crossi säädöt
crossi säädöt
minkälaiset alustan säädöt on oltava crossissa? tietenkin on niin monenlaista säätöä, kun on kuskiakin, mutta sellaisia yleispäteviä säätöjä/vinkkejä kaipaan.
Lähinnä siksi mietityttää, kun hommasin enskan tuon mönkijän rinnalle ja saman radan pystyy vetään enskalla melkeen penkillä istuen ja mönkkäri ei tahdo pysyä samoissa pateissa millään näpeissä, ainakaan samalla vaudilla. noh, eipä niitä voi verrata keskenään, mutta kuitenkin..
voiko mönkijän alustaa saada lähellekkään pyörän alustan toimivuutta? ja siksikin mietityttää, kun joku on joskus täälläkin todennut ajavansa lujenpaa atv:lla crossirataa mitä jotkut/itse pyörällä(en muista miten se meni, enkä löytäny enää koko kirjotusta). ainaki mun vehkeillä ja taidolla menee pyörä lujempaa.
täytyykö vaan antaa palaa ja pitää lujasti kiinni, onhan renkaitten halkasijoiden ero kanssa pyörän etua.
miten kovalla etupään on oltava? uudessa mökijä lehdessäkin oli se saarisen crossi ja siinä jutussa mainittiin, että etupää on tod. kova!
itellä on nyt etupää "veltoimmassa asennossa" ja silti on mielestäni liian kova. tulee jo mieleen onko noita TL-pelin etuiskareita menty säätään samassa pajassa missä on muutkin TL-muutokset tehty.
mitä rengas paineita käytätte? ite rupeen epäileen, että taitaa olla liiankin vähä, kun kattelee alastulokuvista renkaita..
Lähinnä siksi mietityttää, kun hommasin enskan tuon mönkijän rinnalle ja saman radan pystyy vetään enskalla melkeen penkillä istuen ja mönkkäri ei tahdo pysyä samoissa pateissa millään näpeissä, ainakaan samalla vaudilla. noh, eipä niitä voi verrata keskenään, mutta kuitenkin..
voiko mönkijän alustaa saada lähellekkään pyörän alustan toimivuutta? ja siksikin mietityttää, kun joku on joskus täälläkin todennut ajavansa lujenpaa atv:lla crossirataa mitä jotkut/itse pyörällä(en muista miten se meni, enkä löytäny enää koko kirjotusta). ainaki mun vehkeillä ja taidolla menee pyörä lujempaa.
täytyykö vaan antaa palaa ja pitää lujasti kiinni, onhan renkaitten halkasijoiden ero kanssa pyörän etua.
miten kovalla etupään on oltava? uudessa mökijä lehdessäkin oli se saarisen crossi ja siinä jutussa mainittiin, että etupää on tod. kova!
itellä on nyt etupää "veltoimmassa asennossa" ja silti on mielestäni liian kova. tulee jo mieleen onko noita TL-pelin etuiskareita menty säätään samassa pajassa missä on muutkin TL-muutokset tehty.
mitä rengas paineita käytätte? ite rupeen epäileen, että taitaa olla liiankin vähä, kun kattelee alastulokuvista renkaita..
kannattaa ehkä alottaa löysästä alustasta se on keviämpi ajaa ja sitte kun vauhdit kasvaa tai alakaa pohjaamaan hypyissä/pateissa niin kiristät. etupään jousien tiukkuus vaikuttaa tietysti myös kallisteluun, myös harituksen lisääminen vähentää kallistelua. siinä jotain jolla toivottavasti pääsee alakuun...
reppana xxc
kiitti vinkeistä! täytyypi koittaa ruuvata reilulle haritukselle, kun meinaa tosiaan kallistella nyt varsinkin, kun taka-akseli piti säätää lähelle normi leveyttä, että mahtuu käryyn.
mulla on ollu 0.5 paineita, täytyy vaan laskea ja toivoo, että vanteet kestää..
pysykkö muuten crossi-pyörien perässä tai pääsekkö samoihin aikoihin??
ei kaikissa peleissä tarvi olla kovat, riippuu hitosti kuskista ja miten ajaa.
mutta Triple vaan orimattilaan äkkiä ilmottautumaan ja kisoihin, siellä saa haastatella Saaristakin ja saa kommentteja miten alustat säädetään tarvittaessa.. (jos ei janilta niin joltain muulta kuskilta)
Kokkolan pojat taitaakin olla jo matkalla sinne
mutta Triple vaan orimattilaan äkkiä ilmottautumaan ja kisoihin, siellä saa haastatella Saaristakin ja saa kommentteja miten alustat säädetään tarvittaessa.. (jos ei janilta niin joltain muulta kuskilta)
Kokkolan pojat taitaakin olla jo matkalla sinne

Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
tripleT kirjoitti:pysykkö muuten crossi-pyörien perässä tai pääsekkö samoihin aikoihin??
ainaki tällä meijän aika hitaalla radalla pysyy... tuosa viimeviikolla kelloteltiin nii 450 jammu rossi ajo sekunnillee samoja aikoja mutta loppupeleisähän se on täysin kuskista kiinni kyllähän nuo joilla on vuosien kisataustat menee menojaan
reppana xxc
- thebeet83
- 6WD
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
Re:
tripleT kirjoitti:kiitti vinkeistä! täytyypi koittaa ruuvata reilulle haritukselle, kun meinaa tosiaan kallistella nyt varsinkin, kun taka-akseli piti säätää lähelle normi leveyttä, että mahtuu käryyn.
meilläpäin kukaan ei pysy yhden can am 450x kuskin perässä. pyörä jää aivan sukkana ja myöntävät ettei ole mitään jakoa.
Re: crossi säädöt
Ite oon täs jonku aikaa päristelly pyörällä ja kyllä radalla mönkijät menee ohi mutta tässä tapauksessa kyse on ainakin kuskin taidoista 

Because I'm so clever, But clever ain't wise
-
- 2WD
- Mönkijä:: Polaris outlaw 525 iiris
viikonpäästä on ensi kokeilu omalla outlawilla hyvinkään vauhtipuistossa että onko tuollainen mönkijä nopeampi tuolla radalla kuin pyörä.
tämän hetkiset tuntemukset on kun olen soramontulla ajellu/ metsässä enduro lenkkejä että mutkiin saa mennä todella kovaa ja patikot
on kuin lasten leikkiä.
tämän hetkiset tuntemukset on kun olen soramontulla ajellu/ metsässä enduro lenkkejä että mutkiin saa mennä todella kovaa ja patikot
on kuin lasten leikkiä.

- pommipoika
- Tracks
- Mönkijä:: Can-am 500 max T3
hyvin pysyy keskustelu otsikossa 

Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage