DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Toi on paha veikata. Ahtoja on, ja tekijä vähintään asiansa osaava, joten .... niin.

Oma veikkaukseni on seuraava...
Jos tehdas lupaa tuolle 51 heppaa joista valmistusmaan mainokseen menee 10%, niin jäljelle jää about 45.
Jos tuo 45 on kampuratehoa, niin takarenkaille siitä saattaa lipsahtaa 85%, eli 38.25.
Jos kaikki olisi mennyt ahotejn nousun mukaan putkeen, niin tehoiksi olisi tullut 76.5, mutta uskon, että hitusen liian rikkaan seoksen lauhduttamana tuosta kuivuu pois 5%, eli 72.675.

Veikkaan 72.5 hoorsh´pauöörsh

Hyvä, että JJP on virallisena valvojana :lol: ...
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Minäpä tiedänkin tuloksen mutta annan Yaguzan paljastaa sen itte. Voin kertoo kuitenki että ihan kivasti tuli.
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja frosty »

Mulle pompsahti myös puhelimeen dynokäyrää. Varsin onnistunut tulos. =D>
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Pasi on kyllä jyvällä tehojen suhteen =D>
mutta olis ollu paaaljon vaikeempaa laittaa paketti kasaan ilman frostyn ja mr.chargerin neuvoja/vinkkejä, tattista vaan turbo"velhoille"!

Joo ei sulanu mäntä ja seokset oli ihan snadisti paksulla läpi alueen, laajakaista näytti muistaakseni 9-11 läpi alueen.
Hieman jäi oma arvio vajaaks n.65hp joten olen todella tyytyväinen...voima-alue olikin jo tiedossa kuten aiemmassa viestissä kuvailin.

Koneen specsit:
ahtimena garrett-t15, kaasari keihin -fcr, polttoaineena RE85, sylinteri +50cc eli 500cc, puristukset alle 9:1, motti/sähköt on muilta osin vakio, toistaiseksi.

Lapussa on laskennallinen koneteho 1bar ahtopaineella:
Kuva
Kuva
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

HIenoa, mukavat lukemat!
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

yaguza kirjoitti: polttoaineena RE85
Mitä tarvii tehä et mönkijä menee RE85.lla
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Hyvin on paukkuja yaguza!!!! Ei sulle jäänyt hajua, että paljonko tuo oli takarenkaalle?!
Mun 72.5 oli rengastehoveikkaus.. :wink:

edit.

edit2:
editoin tuon edit1 pois, koska hoksasin että laskin väärillä arvoilla. :lol:
Viimeksi muokannut Pasi S., 24 Maalis 2012 20:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Ennenkuin ton lapun saa käteen niin jännittää kuin jouluna :biggrin: Hienot lukemat,kilosta alkaa ilo ja kahdesta katkeaa kanget :badgrin:
Haminan seudun mönkijät ry
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja kastemato »

82 oli se rengasteho.
edit.
ei näköjää ollutkaan. olisko sitte se noin 72?
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Kiitskiits, kyllä kelpaa..vieläkun sen pidon sais välittymään tiehen muullakin alustalla kuin kuivalla tarmacilla.

Niin sen kun tietäis että minkälainen laskukaava sillä ohjelmalla on hävikkeihin, kastemadolla tietoa?

Kotimatkalla vasta huomasin että tosiaan moottoritehoahan noi käppyrät näyttää. Eikös se yleiskaava ole että 15% kun vähentää niin saa rengastehon :?:


stegu: Minä en ainakaan muuta tehny re85 muutokseen kuin että laitoin kunnolliset(uudet) bensaletkut ja metallisen suodattimen,
seokset nyt tietenkin pitää muuttaa muistaakseni 30% rikkaammalle. Ei siitä etanolista mitään hyötyä vapaasti hengittävässä koneessa ole, ennemminkin haittaa.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Soita yaguza dynottajalle. Dyno mittaa vetopyörätehon, ja laskee konetehon. Ellei se deletoinut sun vetoa, niin se tieto on sen koneella.
Jos vain... niin pyydä tuloste, jossa myös AFR-arvot näkyvissä.
Yleensä 10-15 pinnaa jää matkalle, mutta kaikesta huolimatta erinomainen teho!!! Hatun nostan.... noin niinkuin kuvakielellä puhuttaessa!
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

stequ78 kirjoitti: Mitä tarvii tehä et mönkijä menee RE85.lla
yaguza kirjoitti: Minä en ainakaan muuta tehny re85 muutokseen kuin että laitoin kunnolliset(uudet) bensaletkut ja metallisen suodattimen,
seokset nyt tietenkin pitää muuttaa muistaakseni 30% rikkaammalle. Ei siitä etanolista mitään hyötyä vapaasti hengittävässä koneessa ole, ennemminkin haittaa.

Ei etanolista haittaa ole vaparissa. E85 on erinomainen vaihtoehto kisabensalle 4T koneessa. Mutta pelkkä polttoaine ei tehoa tee.
Eli niinkuin yaguza sanoi, niin bensalinjan täytyy kestää alkoholia, sekä taytyy muistaa, että alkoholi korrosoi voimakkaasti, joskin E85 seassa oleva bensa suojaa hitusen.
30% on hyvä nyrkkisääntö syönnin lisäykseen. Jotkut sanoo testanneensa 24, ja toiset 27, mutta taytyy muistaa, että bensan määrä ei ole vakio tuossa E85:ssa.
Jos haluat siirtyä E85, niin puristusta on kasvatettava, sekä sytytysennakkoa aikaistettava ainakin alkajaisiksi.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Ei mua muuten kiinnosta RE85.nen kun et sitä saa euron litra eli pian puolet halvempaa kun 98.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Tee ihan kylmäpäinen testi. Tyhjennä tankki, ja tankkaa 5 litraa E85 ainetta. Testaa, miltä tuntuu ja raportoi takaisin.
Jos ei meinaa starttaa, niin säädä seos-ruuvia puolikierrosta rikkaammalle. Jos tasakaasu on "heikko", niin nosta neulaa yksi lovi.
Jos yläpää on ponneton, niin rikasta, jos testiä haluat jatkaa.

E85 on polttoainetta siinä, missä muutkin. Vaatii säätöä, että moottori voi hyvin.
Jollet tee muutoksia sytkään tai purisuksiin, niin tehohäviö on taattu, joskaa ei varmasti merkittävä. Tehon menetyksen lohtuna saat polttoainekulun 1.7€/L noin 1.3€/L
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Pasi S. kirjoitti:Soita yaguza dynottajalle. Dyno mittaa vetopyörätehon, ja laskee konetehon. Ellei se deletoinut sun vetoa, niin se tieto on sen koneella.
Jos vain... niin pyydä tuloste, jossa myös AFR-arvot näkyvissä.
Yleensä 10-15 pinnaa jää matkalle, mutta kaikesta huolimatta erinomainen teho!!! Hatun nostan.... noin niinkuin kuvakielellä puhuttaessa!
15% hävikillä se on laskettu. Eli miinusta siitä kone tehosta 15%. Ja niillä ei saa AFR-arvoja samaan lappuun kun niitten dyno-ohjelma ei sitä tue(?). Joku tällänen juttu siinä oli kun kysyin. Siksi ite kuvasin kameralla afr ruutua kun cana säädettiin ja mitattiin. Ja jos sait sen "vanhan" piirturin lapun niin siitä on hyvä kattoa kun näyttää selkeesti. Yksi ruutu on aina yhen kW, viivan yläpuolella teho ja alapuolella hävikki.
Vastaa Viestiin