DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Millä tavalla sekava lappu? Viimeisessä kuvassa http://s1056.photobucket.com/albums/t36 ... 143733.jpg aivan selvästi mainitaan konetehot, rengastehot ja hävikit.
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Eihän tuo voi millään pitää paikkaansa. Ainakaan ei vielä ole tullut vastaan vastaavaa jossa hävikkiä ei olisi nimeksikään.hck kirjoitti:Pasille.. Dyno mies muisteli, että 16kw olis renkailt tehoi pukannu.Pasi S. kirjoitti:hck kirjoitti: Teho on laskennallinen koneteho.
Laskennallinen kampurateho. OK.
Löytyikö dyno-mieheltä käyrää, missä vetopyöräteho tulisi ilmi? Olisi hienoa saada tietää tuon variaattorin tehohäviö.
Kaikesta huolimatta kampuratehona tuo menee ihan linjassa kuutioihin nähden.
Muistaakseni Yammujen 350 ja 450 tehot ovat hieman tuon alle ja päälle.
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Jewha kirjoitti:Millä tavalla sekava lappu? Viimeisessä kuvassa http://s1056.photobucket.com/albums/t36 ... 143733.jpg aivan selvästi mainitaan konetehot, rengastehot ja hävikit.
Tuo kampura..tai moottori-teho suhteessa vetopyörätehoon on ihan hyvin linjassa normaaliin kovan askin häviöön.
Ihan hyvin yskäsee Honda.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
hck kirjoitti:Pasille.. Dyno mies muisteli, että 16kw olis renkailt tehoi pukannu.
hck - oisko mahdollista, että tuosta päältä paristakymmenestä hevosesta olisi luiskahtaanut alennusvaihteiston ja variaattorin kautta tuo 16 hevosvoimaa renkaille asti? Se vastaisi minun käsitykseni mukaan normaalia vari-toosan hävikkiä.Jewha kirjoitti:Eihän tuo voi millään pitää paikkaansa. Ainakaan ei vielä ole tullut vastaan vastaavaa jossa hävikkiä ei olisi nimeksikään.
Olen lukenut, että variaattorit on ryöstänyt melkein 50% kampiakselitehosta.
Sillä dyno-miehellä pitäisi olla tuo vetosi sitenkin, että sieltä saa ulos vetopyörätehonkin. Renkaat niitä rullia pyöritti, joten sieltä se voima mitattiin.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
hck - oisko mahdollista, että tuosta päältä paristakymmenestä hevosesta olisi luiskahtaanut alennusvaihteiston ja variaattorin kautta tuo 16 hevosvoimaa renkaille asti? Se vastaisi minun käsitykseni mukaan normaalia vari-toosan hävikkiä.Pasi S. kirjoitti:hck kirjoitti:Pasille.. Dyno mies muisteli, että 16kw olis renkailt tehoi pukannu.Jewha kirjoitti:Eihän tuo voi millään pitää paikkaansa. Ainakaan ei vielä ole tullut vastaan vastaavaa jossa hävikkiä ei olisi nimeksikään.
Olen lukenut, että variaattorit on ryöstänyt melkein 50% kampiakselitehosta.
Sillä dyno-miehellä pitäisi olla tuo vetosi sitenkin, että sieltä saa ulos vetopyörätehonkin. Renkaat niitä rullia pyöritti, joten sieltä se voima mitattiin.[/quote
On voinu vahingos mulle kirjottaa kw hp:n sijaan?
Huomen viisaampi.
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Jos variaattori on sääjöissään, eli vaihtaa ulos suurimman tehon alueella, on tehohävikki siellä 30% seuduilla.
Se noissa varivehjeksissä on huonoa, että kone, kytkin ja variaattori pitää olla yhtä mieltä viritystasosta.
Ei auta jos kone antaa tasan sata, mutta vari ja kytkin päästää läpi niistä kolmekymmentä.
Periaatteessa jos ei tiedä millä kierrosalueella konepaketti antaa parhaan tehon, pitäisi dynopenkissä säätää koneen lisäksi myös kytkin ja mahdollisesti variaattori.
Se noissa varivehjeksissä on huonoa, että kone, kytkin ja variaattori pitää olla yhtä mieltä viritystasosta.
Ei auta jos kone antaa tasan sata, mutta vari ja kytkin päästää läpi niistä kolmekymmentä.
Periaatteessa jos ei tiedä millä kierrosalueella konepaketti antaa parhaan tehon, pitäisi dynopenkissä säätää koneen lisäksi myös kytkin ja mahdollisesti variaattori.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Tämähän on aika selvää kauraa vari vehkeissä. Kyl sen tossa omassakin lelussa huomaa, että tuskin parhaat säädöt siinä varissa on. varin kytkentä sais tapahtua vähän isommilla kierroksilla ja kytkin pitäs yrittää säätään oliko se noin 10% ennen tehohuippua. Siis, että kytkin on täysin kiinni siinä. Tota dr pulleyn hit clutchia joka on varmaan paras mitä linkkuun voi saada ja säätöö mahdollisuuksia suht paljon.poke kirjoitti:Jos variaattori on sääjöissään, eli vaihtaa ulos suurimman tehon alueella, on tehohävikki siellä 30% seuduilla.
Se noissa varivehjeksissä on huonoa, että kone, kytkin ja variaattori pitää olla yhtä mieltä viritystasosta.
Ei auta jos kone antaa tasan sata, mutta vari ja kytkin päästää läpi niistä kolmekymmentä.
Periaatteessa jos ei tiedä millä kierrosalueella konepaketti antaa parhaan tehon, pitäisi dynopenkissä säätää koneen lisäksi myös kytkin ja mahdollisesti variaattori.
http://www.unionmaterial.com/Instructio ... 1-mini.pdf
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
En varsinaisesti ole mikään vari-tietäjä, mutta "olettaisin", että variaattorin "eteneminen" portaattomassa vaihdossa olisi väännön jäljessä, jotta kone kurmittuisi sopivasti. Jos koneen "päästää" liian helpolla, niin kiihtyvyydestä tingataan, jos vastoin kuormittaa liikaa, niin voima kuolee ensi kehälle. VRT vaihdepolkupyörässä vaihtaisi hitusen liian aikaisin aina vain isommalle!! Hikeä pukkaaa.....
Voin vain kertoa, että vuonosti säädetty variaattori on ihan perceestä!
Voin vain kertoa, että vuonosti säädetty variaattori on ihan perceestä!
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Noniin nyt olis tehonmittaus omalle laitokselle varattu, ensviikon lauantaina riihimäen tt-motorssilla pyörii rullat.
Saas nähä kuinka tiukat kytkinjouset ja uudet levyt pitää, levyt on tällä hetkellä öljykylvyssä.
Vertaillaan sitten käppyröitä 500wildcatin ja 450ds:n kesken joita kastemato on samalla pajalla käyttänyt.
Saas nähä kuinka tiukat kytkinjouset ja uudet levyt pitää, levyt on tällä hetkellä öljykylvyssä.
Vertaillaan sitten käppyröitä 500wildcatin ja 450ds:n kesken joita kastemato on samalla pajalla käyttänyt.
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Ei varmaa paljoo tarvi verratayaguza kirjoitti:Noniin nyt olis tehonmittaus omalle laitokselle varattu, ensviikon lauantaina riihimäen tt-motorssilla pyörii rullat.
Saas nähä kuinka tiukat kytkinjouset ja uudet levyt pitää, levyt on tällä hetkellä öljykylvyssä.
Vertaillaan sitten käppyröitä 500wildcatin ja 450ds:n kesken joita kastemato on samalla pajalla käyttänyt.


Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Joo onhan siellä semmonen pikkusarvi hönkimässä, laitoin muutes sulle just yyveetä niistä deeässän vanteista.
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Luultavasti kerkeen sinne ihmetteleen huomena. Tuun oikee canalla jossei ihan mummoja sada
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
1:35, joten tänään saadaan tietää Yaguzan tehot! YES!
eikä sitten
selittelyjä!
(vitsi)

eikä sitten


Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Joo tänäänhän se YES on toivottavasti...
jonkinsortin arviota olen omassa päässä pyöritellyt lue haaveillut
mutta kaikki yli 50 rengastehot/väännöt on todellakin tervetulleita.
hp-käyrä tulee olemaan hieman erilainen mitä täällä on totuttu näkemään, persdyno kertoi jo ekalla ajokerralla että aikamoinen piikki on tehoissa elikkäs koneen luonne on ennemminkin 2-t kaltainen kuin nelari..
illansuussa tulee lappua näkösälle.
jonkinsortin arviota olen omassa päässä pyöritellyt lue haaveillut

hp-käyrä tulee olemaan hieman erilainen mitä täällä on totuttu näkemään, persdyno kertoi jo ekalla ajokerralla että aikamoinen piikki on tehoissa elikkäs koneen luonne on ennemminkin 2-t kaltainen kuin nelari..
illansuussa tulee lappua näkösälle.
- JJP
- Tracks
- Viestit: 2521
- Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Mä meen viralliseksi valvojaksi paikan päälle ja veikkaan tulokseksi 32hp.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."