Terve! Saako nelipuokista rakennettua kestävää jopa pitkille matkoille? Ajogeometria oli pirun hyvä tän kokoiselle miehelle.
Ainoa asia mikä mietityttää niin huollot ja niiden pienet huoltovälit,eli onko kellään ideaa miten/mistä saa vedätystä kestävän moottorin mikä menee suht iisisti sisään vielä.Tai oman koneen kestämään ajoa ilman täydelistä koneremppaa kuukausittain
Kyllähän yamaha kestää hyvin, jos melko vakiona pidät sen niin varmasti kestää pitkään ihan öljyjen vaihdoilla. Ne kannattaa vaihtaa tarpeeksi usein, se on halpaa huoltoa kuitenkin..(max,5h)
-Heitetään nyt sulle että kiertokanki kestää 100h tuntia ja männän jos vaihdat 50-60h kohdalla niin ollaan aika lähellä totuutta ja mitään ei hajoa(vaikkakin pitää muistaa että moottoriurheilussa kaikki on mahdollista),tiedän että se voi kestää pidempäänkin ja jotkut on varmasti ajanut 100-150h avaamatta mutta se on jo aika riskaapelia hommaa..
-Riippuu tietenkin kuinka paljon oikeen ajat mutta harvemmin niitä ihan joka kuukausi auotaa vaikka vähän kilpaakin ajettaisi.
Älkää käsittäkö väärin, en halua 'flamettaa' enkä mitään, enkä tietenkään juuri tekniikasta ymmärrä mutta minusta on kuitenkin jotensakin omituista että mäntiä/kiertokankia jne pitäisi vaihtaa useammin kuin öljyjä koneeseen. Siis jos tuota huolto-ohjelmaa piiruntarkasti lukee.
Mistä se Yamahan ingenjööri on nuo huoltovälit (2400km/150h/6kk) keksinyt? Tottakai, jos ajetaan kaasu pohjassa kilpaa niin eri juttu.