Berza kirjoitti:Ne maastot, missä pääasiassa ajelen ovat erittäin kivisiä ja vesakkoisia.
On myös sattunut niin, että sellaiset maatamyöten sahatut kannot ovatkin muutaman kuorman jälkeen 10 cm koholla ja siinä on rengas sitten puhjennut.
Olen havaiinutkin, että reilun korkea kanto, joka kaatuu mönkijän alle, on usein paras vaihtoehto.
Tosin valtaosa rikkotumisesita on renkaan kyljessä olevia "patteja", joista on kankaat menneet rikki,lienee näitten renkaitten heikoin kohta, niillehän sisärengas ainakin jonkun verran tuo jatkoaikaa. Tottakai kannattaa urat yrittää valmistaa renkaita säästäviksi, mutta kokemuksesta voin sanoa, ettei se niissä maastoissa aina onnista. Tietysti, jos ajomäärät on pieniä, urien kuntoon jaksaa satsata enemmän, mutta jos ja kun vuodessa tulee ajettua satoja tunteja niissä töissä, ei rengasvahinkoja voi välttää.
Lisäksi lumikelien aikaan harvoin tietää, mitä sieltä hangen alta saattaa paljastua.
Jos vuodessa ihan satoja tunteja kiskoo puukärryä mönkijällä, niin luulisi että jo oman mielenterveyden vuoksi kannattaisi satsata semmosiin renkaisiin jotka kestävät...
Sinänsä, minusta on melko järjetöntä että nuo laadukkaampanakin pidetyt (ainakin hintansa puolesta) kärryt yleensäkin varustetaan paskoilla renkailla.
Miksi ei ole heti lähdössä laitettu vaikka 8 kankaisia teollisuusrenkaita niihin kärryihin?