Moro,
Itse tilasin Rm Statorista viri CDI-boxin. En ole sitä vielä koneeseen laittanut, joten en tiedä kuinka peli käyttäytyy tämän jälkeen, koska pitäisi samalla vaihtaa suutin tai -met, jotta kone saa enemmän ruokaa kulkuja kehittämään.
Toimitus tuli perille viikossa ja maksu hoidettiin PayPalin kautta. Tulli halusi omat välistä, mutta oisko maksanut juuri saman mitä tuossa dollareissa, kuin euroissa tuli maksamaan kaikkiaan.
Se miksi Scamblerin ja Sportmanin puurot ja vellit ovat mielestänne linkeissä sekaisin, johtunee aivan yksin kertaisesti siitä, että boxi käy molempiin laitteisiin ja on aivan sama.
Uskon, että tuo boxi tekee sen mitä siinä sanotaan. Muuttaa sytytyksen ajoitusta ja tekee moottorista agressiivisemman ja nostaa max kierroksia. Saman tuloksen saa varmasti aikaiseksi(ilman kierrosten nousua), jos haluaa tehdä sytytyksen ajoituksen muutoksen manuaalisesti magneettoa kiertämällä muutaman asteen suuntaan sun toiseen mitä muut ovat tehneet ja ohjeistaneet näillä keskustelusivuilla.
Itse ostin sen viri CDI:n, koska omat tiedot ja taidot eivät riitä magneeton kautta sytytystä siirtämään ja sitten kun omistan vielä näitä Bilteman työkaluja, joilla ei yksinkertaisesti tee mitään. Ja sit sen vakio CDI:n voi vaihtaa takaisin, jos täytyy käyttää konetta takuu asioiden takia jälleenmyyjällä.
Kirjoittele huomaako eroa mitenkään, kun olet vaihtanut sytkälaatikon.
Eräs sanoi, että jo 300:ssa huomasi, mutta hänen mielestään 500:ssa pitäisi eron olla yö/päivä luokkaa.
Oletko virittänyt muuten Polleasi, jos olet niin anna hyviä vinkkejä, koska tehoa tarvii lisää.
JaPu kirjoitti:
Oletko virittänyt muuten Polleasi, jos olet niin anna hyviä vinkkejä, koska tehoa tarvii lisää.
t:janne
No tohon on nyt laitettu Aaen viri vaimennin, dynojetin suutin satsi, HSP:n
viri kytkin setti.
Kireempi nokkakin mulla siihen löytys, mutta sitä ei ole vielä kiinni ruuvattu.
Mitenköhän mahtaa olla sen 1200 kierroksen noston kans tuo koneen kestävyys puoli, täytyykö ruveta varomaan, ettei liika kahva auki päästele...
JaPu kirjoitti:
Onko kokemuksia tästä pajasta http://www.hpd-inc.com/500model.htm . Ainakin tuo kokoputki setti 450 USD voisi tulla hankintalistalle.
Oon pari kertaa jotain tilaillu. Osat ollu kahdessa viikossa kotiovella. Ehkä vähän myyntimiesten puheita tehon lisäyksessä, kuten aina, mutta ihan asiallisia palikoita ollu tähän asti ainaki.
mpon kirjoitti:
Kireempi nokkakin mulla siihen löytys, mutta sitä ei ole vielä kiinni ruuvattu.
Hei!
Mistä tilasit ja minkä asteinen? Ajattelin, että kun leikkiin ryhtyy niin se leikin kestäköön, eli mennään hamaan loppuun asti. Kuulin Esson baarissa, että tuo kansi pitäisi kanssa koneistaa siinä samalla. Siinä on kuulemma reilusti parantamisen varaa mm. isommat venttiilit pitäis laittaa.
Eli kun nokan vaihdat niin vie se pajalle hoonattavaksi ja venttiili koneistukseen.