Linhai ATV 50 - lapselle

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: .........

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

just nääh kirjoitti:Tulipahan mieleen nuita (hyviä) videoitasi katsellessa erinäisiä kysymyksiä....

Mistä ostit paremman kytkimen, hihnan? ja variaattorin ?

Ja paljonko tuolla masiinalla on tuossa viimeisimmän videon tilassa huippunopeus?

Jaksaako tuommonen kulkea ollenkaan, jos vaihtais 5,5g rullat vaan? eli ei muuttaisi välityksiä.

Kiitos vastauksesta, jo etukäteen.

Huomasin sattumalta, että tämä aihe on siirretty tänne.
On toki aikaa kulunut, kun viimeksi olen foorumin läpi kolunnut.
Tuo kisa variaattori on Peugeotin moposkootterista muokattu. Holkin joudut ottamaan alkuperäisestä, ja ulkokehää joutuu sorvaamaan pikkasen. Ottaa muuten kiinni sähköstarttiin.
Hihna, kytkin ja muut roippeet on hankittu Pyöräcentteristä Tampereelta.

Parhaimmat rullat tuohon koneeseen on 4g (3,5-4,5). Oli se sitten missä tarkoituksessa tahansa. Kone kiertää n.8000 joka on juuri yli maksimi tehon ja väännön.

Nyt maksimi nopeus on n. 40 mittariin rajoittamattomalla kaasulla.
Pojan käytössä rajoitin ruuvi on niin kiinni, kuin mahdollista, ja nopeus pysyy reipaassa hölkkä vauhdissa. Poika painaa ajovarustuksen kera noin 22 kiloa, ja laitetta ei ole pysäyttänyt vielä mikään mihinkä poika uskaltaa ajaa.
Nykyisin siis poika ajaa jo ihan ominpäin valvonnan alla. Aika nopeasti noiu oppivat.
Huevos 9 on yksi pojan lempi leffoista. Painopisteen muutosta helppo havannoida, kun vauhdikkaat kohtaukset pitävät hidastuskohtauksia.
Aloitan tänään työstämään uutta leikettä ja laitan sen tänne linkiksi, jos jotain sattuis joskus kiinnostamaan.
Stuntrider
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 21 Joulu 2007 13:14
Paikkakunta: Paltamo Rock City

Viesti Kirjoittaja Stuntrider »

Itte alotin 3 vuotiaana vähän viritetyllä 80cc Suzukilla pihassa ilman rajotinta, isä anto ajaa sillä sillon ku äiti ei ollu kotona koska se olis kieltäny :lol: Jotain 90Km/h se kulki.

Pari kertaa se kaatu mutta sittemmin minusta on tullu autourheilija, jotain yhteyttä tuollakin varmaan siihen.

Jarrua en yltäny painamaan niin iskä teki siihen "kakkosnelosesta" palikan jarrupolkimen päälle joka tuli hienosti rautalangalla kiinni.

Siitä se lähtee, mutta näyttää vähintäänkin laiskalta tuo Linhai tuolla kuormalla.

Ite ajelin yksin sillon, tosin iskä oli kattomassa alkuun mutta ei se jaksanu seistä pakkasessa montaa tuntia joten itte opeteltiin.

Joo liitty taas melkein aiheeseen..
Suzuki LT 120 ja Loncin 250
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Tässä muutama kuva laitteesta nykyisellään.
Takanarvit on vaihdettu 18/9,5 R8, alkuperäinen kaasari on vaihdettu kooltaan pienempään luistikaasaariin, alkuperäinen ilmansuodatin on jälleen kiinni ja kuraläppiä on asennettu vähän sinne ja tänne.
Ja tehtiimpä vielä tuo pohjapanssarikin, jottei heti hankitöyssyyn jämähdä. :lol:

Kuva


Kuva

Kuva


Ja tämän näköistä jälkeä syntyy, kun 4 vuotias ajaa muutaman tunnin putkeen :shock:

Kuva
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Huomena pikku-Linkusta tulee iso poika....
Hankittiin tänään 85cc sylinterisarja. :shock:
Nokka-akselia lukuunottamatta kaikki muu kuului pakettiin. 8)

Laitan kuvia, kunhan saadaan.....
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Ajovideoo kehiin niin nähdään millanen rallikuski siellä painaa ;)
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Videota en kerkiä väsään ihan heti, mutta laitan linkin heti kun valmistuu.
Tänään alkoi hieman vastustaan tuo sylinterisarjan asennus, kun kiinan jätkät on asentanut lohkonpuolikkaan keskenään ristiin! :evil:
Laitettiin lähes koko laite lihoiksi tänään...rrkele..
No ei tuo mahdoton koneistus tule olemaan, ja luulen, ettö huomena se on valmis ja koeponnistuksessa. Lupasin jätkälle, että Sunnuntaina mennään ajamaan. Silloin saan uutta matskua kuvattua..BB-Kitin kanssa!! 8)

Pakko on näkyä suorituskyvyssä (vääntö), kun venttiilit on 4mm isommat halkasijaltaan, kuin alkuperäiset.
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Täh? Miten voi saada asennettua tehtaalla lohkot ristiin niin että kuitenkin mylly on toiminut?
Laitahan kuvia asiasta
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Tuota samaa lohkoa tietääkseni käytetään aina 110 kuutiooon saakka. Kaiketi tuo 85cc poraus on sama, mutta 110 kuutioisessa menee jo kampurakin uusiksi.
Isompaa männänputkea ei kertakaikkiaan tuonne lohkoon voi asentaa.

Tässä kuva koneistuksesta.

Kuva


Ei muuten ollut pikku juttu puhdistaa koneen sisustaa tuon sorvauksen jälkeen.. :evil:
Sain sinne tippumaan yhden CRC-pullon pillinkin, jota pilkittiin yli tunti. :oops:

No joka tapauksessa kone saatiin kasaan ja käymään, ilman ongelmia, mutta nyt on haasteena seoksen kuntoon saaminen.
Varmaan on testattava sitä isompaa alkuperäistä kaasaria. :shock:

No, joka tapauksessa vääntöä saatiin lisää. Sitähän tässä projektissa haetaan. Huiput rajaamattomalla kaasarilla on mittarin mukaan ~45km/h.

Tässä pieni ääninäyte... juuri, kun saatiin kone kasaan.
Hyvin se vääntää. 8)

http://s82.photobucket.com/albums/j246/ ... BB-kit.flv

Seuraava muutos on sitten etu tukivarret, jotta akseliväliä saadaan pidemmäksi, ja raideleveyttä enemmän.
Ajatuksena olisi päällekkäiset A-tuet, jotta eturenkaiden asento pysyy järjissään syvissä joustoissa.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

No nyt on kone sellainen, jota kauan ollaan haaveiltu.
Vääntöä piisaa, ja rajoittamaton huippunopeus on 50km/h.
Seuraavaksi suunnitteilla on uudet etutukivarret, mutta nyt saa poika ajaa niin paljon, kuin haluaa.

Pojan ajotaidot karttuu ihan silmissä, joten tarvii olla tarkkana, ettei karkaa hanskasta.

Tein tuollaisen pikku video-lisun, jossa poika ajaa ekaa kertaa uudella
"iso-lohko" Linhailla
Oli pojalla hymy herkällä, kun ekaa kertaa sai ajaa luisussa.

:shock:

Tässä video:
http://s82.photobucket.com/albums/j246/ ... on2008.flv

Ja tässä mielestäni hyvä kuva :D
Kuva

EDIT: -kuva lisätty:

"Ei osu puuhun ihan heti"
Kuva
Viimeksi muokannut Pasi S., 07 Maalis 2008 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TLSB
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Maalis 2008 20:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TLSB »

Hieno kuva tosiaan, lumi pöllyää :wink:
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Kyllä ajaa hienosti! Pääsis itekkin ajaan johki tollaseen paikkaan ;)
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Kiitos! Kerroin pojalle kehu-terveiset. :wink:

Mennään tänään taas ajaan. Oli tuo lumi sen tuntuista, että mennään perä luisussa aika vinhaan! :lol:
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Pikku päivitystä taas pitkästä aikaa....

Eturenkaat on vaihdettu nyt 19/7R8, ja takapäätä on laskettu n.7cm jousen kiinnityspistettä muuttamalla. Samalla jousi-iskari yhdistelmä vaihdettiin paremmin vaimentavaan, ja pehmeämpään. Rengaspaineet on 0,1 paikkeilla. Äänenvaimentajan tein itse ( läpivirtaava/supistuva).
Kaasari on taas alkuperäinen, jollen sitä ole jo aiemmin maininnut.
Toisiovälitystä on pidennetty(lyhyemmät, kuin alkup.), ja rullat on nyt 6g. Huiput rajaamatta on noin 60km/h.


Pojan ajotaidot on karttunut huimasti, ja rossiradalla kaasua ei rajata ollenkaan, koska poika osaa säännöstellä kaasua jo tarpeen mukaan.
Selkäpanssarikin on hankittu.

Tässä pieni pätkä, jonka tein viimeviikon ajosta.

http://www.youtube.com/watch?v=dR4ws-U9DEw

risuja/ruusuja saa antaa.
Jasu94
6WD
Viestit: 738
Liittynyt: 03 Tammi 2008 20:47
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jasu94 »

Onko linhaihin tullu jotain uutta/päivitystä :?:
EX: Kymco Mxu 50 -06 aj. 6100 km
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Linhai ATV 50 - lapselle

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Eipä ole tullut mitään päivityksiä nyt, kun muut asiat painoivat päälle. Varin remmi on nyt kevlari-vahvisteinen ja se toimii paremmin, kuin alkuperäinen.
Kaasarin pakeliitti tarvisi vaihtaa reiältään kanavaa vastaavaksi, eli tuosta se vielä ahdistaa, jos jostain....
Ois taas syytä soitella, onko niitä kireitä nokkia tullut, jos vaikka sellaisen sinne ymppäis.
Samalla pitäisi vaihtaa suutin numeroa suuremmaksi, koska kelit ovat viilentyneet merkittävästi, ja tuntui menevän laihalle.
Olen miettinyt vakavasti, revinkö tuosta noita tieliikenne hömpötyksiä pois, vai antaisiko olla... pojan näkyvyys eteen tulisi paremmaksi, jos tuon kerrostalon kokoisen lamppu/mittariston ottaisi pois. Samalla sitten vilkkuja myöten.
Speisereitä etupäähän ollaan suunniteltu 15-20mm/ puoli.

...alkaa pelto oleen pehmeetä tähänaikaan vuodesta, joten ois taas pakko hilata kone mökille, jotta pääsis mutaan repimään :D
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Vastaa Viestiin