-08 mallissa alapallonivel istuu jousijalassa kuin p---a siellä Junttilan tuvan seinässä.. Kyseessä tieliikennemalli joka muuten on toiminut kuin ihmisen mieli.
Kun omassa kömpijässä tuli ajankohtaiseksi vaihtaa ko. osat mm. katsastusta silmälläpitäen piti hetki raapia päätä toimenpiteen toteuttamiseksi.
Jousijalka irtoaa rungosta työpöydälle melko vähällä noitumisella mutta pallonivel on upotettu jousijalan pohjaan ja varmistettu kahdella ruuvilla kiinni olevalla
laatalla. Tavallista ulosvetäjää ei saa kiinni millään joten jouduin inspiroimaan oman patentin..
Otin vanhan pallonivelen kruunumutterin ja hitsasin sen "kruunupuolelta" kiinni 10 mm pultin kantaan, kiersin sen palloniveleen ja vaikka 37 mm hylsy holkiksi väliin,
tukevaan lattarautaan 10 mm reikä ja hitsattu pultti läpi ja mutteri toppariksi. Sitten irroitushaarukka lattaraudan ja holkin väliin ja mutterilla sopiva välys
ja eikun vasaraa haarukan päähän... ja pallonivel nousee pesästään.. mutterilla voi säätää lattaraudan ja holkin rakoa irroitushaarukalle sopivaksi työn edetessä.
Comanchen alapallonivelen irroitus
Comanchen alapallonivelen irroitus
Uudenmaan Mönkijät Ry.
Re: Comanchen alapallonivelen irroitus
Mistä mallista on puhe?
Re: Comanchen alapallonivelen irroitus
Kyseessä tieliikennemalli, 260 cc neliveto.
Uudenmaan Mönkijät Ry.