
Falmek force 400, trapper350r
Re: Falmek force 400, trapper350r
Onkos tämä dinli 450 kovempi vekotin? 

- Nmatto73
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 19 Syys 2012 22:43
- Mönkijä:: Tyscon 350 race
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Falmek force 400, trapper350r
Kylläpä kiinanpoika osaa tehdä huonolaatuista kumia, kun ihmettelin tossa, että mahtaako laite käydä rikkaalla vai mistä johtuu jatkuva paukahtelu putkessa. Vika paikantuikin sitten kumiletkuun joka menee imukaulalta pakokaasunkierrätyspurkille. Nyt on tehty tulppaus imukaulaan ja kylläpä tuntuu, että meno maistuu ihan eri tavalla. Täytyypä käydä joka letku läpi ja vaihtaa parempi laatuisiin nyt, kun toi kesälomakin alkoi ja on aikaa näperrellä:)
Re: Falmek force 400, trapper350r
Kuristamattomana kai noin 50hp. Eli jonkun verran tehokaampi kuin mitä otsikon vermeet. Suurilta osin sama kone kun Polaris predator 500, polaris outlaw 500 ja SMC wildcatissä. Koneessa ei juurikaan ole lastentauteja vaan on laatuosista kasattu.subline kirjoitti:Onkos tämä dinli 450 kovempi vekotin?
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Re: Falmek force 400, trapper350r
Hetinen, eikös sen pitäisi silloin imeä siitä letkun halkeamasta lisää ilmaa ja käydä tällöin liian laihalla, eikä rikkaalla?Nmatto73 kirjoitti:Kylläpä kiinanpoika osaa tehdä huonolaatuista kumia, kun ihmettelin tossa, että mahtaako laite käydä rikkaalla vai mistä johtuu jatkuva paukahtelu putkessa. Vika paikantuikin sitten kumiletkuun joka menee imukaulalta pakokaasunkierrätyspurkille. Nyt on tehty tulppaus imukaulaan ja kylläpä tuntuu, että meno maistuu ihan eri tavalla. Täytyypä käydä joka letku läpi ja vaihtaa parempi laatuisiin nyt, kun toi kesälomakin alkoi ja on aikaa näperrellä:)
Kieltämättä ne kaikki kumit on schaissea. Mullakin murtunut useat kumiosat. Rikkaalla käy mullakin, mutta johtuen ihan omista säädöistä. Aikamoinen Ghostrider vekotin tuo on, kun pimeällä räkii 30 cm lieskaa 1-4 vaihteilla



Tyscon Race 350R
Re: Falmek force 400, trapper350r
Dinli 450 DL on hitosti rajumpi vekotin, kuin Tyscon 350 ja myös tasan tuplasti kalliimpi. Jos Dinkkua halajaa niin niitä putkahtaa taas kesän korvilla läjäpäin myyntiin käytettynä. Yleensä selviää männän vaihdolla ja uusilla säädöillä sekä perinteisillä puslilla, yms. Dinkulla pärjää myös montulla, eikä jää jalkoihin.
Tyscon Race 350R
Re: Falmek force 400, trapper350r
Sen verran päivitystä omaan ratasprojektiin, että laitoin eteen 17-piikkisen rattaan. Se tuntuu olevan hiukka liikaa, koska kone ei jaksa vääntää kunnolla 5 ja 6 -vaihteilla. Sinänsä ajokki muuttui järkeväksi, että sillä voi nyt jopa ajaa 1 ja 2 vaihteilla, kun niillä ei ennen tehnyt mitään. Nyt kelaa saman huippunopeuden 4 -vaihteella, kun ennen otti 6 -vaihteella.
Eturatashan ei auennut sitten tosiaan millään muulla keinolla, kuin hankkimalla Biltemasta sähkökäyttöinen pulttipyssy ja 32mm hylsy. Sillähän meni sitten samalla myös kahden auton renkaanvaihdot. Hyvä ja halpa vekotin tuo pulttipyssy tuntuu olevan. En ollut edes tiennyt, että niitä saa sähkökäyttöisenä. Se on paljon kätevämpi, kuin kompurakäyttöinen ja hintaakin vain 79 eur. HUOM! Ostakaa siis se kalliimpi versio, jossa on iskuri, jos meinaatte käyttää sitä eturattaan vaihtoon!! Siinä 49 eur testivoittajassa on enemmän vääntöä, mutta ei iskuria, eli ei sillä tuollaiset jumit tietenkään aukea.
Voipi olla, että jos hommaa uuden ilmanputsarin ja säädättää venat niin jaksaisi vääntää noilla isommillakin vaihteilla vielä. Noiden säätöjen lisäksi täytyy kokeilla kesän kuluessa lisäksi vielä teho CDI:n vaihtoa ja hiukka pienempää takaratasta. Eiköhän se pikkuhiljaa tuosta muokkaudu oivaksi menopeliksi.
25.5.2013 päivitys:
Vaihdoin eteen 16-piikkisen rattaan ja se näyttää pelittävän ihan mukavasti. Nyt jaksaa vetää 1-5 vaihteilla ja 6 -vaihde toimii matka-ajossa, paitsi että hyytyy jo lievässäkin ylämäessä. Lisää potkua siis pitäisi ruuvata irti.
Osaako joku sanoa, että montako milliä Tysconin takarattaan kiinnitysmuttereiden väli on? Ainakaan Raptor 350:n takaratas ei sopinut, vaikka eturatas sopii... Otin netistä rattaiden välityskaavion ja sen mukaan oletan, että jos eteen vaihtaisi takaisin 17 -piikkisen rattaan niin taakse kannattaisi vaihtaa 42-piikkinen. Sillä kombinaatiolla pitäisi näillä vireillä löytyä se kultainen keskitie, eli kiihtyy ja kulkee sopivasti.
Eturatashan ei auennut sitten tosiaan millään muulla keinolla, kuin hankkimalla Biltemasta sähkökäyttöinen pulttipyssy ja 32mm hylsy. Sillähän meni sitten samalla myös kahden auton renkaanvaihdot. Hyvä ja halpa vekotin tuo pulttipyssy tuntuu olevan. En ollut edes tiennyt, että niitä saa sähkökäyttöisenä. Se on paljon kätevämpi, kuin kompurakäyttöinen ja hintaakin vain 79 eur. HUOM! Ostakaa siis se kalliimpi versio, jossa on iskuri, jos meinaatte käyttää sitä eturattaan vaihtoon!! Siinä 49 eur testivoittajassa on enemmän vääntöä, mutta ei iskuria, eli ei sillä tuollaiset jumit tietenkään aukea.
Voipi olla, että jos hommaa uuden ilmanputsarin ja säädättää venat niin jaksaisi vääntää noilla isommillakin vaihteilla vielä. Noiden säätöjen lisäksi täytyy kokeilla kesän kuluessa lisäksi vielä teho CDI:n vaihtoa ja hiukka pienempää takaratasta. Eiköhän se pikkuhiljaa tuosta muokkaudu oivaksi menopeliksi.
25.5.2013 päivitys:
Vaihdoin eteen 16-piikkisen rattaan ja se näyttää pelittävän ihan mukavasti. Nyt jaksaa vetää 1-5 vaihteilla ja 6 -vaihde toimii matka-ajossa, paitsi että hyytyy jo lievässäkin ylämäessä. Lisää potkua siis pitäisi ruuvata irti.
Osaako joku sanoa, että montako milliä Tysconin takarattaan kiinnitysmuttereiden väli on? Ainakaan Raptor 350:n takaratas ei sopinut, vaikka eturatas sopii... Otin netistä rattaiden välityskaavion ja sen mukaan oletan, että jos eteen vaihtaisi takaisin 17 -piikkisen rattaan niin taakse kannattaisi vaihtaa 42-piikkinen. Sillä kombinaatiolla pitäisi näillä vireillä löytyä se kultainen keskitie, eli kiihtyy ja kulkee sopivasti.
Tyscon Race 350R
-
- 3WD
- Viestit: 64
- Liittynyt: 02 Tammi 2009 22:44
- Mönkijä:: Polaris sportsman 400ho -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Falmek force 400, trapper350r
magneetto lähtee irti ulos vetäjällä, eikä niitä 6 pientä pulttia pidä aukasta vaa siihe keskelle isoo pulttii sopiva ulos vedin. Pultti koneistä sen verran et kyllä paine ilma kone on paras, itellä reilun 1000nm kääntävä kone ni joha aukee pultit. Eikös 17/42 välit oo miltei iha samat ku 16/38 kun muistaakseni edessä 1 piikki korvaa takana 3 ? et eiks 16/36 ois aika hyvät välit? 

Re: Falmek force 400, trapper350r
Tarviais vähän jeesiä. Osaisko joku kertoa mihin nuo letkut menee?
https://www.dropbox.com/s/ue9krm8rro86z ... i.jpg?dl=0
sekä
https://www.dropbox.com/s/uucya1qmisbvh ... 2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ue9krm8rro86z ... i.jpg?dl=0
sekä
https://www.dropbox.com/s/uucya1qmisbvh ... 2.jpg?dl=0
-
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 18:55
- Mönkijä:: 350 pikkulohko
- Paikkakunta: kuusankoski
Re: Falmek force 400, trapper350r
TÄ onko täs muka 6 vaihetta
Ite hommasin vähä aikaa sit 350 jammu kopion
kohta saa kortin takas ni pääsee kurvailee
mut ainaki entinen omistaja sano et 5 vaihetta??
Ite hommasin vähä aikaa sit 350 jammu kopion
kohta saa kortin takas ni pääsee kurvailee
mut ainaki entinen omistaja sano et 5 vaihetta??
Viimeksi muokannut cotcot, 28 Helmi 2015 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Tupla postaus poistettu.
Syy: Tupla postaus poistettu.
- nikob
- Tracks
- Viestit: 1105
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
- Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Falmek force 400, trapper350r
Kyl siinä 6 vaihdetta pitäisi löytyä, ei edellinen omistaja oo kerennyt vaihteleen niin pitkälle
.

Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
-
- 3WD
- Viestit: 64
- Liittynyt: 02 Tammi 2009 22:44
- Mönkijä:: Polaris sportsman 400ho -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Falmek force 400, trapper350r
Tuo kaasuttimen letkun veikkaan että on yli vuoto letku, ja tuo kannesta lähtevä on huohotin letku, laitat sen menemää johkii rungon välii, mutta älä missään nimessä tukkia tuota huohotinta.