllyn kannalta ei ole ehkä järkeä ajaa pitkää matkaa rajotin päällä. Jos joku ei syytä tiedä, johtuu se karstan kerääntymisestä pakopuolelle.

Kuka se tällä voorumilla keksi joskus sellaisen paremman rajoittiminen Tl -mönkijään, joka vipua kääntämällä rajoitti kaasuvaraa?
Eikä ole edes vaikea toteuttaa. Ehkä joka mönkijässä on ruuvi kaasuvipukotelossa, jolla voi rajoittaa kaasun liikettä.
Tämän tilalle kun tekisi sellaisen pikasäädettävän rajottimen, niin hyvä tulis.

Miliisien kannalta sellainen rajoitin jonka päällä olon huomaa äänestä ajossa, on ehkä hieman huono.
Ne poliisit eivät aina ole tyhmiä, vaan voivat käskeä ottamaan rajottimen pois päältä. Tälläistakin on kuulunut.
Toisaalta voi ne ehkä kummastella sitä mötikkää kaasuvivun lähellä...
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Skygo kirjoitti:Saa toki, mutta asennus vaatii etenkin vekottimen sähköjen tuntemista.
Sitten ihan yleistä osaamista sähköjutuista. Kyseessä on kuitenkin sytkälaitteiston muutos, joten peukalo keskellä kämmentä -asennus voi lopettaa mopon käynnistymisen siihen paikkaan.

Asiasta seinään. Joihinki mopoihin, missä on rajoitin, tai ei, voidaan asentaa esim. Phot Eco, säädettävä rajoitin on/off kauko-ohjauksella.
Kyseinen rajoitin ei rajoita suoraan nopeutta, vain alkaa pätkimään kierroksia asetetussa määrässä. Moni on varmaan ehkä huomannut viritetyn 2-t mopon, joka ajaessa pitää sellaista ratatatatatatatata -ääntä.
Rajotin se sen tekee. Onhan se ihan käypä rajoitin, mutta myllyn kannalta ei ole ehkä järkeä ajaa pitkää matkaa rajotin päällä. Jos joku ei syytä tiedä, johtuu se karstan kerääntymisestä pakopuolelle.

Kuka se tällä voorumilla keksi joskus sellaisen paremman rajoittiminen Tl -mönkijään, joka vipua kääntämällä rajoitti kaasuvaraa?
Eikä ole edes vaikea toteuttaa. Ehkä joka mönkijässä on ruuvi kaasuvipukotelossa, jolla voi rajoittaa kaasun liikettä.
Tämän tilalle kun tekisi sellaisen pikasäädettävän rajottimen, niin hyvä tulis.

Miliisien kannalta sellainen rajoitin jonka päällä olon huomaa äänestä ajossa, on ehkä hieman huono.
Ne poliisit eivät aina ole tyhmiä, vaan voivat käskeä ottamaan rajottimen pois päältä. Tälläistakin on kuulunut.
Toisaalta voi ne ehkä kummastella sitä mötikkää kaasuvivun lähellä...
No siinähän vasta idea että väsää kaasuvipuun jtn..Eikä sen tarvi olla pika säädettävä kun pidän rajotinta päällä sillon kun ajan liikenteessä ja pois vaikka jossain montulla..Jätin ton elektronisen rajottimen vaihtoehdoista pois heti kun kuulin et pitää ratatatata ääntä...
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

No onhan se pikasäädettävä huomattavasti parempi kuin joka kerta kaivaa ruuvimeisseli taskusta ja pyörittää mokomaa ruuvia...
Siis simppelisti vaan sellanen vipu joka tulee sen rajotin ruuvin paikalle ja sitä kääntämällä saa rajotuksen päälle/pois.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Skygo kirjoitti:No onhan se pikasäädettävä huomattavasti parempi kuin joka kerta kaivaa ruuvimeisseli taskusta ja pyörittää mokomaa ruuvia...
Siis simppelisti vaan sellanen vipu joka tulee sen rajotin ruuvin paikalle ja sitä kääntämällä saa rajotuksen päälle/pois.
Tarvitaanko siihen ruuvvari?Mulla ei ainakaan 200cc:ssä tarvi vaan se pyörii muutenki..Siihen on kyl vähä vaikee mtn patenttia keksiä..
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Vastaa Viestiin