No niin! Alkoi kuulostamaan siltä, että startin vapaakytkin olisi kohta vaihtokunnossa. Kysymys kuuluukin, että mistähän sellaisen saisi edukkaasti tilattua? Ripper racingin sivuilla olisi ollut jonkinlainen "parannettu/kestävämpi/kevyempi" malli myynnissä.
onko tämä raptorin kytkin saman lainen jarrulaakeri ko predetorisa?
ite yritin ehtiä tarvike laakeria mistä ois saanu tehtyä sen niin kyllähän se löyty mutta hintaa vaivaset 500€ piti sitte tilata se alakuperänen hintaa silläki 270€
Joo silloin tällöin ei startannut. Nyt sain sen kamppeen auki ni oli aika pahasti leikkautunut ne rullat mitkä pyörii sisällä Oli samalla syöny sen ison hammasrattaan keskiosan paskaksi.. Eli nyt tarviis rattaan JA kytkimen. Onkohan muilla firmoilla samantapaisia paketteja myynnissä kuin siellä ripper racingilla, joissa on mukana tiivisteet, pultit, ratas ja se vapaakytkin??
Mulla ainakin jos joutu pitempään starttaamaan ni ei startannut "tasaisesti" vaan välillä klonksahteli pahan kuuloisesti. Sitten muutaman kerran teki sitä ettei moottori pyörinyt startatessa ollenkaan, pelkkä startti pyöri. Kannattaa näköjään ajoissa avata jos epäilee tuommoista ni ei välttämättä särje sitä ison hammaspyörän kaulaa.. Osia oon löytäny monen hintaisia. Paikallisessa yamahan liikkeessä pelkkä kytkin 248€. Saksalaisessa liikkeessä sama 180€ ja hammaspyörä reilu 50€. E-bayssä ja ameriikassa olis hyviä paketteja, joissa tulee "parannettu" malli kytkimestä, hammasratas, tarvittavat tiivisteet ja pultit ni 225€..
jeps.. mulla taas tekee joskus niin kylmänä että ei edes jaksa vaivautua.
Solenoidi klonksahtaa paikoilleen mutta muuten ei pyöri ollenkaan, pari sekunttia kun jaksaa varttua niin käynnistyy alle sekunnissa ?
Akku vaihdettu, eikä pitäisi olla edes alimitoitettu. Ties sitten mistä johtuu.
Mulla teki samaa, mutta luulen että se johtuu vaan siitä että moottori on pysähtynyt vaan juuri oikeaan kohtaan ja on puristustahdilla ni startti ei jaksa pyörittää Ei siinä startissa ole ollenkaan solenoidia vaan rattaat on kokoajan toisissaan kiinni ja se kytkin hoitaa kytkemisen startatessa. Ni tuolla oli niitä paketteja jossa tulee kaikki samassa. www.raptorstarterclutch.com
jos ei jaksa pyörittää vika saattaa löytyä puolipuristimesta nimim:starttimoottori palo ja uus one way laakeri, ehkä turhaan! sen hammasrattaan laakeripinta kuuluu olla karhea!
Automaattinen puolipuistus. Kun moottori ei ole käynnissä, sen pitäisi laskea puristuksia sellaisilla tapeilla jotka nousee nokka-akselin sisältä. Kun kierrokset nousee, keskipakoisvoiman ansiosta ne menee takaisin sisälle. Niitte toiminta selviää jos purkaa venttiilikopan irti. Siitä se näkyy. Ne painot kiinnittyy nokka-akselin rattaaseen. Saattaa niiden toiminta selvitä jos selailee vähän korjausopusta ja sen kuvia.
Minulla niinkin helppo vika että akun pluskenkä lähes irti ja virtaa ei ilmeisesti päässyt kulkemaan tarpeeksi. Ja releehän se oli mikä napsutti eikä solenoidi
dEnA kirjoitti:Minulla niinkin helppo vika että akun pluskenkä lähes irti ja virtaa ei ilmeisesti päässyt kulkemaan tarpeeksi. Ja releehän se oli mikä napsutti eikä solenoidi
Samaa vikaa ollu mullaki monesti. Sitä plussanapaa ei meinannu saada millään pysymään kiinni, aina jostai syystä löysty.