Ei nyt tuomita noita aluvanteita niinku kaikki olis noita halpamalleja.Marco71 kirjoitti:Jos haluat ehdottomasti aluvanteita, niin Douglas on yksi parhaista. Alkuperäiset vanteet ovat yleensä vain optimoituja painon suhteen ja niillä voi ajella karjatilaa ympäri huvikseen, mutta ei niistä mihinkään rajumpaan ajoon ole.
Alumiinivanteissa on vain yksi paha vika. Kun ne osuu johonkin, ne vääntyy, kuten metalli yleensä. Toki niitä voi suoristella takaisin, mutta sen jälkeen ne vääntyvät entistä herkemmin.
Vaihtoehtona on hieman kalliimmat, mutta paljon paremmat hiilikuituvanteet. Valmistajana HiPer Technology, ja maahantuojana tulee olemaan Pro-Off. Itse olen tuonut pari sarjaa Suomeen, joista toinen uudempi versio löytyy omasta laitteesta ja pari sarjaa on tulossa lisää.
HiPer tekee nykyisin myös hieman halvempaa versiota noista, joilla on vuoden takuu, mutta ei kisakäytössä. Kalliimpien takuu koskee myös kisakäyttöä. Esim. USA:n GNCC sarjassa lähes kaikki kärkipään kuskit ajavat HiPer:n vanteilla. Kuulemma myös Polaris Outlaw-versiot ovat jo testissä.
Ite oon aina käyttänny sekä ITPn että Douglasin vanteita.
Joista kahteen oon saannu klommon toiseen niin ison että tyhjeni kumi. Sekin supermorossa ku ajoin kiveen. Yhtään vahvoistettua en ole omistannu. Krossissa on tullu klommo/painauma ku hyppyn jälkeen laskeuduin takarenkaalla suoraan ison lohkareen päälle. Silti pysy ilat sisällä.
Marko ei millään pahalla mutta kulläse alumiini kestää siinnä kun karpoooni

Alsa taipuu ja sen voi oikoa mut karponaatti sit menee 'poikki'.
No vahvojahan nekin on. Tässä nyt turhaan väännetään kättä aiheesta jolla ei oo merkitystä. Ennemin vääntyy akselt ja tukivarret ennenku joku satuttaa ottensä vanteen rikkoontumisen takia.